Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość M I C H A Ł

X20DTH wymiana skrzyni biegów

Polecane posty

Gość M I C H A Ł

Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie usterki w mojej Vectrze 2.0 DTI. Od dłuższego czasu słyszalny jest dźwięk, o którym już w niejednym temacie było pisane, mianowicie "terkotanie" na wolnych obrotach, po wciśnięciu pedału sprzęgła dźwięk znika. Zaufany mechanik stwierdził, że to skrzynia. Mam pytanie do Was jak to jest z wymianą F18 na F23. Rozmawiałem z kilkoma osobami (jedynie przez telefon) i wspominali, że jest taka możliwość... Proszę o info z czym to się wiąże i czy w ogóle gra jest warta świeczki.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Teoretycznie jest taka możliwość. Jeśli wymieniać to razem ze sterowaniem skrzyni i lewarkiem (kompletna skrzynia z mechanizmem i lewarkiem).

F 18 ma wsteczny do przodu, F 23 do tyłu (pod 5-ką).

Nie wiem też jak to będzie ze sprzęgłem, warto się też zorientować co do przegubów i półosi napędowych w ogóle...

A terkotanie na wolnych obrotach jeśli ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła oznacza, że to łożysko oporowe sobie tak właśnie terkocze. I to jest w pewnym sensie "standardowy" objaw pracy skrzyni VB. Nie ufaj za bardzo temu znajomemu mechanikowi, bo chyba potraktował Cię nie za bardzo serio.

Spokojnie możesz tak jeździć chyba, że zdecydujesz się na wymianę sprzęgła...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość M I C H A Ł

Dzięki Piotreq za info. Co do mechanika i jego diagnozy to oczywiście odwiedziłem kilku macherów. No i wersje i testy były różne. Niektórzy wskazywali właśnie łożysko wyciskowe (oporowe), które jest integralną częścią wysprzęglika, inni skrzynie, a dokładniej jakieś pierwsze tryby z wałka zdawczego, mechanizm różnicowy, a jeszcze inni koło dwumasowe. Podsumowując dla mnie dramat :/

Co do testów jakie były robione to spróbuję przybliżyć sprawę. Auto wisiało w górze na podnośniku i słuchali skąd dokładnie słyszalny jest ten dźwięk przy wolnych obrotach, później wciśnięcie sprzęgła na ok. 30 sekund tak by skrzynia stanęła całkiem, po gwałtownym puszczeniu sprzęgła słychać było tak jakby jakieś tryby zazgrzytały. Kolejna sprawa jak Viki wisiała na podnośniku wrzuciłem 1 bieg i puściłem sprzęgło tak, że koła kręciły się na wolnych obrotach (prędkość 10 km/h)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> podczas zatrzymania prawego koła dźwięk był bardziej wyraźny z okolic skrzyni.

Na tej podstawie zdiagnozowali, że to skrzynia, a nie łożysko oporowe.

Uhhhh, się rozpisałem... Proszę o porady, bo głupi jestem od tego wszystkiego :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

również posiadam silnik X20DTH oraz problem terkotania na zimnym silniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biegi wchodzą bdb, nic nie zgrzyta itp itd, sprzęgło również jest ok.

Terkotanie jest zawsze na zimnym silniku lecz kiedy wcisnę pedał sprzęgła to dźwięk zanika.

Gdy auto trochę pochodzi dźwięk zanika, ale gdy szybko puszczę pedał sprzęgła słychać lekkie "stuknięcie"

Jeśli chodzi o mechanike samochodową, to nie jest to moja mocna strona, więc pytam:

1) Czy wysprzęglik = łożysko oporowe?

2) Czy przy wymianie wysprzęglika/łożyska oporowego trzeba wyjmować silnik ?

Czy ktos z Was robił taką naprawę w ASO? Jaki ~koszt?

Do tej pory auto działa rewelacyjnie i boje się, że mechanicy coś spier******* ą.

I jeszcze pytanie z innej bajki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktoś z Was likwidował luzy na jabłku zmiany biegów?

Nie chodzi mi o domowe sposoby tylko o warsztat -> jaki koszt robocizny oraz części.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kefir - luzy te zlikwidował mi przy innej okazji Kamil_K, ex Klubowicz z Dolnośląskiego. Koszt poniżej 5 złotych + kilka minut roboty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Kamil wykorzystał kawałek dużego termokurcza i zapalniczkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Ponoć jest do kupienia w ASO zestaw naprawczy, ale jeśli chcesz przepłacić to musiałbyś zapytać właśnie Kamila o detale. U mnie od jesieni lewarek cały czas ładnie sztywno pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Cienki84

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam. Kolego to terkotanie to słychać na 100% ze sprzęgła własnie wymieniłem u siebie sprzegło to wysiada "wysprzęglik sprzęgła" łorzysko oporowe jest zespolone z wysprzeglikem chydraulicznym cena 800zł, darcza sprzegła 800zł, wymiana 500zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładnie z Ciebie zdarli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Cienki84

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam. ten głos wydaje łożysko oporowe po prostu wysiada morze kiedyś stanąć i będzie problem. Własnie u siebie wymieniłem niewiem dokładnie jaki mam silnik 20DTH 99r.

koszt: łożysko oporowe jest zespolone razem z wysprzęglikiem kosztuje 800zł

tarcza sprzęgła 800zł

wymiana 500zł ,silnik trzeba podnieść do góry odkręcić skrzynie biegów. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

wymieniałeś w ASO?

Jakiej firmy polecacie komplet sprzęgła + wysprzęglik?

Pozdarwiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kwiatekwawa

cześć,

mam dokłądnie taki sam objaw, na zimnym silniku lekkie tyrkotanie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła

na luzie szybko odpuszczając sprzęgło słychać tyrkotanie/jakby jakieś tryby lekko strzelały

powiedzcie prosze jak bardzo niebezpieczne jest to tyrkotanie?

czy oznacza to że to łożysko nieługo się wysypie?

pytam bo ok pół roku temu wymieniałem całą skrzynię

w nowej cały wysprzęglik wyglądał bardzo ładnie i na dosyć dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tematu i prośby o podanie czasu albo przebiegu - jak długo można z tym jeździć? Musze teraz zrobić 3 tys kilometrów, dźwięk terkotania nie jest zbyt głośny i nie trwa zbyt długo (od odpalenia zimnego mzoe z 10 minut).

Objawy są identyczne z tymi w pierwszym poście. Mam już nawet zespawany przyrząd do podwieszenia silnika, bo boje się dać mechanikowi który mówi mi ze wlew oleju w tej skrzyni jest od zderzaka i ze to juz jakies zeby sa zdarte

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dobrych mechaników niestety nie mam w zasięgu. ,

Znalazłem łożysko i wycisk za ok 300 zł, ile porządny mechanior wziąłby za demontaż i montaż skrzyni? Pomógłbym oczywiście.

Bym zapomniał - dźwięk pierwszy raz usłyszałem jakieś 1,5 tysiąca km temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość scooterpl

Ogolnie to nie wiem co sie dzieje z tymi autami, mialem kiedys kadeta, pozniej astre auta mialy przejechane ponad 300 tys km i problemow z nimi nie bylo wogole... skrzynia silnik itd wszystko chodzilo idealnie... a te vectry??? 90% aut to jakis szit chyba...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja jeżdżę już tak 40 kkm. Też się na początku przejmowałem ale teraz jak mnie denerwuje to wciskam sprzęgło. Odnośnie wymiany gadałem z mechaniorem i przy wymianie wysprzęglika powinno się wymienić od razu sprzęgło bo przy jednej robocie i przy jednych kosztach masz wszystko zrobione. Pomyśl nad tym może warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×