Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest M I C H A Ł

X20DTH wymiana skrzyni biegów

Recommended Posts

Guest M I C H A Ł

Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie usterki w mojej Vectrze 2.0 DTI. Od dłuższego czasu słyszalny jest dźwięk, o którym już w niejednym temacie było pisane, mianowicie "terkotanie" na wolnych obrotach, po wciśnięciu pedału sprzęgła dźwięk znika. Zaufany mechanik stwierdził, że to skrzynia. Mam pytanie do Was jak to jest z wymianą F18 na F23. Rozmawiałem z kilkoma osobami (jedynie przez telefon) i wspominali, że jest taka możliwość... Proszę o info z czym to się wiąże i czy w ogóle gra jest warta świeczki.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teoretycznie jest taka możliwość. Jeśli wymieniać to razem ze sterowaniem skrzyni i lewarkiem (kompletna skrzynia z mechanizmem i lewarkiem).

F 18 ma wsteczny do przodu, F 23 do tyłu (pod 5-ką).

Nie wiem też jak to będzie ze sprzęgłem, warto się też zorientować co do przegubów i półosi napędowych w ogóle...

A terkotanie na wolnych obrotach jeśli ustaje po wciśnięciu pedału sprzęgła oznacza, że to łożysko oporowe sobie tak właśnie terkocze. I to jest w pewnym sensie "standardowy" objaw pracy skrzyni VB. Nie ufaj za bardzo temu znajomemu mechanikowi, bo chyba potraktował Cię nie za bardzo serio.

Spokojnie możesz tak jeździć chyba, że zdecydujesz się na wymianę sprzęgła...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest M I C H A Ł

Dzięki Piotreq za info. Co do mechanika i jego diagnozy to oczywiście odwiedziłem kilku macherów. No i wersje i testy były różne. Niektórzy wskazywali właśnie łożysko wyciskowe (oporowe), które jest integralną częścią wysprzęglika, inni skrzynie, a dokładniej jakieś pierwsze tryby z wałka zdawczego, mechanizm różnicowy, a jeszcze inni koło dwumasowe. Podsumowując dla mnie dramat :/

Co do testów jakie były robione to spróbuję przybliżyć sprawę. Auto wisiało w górze na podnośniku i słuchali skąd dokładnie słyszalny jest ten dźwięk przy wolnych obrotach, później wciśnięcie sprzęgła na ok. 30 sekund tak by skrzynia stanęła całkiem, po gwałtownym puszczeniu sprzęgła słychać było tak jakby jakieś tryby zazgrzytały. Kolejna sprawa jak Viki wisiała na podnośniku wrzuciłem 1 bieg i puściłem sprzęgło tak, że koła kręciły się na wolnych obrotach (prędkość 10 km/h)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> podczas zatrzymania prawego koła dźwięk był bardziej wyraźny z okolic skrzyni.

Na tej podstawie zdiagnozowali, że to skrzynia, a nie łożysko oporowe.

Uhhhh, się rozpisałem... Proszę o porady, bo głupi jestem od tego wszystkiego :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

również posiadam silnik X20DTH oraz problem terkotania na zimnym silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Biegi wchodzą bdb, nic nie zgrzyta itp itd, sprzęgło również jest ok.

Terkotanie jest zawsze na zimnym silniku lecz kiedy wcisnę pedał sprzęgła to dźwięk zanika.

Gdy auto trochę pochodzi dźwięk zanika, ale gdy szybko puszczę pedał sprzęgła słychać lekkie "stuknięcie"

Jeśli chodzi o mechanike samochodową, to nie jest to moja mocna strona, więc pytam:

1) Czy wysprzęglik = łożysko oporowe?

2) Czy przy wymianie wysprzęglika/łożyska oporowego trzeba wyjmować silnik ?

Czy ktos z Was robił taką naprawę w ASO? Jaki ~koszt?

Do tej pory auto działa rewelacyjnie i boje się, że mechanicy coś spier******* ą.

I jeszcze pytanie z innej bajki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy ktoś z Was likwidował luzy na jabłku zmiany biegów?

Nie chodzi mi o domowe sposoby tylko o warsztat -> jaki koszt robocizny oraz części.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Kefir - luzy te zlikwidował mi przy innej okazji Kamil_K, ex Klubowicz z Dolnośląskiego. Koszt poniżej 5 złotych + kilka minut roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Kamil wykorzystał kawałek dużego termokurcza i zapalniczkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Ponoć jest do kupienia w ASO zestaw naprawczy, ale jeśli chcesz przepłacić to musiałbyś zapytać właśnie Kamila o detale. U mnie od jesieni lewarek cały czas ładnie sztywno pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cienki84

Please login or register to see this quote.

Witam. Kolego to terkotanie to słychać na 100% ze sprzęgła własnie wymieniłem u siebie sprzegło to wysiada "wysprzęglik sprzęgła" łorzysko oporowe jest zespolone z wysprzeglikem chydraulicznym cena 800zł, darcza sprzegła 800zł, wymiana 500zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie z Ciebie zdarli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cienki84

Please login or register to see this quote.

Witam. ten głos wydaje łożysko oporowe po prostu wysiada morze kiedyś stanąć i będzie problem. Własnie u siebie wymieniłem niewiem dokładnie jaki mam silnik 20DTH 99r.

koszt: łożysko oporowe jest zespolone razem z wysprzęglikiem kosztuje 800zł

tarcza sprzęgła 800zł

wymiana 500zł ,silnik trzeba podnieść do góry odkręcić skrzynie biegów. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

wymieniałeś w ASO?

Jakiej firmy polecacie komplet sprzęgła + wysprzęglik?

Pozdarwiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kwiatekwawa

cześć,

mam dokłądnie taki sam objaw, na zimnym silniku lekkie tyrkotanie które ustaje po wciśnięciu sprzęgła

na luzie szybko odpuszczając sprzęgło słychać tyrkotanie/jakby jakieś tryby lekko strzelały

powiedzcie prosze jak bardzo niebezpieczne jest to tyrkotanie?

czy oznacza to że to łożysko nieługo się wysypie?

pytam bo ok pół roku temu wymieniałem całą skrzynię

w nowej cały wysprzęglik wyglądał bardzo ładnie i na dosyć dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam się do tematu i prośby o podanie czasu albo przebiegu - jak długo można z tym jeździć? Musze teraz zrobić 3 tys kilometrów, dźwięk terkotania nie jest zbyt głośny i nie trwa zbyt długo (od odpalenia zimnego mzoe z 10 minut).

Objawy są identyczne z tymi w pierwszym poście. Mam już nawet zespawany przyrząd do podwieszenia silnika, bo boje się dać mechanikowi który mówi mi ze wlew oleju w tej skrzyni jest od zderzaka i ze to juz jakies zeby sa zdarte

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dobrych mechaników niestety nie mam w zasięgu. ,

Znalazłem łożysko i wycisk za ok 300 zł, ile porządny mechanior wziąłby za demontaż i montaż skrzyni? Pomógłbym oczywiście.

Bym zapomniał - dźwięk pierwszy raz usłyszałem jakieś 1,5 tysiąca km temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest scooterpl

Ogolnie to nie wiem co sie dzieje z tymi autami, mialem kiedys kadeta, pozniej astre auta mialy przejechane ponad 300 tys km i problemow z nimi nie bylo wogole... skrzynia silnik itd wszystko chodzilo idealnie... a te vectry??? 90% aut to jakis szit chyba...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja jeżdżę już tak 40 kkm. Też się na początku przejmowałem ale teraz jak mnie denerwuje to wciskam sprzęgło. Odnośnie wymiany gadałem z mechaniorem i przy wymianie wysprzęglika powinno się wymienić od razu sprzęgło bo przy jednej robocie i przy jednych kosztach masz wszystko zrobione. Pomyśl nad tym może warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...