Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Kamil_8v

samochód z kluczem

Polecane posty

Witam

Mam taki problem. Dzisiaj jadąc przez dłużysz czas ok 75kmh na piątym biegu zapaliła mi się samochód z kluczem na wyświetlaczu i auto straciło moc, zredukowałem i auto po chwili zamulenia jechało normalnie (samochód z kluczem znikł). Myślałem że to może jakiś chwilowy błąd, jednak jak wieczorem jechałem to sytuacja się powtórzyła. Tym razem jechałem na 2 i po przegazowaniu samochód znikł. Przy czym wyczuwałem odczuwalny spadek mocy silnika. Na moje oko to może być jakiś problem ze sterowaniem turbiny, czyżby niejaki zawór ERG??? Silnik y2.2dtr. Wiem, że trzeba podpiąć auto pod komputer, może ktoś zna dobrego speca z okolic rembertowa/ząbek ewentualnie mińska, kto by mi mógł to sprawdzić

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Edytowano przez Kamil_8v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz pw do michal_simon-a, on da Ci namiar na człowieka z techem w ASO za 70zł. Ja podłączałem się w zeszłym tygodniu w Dixi-Carze i tam to kosztuje 120zł.

Tu masz cały wątek w tym temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez jvc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem u speca od Opli. Powiedział mi że mam błąd p400, powiedział, że to jeden z 6 elektrozaworów mógł paść ale dziś nie miał czasu robić. Nie wiem czy jest to jakieś trwałe uszkodzenie, bo po przejechaniu jakiegoś dystansu błąd znika i wszystko jest ok. przeglądałem się tym elektrozaworom i na jednym z gumowych przewodów było delikatne pęknięcie, wsunąłem go dalej ale nie sądzę by było to bo jak go zdjąłem całkiem na próbę to nie wywalało mi żadnego błędu ale mogę się mylić oczywiście. Objawy są dziwne w/g mnie: jadę autem i zapala mi się samochód z kluczem, auto traci moc, na wolnych obrotach silnik można wkręcić do ok 2200 obr/min. Przy czym silnik głośniej pracuje i turbo normalnie słychać. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem, jakieś rady?? Nie chcę odrazu w błoto wywaliać kasy. pozdrawiam

EDIT: Dziwi mnie to ograniczenie obrotów do ok. 2200, czy może faktycznie za to odpowiadać ERG??? Czy szukać przyczyny gdzie indziej??

pozwolę sobie UP'nąć mój temat. Wyczyściłem ERG, choć moim zdaniem nie było to potrzebne i dalej to samo. Dziś samochód został zaprowadzony do innego mechanika, koleś podpiął auto pod komputer i twierdzi, że jest rozrząd przestawiony, rozmawiałem z nim tylko przez telefon ale dla mnie to trochę dziwnę, mówi mi że czujniki wałków wyrzucają błąd i że prawdopodobnie przestawiony rozrząd. Dodatkowo mówi, że wyrzuca jeszcze błąd elektrozawór sterujący pracą turbiny i że wie który to i to raczej nie to ale sprawdzi (który to). Z tego wszystkiego nie zapytałem jakie to numery błędów. Dziwi mnie ten rozrząd. Jak to możliwe że samochód jedzie normalnie, łapie ok 80 stopni zapala się samochód z kluczem, przejadę ile kilometrów i wszystko wraca do normy. Jak się ten bład zapala to faktycznie silnik jakby dziwnie chodził, ale to nie jest tak że silnik przechodzi w jakiś tryb awaryjny i dlatego głośniej chodzi?? Możliwe, żeby rozrząd się tak na jakiś czas przestawiał i wracał do normy?? nigdy nie rozbierałem rozrządu na łańcuchu a tym bardziej żadnego diesla dlatego się dziwię, na pasku jest to dla mnie nie do pomyślenia, ale łańcuch, ślizgi mogły się zurzyć??

Edytowano przez Kamil_8v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozrządem to chyba gościa pogięło. Szkoda że nie masz listy błędów. Jak znam życie to bedzie jakiś przewód podciśnienia dziurawy albo jakaś zaśniedziała wtyczka. Trudno to bedzie znaleźć - szczególnie jeśli występuje nieregularnie.

Co do głośnej pracy silnika w trybie awaryjnym to norma, to że nie przekracza 2200 też.

U mnie np. przyczyną wchodzenia w tryb awaryjny była zaśniedziała wtyczka od czujnika ciśnienia doładowania. Spróbuj przeczyścić, poruszaj innymi wtyczkami (czujnik przy przepływce) i przewodami, obejrzyj dokładnie rurki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź zubek73. Koleś powiedział mi że tą trzy aktywne błędy. Od wałka rozrządu, od wału korbowego i od czujnika ciśnienia doładowania właśnie. Jest szansa że to jednak wina tego czujnika??? który to?? Mnie osobiście też dziwi że samo się naprawia. Co może się w rozrządzie dziać że się sam naprawia. Przecież tam na łańcuchu są tylko ślizki i napinacz. Dzwoniłem nie dawno i on się upiera przy swoim. Troszkę się nawet zestresował. Jutro pojadę zaborę samochód. Gorzej będzie jak jednak on bedzie miał rację

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam monopolu na rację - mechanik ma łatwiej bo ma kompa i samochód do wglądu

Czujnik doładowania masz tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KrisKRAK

faktem jest że samochód będzie tracił moc w momencie gdy nie będzie połączenia na kostkach.

inna sprawa jak mechanik może zwlekać z odpowiedzią na pytanie o usterkę w samochodzie.

Zubek dobrze mówi dać mu piwo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto od tego "fachowca". Stwierdził, że na pewno sterownik pompy i wysłał mnie do kolesia co się zajmuje tylko pompami. Pojechałem do człowieka, on podpiął swój tester i stwierdził, że to nie sterownik tylko coś innego raczej ale już była noc i nie patrzył dzisiaj. Spisałem sobie błędy ze sterownika: P0340, P0335, P1590. U obu były takie same. Ma ktoś jakieś pomyśły???? Problem występuję jedynie jak samochód się rozgrzeje, czyli ok 80 stopni, ja już nie mam pomysłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Raz piszesz że to GTS 2,0 DTH innym razem, że to Y22DTR... Ale nic to...

Generalnie wszystko dotyczy obiegu prądowego wejścia prędkości obrotowej silnika.

P0335 odnosi się do czujnika położenia wału korbowego, jego odchylenie nie mieści się w granicach tolerancji lub nie może być zaprogramowane.

Sprawdź izolację i pokrycie kabli, wtyczkę, połączenia oraz zakres regulacji/ustawienie i mocowanie w gnieździe (możliwe uszkodzenie wewnątrz samego czujnika, może nie odczytywać prawidłowo obrotów z wału - tak zwana "luka międzyzębna").

Jeśli nie widać powierzchownych uszkodzeń i wiązka nie wygląda na uszkodzoną (po wyjęciu czujnika pomierz go zwykłym miernikiem na "przejście" i na "oporność") to warto go na chwilę podmienić. Jeśli wymiana na nowy nie pomoże w konsekwencji możliwa jest też usterka modułu sterującego (A84 - silnik).

P0340 - ma 3 odnośniki.

1. obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego- wartość poza wymaganym zakresem, czyli moduł sterujący nie może zsynchronizować sygnału wałka rozrządu. To już bezpośrednio jest obieg pompy wtrysku...

2. obwód pozycji wałka rozrządu (wadliwe działanie) - moduł sterujący "hardware i software"...

3. sterownik rozpoznaje "niewiarygodny sygnał" (za wysoki, co do obrotów bądź częstotliwości) wałka rozrządu lub brak sygnału.

P1590 - obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia. Za niskie bądź za wysokie napięcie, przerwa lub zwarcie w jego obwodzie albo za wysoka temperatura stopnia mocy ze względu na chwilowe przeciążenie prądowe w układzie za bezpiecznikiem FE15 .

Ta usterka również odnosi się do uszkodzenia modułu sterującego w konsekwencji...

Dodam na koniec, że według instrukcji serwisowych jednym ze środków zaradczych jeśli idzie o P0335 zaleca się sprawdzić prawidłowość działania układu chłodzenie silnika, sam silnik pod kątem wycieków oleju, poziom oleju w silniku, mechaniczne warunki pracy, układ chłodzenia a także układ chłodzenia paliwem. Silnik może przekraczać maksymalną temperaturę pracy (zabezpieczenie przed przegrzaniem), a to co napisałeś, że dzieje się po zagrzaniu silnika może być pewną wskazówką...

Ten kod usterki informuje o szczególnie uciążliwych warunkach działania - przy dużym obciążeniu i wysokiej temperaturze płynu chłodzącego lub przy dużym obciążeniu i niskim poziomie oleju silnikowego lub przy dużym obciążeniu i małej ilości paliwa.

Najpierw zajmij się czujnikiem położenia wału korbowego. Jeśli to nic nie da - to jednak trzeba będzie się zająć sterownikiem pompy.

Dam Ci namiar na pewnego i świetnego fachowca od tych konkretnie pomp i sterowników: wstukaj w "guglach" :

Mototronik.Witold_Gerdel, bo się link nie otwiera...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zadzwoń do niego, jest uprzejmy i nawet przez telefon coś Ci podpowie...

EDIT: link nie bangla...:34:

Edytowano przez zubek73
poprawiłem linka / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź Piotreq. Wyjaśnię jeszcze ten błąd z oznaczeniem silnika. Otóż w papierach z francji miałem w dowodzie wpisany silnik 2.0 i taki wpisałem w profilu. Jednak poprosiłem o sprawdzenie w EPC i zubek73 napisał że był tam opisany silnik y22dtr, sprawdziłem numery i faktycznie tak jest. Nie wiem skąd ten burdel w papierach ale to teraz nie ważne. Profil już edytowałem

EDIT:

Auto już odebrałem. Powodem problemów był czujnik położenia wału. Człowiek powiedział mi, że pomierzył na nim rezystancję i wydało się że jest ok ale miał już takie przypadki i wymienił czujnik. Zrobiłem już prawie 200 km i do tej pory wszystko jest ok ( i mam nadzieję, że będzie).

Na koniec powiem że człowiek w/g mnie jest na prawdę w porządku mechanikiem. Zajmuje się głównie naprawą pomp i wtryskiwaczy. Mówił, że robił już wiele tych pomp z Viki B. Jak ktoś by potrzebował namiar na dobrego speca to mogę dać, koleś jest naprawdę godny polecenia. Pokazywał mi nawet że zawsze ma na stanie jedną taką pompę, żeby tego samego dnia mógł wymienić pompę a uszkodzoną zregenerować. Posprzątał nawet syf po tym ośle co wcześnej tydzień mnie zwodził i podmieniał elektozawory. Na koniec wyjął ten który łączy pompę podciśnienia z takim plastikowym pojemnikiem i wsadził jakiś zawór jednokierunkowy z VW, który od razu wywaliłem. Upierał sie na 100%, że czujniki są dobre i że na pewno to sterownik. Z vectrami omijać go z daleka. Miętne koło Garwolina, obok szrotu.

Póki co proszę o zamknięcie tematu, mam nadzieję ostatecznie pozdrawiam

Edytowano przez Kamil_8v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy możecie powiedzieć mi gdzie znajduje się czujnik wałka rozrządu w Y20DTH?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie zakładałem nowego tematu tylko piszę w starym. Po poprzednich problemach nie ma już śladu. Ale niestety pojawił się nowy. Generalnie auto ostatnio dużo stoi bo jeżdżę innym ale dziś jak odpaliłem to wyświetliła się kontrolka auta z kluczykiem. Po zczytaniu błędów otrzymałem taki oto wynik:

Łączna ilość kodów: 2

P1590 - Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie

(01) - Obecny

P0380 - Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie

(0B) - Obecny

Dodam że po skasowaniu błędów obecny pozostaje tylko pierwszy. Było już dosyć późno więc jutro jak wrócę to sprawdzę świece i bezpiecznik FE13. Gdzie na forum wyczytałem że może być winny ten zawór

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dodam że jak "dodam gazu" błąd znika z tablicy ale pozostaje w sterowniku aktywny. Poszukiwać wśród elektrozaworów czy liczyć się bardziej z tym że pompa się kończy??

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

+ pewnie któraś świeca padła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×