Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Fazzer

Hamulce 284mm na rozstaw 4x100

Polecane posty

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą w mojej Viki hamulców na większe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> a z racji, że moje już zbliżają się ku końcowi pewnie będę musiał przystąpić do realizacji.

Mam zaciski z VB 2.0 i z tego co wiem to tam pasują tarcze 284mm, tylko jest mały problem, VB ma rozstaw 5x110, a VA ma 4x100.

Nie chcę się bawić w nawiercanie nowych otworów w tarczach z VB bo boję się, że je osłabię, chcę gotowe tarcze z rozstawem 4x100. na stronie www.inochi.pl kolega Harm oferuje takie tarcze, z tym że cena dość spora, komplet 350zł za gładkie i 450zł za nawiercane.

Długo szukałem i znalazłem coś takiego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wymiary:

Średnica DIA: 284 mm

Th/B : 22 mm

(dop.): 20,2 mm

Średnica d1: 60 mm

Średnica d2:

Wysokość H: 43,5 mm

Opis: tarcza hamulcowa wentylowana

Średnica podz.: 100 mm

Ilość otworów A: 4

Średnica otw.: 14

Numer OEM: 5569025, 55700922, 55700923, 569025, 93188918

A to wymiary tarczy do Vectry tego samego producenta:

Średnica DIA: 256 mm

Th/B : 24 mm

(dop.): 21 mm

Średnica d1: 60 mm

Średnica d2: -

Wysokość H: 41 mm

Opis: tarcza hamulcowa wentylowana

Średnica podz.: 100 mm

Ilość otworów A: 4

Średnica otw.: 14 mm

Numer OEM: 569001, 569042, 90250546, 90295087, 90487402, 96179110

Tarcza%20wentylowana%20mikoda.JPG

No i porównując wymiary to średnica tarczy jak i otworu na piastę mi pasuje, rozstaw śrub też.

Różnica jest w wysokości tarczy o 2,5mm (wyższa od fiata) i w grubości o 2mm (cieńsza od fiata)

Jak na mój rozum jeżeli wziąłbym te od fiata i dał pod nie dystanse (między tarczę a piastę) o grubości 3,5mm to tarcza była by odpowiednio umiejscowiona w jarzmie i w równej odległości od klocków po obu stronach.

Ktoś próbował czegoś takiego ? Jak się na takie rozwiązanie zapatrujecie ? Zda to egzamin ? Myślę, że z realizacją nie powinno być większego problemu tylko znaleźć zakład ślusarski który wykona takie dystanse pod tarcze.

Proszę o komentarze kwestii technicznej, oraz jak ktoś ma to podsunięcie innych pomysłów jakie tarcze (hamulce) o średnicy 284mm zamontować do VA na 4x100

Edytowano przez Fazzer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem, ale najbardziej balbym sie tej grubosci tarczy. Jest ona ciensza, co oznacza ze zacisk bedzie wybieral klockami tarcze przy wiekszym dosunieciu do srodka tarczy (nie wiem czy sie jasno wyrazam...). Napisze tak - przy serii to przy tej grubosci zycie tarczy sie konczy - byc moze nie tylko ze wzgledu na jej zuzycie ale rowniez na juz zwiekszony zakres pracy zacisku. Dla twojej wynalezionej tarczy ta krytyczna grubosc oznacza tarcze 284mm w pelni sprawna...

Co do dystansow - rozumiem ze 284mm to nie po to aby jezdzic tak spokojnie. Czesc ciepla z tarczy przenosi sie tez na piaste. Czy taki dystans (3,5mm zaledwie) wytrzyma np. ostre hamowanie na autostradzie ze 130km/h do 0? Bo tarcze sie pewnie rozgrzeja do blisko czerwonosci...

Ja bym tam na zimne dmuchal i inwestowal w dobre tarcze i klocki w seryjnym rozmiarze...

Edytowano przez zubek73
nie cytuj całego posta- usuwam / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skoro tarcze w punto dają rade to i muszą dawać w VA

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

skoro ktos je wyprodukował i podal zakres grubosci to jesli go nie przekroczymy to nic nie ma sie prawa stac

wg mnie nawet nie trzeba bedzie nic pod tarcze podkladac tylko zwyczajnie zalozyc

ten milimetr przesuniecia nie zrobi zadnej roznicy bo klocki sie czasem na tyle nierowno zuzywaja ze po 3-4mm jest roznicy miedzy nimi

wysuniecie tloczka o 1mm tez nic zlego nie spowoduje, wystarczy jedynie zachowac zdrowy rozsadek i nie zjezdzac klocka "do blachy" a profilaktycznie wymienic go gdy zuzyje sie do polowy

takze fazzer ja proponuje zakupic kpl i sprobowac zamontowac, mysle ze bedzie ok

a z dystansami to nie takie proste bo wystarczy ze w plaszczyznie bedzie mial 2-3 setki bicia i po 2tys km tarcze sie pokrzywią i bedą bic przy hamowaniu

- taki sam obaj jak przy krzywej piascie. dlatego bardzo istotne jest idealne wyszorowanie piasty przed zalozeniem nowej tarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciekawy pomysl ja tez kiedys myslalem o tarczach fiata.ja na ta chwile mam kpl od vectry b i tarcze bd rozwiercal czyalem sporo na ten temast i wychodzi to jakos jezdza i nic sie nie dzieje.jedyne co to trzeba zrobic to dotoczyc obrecze miedzy luz na tarcze a piaste,ja sie sklaniam do tego moze dlatego ze juz mam takiz zestaw nie wykluczone ze jak bym nie mial pomyslal bym nad tarczami fiata..

wyczytalem kiedys na angielskiej stronie ze sa tarcze do mericy 288mm bodajze o rozstawie na 4 sroby ale takowych nie znalazlem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak stwierdziłem, że nie ma co kombinować i kupiłem gładkie tarcze od Harma na www.inochi.pl , do tego zaciski od VB 2.0 i klocki TRW wszystko ładnie spasowało i hamuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koszt części to coś ponad 500zł teraz trzeba dotrzeć klocki i trzeba będzie wypróbować hamulcownię w akcji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Fazzer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vectra B miała tarcze 288 mm, a tarcze 284 mm miała Vectra A 2.5 V6 tak ku ścisłości.....

Tarcze takie ma w ofercie inochi pod typowe 4x100. Kiedys mikoda tez takie robila ale byla potrzebna tulejka centrująca na piaste bo otwor w tarczy byl pod piasty 5x110 (jak dobrze kojarze 65mm ale moge sie mylic) a 4x100 ma 57 mm......

Są gotowe komplety na angielkich stronach EBC i kilka innych firm. Są nawet 4x100 308 mm ale cena ok 1000 euro.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×