Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość Undziak

Vectra C Hatchbach a GTS i komfort jazdy

Polecane posty

Gość Undziak

Witam wszystkich Forumowiczów,

Mam na imię Andrzej i postanowiłem troszkę tutaj poszperać i popytać o Wasze wrażenia/opinie z użytkowania Vectry C. Obecnie mam Corsę zasilaną LPG, ale myślę o zmianie na Vectrę C (roczniki około 2004-2005, silnik 1,8 + gaz?). Interesuje mnie auto praktyczne (czyli hatchback) ale jednocześnie komfortowe. Wprawdzie szukałem w necie i na tutejszym forum, ale brakuje mi informacji odnośnie oznaczenia GTS w wersji hatchback. Słyszałem, że GTS to odmiana nadwozia hatchback ze sportowymi akcentami i sztywniejszym zawieszeniem.... czy tak jest? Jeśli tak, czy to oznacza, że są wersje bardziej miekkie w nadwoziu hatchback? Nie chciałbym kupić sztywnego auta i narzekać na naszych fatalnych drogach. Wyrosłem z szybkiej jazdy i chce mieć cicho i wygodnie....

Czy mogę liczyć na Wasze wrażenia z jazd takimi wersjami?

Będę wdzięczny za Wasze spostrzeżenia,

Pozdrawiam

Undziak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja się orientuję GTS-to poprostu hatchback

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Undziak

Hmmm... ja natomiast widziałem na zdjęciach lub na żywo, że GTS ma przyciemnione lampy, inaczej wyprofilowany przedni zderzak i mały spojler z tyłu no i widniejący znaczek GTS... ale też widziałem Vectry C hatchback bez znaczka i bez tych dodatków. Chciałbym tylko wiedzieć jak to ma się do zawieszenia... wolę to bardziej komfortowe:)

Undziak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz miec wygodniej i nie twarde zawieszenie a co w naszym kraju troche boli jak sie pojezdzi po zimie (zwlaszcza teraz, dla mnie to masakra co jest na drogach, ser szwajcarski jakiego nigdy nie widzialem) to lepiej kup zwykla vectre i nie baw sie w gts'y. W standarcie przy gts masz 17' felgi wiec komfort nie bedzie taki sam jak przy 16' jakie chyba sa w zwyklych vectrach w standarcie (tak mi sie wydaje). Jesli mamy skupic sie tylko na komforcie jazdy, ja wybralbym zwykla vectre, a za roznice cenowa miedzy gts a zwykla vectra to bym sobie dorzucil full wypas wyposażenie. Oczywiscie to tylko i wylacznie moje zdanie i moje odczucia, pozdrawiam.

napisaleś "Wyrosłem z szybkiej jazdy i chce mieć cicho i wygodnie...." co dla mnie znaczy ze juz nie jestes w nastoletnim wieku wiec jesli chodzi tylko o komfort i to jest twoim glownym celem do kupienia samochodu to nie rozumiem tego "...GTS ma przyciemnione lampy, inaczej wyprofilowany przedni zderzak i mały spojler z tyłu no i widniejący znaczek GTS..." Jesli chcesz sie wyrozniac bo ktos zobaczy znaczek GTS i zobaczy roznice miedzy zwykla vectra a gts (co wydaje mi sie nie jest takie oczywiste dla zwyklych ludzi, tylko ludzie interesujacy sie vectrami beda znaly i widzialy roznice pomiedzy zwykla vectra a GTS) to kup gts ale jesli zalezy ci bardziej na komforcie to nie rozumiem po co to piszesz.

Edytowano przez Ksio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość korargorek

GTS ma twarde zawieszenie wiem cos o tym;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Undziak

Ok, dzięki za info.

czyli potwierdza się, że jest "zwykła" wersja hatchbacka i odmiana GTS ze sztywniejszym zawieszeniem. Dzięki za info.

A tak z ciekawości, czy ten GTS jest dużo sztywniejszy? Akurat GTS jest łatwiej kupić.

Mieszkam obecnie we Wrocławiu... tragedia drogi jak w 19 wieku:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość korargorek

nie jezdzilem zwykla viki jeszcze to nie porownam ale w mojej jest dosc twardawo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> no ale ja to lubie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GTS jest latwiej kupic?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba troche tu mieszamy, zwyklych vectr jest mnostwo, gts wlasnie mniej gdyz byly drozsze i nie kazdy je kupowal. Poczujesz roznice jak zasiadziesz do zwyklej vectry a do gts, nie mozna tez przesadzac ze gts to samochod sportowy ze sportowym zawieszeniem ale komfort jazdy jest wiekszy w normalnej vectrze.

korargorek z ktorego roku masz ta vectre?

Edytowano przez Ksio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Undziak

GTS jest latwiej kupic?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba troche tu mieszamy...

Może takie odniosłem wrażenie przeglądając oferty w necie.... częściej trafiałem na GTS a rzadziej na zwykłe.

Nota bene czy zwykłe odmiany mają jakieś oznaczenia?...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szukasz w polsce czy w niemczech? odmiany znaczy chodzi o co? bo kazda vectra zaleznie od wyposazenia jakos sie tam nazywa: "elegance" itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Undziak

Troszkę patrze na mobile, troszkę na oferty aut kupionych w Polsce... na razie poszukiwania są wolne.. mam czas.

Nadwozie hatchback, ma zapewne kilka odmian wyposażenia (tak jak już wspomnniałeś np. elegance) i też wersję GTS (zmiany stylistyczne + sztywniejsze zawieszenie). Wnioskuję, że jedynie odmiana GTS różni się zawieszeniem, inne (reszta) odmian zróżnicowana będzie wyposażeniem wnętrza.

Właściwie odpowiedż na moje główne pytanie została udzielona za co Wam dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko gts rozni sie zawieszeniem oraz wygladem zewnetrznym, kazda inna "zwykla" vectra rozni sie tylko wyposazeniem, zwaz takze roznice cenowa miedzy gts a zwykla vectra, gts beda drozsze a co za tym idzie mozna czesto kupic zwykla vectre z lepszym wyposazeniem i rocznikowo mlodsza niz gts, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Undziak

Dzięki serdeczne:)

Pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W polifcie to już GTSa ciężko ustrzelić - zazwyczaj będzie zwykły hatchback.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vectry hatchback też miały przyciemniane lampy przednie i tylne oraz przedni zderzak taki jak w GTSie - ja posiadam takową, jest to wersja wyposażenia Design - chodzi chyba o to że jest stylizowana na GTS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gts ma o 20 mm niższe zawieszenie niż normalna vectra c to naprawdę wpływa na właściwość jezdne szczególnie w zakrętach

duży minus ze trzeba wszędzie uważać np na parkingach itp a teraz w zimie szczególnie ale idzie się przyzwyczaić

ma inna skrzynie biegów różnica w osiach chyba 0.5 czy az 1 sek. szybciej do 100. Piszesz ze chcesz kupić 1.8 z lpg

w tych silnikach po lifie czyli 145 KM ( o ile dobrze pamiętam) nie było hydraulicznej regulacji luzów zaworowych

jest o tym temat na forum warto poszukać i poczytać jednym słowem nie bardzo idzie to z lpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę sie do tematu (troszke z innej beczki xD )

otóż kupiłem VC GTS z 2007 roku i nie wiem jak się nazywa ta tylna ciemna dokładka co jest przy zderzaku i ma dziurę na chromowaną końcówkę wydechu ponieważ samochód był uderzony z tyłu. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego jest to tak jak napisales dokladka do zderzaka przy gts

były z otworem na końcówkę wydechu( inne niż przy normalnych wersjach) i powiem tak raczej bez zderzaka ciężko to dostać

oczywiście pewno w ASO maja jestem aktualnie na szukaniu takiej dokładki do GTS ale na 2 wydechy

i nikt samej nie odda chyba ze razem ze zderzakiem mowie o allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 PRZEDŁUŻENIE, ZDERZAK TYLNY, POJEDYNCZA RURA WYDECHOWA (JNS - STOSOWAĆ 13138918 64 00 589) HATCHBACK F68   (13100621) (64 00 584)   Notatka: DO MODELI W WERSJI SPORT 2 ORAZ SPORT ELEGANCE W POWIĄZANIU Z KODAMI W7U/W9Q 

 PRZEDŁUŻENIE, ZDERZAK TYLNY, POJEDYNCZA RURA WYDECHOWA HATCHBACK F68   13138918 64 00 589 1   

  Notatka: DO MODELI W WERSJI SPORT 2 ORAZ SPORT ELEGANCE W POWIĄZANIU Z KODAMI W7U/W9Q 

nr 5 lub 6 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez dare40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wiecie ile to mniej więcej kosztuje w ASO??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

około  500 zeta brutto  na jedną rure wydechową 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Undziak

Dla uściślenia: pisałem o rocznikach około 2004-2005, nie pisałem, że chcę po lifcie (chyba za drogo dla mnie). Czytałem też o instalacjach LPG w silnikach 1,8.... będę musiał pomyśleć o lpg... teraz silniki są coraz mniej podatne na lpg. Gdzie człowiek nie spojrzy to wszędzie komplikacje, kiedyś tak nie było. Samochody były proste, bezproblemowe... no może tylko chętniej rdzewiały (poza mercami i bmw i audi)..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

A.

Edytowano przez Undziak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość korargorek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

2002.12 model 2003

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze powinno byc w znaleziono na allegro ale chyba tu bardziej pasuje

Dla zainteresowanych swieza aukcja została dokładka na jedna rurę poza tym ja tez będę sprzedawał swoja dokładkę od Gts

za jakiś czas jak tylko przerobie wydech ( 2, 3 tyg max)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kubek26_wawa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

GTS - występował z 3 rodzajami zawieszenia:

a) standardowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> sportowe

c) na trudne warunki drogowe

niestety można to sprawdzić albo na oryginalnej f-rze zakupu albo np. w audatexie po sprawdzeniu numeru VIN, jest to bardzo poźniej bardzo istotne jakie jest zawieszenie przy zakupie amortyzatorów.

Ja mam GTS-a ze sportowym zawieszeniemi i jestem zadowolony nie narzekam na brak komfortu, miałem również zwykłego hatchbacka po fl z 2005r i był to ponton w porównaniu z GTS-em.

A dodatkowe zmiany w porównaniu do zwykłego liftbacka to zderzak z dyfuzorem, przyciemnione lampy tył + wkłady reflektorów przód, sportowe fotele, malutka lotka na klapie, lakierowane dokładki progów i kilka innych dodatków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×