Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
wojciech12

awaria pompy wtryskowej

Polecane posty

z powodu usterki sterownika pompy wtryskowej w mojej VB 2.0 DTI dałem ją do regeneracji i potem mechanik założył mi naprawianą pompę. Samochód odebrałem niby dobry, tylko, że zwiększyło mi sie spalanie na biegu jałowym z 0,7 l/h na 1.0 l/h. Wczoraj wymieniłem u tego samego mechanika jeszcze olej, zalałem 5,5 l nowego oleju. Po dłuższej chwili sprawdziłem stan poziomu na bagnecie i ............. nie było prawie nic. Dzisiaj sprawdziłem stan i mam ponad dwa stany oleju i zauważyłem prawie pusty zbiornik płynu chłodnicy. Podejrzewam, że to chyba uszczelka pod głowicą.

Dlatego proszę o jakieś wskazówki, czy jest jakaś możliwość regulacji w celu zmniejszenia spalania i czy faktycznie mogła pójść uszczelka pod głowicą, czy przy naprawie pompy należało wymienić jakieś uszczelki (poza uszczelniaczami w pompie) ?

proszę o pomoc

Edytowano przez zubek73
na forum mamy działy - przenosze do odpowiedniego / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Sprawdź czy płyn poprostu nie wycieka, jeśli znajdziesz miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić płyn i odpowietrzyć układ. Jeśli nieszczelności nie ma – mogą to poważniejsze kłopoty – np. usterka uszczelki pod głowica lub pęknięcie kanałów cieczy w głowicy.

Niestety u Ciebie przewiduje walniętą uszczelka pod głowicą, płyn dostaje się do cylindra i jest spalany, część dostaje się też do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem ponownie stan oleju i jest minimum, mimo, że zalałem 5,5 l i żadnych wycieków nie widać - czyżbym miał za krótki bagnet oleju?

mój jest sprężynowy - może ktoś ma taki sam typ silnika co ja - 2.0 DTI - 74 KW - 1997 r- to proszę o podanie długości bagnetu

Edytowano przez wojciech12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podstawowy problem jaki masz to znikający płyn w chłodnicy.

Nie wiem czy spalanie sprawdzałeś na zimnym czy na ciepłym silniku?

Co do spalania to na zimnym silniku przy -7 mi pokazuje spalanie ok 1-1,1/h a po przejechaniu kilometra spada już do 0,7/h. Wiadome, że przy zimnym silniku spalanie będzie wyższe.

Co do poziomu oleju, to zaraz po wymianie wskazania się wahają.

Ale jest nie możliwe, żeby płyn zniknął bez powodu (no chyba że wymieniałeś oprócz oleju też płyn chłodzący- wtedy byłoby rzeczą normalną, że po przejechaniu kilku kilometrów musiałbyś uzupełnić).

Jeżeli nie wymieniałeś, wycieków nie ma jak piszesz, to pozostaje sprawa uszczelki pod głowicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zamykam temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×