Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wojciech12

awaria pompy wtryskowej

Recommended Posts

z powodu usterki sterownika pompy wtryskowej w mojej VB 2.0 DTI dałem ją do regeneracji i potem mechanik założył mi naprawianą pompę. Samochód odebrałem niby dobry, tylko, że zwiększyło mi sie spalanie na biegu jałowym z 0,7 l/h na 1.0 l/h. Wczoraj wymieniłem u tego samego mechanika jeszcze olej, zalałem 5,5 l nowego oleju. Po dłuższej chwili sprawdziłem stan poziomu na bagnecie i ............. nie było prawie nic. Dzisiaj sprawdziłem stan i mam ponad dwa stany oleju i zauważyłem prawie pusty zbiornik płynu chłodnicy. Podejrzewam, że to chyba uszczelka pod głowicą.

Dlatego proszę o jakieś wskazówki, czy jest jakaś możliwość regulacji w celu zmniejszenia spalania i czy faktycznie mogła pójść uszczelka pod głowicą, czy przy naprawie pompy należało wymienić jakieś uszczelki (poza uszczelniaczami w pompie) ?

proszę o pomoc

Edited by zubek73
na forum mamy działy - przenosze do odpowiedniego / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Sprawdź czy płyn poprostu nie wycieka, jeśli znajdziesz miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić płyn i odpowietrzyć układ. Jeśli nieszczelności nie ma – mogą to poważniejsze kłopoty – np. usterka uszczelki pod głowica lub pęknięcie kanałów cieczy w głowicy.

Niestety u Ciebie przewiduje walniętą uszczelka pod głowicą, płyn dostaje się do cylindra i jest spalany, część dostaje się też do oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj sprawdziłem ponownie stan oleju i jest minimum, mimo, że zalałem 5,5 l i żadnych wycieków nie widać - czyżbym miał za krótki bagnet oleju?

mój jest sprężynowy - może ktoś ma taki sam typ silnika co ja - 2.0 DTI - 74 KW - 1997 r- to proszę o podanie długości bagnetu

Edited by wojciech12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Please login or register to see this quote.

Podstawowy problem jaki masz to znikający płyn w chłodnicy.

Nie wiem czy spalanie sprawdzałeś na zimnym czy na ciepłym silniku?

Co do spalania to na zimnym silniku przy -7 mi pokazuje spalanie ok 1-1,1/h a po przejechaniu kilometra spada już do 0,7/h. Wiadome, że przy zimnym silniku spalanie będzie wyższe.

Co do poziomu oleju, to zaraz po wymianie wskazania się wahają.

Ale jest nie możliwe, żeby płyn zniknął bez powodu (no chyba że wymieniałeś oprócz oleju też płyn chłodzący- wtedy byłoby rzeczą normalną, że po przejechaniu kilku kilometrów musiałbyś uzupełnić).

Jeżeli nie wymieniałeś, wycieków nie ma jak piszesz, to pozostaje sprawa uszczelki pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamykam temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...