Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest gondzik

JAKA SKRZYNIA PASUJE DO VB 1,8 16V

Recommended Posts

Guest gondzik

JAKA SKRZYNIA PASUJE DO VB 1,8 16V Z 96r. PROSZĘ PODAJCIE ROK I POJEMNOŚĆ ORAZ Z KTÓREGO ROKU BO CO MECHANIK TO MA INNE ZDANIE.PADŁA MI SATELITA (MECHANIZM RÓŻNICOWY DO SKRZYNI JAKIEŚ 4 TRYBY TYLE POWIEDZIAŁ MECHANIK)NAPISZCIE CZY MOŻE JEST MOŻLIWA WYMIANA TYLKO TEJ CZĘŚCI.I CZY MOŻNA ZAŁOŻYĆ SKRZYNIE OD DIZLA 2,0

______________________

edit

dzień dobry

prosze pisać bez capstlocka

zubek

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim to nie krzycz, czyli nie pisz dużymi literami.

Co do skrzyni, wymiana samego mechanizmu jest możliwa jednak wyniesie Cię to 2-3 x więcej niż kupienie używanej skrzyni z np anglika.

Skrzynia powinna być z takiego samego motoru jak Ty posiadasz, ogólnie jest kilka skrzyń f18 (taką właśnie masz) tyle że różnią się między sobą przełożeniami, żeby nie stracić na dynamice oraz prędkościach musisz kupić z takimi samymi jakie miałeś.

Twoja skrzynia powinna być:

F18CR 3,74

Biegi

1. 3,583

2. 2,143

3. 1,481

4. 1,121

5 0,892

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co mi wiadomo to 1.7 TD ISUZU z 96r ma tez F18 z takimi samimi przelozeniami co x18xe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełożeniegłówne jest takie samo ale różnią się przełożeniami poszczególnych biegów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...najtaniej wyjdzie cie skrzynia d16/f16 z lanosa/nubiry, i przezyje nie jedną f18.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest strzelbinek

witam kolego a czy ten typ skrzyni od lanosa/nubiry pasuje na 100%do vectry b 1,8 16V 97rok???pozdrawiam

Równierz mi padła skrzynia i trzeba wymienic,z tego co patrzyłem na allegro ceny od600 w zwyż gdyby ta od nubiry pasowała to zawsze by cos zaoszczedził...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam tez VB 1,8/16v i po rożnych zabiegach (które nic nie dawały)ze skrzynia F18 w sobotę założyłem D16 z Lanosa 1,5

Oprócz trzech śrub mocujących na dole skrzyni wszystko pasuje ,a jak będzie z wytrzymałością to się okaże w praniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r@f@l

Please login or register to see this quote.

Witam tylko te trzy sruby nie pasują a półosie i sterowanie sprzęgłem wszystko jesy ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym bardziej obstawial, ze masz skrzynie F18 WR 3,94 jesli masz silnik x18xe z 96'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Półosie pasują bez problemu a wysprzęglik trzeba przełożyć ze starej która wyjmiesz z auta i tez pasuje,

tylko że masz 2,0 silnik i tu musisz się dopytać czy półosie mają tą samą grubość i te same frezy ,chociaż jeśli skrzynia F18 to raczej powinno być to samo

Edited by zorg1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...połosie od 1.6/1.8/2.0/2.0d pasują...pozatym wsztstko tip-top

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAK dokładnie jak DUKE pisze to jest skrzynia F18 WR 3.94 ja posiadam vectre 1.8 16V 97r i takie oznaczenie jest kolega sprawdzał mi po nr. vinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemka,miałem ten sam problem,i jutro sie okaże czy "MOŻLIWA JEST WYMIANA JEDNEJ SATELITKI"za którą zapłaciłem 150złych.Od niedawna zaczołem aktywnie korzystać z VKP ale jeśli moja viki jutro zagada, to niech mechanicy samoch + mój szwagier sie wstydzą.bo tylko komuś wspomniałem że chłopaki na forum to zrobili tak... albo w ten sposób... to mieli ze mnie niezłął polewke itd.moim skromnym zdaniem po dzisiejszych próbach daje rade(taki lajcik na rozgżewke ale jutro dostanie odemnie ostro po p....)ale trzeba stestować.po pozytywnych testach ,wrzuce zdięcia z opisami pkt. po pkt.dla potrzebujących.Dzięki WAM oraz adi_37 pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rok tak jeździłem po wymianie jednej satelity i wszystko grało także u ciebie tez musi być ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wymiana jednej satelity jest możliwa nikt nie powiedział że nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

tylko czy jest sens robić taki zabieg .. ?

zapewne satelita została wyciągnięta ze skrzyni która miala uszkodzoną inna satelite ...

wszystko możliwe że ta sprawna satelita jest w jakiś sposób "zmęczona" pracowaniem z uszkodzoną satelitą, może przy większym obciążeniu strzelić i robota od nowa ... takie moje zdanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego dochodzi pytanie czy urwane zeby z satelit(y) nie wpadly gdzies miedzy tryby skrzyni...

Ja wlasnie jestem po wymianie skrzyni - okazało sie dokładnie to co na forach powszechnie opisywano. Auto nagle zaczęło terkotać przy odejmowaniu gazu, wczoraj oglądałem stara skrzynie - atak wyszczerbiony na kilku zębach, ale wygląd satelity to był jakiś koszmar. Dwa zęby kompletnie wyrwane, reszta poharatana. Mechanicy znalezli pozostalosci po jednym zebie, drugi prawdopodobnie fruwa gdzies po wnetrzu.

Dla wszystkich, ktorzy uwazaja ze "jezdzic dopoki calkiem nie stanie" - po tym co tam widzialem wydaje mi sie ze od takich połamanych zębów mógłby sie zblokować jeden z przegubów w trakcie jazdy... A to juz niestety byłby koszmar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 2 tygodnie temu kupiłem VB 1.8 16v z 1996 roku z prebiegiem teoretycznym 178000 km wczoraj podczas ruszania coś przyblokowało skrzynie f18 I24750026 c374 na moment, hrupneło i odpuściło, złamany ząb zrobił dziurę w misce olejowej skrzyni. Czy skrzynia od daewoo 1.5 d16/f16 lanos, nexia itp. będzie na 100% pasować? Czy przegóby z półośkami będą pasowały, czy da rade te dolne 3 śruby w jakiś sposób jednak przykręcić, może nawiercić nowe otwory w podstawie miski olejowej silnika?

Jak ma się sprawa ustawienia sterowania biegami bo w skrzyni z daewoo chyba nie ma tego plasikowego bolca?

Przy skrzyni z lanosa 1.5 będą krótsze biegi, czy występuje nadmierne wachlowanie biegami, czy może od daewoo 1.6 będzie lepiej?

Czy nie ma problemu z czujnikami prędkości i wstecznego przy takim modzie?

Proszę o pilną odpowiedź na moje pytania bo mam naprawde daleko do pracy....

Na szybko zrobiłm takie porównanie

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nie ma zadnych problemow ze skrzynia f16/d16 z lanosa/nubiry/espero. ja i kilku innych problem f18 ma juz z głowy...a jesli chodzi o przełozenia to 1,2,3 sa krotsze ale za to masz lepszą dynamike i mniejsze spalanie w miescie. pozatym wszystko tip-top(szukaj skrzyni od lanosa 1.6/nubiry 1.6,2.0/espero 2.0)

Edited by bolgi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin1984

witam miałem ten sam problem ze swoja vectrą 2.0 16v padł mechanizm różnicowy i wsadziłem mechanizm z vectry A 2.0 8v i smiga do tej pory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie skrzyni f18 na skrzynie z lanosa 1,5 16v z 2001 roku. Jednak były małe problemy.

1. wspornik widełek w f18 jest przykręcony na śrubę m8 w d16 na śrubę m10 trzeba rozwiercić ten wspornik przed montażem skrzyni bo potem nie podejdzie się wiertarką

2. trzeba zakleić np. silikonem szparę która powstaje między dolną częścią silnika a skrzynią, oraz 3 dolne otwory po niepasujących śrubach

3. trzeba wyregulować mechanizm zmiany biegów bo jedynka kiepsko wchodzi( regulacja opisana w sam naprawiam )

Skrzynia ogólnie pasuje ale trzeba wymienić łożysko wyciskowe

Ciekawy jestem skąd licznik bierze prędkość samochodu, chyba z czujników ABS bo w skrzyni f18 nie ma żadnego impulsatora a w skrzyni d16 jest ale i tak się go nie podłącza. Przyspieszenie na d16 na pewno lepsze co do prędkości max nie testowałem jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prędkość jest tak jak piszesz z ABSu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yogi286

Witam, chętnie bym opisał swoją historie ze skrzyniami do vectry B (dzisiaj strzeliła satelita) lecz nie mam już siły do tego, mam za to parę pytań dotyczących tych skrzyń:

piszecie że pasują skrzynie od lanosa/nubiry, moje pytanie brzmi, czy sam układ różnicowy będzie pasował z takiej skrzyni?? Rozpocząłem dłubanie przy mojej viki sam bo do mechaników już siły nie mam (ogólnie to już za 1 skrzynie zapłaciłem z robocizna.... itp itp) a zauważyłem że wymiana samego dyferencjału nie jest tak trudna (jak chce się mieć coś dobrze to trzeba to samemu zrobić - niech nikt nie mówi że jest inaczej) klucz do skrzyni sobie już dorobiłem by wykręcić tą wielka śrubę (a i tu ustalę że mechanikiem nie jest i nie wiem jak nazywa się ta śruba co wygląda jak korna), rozdłubałem starą skrzynie, tzn odkręciłem ten dekielek co się trzyma na kilkunastu śrubach m8, wydaje się mnie że jak dobrze zakombinuje to po wyjęciu półosi jakoś tam powinienem dojść kluczem do tej śruby?? miejsca za dużo nie ma lecz dla chcącego nic trudnego....

teraz pytanie czy jak sam układ różnicowy będzie ten sam, to zakładając różne zużyciu materiału to tą zębatkę co jest "wokoło" mechanizmy różnicowego (ta co łączy się z górna częścią skrzyni) pasowało by przełożyć i czy da rade założyć tę wielka zębatkę na dyfer od lanosa/nubiry/vectry A/??

czy dyferencjał od f16 z Astry 1.6 16V/8V vectry 1.6/1.8/2.0 8V jest ten sam (ew. czy zmienić trzeba ten największy tryb wokoło układu różnicowego?)

kolejne moje pytanie czy idzie same satelity kupić nowe?? szukam szukam i null....

teoretyzując czy te od lanosa/espero/nubiry nie są mniej zużyte (lżejsze auta, mniejsze obciążenia dla satelit??)

a dodam że mam vb 1.8 16V 97r skrzynia F18

Edited by yogi286

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Mi również padł mechanizm różnicowy, jedna satelitka się rozwaliła no i zrobiła dziurkę w środku skrzyni, ale mniejsza o to. Wiecie może czy skrzynia z 1,6 16V będzie pasować?? I czy ma to sens

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Bananicho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest yogi286

Please login or register to see this quote.

niestety 1.6 16V nie pasuje (inne frezy na przegubach)

pozostaje Ci jak mi, szukać dyferu z 2.0 lub z 1.8, dzisiaj z rana ruszam w trasę i zahaczę o parę szrotów, czuje w moczu że od 2.0 vectry A bedzie pasować, ale to potwierdzę jak rozbebeszę

ps. jak dorwiesz dyfer od VB 2.0 16V to trzeba tą duża zębatke co łączy się z górą skrzyni przełożyć

dodam ze objaw padnięcia dyferencjału jest bardzo podobny do tego co przydarzyło mi się ostatnio, mianowicie założyłem nowy dyferencjał, poskręcałem itp itp, autko jeździło 2 dni i znowu szlak je trafił, co się okazało, na szczęscie to nie dyfer, lecz albo za słabo wbiłem półoś, albo seger od tych wymian puścił, oberwał mi się za segerem ten odcinek z frezem, znalazlem na dekielku w oleju seger i "monete", ta moneta to oberwana część pół osi, wieć zanim ktoś podjedzie do mechaniora radze samemu sprawdzić czy podobnej historii nie ma, poniżej parę fotek oberwanej półosi i ładnie rozdupcona satelita w dyferze;)

dyfer1.jpg

dyfer2.jpg

polosr.jpg

walek.jpg

i tu apropo wałka dodam, że jak się założy do skrzyni od 1.8 cały dyfer od 2.0 bez przełozenia głownego koła zębatego, robi się coś takiego w skrzyni... ale machnik twierdził że nie trzeba i ze ten szum to docieranie sie, gdy po 60km zobaczył ilość wiór w skrzyni zwątpił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by yogi286

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale też jestem już po wymianie skrzyni. Wg gościa ze szrotu, pochodziła od Espero ale nie potrafił okreslić od jakiego silnika, ale zaryzykowałem. Po numerach na skrzyni znalazłem aukcję z taką skrzynią i okazało się, że montowali takie do Lanka 1.4 8v , czyli pierwsze 3 biegi krótsze, a 4 i 5 taka sama jak w F18. Od razu zamontowane zostało nowe sprzęgło Luka i teraz to nie te auto. Gdy wczesniej trzeba było wrzucać 1 żeby się toczyć, teraz spokojnie jedzie się na 2, a na 3 to kosmos, przyspiesza jak szalony. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze skrzyni. Nie obyło się bez małych modyfikacji. Wałek sprzęgłowy miał taki cycek wystajacy więc trzeba było go uciąć. W mocowaniu wybieraka do skrzyni biegów trzeba powiększyc otwory na 8mm, i podciąć delikatnie bo nie do konca pasuje. Uszczelniacze półosi są takie same jak w F18. Numery skrzyni jakby ktoś podobną chciał kupić: 96 183 707 DW 96-1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...