Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rssid

Spryskiwacze reflektorów-co potrzeba i jak zamontowac?

Polecane posty

Witam, szukalem na googlach i tutaj na forum jakiejs porady jak zamontowac spryskiwacze do poliftowej vectry b (co trzeba miec, i jak to zmontowac zeby dzialalo) no i nie znalazlem nic konkretnego...

Moje pytanie brzmi... co musze posiadac zeby zamontowac spryskiwacze reflektorow ktorych fabrycznie nie mam?? Czy ten zbiornik plynu i pompka ktora mam bedzie sie nadawala? Wystarczy podpiac wezyki pod ta pompke i zamontowac dysze na zderzaku czy jest wiecej kombinacji? Tak ogolnie to duzo z tym roboty jezeli sam bym chcial to zrobic (czy lepiej dac do warsztatu)??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no niestety jest więcej kombinacji trzeba kupić nowy zbiornik razem z pompką pod spryski na światła potem montaż sprysków wężyki podpiąć i gotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z zasilaniem tej pompki? to jest druga pompka obok tej do spryskow szyb czy jedna do tego i tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

są 2 pompki, jedna na szybę przednią (w kombi i habecie również na szybę tylną) i druga do reflektorów

zasilanie trzeba ciągnąć nowe (jeśli nie posiadasz) w skrzynce bezpieczników jest miejsce na bezpiecznik pod reflektory (nie pamiętam który)

co do włącznika to najprościej było by wykorzystać manetkę od habety/kombi (jeżeli masz sedana) i włączanie sprysków odbyło by się tak jak jest to w habecie/kombi na tylną szybę (czyli manetka od siebie)

jeżeli masz habete/kombi to będziesz musiał prawdopodobnie zrezygnować ze spryskiwacza tylnej szyby

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (chyba że ktoś zna inny sposó

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam w swojej viki ale przed lifcie założone spryski . mam sedana i działają razem z przednią szybą . jest 2 poma wysokiego ciśnienia . sprawa taka że wyciagnąłem bezpiecznik od nich bo jedna są 4 dodatkowe dysze i 4 litry płynu skończyły mi sie po może 20 spryskaniach . Jest jedank mały szczegół że poprzedni właściciel miał mały dzwon zderzakiem może jakiś krawężnik i uszkodzony był sprysk jeden w konkretnie króciec co wchodzi w dysze jest pęknięty i to wypadło to też się lało spod zderzaka i może przez to tak szybko się skończył płyn . ale wyciagnąłem bezpiecznik bo co tez te reflektory się brudzą jak nie pokonuje jakiś dużych tras

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

montaz spryskiwaczy:

zbiornik 5,5 L

pompka do spryskwiania przedniej (sedan), przedniej i tylnej szyby(habeta/kobmi) zostaje ta co masz

pompka wysokocisnieniowa

przewody do podlaczenia spryskiwaczy z zaworkiem

2 spryskiwacze

czujnik poziomu plynu spryskiwaczy (zbiorniki 5,5 L maja otwor na nie)

bezpiecznik 9 (30A)

Jezeli chcesz miec podlaczone wg oryginalu to zalaczam schemat:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Do oryginalu ptrzeba bezpiecznik 30A, przekaznik K97 wraz z podstawka oraz wtyczke do pompki.

Jezeli nie oryginalnie to trzeba:

Podlaczyc przekaznik albo pod dodatkowy przycisk albo pod manetke wycieraczek.

Podlaczenie pod dodatkowy przycisk:

pin 30 -> zasilanie z bezpiecznika F9 30A

pin 85 -> masa

pin 86 -> +12V z wlacznika

pin 87 -> wyjscie zasilania na pompke

Podlaczenie pod manetke

pin 30 -> zasilanie z bezpiecznika F9 30A

pin 85 -> masa

pin 86 -> +12V z manetki

pin 87 -> wyjscie zasilania na pompke

ja mam zrobiony na dodatkowy przycisk w konsoli srodkowej - dzieki temu psikam kiedy chce i ile chce.

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie warto zachodu do tych spryskiwaczy zbytnio moim zdaniem....raz ze jest sporo zabawy a dwa ze one wcale nie daja jakiegos super efektu poza wizualnym...nie wiem byc moze u mnie sa te dyszki jakos zle ustawione (choc wydaje mi sie ze jest dobrze bo strumien wody leci tam gdzie powinien) natomiast nie obmywa tych lamp znaczaco...owszem jakis dodatek ale zeby sie bawic i samemu wrzucic....ja bym sie nie podejmowal efekt mizerny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja się może podłącze do tematu, by nie zakładać nowego.

Ale temat trochę inny. Jakiś czas temu spadł mi wężyk z prawego sprysku reflektora i działał lewy sprysk, a z prawego wężyka lało się pod auto. Dziś się w końcu zabrałem za to, zdemontowałem lampę i założyłem ten wężyk z nową opaską. Bardzo zadowolony z moich zdolności manualnych poskręcałem bez łamania zaczepów lampę i sprawdziłem spryski. Kuźwa... i się wkurzyłem, bo słychać, jak pompka pracuje, ale na reflektory nic nie leci. NA OBA!!! Czy ktoś wie, co może być grane? Przecież tutaj nie ma się co chyba zapowietrzyć? Przed robotą oczywiście nic nie sprawdzałem, bo byłem pewien, że lewy działa, a z prawego ucieka pod auto. Także sam nie wiem, czy już może od miesiąca mi na oba nie działało?

Pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wezyki sa na trojniku i tam jest zaworek - moze on cos szwankuje, krocce dysz moze przytkane... bo wezyki sie chyba nie zapchaly.... wyciag te wezyki, dysze i przedmuchaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie zeby nie zakładać nowego tematu juz. Jak wygląda montaż w miejsca ori spryskow dysz mglowych od insigni? Może ktoś przerabia ten temat już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poszukaj dobrze na forum gdzies bylo o montazy sprykow ale w vc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w VC widziałem ale na szybę a chodzi mi o vb do lamp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można  prosić ten schemat do podłączania ori sprysków lamp ? mam wszystko co potrzeba, dysze, węże, zbiornik z pompkami oraz czujnikiem pod komputer, ori przekaźnik, lecz nie wiem co z czym i gdzie mam pomontować, nie długo będę ściągał zderzak to bym zamontował sb od razu to .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę ci opisać jak zrobiłem to w sedanie. Zrobiłem to w ten sposób, że wymieniłem manetkę na tą od kombi. Pompka od szyb dostaje wymiennie dwa plusy, sprawdzasz na wtyczce do pompki szyb na którym pinie masz plus używając manetki na przednią szybę. Z drugiego plusa, który uruchamiał by spryskiwanie tylnej szyby bierzesz plus dla swojej pompki spryskiwaczy. W efekcie używając spryskiwacza tylnej szyby uruchamiasz spryskiwacze lamp. Wymiana zbiornika to prosta sprawa, węze spryskiwaczy orginalnie przymocowane są do belki zderzaka, w zderzaku powinny być zaznaczone punkty gdzie należy wywiercić otwory na spryskiwacze. Jezeli coś nie będzie jasne postaram sie jeszcze coś doradzić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wolał bym by to było podpięte w oryginalny sposób, ponieważ mam kombi i nie wchodzi w grę podpięcie pod spryski tylnej szyby.  ale dzięki za zaoferowanie pomocy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co. Jeżeli ma być tak jak z fabryki to niestety nie doradzę, może bardziej doświadczeni koledzy. Ja z braku części zastosowałem taką metodę, zawsze też można użyć oddzielny przycisk zwierny do uruchmiania spryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

posiadam wszystko z oryginalnej instalaci (przekaźnik, pompki, zbiorniczek, dysze itp tylko potrzebuje schemat jak to ma być, widziałem że w postach u góry był wklejony schemat ale link już jest nie aktualny, więc zwracam się z prośbą o ponowne udostępnienie takiego schematu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy moze ktos podac jakis schemat lub napisac gdzie jaki pin podlaczyc do przekaznika czasowego spryskiwaczy reflektorow w oryginalnej wersji.? W sumie mam prosbe jak kolega wyzej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi tutaj kolega opisał co jak podłączyć i według tego robiłem 

 

a żeby nie ciągnąć dodatkowego kabla z kabiny to zasilanie zmostkowałem z zasilania lamp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten przekaźnik K97? Coś mi robi zwarcie w obwodzie spryskiwaczy, których nie posiadam. Na razie wyciągnąłem bezpiecznik 9, żeby akumulatora nie rozładowywało podczas postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś by mógł podrzucić schemat jak zamontować przekaźnik według oryginału??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×