Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rssid

Spryskiwacze reflektorów-co potrzeba i jak zamontowac?

Recommended Posts

Witam, szukalem na googlach i tutaj na forum jakiejs porady jak zamontowac spryskiwacze do poliftowej vectry b (co trzeba miec, i jak to zmontowac zeby dzialalo) no i nie znalazlem nic konkretnego...

Moje pytanie brzmi... co musze posiadac zeby zamontowac spryskiwacze reflektorow ktorych fabrycznie nie mam?? Czy ten zbiornik plynu i pompka ktora mam bedzie sie nadawala? Wystarczy podpiac wezyki pod ta pompke i zamontowac dysze na zderzaku czy jest wiecej kombinacji? Tak ogolnie to duzo z tym roboty jezeli sam bym chcial to zrobic (czy lepiej dac do warsztatu)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety jest więcej kombinacji trzeba kupić nowy zbiornik razem z pompką pod spryski na światła potem montaż sprysków wężyki podpiąć i gotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak jest z zasilaniem tej pompki? to jest druga pompka obok tej do spryskow szyb czy jedna do tego i tego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

są 2 pompki, jedna na szybę przednią (w kombi i habecie również na szybę tylną) i druga do reflektorów

zasilanie trzeba ciągnąć nowe (jeśli nie posiadasz) w skrzynce bezpieczników jest miejsce na bezpiecznik pod reflektory (nie pamiętam który)

co do włącznika to najprościej było by wykorzystać manetkę od habety/kombi (jeżeli masz sedana) i włączanie sprysków odbyło by się tak jak jest to w habecie/kombi na tylną szybę (czyli manetka od siebie)

jeżeli masz habete/kombi to będziesz musiał prawdopodobnie zrezygnować ze spryskiwacza tylnej szyby

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (chyba że ktoś zna inny sposó

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam w swojej viki ale przed lifcie założone spryski . mam sedana i działają razem z przednią szybą . jest 2 poma wysokiego ciśnienia . sprawa taka że wyciagnąłem bezpiecznik od nich bo jedna są 4 dodatkowe dysze i 4 litry płynu skończyły mi sie po może 20 spryskaniach . Jest jedank mały szczegół że poprzedni właściciel miał mały dzwon zderzakiem może jakiś krawężnik i uszkodzony był sprysk jeden w konkretnie króciec co wchodzi w dysze jest pęknięty i to wypadło to też się lało spod zderzaka i może przez to tak szybko się skończył płyn . ale wyciagnąłem bezpiecznik bo co tez te reflektory się brudzą jak nie pokonuje jakiś dużych tras

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

montaz spryskiwaczy:

zbiornik 5,5 L

pompka do spryskwiania przedniej (sedan), przedniej i tylnej szyby(habeta/kobmi) zostaje ta co masz

pompka wysokocisnieniowa

przewody do podlaczenia spryskiwaczy z zaworkiem

2 spryskiwacze

czujnik poziomu plynu spryskiwaczy (zbiorniki 5,5 L maja otwor na nie)

bezpiecznik 9 (30A)

Jezeli chcesz miec podlaczone wg oryginalu to zalaczam schemat:

Please login or register to see this link.

Do oryginalu ptrzeba bezpiecznik 30A, przekaznik K97 wraz z podstawka oraz wtyczke do pompki.

Jezeli nie oryginalnie to trzeba:

Podlaczyc przekaznik albo pod dodatkowy przycisk albo pod manetke wycieraczek.

Podlaczenie pod dodatkowy przycisk:

pin 30 -> zasilanie z bezpiecznika F9 30A

pin 85 -> masa

pin 86 -> +12V z wlacznika

pin 87 -> wyjscie zasilania na pompke

Podlaczenie pod manetke

pin 30 -> zasilanie z bezpiecznika F9 30A

pin 85 -> masa

pin 86 -> +12V z manetki

pin 87 -> wyjscie zasilania na pompke

ja mam zrobiony na dodatkowy przycisk w konsoli srodkowej - dzieki temu psikam kiedy chce i ile chce.

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie warto zachodu do tych spryskiwaczy zbytnio moim zdaniem....raz ze jest sporo zabawy a dwa ze one wcale nie daja jakiegos super efektu poza wizualnym...nie wiem byc moze u mnie sa te dyszki jakos zle ustawione (choc wydaje mi sie ze jest dobrze bo strumien wody leci tam gdzie powinien) natomiast nie obmywa tych lamp znaczaco...owszem jakis dodatek ale zeby sie bawic i samemu wrzucic....ja bym sie nie podejmowal efekt mizerny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja się może podłącze do tematu, by nie zakładać nowego.

Ale temat trochę inny. Jakiś czas temu spadł mi wężyk z prawego sprysku reflektora i działał lewy sprysk, a z prawego wężyka lało się pod auto. Dziś się w końcu zabrałem za to, zdemontowałem lampę i założyłem ten wężyk z nową opaską. Bardzo zadowolony z moich zdolności manualnych poskręcałem bez łamania zaczepów lampę i sprawdziłem spryski. Kuźwa... i się wkurzyłem, bo słychać, jak pompka pracuje, ale na reflektory nic nie leci. NA OBA!!! Czy ktoś wie, co może być grane? Przecież tutaj nie ma się co chyba zapowietrzyć? Przed robotą oczywiście nic nie sprawdzałem, bo byłem pewien, że lewy działa, a z prawego ucieka pod auto. Także sam nie wiem, czy już może od miesiąca mi na oba nie działało?

Pomoże ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wezyki sa na trojniku i tam jest zaworek - moze on cos szwankuje, krocce dysz moze przytkane... bo wezyki sie chyba nie zapchaly.... wyciag te wezyki, dysze i przedmuchaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie zeby nie zakładać nowego tematu juz. Jak wygląda montaż w miejsca ori spryskow dysz mglowych od insigni? Może ktoś przerabia ten temat już

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj dobrze na forum gdzies bylo o montazy sprykow ale w vc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie w VC widziałem ale na szybę a chodzi mi o vb do lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

można  prosić ten schemat do podłączania ori sprysków lamp ? mam wszystko co potrzeba, dysze, węże, zbiornik z pompkami oraz czujnikiem pod komputer, ori przekaźnik, lecz nie wiem co z czym i gdzie mam pomontować, nie długo będę ściągał zderzak to bym zamontował sb od razu to .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę ci opisać jak zrobiłem to w sedanie. Zrobiłem to w ten sposób, że wymieniłem manetkę na tą od kombi. Pompka od szyb dostaje wymiennie dwa plusy, sprawdzasz na wtyczce do pompki szyb na którym pinie masz plus używając manetki na przednią szybę. Z drugiego plusa, który uruchamiał by spryskiwanie tylnej szyby bierzesz plus dla swojej pompki spryskiwaczy. W efekcie używając spryskiwacza tylnej szyby uruchamiasz spryskiwacze lamp. Wymiana zbiornika to prosta sprawa, węze spryskiwaczy orginalnie przymocowane są do belki zderzaka, w zderzaku powinny być zaznaczone punkty gdzie należy wywiercić otwory na spryskiwacze. Jezeli coś nie będzie jasne postaram sie jeszcze coś doradzić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wolał bym by to było podpięte w oryginalny sposób, ponieważ mam kombi i nie wchodzi w grę podpięcie pod spryski tylnej szyby.  ale dzięki za zaoferowanie pomocy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma za co. Jeżeli ma być tak jak z fabryki to niestety nie doradzę, może bardziej doświadczeni koledzy. Ja z braku części zastosowałem taką metodę, zawsze też można użyć oddzielny przycisk zwierny do uruchmiania spryskiwaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posiadam wszystko z oryginalnej instalaci (przekaźnik, pompki, zbiorniczek, dysze itp tylko potrzebuje schemat jak to ma być, widziałem że w postach u góry był wklejony schemat ale link już jest nie aktualny, więc zwracam się z prośbą o ponowne udostępnienie takiego schematu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy moze ktos podac jakis schemat lub napisac gdzie jaki pin podlaczyc do przekaznika czasowego spryskiwaczy reflektorow w oryginalnej wersji.? W sumie mam prosbe jak kolega wyzej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi tutaj kolega opisał co jak podłączyć i według tego robiłem 

 

a żeby nie ciągnąć dodatkowego kabla z kabiny to zasilanie zmostkowałem z zasilania lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie jest ten przekaźnik K97? Coś mi robi zwarcie w obwodzie spryskiwaczy, których nie posiadam. Na razie wyciągnąłem bezpiecznik 9, żeby akumulatora nie rozładowywało podczas postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś by mógł podrzucić schemat jak zamontować przekaźnik według oryginału??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...