Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest slawek3178

rozbita misa olejowa jaka cena nowej ???

Recommended Posts

Guest slawek3178

Witam miałem dzisiaj małą kolizję z kostką brukową , a mianowicie najechałem na kostkę i pękła plastikowa osłona silnika i co gorsza misa olejowa .

Mam nadzieję że tylko misa , ale motor na chwilę chodził ok i jak zapaliła się kontrolka oleju to zgasiłem więc myślę że nic się chyba więcej nie stało.

Może wiecie jaki może być koszt takiej misy olejowej i tej osłony plastikowej oraz wymiana w ASO .

Atak przy okazji może się orientujecie jak to jest bo rozwaliłem ją na parkingu przy sklepie typu supermarket kostka była spiętrzona od mrozu i zasypana śniegiem nie widoczna i nie oznakowano tego miejsca ,

właściciela dzisiaj nie było więc wezwałem plicję i spisali protokół .

Mam się z właścicielem skontaktować w poniedziałek mam nadzieję że dojdziemy do ugody i pokryje koszty ,

ale jak nie to czy może wiecie jak to jest czy można wygrać sprawę w sądzie o odszkodowanie , czy lepiej sobie głowy nie zawracać ?

Tak czy tak czekają mnie 2 dni niepewności , pomijając już stracone nerwy.

Samochód to opel vectra c silnik 2.2 DTI

Edited by slawek3178

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Napiszcie mi czy są jakieś różnice między miskami do silników 2.0 x ,y i 2.2 x,y bo z tego co piszą na allegro te miski są takie same i pasują do każdego z modeli 2.0 i 2.2 diesla i są takie same w vectrach b i c ,

Jak to się ma do rzeczywistości ?

Edited by slawek3178

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miski są takie same (VB/VC 2.0/2.2) - dochodzi też signum, astra g, zafira a. Ważne żeby miska była przystosowana pod czujnik poziomu oleju (w starszych autach zdarzały się bez)

Potrzebujesz miski o oznaczeniu :

GM9196548, kat: 6 52 028 Cena brutto w ASO: 1 132,01

lub starsza wersja (w innych autach niż VC/sig) GM9117757, kat. 6 52 199 (nie ma w sprzedaży w ASO) - tylko używki

osłona:

GM13162267 52 12 628 Cena brutto: 2 428,21! (na allegro można za 150zł dostać)

Ja bym gnębił własciciela terenu (może być ubezpieczony i będzie z polisy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Please login or register to see this quote.

Dzięki jutro jadę do wlaściciela , zobaczymy co on na to .

A pod tą miskę idzie uszczelka czy jest kładziona tylko na silikonie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest uszczelka

GM90502195 / 6 52 605 USZCZELKA, MISKA OLEJOWA Cena brutto: 100,96

+ stosuje się mieszaninę uszczelniającą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Wszystko na dobrej drodze sklep jest ubezpieczony i będzie z polisy .

Tylko teraz mam taki kłopot dzwoniłem do paru gości z allegro i mówią mi tak że te misy z 2.0 diesla nie mają wejścia na czujnik , a znowu te z 2.2 mogą mieć jeden albo dwa czujniki , czy to jest możliwe ?

I jaką ja mam w końcu mieć bo już nic nie wiem co zamówić a nie mam możliwości tego sprawdzić dopiero u mechanika .

Może wiecie na pewno jaka ma być u mnie mam motor

2.2 dti 16v rocznik 2004 gts

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj z numerami które podałem powyżej GM9196548, kat: 6 52 028

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedź do ASO i tak płaci ubezpieczyciel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek3178

Please login or register to see this quote.

Jednak wolę sam naprawić i kasę zebrać zawsze coś zostaje w kieszeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja się podepnę pod ten temat - Z19DTH 150 KM, ostatnio wymieniałem olej i po lekkim odczyszczeniu miski zapieliśmy osłonę. Po około 2 miesiącach wymieniany był pasek od klimy i widoczne na misce było pocenie olejowe. Patrzyłem z mechanikiem i z góry nic nie ciekło - więc pewnie jest to miseczka do wymiany no i osłona była nasiąknięta. Wyciek nie jest duży bo komp nie drze się że oleju brakuje, ale go jeszcze dziś wyszturcham bagnetem. Macie może jakieś sugestie co może być powodem pocenia? No i ile taki biznesik mnie sieknie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie przez nieszczelności w kolektorze dolotowym cały silnik od góry został obrzygany olejem (mgiełka olejowa była wdmuchiwana na górną osłonę silnika, a po niej spływało i kapało na różne miejsca na silniku). Jesteś na 100% pewien, że ten wyciek jest z okolic miski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po odkręceniu miski olejowej uszczelkę dałeś nową ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie ma nic takiego (albo źle patrzę) Obmacałem od spodu pod osłoną wszystko i miskę w górę o bokach i jest czysto, tylko spód przy tych finach jest zaolejony. Góra nie ma nic, przy klapach nie ma nic.

"Po odkręceniu miski olejowej uszczelkę dałeś nową ?"

Nie odkręcałem miski, tylko filtr oleju i korek do spuszczenia oleju. Uszczelki wymienione, miska nie ruszana.

Edited by MRQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem! źle zrozumiałem w takim razie. Spróbuj podokręcać wszystkie śruby- uważaj żeby nie urwać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Często to pomaga, jeżeli nie ma dużego wycieku a tylko się poci.

Edited by kberest

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, bo dogłębnej analizie u mechanika szybka piłka z jego strony - między uszczelką, a miską i resztą sielnika jest jakaś masa uszczelniająca, która z czasem traci właściwości i lubi przy dużej temperaturze troszkę przepocić oleju na zewnątrz. Na moje pytanie co z tym trzeba zrobić odpowiedział - nie widziałeś że tak jest, ubytek od wymiany do wymiany będzie niezauważalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ano jest:

MIESZANKA, USZCZELNIAJĄCA, 50 ML, MISKA OLEJOWA DO BLOKU CYLINRÓW GM93165267, kat 15 03 305

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adameo2

podepnę się pod temat bo dziś sam dałem ciała i rozwaliłem miskę...

Ale do 2.2 dti widzę na allegro dwa rodzaje

taką:

Please login or register to see this link.

i taką:

Please login or register to see this link.

Wydaje mi się że mam tą niżej z wyjściem na 2 czujniki i rozumiem że takiej mam szukać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opis w pierwszej aukcji nic nie mówi bo nie ma silnika 2.2 TD DTH / jest Y22DTR

Zapytaj o numer katalogowy - powinien być

GM9196548 / 652028 MISKA OLEJOWA, ZESP. ZE WSKAŹNIKIEM WIELOFUNKCYJNYM)

(teoretycznie) w katalogu na rysunku jest pokazana jest ta druga

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adameo2

Kupiłem już od gościa z vectry B za 150 zł całą miskę. 2.2 dtr z 2001 r. Pytałem się go i mówił że ma wyjście na dwa czujniki także powinno byc dobrze, w każdym bądź razie w miare blisko m się trafiło więc jak coś nie tak to zwrócę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

w VB jest taka sama więc powinna pasować

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TomEKek

Tez mialem kolizje z kostka brukowa, jednak nie na drodze publicznej i nikogo za to winic nie moge oprocz siebie.

Mam zamiar te aluminiowe cacko zespawac... ale mam problemy z demontazem...

Sciagnelem obudowe

Zdemontowalem czesc wydechu

Odkrecilem wszystkie sruby zwiazane z miska

Podwazylem Miske, odczepilem ja od bloku

No i tu utknelem (POMOCY!)

...patrzac w kierunku jazdy wozu po prawej stronie nie moge ja pociagnac w dol bo jest rama

...ani w lewo lub prawo lub pod katem tez nie prowadzi do sukcesu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

...pomocy, potrzebuje mala "HOW TO DO IT" ...mam na to ook 4h czasu...

najlepiej prosze o kontakt telefoniczny tel. 66 55 84 84 9

PANOWIE, licze na was!

Chodzi tu o Opla Vectre z roku 2004 z silnikiem 1.9 cdti 150 kw

Edited by TomEKek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie było takich... Nikt ci nie pomoże...

Dostępne są jedynie:

1,9 CDTI 88 kW

1,9 CDTI 110 kW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat. Czy w VB 2,5 V6 były dwa rodzaje mis olejowych?? Czy podejdzie misa od np 2,0l czy 1,8 bądź od jakiegoś innego modelu opla??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dział VC- silniki diesla DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...