Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Glosny

spalanie lpg a wskazanie MID-a

Recommended Posts

Guest Glosny

Witam

Mam takie pytanie jak wyglada spalanie na MIDzie gdy jade na gazie? On nadal oblicza spalanie na benzynie czy nie?

Pisze ten temat tu gdyz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

Mam gaz i zastanawiam sie nad zakupem i zamontowanie MIDa ale najpier chciałbym sie dowiedziec czy bedzie mi on cos wskazywac na temat sredniego i chwilowego spalania.

jesli w złym miejscu napisałem temat to prosze o przeniesienie w odpowiednie miejsce

dziekuje za odpowiedz

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci ,że ja mam mida i na gazie wskazuje inaczej niż na PB

Powiem,że bardzo zbliżone są te wartości do spalania rzeczywistego...

Na pewno wypowiedzą się inni -że należy do wskazań MIDa oddać 1-2 L by uzyskać faktyczne spalanie LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

czyli jak jedzisz na gazie pomimo tego ze paliwo PB nie ubywa z baku to MID pokazuje srednie na benzynie?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie na lpg pokazuje wiecej niż na benzynie ale jak to dokładne jest to nie wiem . średnio licze 10l gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

wygląda to tak:

czas pracy wtryskiwacza benzyny (impulsy jakie idą na każdy wtryskiwacz) przejmuje komputer od gazu i na ich podstawie wylicza czas wtrysku gazu (proporcjonalnie dłuższy, zależny od wielu czynników takich jak wielkość dysz, rodzaj wtryskiwaczy gazowych itp). Prawidłowo ustawiona instalacja jest wtedy jeśli po przełączeniu zasilania z gazu na benzyne i odwrotnie czas wtrysku benzyny który jest wysyłany z komputera samochodu nie zmienia się (tzn. jeśli samochód pracuje na gazie i na benzynie to komputer silnika wysyła takie same czasy wtrysku) i wtedy komputer pokładowy bedzie nam pokazywał zużycie tak jakby benzyny. Jeśli coś jest źle wykalibrowane (albo poprostu tak musi być) to po przełączeniu samochodu na gaz komputer silnika stwierdzi że musi iść większa dawka paliwa i wtedy wydłuży czas wtrysku benzyny (który i tak przejmie nam komputer z gazu), ale komputer pokładowy będzie pokazywał nam wieksze zużycie, natomiast jeśli skróci się czas wtrysku to bedzie pokazywał nam zużycie mniejsze. A jeśli chodzi o faktyczne zużycie gazu w stosunku do tego co pokazuje nam BC to bedzie proporcjonalnie większe (zależne od wielkości dysz i różnicy czasu wtrysku, którą wygeneruje sobie komputer gazu).

Nie wiem czy ktoś coś zrozumiał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz

oczywiscie ze zrozumiałem

wlasnie na wolnych mam czas wtrysku benz okolo 2ms a gazu 6ms. wiec to spora roznica. ale taki czas mam gdy chodzi na gazie, nie srawdzałem jaki jest gdy chodzi na benzynie. a wiem to bo mam kabel i program do instalacji gazowej. nabyłe go by ustawic sobie gaz bo "spec" od gazu nie potrafił zrobic tak by było dobrze wiec wziołem to w swoje rece.

jeszcze troche musze przemyslec montarz MIDa bo jak piszesz moze to byc roznie z spalaniem na MIDzie a rzeczywistym.

jeszcze raz dziekuje za pomoc

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

są na allegro programowalne mierniki zużycia paliwa, wystarczy podpiąć sygnał z wtryskiwacza gazu i bedzie wskazanie lpg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jaką masz instalacje i jakie wtryskiwacze gazu? Ja u siebie na matrixach czas benzyny mam ok 2.05ms a gazu 2.50ms. Może masz dysze za małe??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

no wlasnie mam wtryski czerwone VALTEKI 3omowe dysze mam 2mm Instalacje SIROCCO. Wszedzie gdzie patrzyłem pod moj silnik 1.8 115KM maja byc takie dysze, oraz w programie tez mi wyszlo ze dysze sa dobre. ale troche mi sie to nie widzi taki dlugi czas wtrysku gazu.

to mowisz ze mozna by zamontowac wieksze dysze? tylko jakie?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

spróbuj 2.1

w micrze miałem czerwone valteki, ciągle z nimi coś było nie tak, wymieniłem na magic jety i chulają aż miło. Są dużo szybsze a kosztują 216zł. Mam silnik 1.4 88km i dysze 2.1

No i w przypadku valteków to za bardzo nie poprawisz tej różnicy czasów - są za wolne. Mi się ciągle zabrudzały i problem był z kalibracją samych wtryskiwaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

ale mam te valteki 3mc wiec za bardzo ich nie chce zmieniac

narazie tak zostawie ten czas bo auto chodzi lepiej jak na PB. ale jak bedzie duzo palic albo cos sie dziac to bede z tym walczyc. narazie ustawiłem wszystko (trwało to ze 2 godziny jazdy z lapkie) ale jestem zadowolony.

co do szybkosci valteków słyszałem ze sa wolne a migic jety sa szybsze. ale jakios na szybko wymieniłem jednak na valteki i zobaczymy jak sie beda sprawowac. mam nadzieje ze bedzie jak najdluzej ok. choc reduktor juz ma swoje 80tys najechane ale cisnienie ponad 1 bar jeszcze ma. bede zmieniał filtr pazy lotnej co 10tys i smigał

jakos nie moge znalezc tych mierników

dzieki za pomoc

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest guziorrr

A orientuje się ktoś może, dlaczego nie gasną mi diody na przełączniku od gazu? jest tam 5 diod (4zielone i 1 czerwona-rezerwa+ta czy jade na gazie czy benzynie). Po pierwszym tankowaniu butli do pełna (44/48L ) wyjezdzilem juz prawie 220km i zadna dioda mi nie zgasła. Od czego to moze zalezec? Zaglądałem pare dni temu to butli i tam bylo wskazane ze jest troszke wiecej jak polowa butli, a dioda zadna nie zgasła..

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba źle podłączony wskaźnik diodowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

wskaźnik poziomu gazu się kalibruje: w butli kręcąc modulikiem oraz na komputerze za pomocą programu do diagnostyki gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli ze mid w autach w lpg to w wiekszosci przypadkow zbedny gadzet

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie powiedział bym ze zbędny. U mnie mid myli się o 0,5 litra gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...