Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość 19gieksa64

Pomoc dla Poczatkujacego

Polecane posty

Gość 19gieksa64

Witam od niedawna jestem posiadaczem prawa jazdy i moim pierwszym autem jest vectra B 1.6 hatchback 1996 benzyna + Lpg i o to moje pare problemow prosze sie niesmiac nieznam sie za dobrze na mechanice ale duzo czytam ale nieumiem znalesc problemow ktore ja mam a wiec:

1.zauwarzylem ze samochodem zaczyna troszke szarpac na 3 i 4 biegu jak schodzi z 2000 obrotow a potem dalej normalnie benzyna + lpg

2. Pali sie lampka Check engine zapala sie w czasie drogi na benzynie i na lpg nie zawsze tak samo czesto (kiedys byl sczytany kod to zawysoka i uboga mieszanka) trzeba to szybko naprawiac? czy mozna jezdzic

3 rura dolotowa od filtra powietrza zauwarzylem ze jest peknieta i blizej silnika jakis czujnik musial wypasc bo jest w tej rurze dziura na to(jaki to czujnik)czy taka rure moge samemu wymienic??i jak

4 kiedy najlepiej przelanczac na gaz (II GENERACJA) czy jak osiagnie ok 80 stopni i na postojach(swiatlach itp) czy moge spokojnie w czasie drogi przelanczac (luz + gaz 2000 obr i cyk jade dalej)??

5 przy chamowaniu slysze lekkie pukanie z tylu przez chwilke czy to moga byc wyrobione gumy ?? i stuka o siebie metal metal??(tak mi mowil szwagier niewiem czy dobrze)

6 szyba ucieka z prowadnicy od strony kierowcy jak zjade w dol tak do polowy i potem do gory (elektryczne szyby) idzie to samemu naprawic??,na centralnym nie zamyka 1 drzwi tylko za kierowca,na centralnym niezamyka mi klapki od baku jak to naprawic

prosze se darowac zlosliwe posty jestem nowy i niektorych rzeczy sie dopiero ucze a za wszystkie rady dziekuje jak bede mial problemy to bede pisal:)

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

witam na poczatek ten czek za bogata mieszanka bedzie spowodowana tą dziurą w dplocie i peknietym węzem ,jest to chyba czujnik zasysanego powietrza ,i dla tego bedzie szarpac ,co do stukania to moga klocki stykac brak takich blaszek co je trzyma ,albo koniec klocków ,co do szyby to musisz tapicerke zdemontowac i tam jest śruba regulacyjna ,musisz poszukac na forum jest pełno tematów jest szukaj od góry ,pozdro najlepiej daj fotke tej ruru z tą dziura,chodzi ci o ten wąz co na zdjeciu i tą dziure?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. szarpie możliwe dlatego że jest dziurka w układzie dolotowym i łapie lewe powietrze

2. lepiej napraw możliwe że będzie mniej palił, zczytaj błędy, wyreguluj mieszankę i będzie git

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

3. jeżeli pęknięta to kupić całą rurę dolotu z czujnikiem (polecam dział KUPIĘ)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

4. nie wiem

5. możliwe że to hamulce, gumy stabilizatora, amortyzator (zawieszenie) trzeba bylo by dokładnie oglądnąć samochód

6. wyreguluj prowadnicę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jest opisane jak to zrobić, co do nie zamykania drzwi to prawdopodobnie mikroczujnik do wymiany, poszukaj na forum jest porada

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

(znalazłem Ci)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

klapka wlewu paliwa się nie zamyka bo penwie się siłownik zepsuł lub się wtyczka wypięła

EDIT: ozi uprzedziłeś mnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

Edytowano przez kluczyk17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

4. Nie pamiętam jak tam było z temperaturą. Miałem II gen w BMW i przełączałem na wyczucie. W taką pogodę lepsze dla silnika będzie jeśli pozwolisz mu się nagrzać. Najlepiej jak sam się przełączy. W lato możesz szybciej go wrzucić na LPG.

Co do sposobu to lepiej na postoju, nawet na światłach. Nie przełączaj w czasie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

Dzieki za rady i tak to jest ta pierwsza dziura co jest zaznaczona za charmonijka no to spoko jesli to jest to( a potem idzie ten czujnik wepchnac tam spowrotem??bo on albo sie wypiol albo wypadl) bo ja juz chcialem wymieniac sonde lamda a ta rure idzie spokojnie samemu wymienic??czy trzeba do mechanika jechac aha jeszcze se cosik przypomnialem

7 problem z hamulcem recznym slabo trzyma juz nawet na calkowitym zaciagnieciu lekko ucieka idzie jeszcze samemu nacignac linke??

8.na pasku klinowym cos tak jak by lekko czeszczalo i swiszczalo niewiem czy to sam pasek czy tylko te prowadnice??Porady??

9.zauwarzylem ze silnik tak jak by glosniej zaczol pracowac w czasie jazdy (jako kierowca tak slysze)

Za wczesniejsza pomoc dzieki i za te jak ktos cos wie to tez dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

chyba wepniesz zobacz czy gdzies nie wisi z kablem wymienisz sam tą rure ,reczny możesz wyregulowac pod dzwignią recznego jest śruba albo w kołach jest regulacja,na pasku klinowym może napinacz taki odgłos daje albo rozrząd trudno określić nam ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8. mi jak trzeszczało na pasku to w alternatorze łożyska siadły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

No to dobra dzisiaj moze ida po ta rure dolotowa(jak ona sie fachowo nazywa??) a moze mi ktos powiedziec jak ja wymienic??bo tam widze ze ona idzie cos za silnik i troszke ciezko sie dostac:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dragonwlkp

witam.

u mnie ta rure jest bardzo latwo odczepic, sa zlaczki metalowe, nie wiem jak sie to fachowo nazywa, luzujesz je, po czym wyjmujesz rure, pamietaj aby najpierw odpiac z niej wszystkie kable i przewody. najlepiej zeby silnik byl zimny, przy okazji wszystko wyczysc benzyna.

co do nazwy nie powiem Ci.

a co do gazu to mam ten sam i teraz zima przelaczam na gaz jak silnik ma 80 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

bo tam na tym schemacie sa pokazane te srubki ale chodzi mi czy ona jest jakos przyczepiona do silnika czy jakos wchodzi do silnika bo tam od strony silnika mam malo miejsca zeby go tam jakos wczepic tego sie wlasnie boje bo z filtra to idzie spoko odczepic a z tym gazem to przelanczasz w czasie jazdy(luz 2000obr slyszysz cyk i wciskasz 3 i jedziesz) czy robisz tak ze na swiatlach (luz 2000br i potem juz od 1 )??to mnnie ciekawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gaz bezpieczniej przełączać na światłach ale podczas jazdy też możesz (kwestia zaufania do auta czy nie zgaśnie)

rura jest na opaskach zaciskowych więc nie wiem w czym problem

poprawna nazwa to WĄŻ, KOLANKO, FILTR POWIETRZA DO KORPUSU ZAWORU PRZEPUSTNICY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten silnik. Na gaz przełączam jak wskazówka od temperatury wejdzie na trzecią niebieską kreskę(wersja z obrotomierzem). Sprawdzałem na postoju i reduktor gazu przy takim wskazaniu u mnie jest już bardziej niż ciepły. Co do przełączania to u mnie jest tak ze powyżej 2,5 tyś. zaczyna mi mrugać dioda od gazu i w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów automat przerzuca na gaz. W drugiej viki też 1,6 nie mam takiego bajeru ale tez zmieniam w czasie jazdy. Przy zapalaniu ustawiam na benzynę a jak złapie temperaturę zmieniam na automat i w czasie jazdy przeżuci sam na gaz. Tą rurę radze zmienić jak najszybciej bo jeżeli nie masz sekwencji gazu to taka nieszczelność może prowadzić do strzałów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

O to przykladowy silnik i ta rura dolotowa mam tak samo tylko niewidze tutaj czujnika powietrza. ale chodzi mi o to czy wystarczy ze odkrece obejmy prz korpusie obudowy filtra powietrza (to zolte) i wyciagne poprostu czy musze rozbierac ta obudowe silnika(czerwone)i dopiero wtedy mi to zejdzie??czy jeszcze jakos inaczej

Sorki za glupie pytanie ale zalezy mi zeby to zrobic samemu i jeszcze dzisiaj bo nwet fajna pogoda sie szykuje;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

przy filtrze powietrza odkręcasz opaske i sciągasz tak samo jest z drugiej strony tez jest opaska zaciskowa na przepustnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

Sorki ze tak mące dalej tutaj ale jak byscie mi mogli jeszcze powiedziec ino ktora z tych rur jest do mojej Vectry dzieki:)

(vectra b 1996r 1,6 16v hatchback benzyna przed liftem podaje wam turaj linki i czekam na odp dzieki:)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez 19gieksa64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio komuś sprawdzałem podobne (na pierwszy rzut oka były OK) to okazało się że jedna jest od corsy. Niech sprzedawca poda numery z rur i wtedy na podstawie VIN mozna odpowiedzieć.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

Witam dostalem numer 90571516 jak ktos moze niech to sprawdzi bede wdzieczny gosciu mi deklaruje ze niby pasuje ale niemam pewnosci

Ma jeszcze 2 pytanka

Jaki mam typ silnik??OPel vectra b 1.6 16.v 1996 r

jaki jest numer rury dolotowej katalogowej odpowiedniej do mojego auta o to nr vin slyszalem ze na jego podstawie mozna sprawdzic nr tej rury

WOL000038T7547279 numer vin

dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ten numer to:

ZESPÓŁ SILNIKA - X16SZR Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW w dodatku od astry F

a nie rury - więc coś gościu pomylił

Twój silnik to X16XEL - wstaw fotkę to będzie pewne (z VIN nie wyjdzie bo za stare auto ale jeśli 16V to tylko XEL w tym roczniku)

Ta rura do Twojego auta ma mieć numer

GM90541399 / kat 58 36 762 lub (GM90502331) (58 36 736)

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 19gieksa64

dzieki za pomoc z tymi numerami:) a co do silnika to fotke podesle jutro:)

a co do tego pierwszego numeru(GM90541399) to znalazlem cos takiego i tam pisze ze to do rocznika 1998:>to i tak bedzie pasowac??

.....................................................................................................

PRZEWOD POWIETRZA 5836762

Dostępność: na zamówienie, dostępność 3-6 dni

PRZEWOD POWIETRZA 5836762

Producent: Opel

Numer producenta: 5836762

Numer GM: 90541399

PRZEWÓD (KOLANKO),ŁĄCZĄCY KORPUS ZAWORU PRZEPUSTNICY DO FILTRA POWIETRZA - STOSOWANY DO ROCZNIKA 1998 POZYCJA 9 Gwarantujemy Państwu jakość oferowanych produktów oraz profesjonalizm i fachowość obsługi.

Z A P R A S Z A ...

Edytowano przez 19gieksa64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg katalogu ten pierwszy zastąpił ten drugi - czyli są stosowane zamiennie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sory za OT ale włĄczamy a nie wlanczamy i Hamujemy a nie CHamujemy... ręce opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×