Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
pieczka

Błąd 0115 i 0110

Recommended Posts

Wczoracj zaświecił mi się raz CHECK i zgasł. Dzisiaj kilka razy zaswiecal sie i gasl az w koncu zaswiecil sie na stale. Błedy jakie zczytałem to 0115 i 0110 i w takiej kolejnosci jak napisalem to sie pokazują.

0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

0115 Czujnik temperatury silnika

Akurat mialem takie czujniki wiec wzialem sie za proby i odpiolem najpierw wtyczke od jednego czujnika w samochodzie i wpialem do wtyczki jeden czujnik, pozniej zrobilem to samo z drugim i CHECK dalej sie swieci.

Czy wystapienie tych dwoch bedow jednoczesnie moze oznaczac jakies uszkodzenie przeplywomierza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skasowałeś poprzednie błędy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli wymieniłes na dobre podzespoły to check powinien zgasnąć. Błędy zostaja tylko w pamięci i kasują się po zdaje się 50 odpaleniach.

Po drugie czujnik temperatury silnika, ale który bo są dwa. Jeden ten od podawania sygnału na tablice a drugi od wentylatora.

Może wymieniłeś nie ten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie skasowalem bo musze podjechac do kogos na techa zeby to zrobil. Wg mnie wywala błąd od czyjnika wentylatora bo jak odpiolem czujnik o odpalilem silnik to nowy blad sie nie pojawil czyli 115 jest od czujnika wentylatora. Nie wiem dlaczego pojawia sie ten 110. Abo pech i wiazka do obu sie uszkodzila albo przeplywomierz chociaz jako takich objawow podczas jazdy nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujniki temperatury silnika sa trzy

dwa wymienione przez Siekiera nie maja nic do tego bledu -jeden daje tylko sygnal na zegary, a drugi wlaczajacy wentylator jest w chlodnicy

jest trzeci podajacy sygnal do komputera silnika i to o ten chodzi

a czujnik temperatury powietrza jest miedzy przeplywka a przepustnica i nie jest to przeplywomnierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik temperatury powietrza jest raczej między filtrem a prezpływką. Tyle z teorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''raczej , moze''

napisz ze na bank

masz ten silnik u siebie

a nie gdybasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jasko122

Please login or register to see this quote.

W silniku C20NE czujnik zasysanego powietrza jest w obudowie przepływki.

Taki mały półprzewodnikowy element.(termistor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja pikole a od kiedy x20xev to c20ne ??

to sa inne silniki i inny osprzet !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak by na to nie patrzec to wywala blad 115 czyli czujnik temp silnika tzn czujnik ktory podaje informacje do kompa i blad 110 czyli czujnik zasysanego powietrza i jest on pomiedzy filtrem a przeplywomierzem w gumowej rurze. Jzdzic moge normalnie tylko pali sie check. Problem jest z odpalaniem na cieplym silniku a na zimnym rano pali od kopa.

Czy wie ktos moze czy sygnaly z tych czujnikow ida beposrednio do kompa czy moze ida przez jakas zlaczke posredniczacą? Bylbym wdzieczny za schemat elektryczny jezeli kos posiada i moze podeslac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalaczam schemat do X20XEV (zaznaczony na czerwono)

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za schemat. wyglada na to ze te dwa czujniki sa spiete z jedenj strony i blad wyskoczyl bo pewnie gdzies sie kabel uszkodzil. Trudny problem do rozwiazania.

Co to jest fizycznie ten punkt 420 na dole z ktorego idzie sygnal na oba czujniki ?

Edited by pieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa

Share this post


Link to post
Share on other sites

420 to numer sciezki na schemacie.

punkt masowy numer 1 (przy kielichu).

schemat gdzie sie on znajduje:

Please login or register to see this link.

Pomoglem (+)

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

K69 czyli przekaźnik systemu simtec to jakis uklad co sziedzi w kompie?

Jeszcze tak dla potwierdzenia swoich domyslow: powinienem miernikiem przedzwonic brazowo-zielony przewod z obu wtyczek czujnikow do masy i jezeli bedzie przejscie to zostaje albo druga strona czujnikow albo cos w kompie?

Edited by pieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

K69 to ogolnie mowiac komputer ktory steruje silnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

tak. przedzwoni. podlacz miernik pod punkt masowy 1 oraz pod koncowke danego przewodu, na mierniku ustaw rezystancje i zmierz, powinna byc mala (ok. 30 Ohm) niektore mierniki maja specjalne ustawienie na ktorym sie przedzwania przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze jak byś mi napisal gdzie tak dokladniej znajduje sie ten punkt masowy. Kielich to chodzi o mocowanie amorka czy gdzies nizej w okolicach obudowy filtra powietrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej jakbyś masę znalazł na "-" akumulatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

witam pod tym plastikiem musisz go zdjąć są na około zaczepy

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a przypadkiem punkt "1" nie jest po przeciwnej stronie przy amortyzatorze lewym patrzac z przodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega Ozi dobrze zaznaczyl na zdjeciu. wlasnie tam jest punkt 1. Przy drugim kielichu nie ma punktu masowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki jutro pomierze i poogladam sobie wiązke i dam znac czy udalo sie naprawic cos.

przedzwonilem dzisiaj mase od wtyczek i jest ok

dodatkowo wymigal mi sie blad ktorego wczesniej nie bylo: 0135-uszkodzenie w obwodzie grzania sondy

jakies pomysly co to moze byc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszkodzenie sondy? Wymiana skutkuje tatychmiastowo. Aż dziwne że nie masz jeszcze błędu 0130

Edited by Siekier

Share this post


Link to post
Share on other sites

no na szczescie to nie sonda. okazuje sie ze na stale mam blad 115 i komp z czujnika dostaje informacje na nagrzanym silniku ze jest -38stC !!! blad 110 i 135 to efekty uboczne prawodpodobnie mojego testowania. Jutro wymieniam czujnik i powinno byc ok.

wymienilem dzisiaj czujnik i check nadal sie swieci i dalej wywala blad czujnika. chyba jednak co sie z wiazka stalo a moze z kompem?

Autko juz drugi dzien stoi u elektryka i stwierdzil ze czujnik jest sprawny i wyglada na to ze wiązka tea ale jeszcze jutro ma dokladnie sprawdzic wszystko.

Jezeli okazalo by sie ze to komputer to czy moze ktos polecić kogos kto solidnie i niedrogo naprawia takie rzeczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...