Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
pieczka

Błąd 0115 i 0110

Polecane posty

Wczoracj zaświecił mi się raz CHECK i zgasł. Dzisiaj kilka razy zaswiecal sie i gasl az w koncu zaswiecil sie na stale. Błedy jakie zczytałem to 0115 i 0110 i w takiej kolejnosci jak napisalem to sie pokazują.

0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

0115 Czujnik temperatury silnika

Akurat mialem takie czujniki wiec wzialem sie za proby i odpiolem najpierw wtyczke od jednego czujnika w samochodzie i wpialem do wtyczki jeden czujnik, pozniej zrobilem to samo z drugim i CHECK dalej sie swieci.

Czy wystapienie tych dwoch bedow jednoczesnie moze oznaczac jakies uszkodzenie przeplywomierza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a skasowałeś poprzednie błędy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wymieniłes na dobre podzespoły to check powinien zgasnąć. Błędy zostaja tylko w pamięci i kasują się po zdaje się 50 odpaleniach.

Po drugie czujnik temperatury silnika, ale który bo są dwa. Jeden ten od podawania sygnału na tablice a drugi od wentylatora.

Może wymieniłeś nie ten.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie skasowalem bo musze podjechac do kogos na techa zeby to zrobil. Wg mnie wywala błąd od czyjnika wentylatora bo jak odpiolem czujnik o odpalilem silnik to nowy blad sie nie pojawil czyli 115 jest od czujnika wentylatora. Nie wiem dlaczego pojawia sie ten 110. Abo pech i wiazka do obu sie uszkodzila albo przeplywomierz chociaz jako takich objawow podczas jazdy nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujniki temperatury silnika sa trzy

dwa wymienione przez Siekiera nie maja nic do tego bledu -jeden daje tylko sygnal na zegary, a drugi wlaczajacy wentylator jest w chlodnicy

jest trzeci podajacy sygnal do komputera silnika i to o ten chodzi

a czujnik temperatury powietrza jest miedzy przeplywka a przepustnica i nie jest to przeplywomnierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury powietrza jest raczej między filtrem a prezpływką. Tyle z teorii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

''raczej , moze''

napisz ze na bank

masz ten silnik u siebie

a nie gdybasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jasko122

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W silniku C20NE czujnik zasysanego powietrza jest w obudowie przepływki.

Taki mały półprzewodnikowy element.(termistor)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja pikole a od kiedy x20xev to c20ne ??

to sa inne silniki i inny osprzet !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak by na to nie patrzec to wywala blad 115 czyli czujnik temp silnika tzn czujnik ktory podaje informacje do kompa i blad 110 czyli czujnik zasysanego powietrza i jest on pomiedzy filtrem a przeplywomierzem w gumowej rurze. Jzdzic moge normalnie tylko pali sie check. Problem jest z odpalaniem na cieplym silniku a na zimnym rano pali od kopa.

Czy wie ktos moze czy sygnaly z tych czujnikow ida beposrednio do kompa czy moze ida przez jakas zlaczke posredniczacą? Bylbym wdzieczny za schemat elektryczny jezeli kos posiada i moze podeslac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zalaczam schemat do X20XEV (zaznaczony na czerwono)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki za schemat. wyglada na to ze te dwa czujniki sa spiete z jedenj strony i blad wyskoczyl bo pewnie gdzies sie kabel uszkodzil. Trudny problem do rozwiazania.

Co to jest fizycznie ten punkt 420 na dole z ktorego idzie sygnal na oba czujniki ?

Edytowano przez pieczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

420 to numer sciezki na schemacie.

punkt masowy numer 1 (przy kielichu).

schemat gdzie sie on znajduje:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pomoglem (+)

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

K69 czyli przekaźnik systemu simtec to jakis uklad co sziedzi w kompie?

Jeszcze tak dla potwierdzenia swoich domyslow: powinienem miernikiem przedzwonic brazowo-zielony przewod z obu wtyczek czujnikow do masy i jezeli bedzie przejscie to zostaje albo druga strona czujnikow albo cos w kompie?

Edytowano przez pieczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

K69 to ogolnie mowiac komputer ktory steruje silnikiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

tak. przedzwoni. podlacz miernik pod punkt masowy 1 oraz pod koncowke danego przewodu, na mierniku ustaw rezystancje i zmierz, powinna byc mala (ok. 30 Ohm) niektore mierniki maja specjalne ustawienie na ktorym sie przedzwania przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jak byś mi napisal gdzie tak dokladniej znajduje sie ten punkt masowy. Kielich to chodzi o mocowanie amorka czy gdzies nizej w okolicach obudowy filtra powietrza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jakbyś masę znalazł na "-" akumulatora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

witam pod tym plastikiem musisz go zdjąć są na około zaczepy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a przypadkiem punkt "1" nie jest po przeciwnej stronie przy amortyzatorze lewym patrzac z przodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolega Ozi dobrze zaznaczyl na zdjeciu. wlasnie tam jest punkt 1. Przy drugim kielichu nie ma punktu masowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki jutro pomierze i poogladam sobie wiązke i dam znac czy udalo sie naprawic cos.

przedzwonilem dzisiaj mase od wtyczek i jest ok

dodatkowo wymigal mi sie blad ktorego wczesniej nie bylo: 0135-uszkodzenie w obwodzie grzania sondy

jakies pomysly co to moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszkodzenie sondy? Wymiana skutkuje tatychmiastowo. Aż dziwne że nie masz jeszcze błędu 0130

Edytowano przez Siekier

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no na szczescie to nie sonda. okazuje sie ze na stale mam blad 115 i komp z czujnika dostaje informacje na nagrzanym silniku ze jest -38stC !!! blad 110 i 135 to efekty uboczne prawodpodobnie mojego testowania. Jutro wymieniam czujnik i powinno byc ok.

wymienilem dzisiaj czujnik i check nadal sie swieci i dalej wywala blad czujnika. chyba jednak co sie z wiazka stalo a moze z kompem?

Autko juz drugi dzien stoi u elektryka i stwierdzil ze czujnik jest sprawny i wyglada na to ze wiązka tea ale jeszcze jutro ma dokladnie sprawdzic wszystko.

Jezeli okazalo by sie ze to komputer to czy moze ktos polecić kogos kto solidnie i niedrogo naprawia takie rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×