Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Darulez

wadliwy AFL

Polecane posty

Witam,

Koledzy prosze o pomoc dot. problemu z bixenonami skretnymi AFL w poliftowych lampach.

Prawa lampa nie pozycjonuje się ( dostala zeza ) i dodatkowa mryga iryujca kontroka błedu pozcjonowana

Wczesniej problem pojawial sie i znikał sam na jakiś czas. Ostatnio rozebralem z eketrykiem calą lampe ( wymagane odkrecenie zderzaka . On rozebal cały ten układ ze srodka reflektora razem z siłowniczkiem do kręcenia soczewką, poprawił luty w module i po złożeniu przez chwile było OK. Ale bład powrócił co strasznie mnie irytuje ta cholerna kontrolke migajaca non stop na desce

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zastawnawiam się gdzie może być problem bo nic mechanicznie nie blokuje soczewki. sam silniczek wydawal sie pracowac prawidłowo. Problem sam sie pojawia a czasem po ktorymś ponownym przekreceniu kluczyka widac jak obie soczewki wstaja utrzymuja pozycje po czym w trakcie jazdy wraz z ruchem na boki, znowu prawa soczewka staje i usawia sie lekko w dól

Wykluczam czujniki poziomu na wahaczach bo je wymontowalem i sprawdzalem zanim dotarłem do lampy.

W serwsie na układ sterjacy pozycją lampy powiedzieli 1000zł! chyba ich po******.

Dzieki pomocy kolegi sobih z naszego forum odczytalismy bląd:

B1462 - Zablokowany włącznik prawego dynam. światła jazdy po łuku

Czy moze ktos z Was przechodzil przez to i pomogla wymiana tego siłowniczka z modułem w środku lampy? czy moze sam moduł AFL do wymiany?

Przeszukiwalem podobne tematy ale rozwiazan nie znalazłem.

PS>

Czy moglbym na priv prosic o info jaki interfejs zakupic zeby mozna było diagnizowac samemu Opla. ( z CAN )

Edytowano przez Darulez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na mazowieckim forum masz temat o osobach które mają opcoma (jak chcesz kupić to właśnie to)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, Czy jest mozliwość wylogowania sterownika AFL techem zeby komp go nie widzial? ( nie wywalal błedów )

Mam dosc problemow z tym ukladem i mysle zeby go deaktywowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się widzi, że jak byś to wylogował to by nie było samopoziomowania więc cały system oświetlenia byłby upośledzony.

Co takiego ci się dzieje, że masz systemu AFL ? Ja co prawda miałem tez z nim problem, ale rozwiązałem go w bardzo prosty sposób, fakt, że walczyłem i wkurzałem się prawie rok, ale ostatecznie okazało się, że miałem do czynienia z pierdołą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się widzi, że jak byś to wylogował to by nie było samopoziomowania więc cały system oświetlenia byłby upośledzony.

Co takiego ci się dzieje, że masz systemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Szlag mnie trafia przez tą kontrolke migajaca non stop na desce. Rozbieralem juz lampe , elektryk przelutowal styki w ukladzi, zapiąłem z powrotem i po tygodniu wróciło. Działa OK dopóki podczas jazdy nie skrece kireownicą w prawo.

Napisz jak u Ciebie rozwiązałes, bo nie wiem czy wymienac silniczek, czy moduł AFL czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny.

Edytowano przez zubek73
połączyłem tematy / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo tylko u mnie wyskakiwał błąd przy skręcie w lewo, praktycznie z każdego ronda od razu zjeżdżałem z błędem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

U mnie problemem okazała się listwa zębata. Silniczek sterujący ma jest sprzężony z przekładnią ślimakową, ten ślimak kręcąc się po listwie zębatej powoduje skręcanie soczewki w prawo i w lewo. Problem w tym, że ślimak jest mosiężny a listwa z tworzywa sztucznego, po jakimś czasie listwa się wyrabia i ślimak nie chodzi po niej już tak idealnie, dochodzi do delikatnego blokowania a jak już zablokuje się na dłużej niż 3 sekundy to mamy do czynienia z błędem i miganiem kontrolki.

U siebie dochodziłem do tego prawie rok, kombinowałem z modułami z silniczkami a okazało się, że wystarczyło wziąć skalpel i bardzo delikatnie ponacinać zęby w listwie zębatej tak żeby zrobi się delikatny luz i żeby nie było wyczuwalnych progów, które został wyrobione. Ciężko było do tego dojść, ale się udało, jeżdżę po tej poprawce od listopada i ani razu nie zaświecił się błąd AFL.

Najlepiej jest dostać się do tego systemu i pokręcić ręcznie tą całą przekładnią, jeśli będzie szło za ciężko to radzę szukać właśnie problemu mechanicznego.

Mój przypadek miał miejsce w przedlifcie, ale przypuszczam, że w polifcie zmienił się wygląd lampy a sam układ mógł zostać taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widzisz, w polifcie nie istnieje zębatka ślimakowa ( chyba ze mówisz o wnętrzu samego silniczka )

Soczewka jest na takiej jakby ośce i nic jej fizycznie nie blokuje. Sam silniczek ma taki jakby siłownik, który przez wysuniecie / wsuniecie przesuwa soczewkę.

Nie rozbierałem wnetrza samego silniczka bo moj elektryk mnie straszył, że przy tego tupu silniczkach krokowych rozebranie ukladu moze sie skonczyc jego agonią ( a moze po porstu nie chciał sobie robic dodatkowej roboty )

Zastanaiwam sie nad 2ma rozwiązaniami , jesli nie dam rady znalezc zastepczego silniczka ( ASO krzyczy ok 1000 zł)

1. - wylogowanie AFLa techem. Chyba wtedy też strace doświetlanie zakrętów tą boczną zarówką a może i całe poziomowanie siądzie , co myslisz??

2. - wyjecie deski i wyrok smierci na kontolce bledu od poziomowania (która miga non stop jak opętana)

Nie wiem ile z tym roboty i czy po drodze czegos w desce nie uszkodze :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić nową używaną lampę ? Może być nawet od angola i tak jest taka sama jak w wersji europejskiej, ceny nie są tragiczne a chyba lepiej mieć pełną funkcjonalność systemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Własnie dogaduje na allegro zakup samego silniczka do przelożenia.

Złapałem kontakt do człowieka który sprzedaje moduły AFL i części do lamp. Podobno nie używane. Jakby komus było cos potrzebne to piszczie na PW.

Zastanawiam sie tylko czy moduł silniczka nie musi byc jakos wylogowany z ukladu tak jak to jest z modulem AFL

Sprzedajacy mówi, że nie.

Tak wyglada cały uklad ( brak na tym zdjeciu samego slniczka do sterowania na boki- powinien byc wpięty w białe wtyki )

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

a tu jest sam silnik do skrętu soczewki.

00de1132e63d3343med.jpg

W sobote będe przekładał silniczek to sam znać czy pomogło

...i tak się tylko zastanwiam na przyszłosć jaka jest zywotnosc tych mechanizów, bo u mnie 85 tys potwierdzonego przebiegu i juz sie to odezwało... najprawdopodobniej jest to zwyczajnie uszkodzeie samego silniczka.

============================

edit.

udalo sie naprawic blad. Wymiana silniczka podmogla, nie obeszlo sie jednak bez problemów. wiec dziele sie uwagami , moze komus sie kieds przyda.

Silniczek, ktory przyszedl pocztą ( ten z 2giej fotki ) po podłaczeniu od razu wywalał bład. na desce.

Okazalo sie po rozebraniu puszki mojego starego i tego nowego, ze plytka sterujaca ( wsrodku obudowy ) jest zupelnie inna.

Moja miala duzo mniej tranzystorków. ( cala byla koloru zielonego)

Ta w nowym sliniczku byla duzo bardziej bogatsza w tranzystorki i byla koloru bialego. Poza plytakmi sterującymi uklady są identyczne. Ale wypatrzylem ze moja na obudowie miala kropke koloru niebieskiego a to co przyszlo bylo z żółtą plamką. ( pewnie to jakies celowe oznaczenie )

Przepiąłem tylko sam nowy siłowniczek ( stary sie blokowal ) do mojej plytki i wszytko Hula!

Edytowano przez Darulez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyjeżdżam spod sklepu i d** zaświeciła sie kontrolka za strzałeczkami prawo lewo:(Wychodze z auta, dziewczyna kręci prawo lewo i doświetlanie oczywiście nie działa a przy zapalaniu soczewka stoi w miejscu zaś w prawej lampie działa jak powinno..Nie wiem od czego zacząć, co sprawdzić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">(

zauważyłem że soczewka opadła i świeci mi pod nogi:(

Miałem kiedyś cos podobnego i okazało sie że zpier.... sie silnik jazdy po łuku..Także podejrzewam że znowu przytrafiło mi sie to samo:(I najciekawsze jest to że znowu w tej samej lampie:(Powiedzcie mi bo została mi sprawna prawa lampa czy mogę z niej przełożyć ten mechanizm do lewej lampy?

Nikt mi nie pomoże:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mjalem cosz podobnego. To samo sie mi zdarzilo rok do tylu, ale dla tego ze caly czas niejezdilem v noci to mi nieprzeszkadzalo. Zrazu po 1mesiancu takiego jezdenia, sie samo popravilo i od tej pory dzala jak ma ponad rok poprawnie. Jescie jeden raz sie mi blad prziwruczil, kiedy przes OPCOM vyzerowalem wsystkie błędy. Po pare dniu jezdenia AFL zadzalalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy przy zezie tj. prawa lampy patrzy normalnie zaś lewa patrzy maksymalnie w lewo i przy błędzie:

Zablokowany włącznik lewego dynam. światła jazdy po łuku

winowajcą jest na 100% silniczek np. taki jak z tej aukcji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i po jego wymianie na sprawny wszystko wróci do normy? Czy potem należy w jakiś magiczny sposób kalibrować lampy, etc ?

Moja Nuna dostała takiego zeza, że aż wstyd jeździć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ktoś coś wie na ten temat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę to kotlet odgrzany, Piotrze... ale czy próbowałeś zdjąć wtyczkę z modułu AFL (lewy reflektor) ? Nie wiem czy jest to tak samo jak w przedlifcie (u nas jest na zewnątrz) i w takiej opcji uruchomić światła na przekręconej stacyjce ? W polifcie taki moduł jest chyba wewnątrz, mam na podmiankę taki jakby co...

Generalnie te wtyczki lubią zaśniedzieć i sporo z tym problemów mamy, czasem wystarczy zdjąć i założyć wyczyszczoną wtyczkę i jest oki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat wygląda tak, że jak samochód stoi nie odpalony to prawe oczko patrzy prosto zaś lewe maksymalnie w lewo.

Odpalam auto i lampy się poziomują tj. schodzą się do siebie i ustawiają góra/dół ale niestety ta nieszczęsna lewa ma tak jakby mniejszy ruch prawo/lewo i wraca na swoje skrajne miejsce, tj. znowu patrzy w lewo.

Moduł wykluczam ponieważ:

1. doświetlanie zakrętów działa (zapala się dodatkowa żarówka)

2. poziomowania działa i nie wywala błędów

Czujniki poziomowania wykluczam ponieważ:

1. działają

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozostaje lampa. W lampie znajduje się moduł, przetwornica, żarnik, żarówki i dwa silniczki. Moduł odrzuciłem, przetwornicę, żarnik i żarówki również bo działają bez zarzutu więc tak naprawdę zostają te cholerne silniczki. Zastanawiam się nad jednym. Silniczek ustawienia lampy góra-dól i prawo-lewo to dwa osobne silniczki krokowe. Budowa ich jest bardzo prosta. Pytanie za 100 pkt. Skąd te silniczki wiedzą w jakiej pozycji należy je ustawić? Powinien być jakiś sensor, jakiś czujnik który informuje oba silniczki o ustawieniu soczewki prawo-lewo i góra- dół.

Góra-dół realizowana jest za pomocą czujników samopoziomowania (i tu jest wszystko dobrze) a prawo-lewo? W praktyce silniczek ruchu soczewki to nie tylko sam silniczek ale znajduje się tam również płytka drukowana z kilkoma tranzystorkami, etc. Może właśnie ta płytka steruje ustawieniem prawo-lewo za pośrednictwem informacje odbieranych z modułu skrętu.

Czy dobrze rozumuje ? Ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat ?

Piotrqu, wtyczki wypinałem, zapinałem i standardowo nic to nie dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wpinałeś, wypinałeś coś bądź gmerałeś (ostatnio to modne słowo, po reklamach patrząc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) przy reflektorach przy przekręconym zapłonie?

Może warto spróbować skalibrować czujniki skrętu?

Gdzieś mi się też obiła podobna sytuacja u kogoś jaka powstała u Ciebie - mechaniczne uszkodzenie mechanizmu czy silniczka sterującego wychyleniem soczewki - spadł czy przesunął się drucik/sprężynka/blaszka z tego właśnie mechanizmu i fizycznie blokował całość.

Lampy, w zależności od wybranej "wersji świateł", w przedlifcie i polifcie kiedy już się uruchomią zachowują się w podobny sposób (mówię o bixenonie skrętnym z doświetleniem). Ja mam załączanie świateł w wariancie "dziennym", po uruchomieniu silnika nie świeci się deska, zegary, podświetlenie tablicy rej. i pozycyjne z przodu oraz nie działa ani doświetlanie ani AFL. Te dodatki załączają się dopiero po przekręceniu włącznika świateł ale ja nie o tym chciałem. Chodzi mi o to, że każdorazowo, niezależnie od tego czy jest to włączenie świateł automatyczne czy ręczne - zawsze reflektory samodzielnie się kalibrują czyli góra-dół i na boki. Położenie końcowe góra-dół zależne jest oprócz "testu" także od mechanizmu żyroskopowego (obciążenia samochodu), na boki zapewne programowo od skrajnych wartości kąta wychylenia (także CIM). Mechanizm sam się testuje i ustawia w średnich wartościach.

Osobiście mnie ten problem jeszcze nie dotyczy ale zdjąłbym lampę na Twoim miejscu i przyjrzałbym się bliżej "mechanice" wewnątrz...

Tak na początek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, odsweżę troche temat.

Mam Astre H wyposazoną w bixennony z AFL.. do niedawna wszysto było dobrze, w sobote przez nieuwagę przytarłem zderzak o słupek, niestety dotknęło też lewą lampe..

Wszytsko było w porządku, lampa jest cała, wszytskie mocowania też, ot mała rysa, pojechałem więc w trase. I dopiero w Łodzi po kilku godzinach jazdy.. bum, błąd afl, migająca kontrolka..

wychodzę na zwenątrz lamki ładnie swiecą, prosto, żadnego zeza.. wyłączyłem silnik, włączam ponownie, błedu nie ma, lampy poprawnie sie ustawiają, żadnych zawiech.. po paru km znowu kontrolka.. :30: kontrolka wyskakuje róznie.. czasami nie wyskoczy.. ale zawsze wyskakuje przy wolnej jezdzie.. np na rondach.. i zazwyczaj przy skręcie w lewo. Zawsze po wyłaczeniu silnika gaśnie a lampy ustawiają sie poprawnie

Nie wiem czy łączyć to z ta obcierką, bo wystąpiło to tego samego dnia.. ale.. lampa dostała tylko minimalną ryskę.. nic sie nie stało, zdejmowałem zderzak, nic nie jest połamane etc.. po przeczytaniu tematu obstawiam silniczki.. ( chyba że ktoś ma inne propozycje? ) znalazłem lampę ze złamanymi zaczepami z której moge wyciągnąc obydwa silniczki, lampa jest lewa.. czy taki silniczek bedzie pasował do lampy prawej?

I czy znajduje sie tu ktoś z okolic warszawy z OpComem, lub tech 2, bym mógł sprawdzić która lampa szankuje (bo niekoniecznie prawa) i co dokładnie mówi komputer..

Dziekuje z góry za wszytskie sugestie, w piątek postaram sie wyjąć prawą lampę i dokładniej zbadać czy nie jest uszkodzona..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silniczek nie będzie pasować z lampy lewej do lampy prawej, jeżeli jest to silniczek prawo lewo. Nie wiem jak silniczek góra dół, wszystko zależy od mocowania wewnątrz lampy.

Na początku trzeba sprawdzić błędy. Ja obstawiam, że skoro problem występuję podczas skręcania to wyskoczy błąd typu Zablokowany włącznik lewego dynam. światła jazdy po łuku a winnym będzie silniczek w lampie. Przed kupnem, rozbierz swoją lampę, wyciągnij silniczek i zobacz numery silniczka. Z doświadczenia wiem, że silniczek silniczkowi nie równy i różni się elektroniką. Silniczek musi być taki jak Twój bo nie będzie działać czyli musi zgadzać się nr. Innym wyjściem (ja tak zrobiłem) jest kupno jakiegokolwiek silniczka byle zgadzała się strona, zamiana elektroniki (pod warunkiem, że jest sprawna w pierwszym a problem tkwi w mechanice) i wsadzenie do lampy nowego silniczka z naszą elektroniką.

To chyba tyle ode mnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powodzenia i daj znać jak sobie poradzisz.

Edytowano przez ozzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest wiele osób z opcomem...

Jeśli się nie boisz to zajedź we czwartek na nasz spot... Szczegóły masz tu :

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba mnie nie zjecie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zastanawia mnie tylko jedno.. skoro padł silniczek to czemu po ponownym włączeniu silnika wszytsko sie ładnie kalibruje.. bez zadnych problemów

Jak zderzenie ze słukpiem mogło wpłynąc na awarie silniczka? i czemu bład wyskakuje tylko przy małych predkościach? takich jak np parkowanie.. cała trasa powrotna, szybka jazda bez żadnych problemów..

Czy przy "puknięciu" mogło sie coś obluzowac w srodku co blokuje fizycznie soczewke? ale w takim razie nie kalibrowała by sie tez..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy tak naprawdę co się dzieje. Może być wiele wiele rzeczy. Najpierw diagnostyka.

Może być silniczek, tj. może się przycinać/zacinać i nie za każdym razem będzie wywalać błąd.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

. W lampie poliftowej nie ma się bardzo co poluzować. Silniczki są przykręcane śrubkami torx zarówno do lampy jak i do soczewki więc o obluzowaniu raczej nie ma mowy (jeśli tak by było, problem występowałby cały czas).

Sprawdźcie błędy na spocie, wrzuć nr błędu a będziemy coś dalej myśleć. Bez tego to wróżenie z fusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pamietajmy ze to astra.. tam nie było liftu.. ciekawe czy jest zbudowana tak jak w VC po lifcie.. ale raczej powinna (2005)

fajnie by było jakby ktoś sie konkretnie zapowiedział ze bedzie miał na spotkaniu kabel i lapka.. bo chyba nie jest to codzienne wyposażenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam podjechac i wrzasnąć "Kto ma kabel?!" ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zapytaj się w temacie spotu...

Na pewno ktoś będzie miał osprzęt i pomoże Ci w tej sprawie ale wypadałoby wpierw zapytać mimo to...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja będę miał interfejs. Poznasz mnie po tym, że biegam między samochodami z laptopem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Jak zwykle uczynny i koleżeński Marcin...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaki1989 - wiesz już do kogo się zwrócić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×