Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest abcd

2.5 v6 silnik sie trzesie

Recommended Posts

Guest abcd

Witam mam problem z moja Vectra. Silnik gdy jest zimny trzesie sie po rozgrzaniu wibracje sa mniejsze, stracil moc nierowno wchodzi na obroty, na wolnych obroty trzymaja sie rowno. Swiece, kable, kolektor wolnosacy i gumy ok. Jakie moga byc inne przyczyny? Wedlug mechanika to prawdopodobnie uszczelka pod glowica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skad wiesz ze kable i swiece sa ok? mierzyłes opór, sprawdzaleś czy nie ma przebic? Niech sie tak nie rozpedza Twoj mechanik bo jesli to uszczelka pod głwoica to albo bedziesz miał budyń zamiast oleju, albo budyn w płynie chłodzącym - cisnienie - spaliny w zbiorniczku wyrównawczym albo bedzie dymił na biało - słodko.

Sprawdz błędy - porada:

Please login or register to see this link.

Moim zdaniem padła Ci cewka lub masz przebicia na kablach. Kolektor ssący absolutnie wykluczam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest abcd

Na 1 cylinder nie pali, plyn w zbiorniczku wyglada ok. Jakies 2m-c temu mial podobne objawy chwile pozniej wysiadlo servo po naprawie serva z silnikiem bylo ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pisz kolego od razu że nie działa na 1 cylinder.

Nie odpowiedziałeś na pytanie w jaki sposób sprawdzałeś świece i kable?

Cewka była sprawdzana?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest abcd

Swiece i kable sprawdzal mechanik w jaki sposob to ja juz tego nie wiem wedlug niego sa w porzadku. Co do cewki to nie wiem czy wzial ja pod uwage. Najlepsza opcja w tej chwili to wizyta u innego mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobra opcja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie będę odradzał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Cewka przy silniku v6 to element który lubi się często zepsuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie pali na jeden cylinder to obstawiam na 99% cewke Tak jak wityk pisze to częsta usterka w v6 Miałem takie same objawy u siebie. Proponuje zmienić mechanika i cewke . Bo co to za mechanik który sprawdza swiece i kable a nie sprawdzi cewki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i stwierdzi że to uszczelka pod głowicą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by maciejpiwonski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem na jakiej podstawier twierdziszze to czeszta awaria, siedzie tu juz ponad 2 lata i spotkalem sie moze z 3 wpisami na forum odnosnie cewki w x25xe, moje auto zaczelo 14 rok i cewka dalej smiga.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Novy170

Witam.

Ja do wczoraj miałem podobny problem z moją V6.

Jak silnik był zimny, czyli po nocy lub długim postoju, po odpaleniu pracował idealnie. Jak tylko przejechałem ok 500-1000 metrów i silnik zaczynał się trochę rozgrzewać, to tracił moc i kiepsko się wkręcał na obroty. Pracował przy tym tak jak by nie palił na wszystkich cylindrach.

Sczytywałem błędy z komputera, ale nie było żadnych. Zmieniłem świece i przewody, ale to nie pomogło. Dopiero po sprawdzeniu cewki okazało się że nie ma iskry na 3 cylindrze. Po wymianie cewki wszystko jest ok.

Kupując cewkę w sklepie spytałem czy jest duże zapotrzebowanie na ten element i usłyszałem że sporo sztuk już sprzedali.

Więc radzę Ci najpierw sprawdzić cewkę, bo według mnie to jest przyczyna Twojego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdził to wityk a ja potwierdziłem bo mi padła wink.gif i czytałem gdzieś o tym na forum że lubią się zepsuć.

Edited by maciejpiwonski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też to potwierdzam u siebie również wymieniałem cewkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też za chwile będę musiał zmienić cewkę. Ta która mam jeszcze daje radę ale po nocy pod chmurką lubi pobujać silnikiem. Spojrzałem obok akumulatora a na cewce takie małe "pioruniki"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To dolicz jeszcze te dwie osoby pod Twoim postem ;) jeszcze jedną osobę z zach-pom, zaczyna się tworzyć lista ;)

Taka jest prawda że to wadliwa cześć przy tych silnikach. Po prostu nie każdy się chwali że juz wymienił, ale jak zapytać to jak sam zauważyłeś szybko można się dowiedzieć ;)

Edited by wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites

cholera, no weżcie mnie nie straszcie:)

ale skoro tak to moze zrobić liste ale z wyróznieniem kto jezdzi na gazie??? Bo z tego co wiem cawka ma o wiele trudniejsze warunku pracy na podtlenku lpg

Zaraz sie okaze ze cewki padaja głownie w junkersach

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

takie odkrycie by mnie bardzo ucieszyło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> byłbym pewien że mnie ominie wymiana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie równiez i po cichu na to licze:)

A tak swoją droga, czy mozna mowic ze cos jest wadliwe gdy popsuło sie po 10 lub wiecej latach?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> VB to nie w124 gdzie wszystko jest do konca swaita i jeden dzień dłuzej:)

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może nie trzeba mówić od razu że wadliwe, ale jak coś pada po 10 latach a inne podzespoły wytrzymują drugie tyle no mozna sie pokusić o takie stwierdzenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

ja już dwa razy wymieniałem cewke! ostatni raz jakieś 3 tygodnie temu - przestała palić na jeden gar w ciemno wymieniłem cewke (miałem na stanie) i Viki odżyła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A przewody i świece wymieniałem 70kkm temu i chulają (przewody oryginalne Bosch, świece NGK)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

Please login or register to see this quote.

jeśli to do mnie to odpowiadam że mam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pamietasz SNOWSURFER jak mieliśmy problemy że Viki przerywała? jak rozwiązałeś u siebie problem? bo już nie pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie to byl problem w zakresie 1.5-2.0 tys obrotów i winny byl egr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

tu masz cewke w oryginale. Sa tez zamienniki za mniej więcej połowe tej kasy. Jesli okaze sie ze to jednak cewka, brałbym oryginał.

Sadurek, kupowales orygnalną czy zamiennik?

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

Please login or register to see this quote.

aktualnie mam prawie nowy zaniennik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...