Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest DANDUS

Skrzynia automatyczna AF20

Recommended Posts

Guest DANDUS

Witam klubowiczów!

Jestem tu nowy, ale przejdę od razu do sedna.

Na początku lutego kupiłem Vectrę w wersji CD na automacie z bardzo małym przebiegiem 98k km. Silnik 1.8 16V (x18xe) benzyna. Niestety rano miewałem problemy z występowaniem ikonki na wyświetlaczu (zębatka z wykrzyknikiem). Działo się to wtedy, gdy auto po nocy, mrozach długo stało i odpalałem silnik, pierwsza zmiana biegu i od razu zapalała się owa ikonka. Dodam, że auto wtedy tak jakby drgnęło przy ruszeniu lewarkiem.

Domyśliłem się, że nie był wymieniony olej w skrzyni. Może jest już stary, ma więcej wody niż powinien i w ten sposób, jak troche postoi to cała skrzynia jest bardziej przymrożona.

Oczywiscie mogę jechać w trybie awaryjnym, albo próbować kilak razy wyłączać silnik i za którymś razem jest ok.

W jednym warsztacie psiknęli mi jakimś specjalnym preparatem na styki i powiedzmy, że jak ręką odjął, ale nie dokońca. Bo jeszcze czasem (ale już na prawdę bardzo rzadko) potrafi wyskoczyć błąd (który po podłączeniu kompa okazał się "nieprawidłową pozycją wybieraka").

I teraz tak. Dzisiaj byłem w Opel Trax w Łodzi. Czekam sobie aż mi wymienią olej, nagle Pan mechanik mnie woła na warsztat i zaczyna tłumaczyć:

"W tym samochodzie się nie wymienia oleju skrzyni biegów, bo nie ma nawet kurka, żeby go spuścić. Opel nie przewiduje też wymian okresowych filtra skrzyni(...). Ja oczywiście mogę to zrobić, ale musimy rozebrać skrzynię, wyjąć ją, wyjąć filtr, napełnić olej (...)"

I tutaj mnie zatkało, bo powiedział, że poziom jest w normie na oko, a 80 stopni (skrzyni biegów) i tak w zime nie uzyskam, żeby dokładnie określić, ale wygląda na to, że jest ok. Odcień oleju też ocenił na dobry.

Powiedziano mi także, że takie wymiany przewiduje się jedynie podczas awarii. Zaproponowali zatem filtr w cenie 860zł (sic!), ale powiedzieli, że już lepiej wymienić selektor - cena uwaga - 1780zł (sic! sic!). Uśmiechnąłem się, podziękowałem, zabrałem numery katalogowe części (chociażby filtr znalazłem za 230zł, nie za prawie dziewięć stów), wyszedłem...

I teraz moje pytanie brzmi (bo wiem, że w ASO muszą dostosować się do standardów i zaleceń producenta i być może nie było normalizacji dotyczących automatów, tak samo jak wymian pasków rozrządu - ze 120k km zeszli na 60k km) czy faktycznie ten filtr, jak i olej przewidywany jest na cały żywot auta, czy jednak powinno się to wymieniać w normalnym warsztacie, gdzie zajmują się tylko automatami co jakiś okres km? Jeśli tak, to co ile km?

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cos gosc kreci

a automatach olej sie wymienia moze cienko szukal sruby

co do filtra to racja ze wymienia sie go po rozebraniu skrzyni

selektor(WYBIERAK) mozna wyczyscic

skoro jego blad wyskoczyl to od tego bym zaczal

porada jest w poradach na stronie glownej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DANDUS

Please login or register to see this quote.

Też tak słyszałem, ale nie wiem co ile tyś km... będę musiał pojechać do znajomego mechanika, żeby mi ogarnął ten wybierak, bo samemu na mrozie nie chcę dłubać..

Jeszcze wracając do tematu ASO - gość powiedział, że filtry wymieniało się na pewno w omegach, ale viki od tylu lat ile tam pracuje ani razu tego nie robili.

No nic, mam nadzieję, że ktoś się jeszcze podzieli jakąś cenną wiedzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki Gawlak za szybką odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, olej wymienia sie co 60 tys. z tego co wiem w karzdej skrzyni opla, i z tego co wiem to sa dwa typy produkowane przez niemców i japonców, teraz nie wiem ale w jednej nie wymienia sie wogole filterka ponieważ trzeba wyjąc cala skrzynie i ja rozpolowic, ale jaki symbol nie wiem, ale wiem ze ja mam taką, bedzie cieplej to zajrze pod maske, w tej drógiej nie wim jak sie to robi, co do Twoich objawów rzeczywiscie moze byc to selektor do przeczyszczenia albo stary gesty olej i elektrozawory sobie nie radzą, na poczatek czyszczenie selektora i lepiej wymien tez olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapalanie się kontrolki skrzyni tzw."słoneczka" z rana przy dużych mrozach może też być spowodowane zbyt niskim stanem oleju,ja wymieniam olej co 30tys. lub co dwa lata, koszt praktycznie żadny a skrzynia czuje się znacznie lepiej,filtr podlega wymianie tylko przy remoncie skrzyni i nie słuchaj bajek speców z ASO opla że oleju się nie wymienia, możesz go wymienić u każdego mechanika który potrafi odkręcić jedną śrubę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DANDUS

Please login or register to see this quote.

No dzięki bardzo za odpowiedź! Dzięki Wam wiem o 100% więcej niż dowiedziałem się w ASO hahaha

W sumie to trochę potwierdziłeś słowa mechanika z ASO, który powiedział, że filtr wymienia się tylko w przypadku naprawy skrzyni. Także na dniach podjadę wymienić olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeszcze mam jedno pytanie. Jaki jest najlepszy olej do tej skrzyni?

I tak wiem, że wleją mi dobry, ale może bym też coś zasugerował w warsztacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej w automacie najlepiej wymienić u kogoś kto sie zna trochę na automatach bo przy nalewaniu trzeba zachować ostrożność żeby sie nie dostał jakiś paproch to ważne w automacie poza tym sprawdzenie stanu oleju trzeba wiedzieć w jakich temperaturach sprawdzać oczywiście olej sie wymienia filtra nie tak jak kolega pisał filtr wymienia sie w omegach a olej na pewno dobry na tym nie oszczędzaj

Jak ktoś się zna na skrzyniach auto to i olej jaki najlepszy będzie wiedział.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by robert5555

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś zalewałem orginalny oplowski,ale teraz opel nie ma już specyfikacji dexron II,która jest zalecana do naszych skrzyń,zastąpił ją dexron VI,więc pozostaje Ci albo zaufać oplowi,który twierdzi że nic się nie stanie gdy zalejesz swoją skrzynię tym olejem albo zrobić tak jak ja(czyt.nie zaufałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )i zalać np. mobilem(dexron II,dokładnie ATF 220)polecam ten olej bo zalewałem go już parę razy i nie było żadnych problemów.Co do samej wymiany, to przy zlewaniu starego oleju najlepiej go spuścić do jakiegoś naczynia z podziałką,wtedy będzie dokładnie wiadomo ile go zeszło i analogicznie tyle samo wlewamy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> A tak nawiasem mówiąc(a dokładniej- pisząc)to ciekawe czy ktoś z kolegów zalewał już może swoją skrzynie tym Dexronem VI? Pozdrawiam

Edited by maciejg76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmmm ... a nie jest tam przypadkiem od nowosci T-IV ( JWS 3309)? Wszędzie w "oficjalnych" papierach pisze, że po roku 1995 skrzynie zalewali właśnie syntetykiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

doprecyzuje, ma być coś zgodnego z JWS 3309  jeżeli skrzynia jest wyprodukowana po 95

te płyny są zgodne a JWS 3309 ma dodatkowe uszlachetniacze antyspieniające

Edited by neket
błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

doprecyzuje,  potwierdziłem z kilku żródeł, że ma być coś zgodnego z JWS 3309  jeżeli skrzynia jest wyprodukowana po 95

te płyny są zgodne a JWS 3309 ma dodatkowe uszlachetniacze antyspieniające

Share this post


Link to post
Share on other sites

doprecyzuje,  potwierdziłem z kilku żródeł, że ma być coś zgodnego z JWS 3309  jeżeli skrzynia jest wyprodukowana po 95

te płyny są zgodne a JWS 3309 ma dodatkowe uszlachetniacze antyspieniające

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...