Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość DANDUS

Skrzynia automatyczna AF20

Polecane posty

Gość DANDUS

Witam klubowiczów!

Jestem tu nowy, ale przejdę od razu do sedna.

Na początku lutego kupiłem Vectrę w wersji CD na automacie z bardzo małym przebiegiem 98k km. Silnik 1.8 16V (x18xe) benzyna. Niestety rano miewałem problemy z występowaniem ikonki na wyświetlaczu (zębatka z wykrzyknikiem). Działo się to wtedy, gdy auto po nocy, mrozach długo stało i odpalałem silnik, pierwsza zmiana biegu i od razu zapalała się owa ikonka. Dodam, że auto wtedy tak jakby drgnęło przy ruszeniu lewarkiem.

Domyśliłem się, że nie był wymieniony olej w skrzyni. Może jest już stary, ma więcej wody niż powinien i w ten sposób, jak troche postoi to cała skrzynia jest bardziej przymrożona.

Oczywiscie mogę jechać w trybie awaryjnym, albo próbować kilak razy wyłączać silnik i za którymś razem jest ok.

W jednym warsztacie psiknęli mi jakimś specjalnym preparatem na styki i powiedzmy, że jak ręką odjął, ale nie dokońca. Bo jeszcze czasem (ale już na prawdę bardzo rzadko) potrafi wyskoczyć błąd (który po podłączeniu kompa okazał się "nieprawidłową pozycją wybieraka").

I teraz tak. Dzisiaj byłem w Opel Trax w Łodzi. Czekam sobie aż mi wymienią olej, nagle Pan mechanik mnie woła na warsztat i zaczyna tłumaczyć:

"W tym samochodzie się nie wymienia oleju skrzyni biegów, bo nie ma nawet kurka, żeby go spuścić. Opel nie przewiduje też wymian okresowych filtra skrzyni(...). Ja oczywiście mogę to zrobić, ale musimy rozebrać skrzynię, wyjąć ją, wyjąć filtr, napełnić olej (...)"

I tutaj mnie zatkało, bo powiedział, że poziom jest w normie na oko, a 80 stopni (skrzyni biegów) i tak w zime nie uzyskam, żeby dokładnie określić, ale wygląda na to, że jest ok. Odcień oleju też ocenił na dobry.

Powiedziano mi także, że takie wymiany przewiduje się jedynie podczas awarii. Zaproponowali zatem filtr w cenie 860zł (sic!), ale powiedzieli, że już lepiej wymienić selektor - cena uwaga - 1780zł (sic! sic!). Uśmiechnąłem się, podziękowałem, zabrałem numery katalogowe części (chociażby filtr znalazłem za 230zł, nie za prawie dziewięć stów), wyszedłem...

I teraz moje pytanie brzmi (bo wiem, że w ASO muszą dostosować się do standardów i zaleceń producenta i być może nie było normalizacji dotyczących automatów, tak samo jak wymian pasków rozrządu - ze 120k km zeszli na 60k km) czy faktycznie ten filtr, jak i olej przewidywany jest na cały żywot auta, czy jednak powinno się to wymieniać w normalnym warsztacie, gdzie zajmują się tylko automatami co jakiś okres km? Jeśli tak, to co ile km?

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cos gosc kreci

a automatach olej sie wymienia moze cienko szukal sruby

co do filtra to racja ze wymienia sie go po rozebraniu skrzyni

selektor(WYBIERAK) mozna wyczyscic

skoro jego blad wyskoczyl to od tego bym zaczal

porada jest w poradach na stronie glownej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość DANDUS

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też tak słyszałem, ale nie wiem co ile tyś km... będę musiał pojechać do znajomego mechanika, żeby mi ogarnął ten wybierak, bo samemu na mrozie nie chcę dłubać..

Jeszcze wracając do tematu ASO - gość powiedział, że filtry wymieniało się na pewno w omegach, ale viki od tylu lat ile tam pracuje ani razu tego nie robili.

No nic, mam nadzieję, że ktoś się jeszcze podzieli jakąś cenną wiedzą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki Gawlak za szybką odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego, olej wymienia sie co 60 tys. z tego co wiem w karzdej skrzyni opla, i z tego co wiem to sa dwa typy produkowane przez niemców i japonców, teraz nie wiem ale w jednej nie wymienia sie wogole filterka ponieważ trzeba wyjąc cala skrzynie i ja rozpolowic, ale jaki symbol nie wiem, ale wiem ze ja mam taką, bedzie cieplej to zajrze pod maske, w tej drógiej nie wim jak sie to robi, co do Twoich objawów rzeczywiscie moze byc to selektor do przeczyszczenia albo stary gesty olej i elektrozawory sobie nie radzą, na poczatek czyszczenie selektora i lepiej wymien tez olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapalanie się kontrolki skrzyni tzw."słoneczka" z rana przy dużych mrozach może też być spowodowane zbyt niskim stanem oleju,ja wymieniam olej co 30tys. lub co dwa lata, koszt praktycznie żadny a skrzynia czuje się znacznie lepiej,filtr podlega wymianie tylko przy remoncie skrzyni i nie słuchaj bajek speców z ASO opla że oleju się nie wymienia, możesz go wymienić u każdego mechanika który potrafi odkręcić jedną śrubę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość DANDUS

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No dzięki bardzo za odpowiedź! Dzięki Wam wiem o 100% więcej niż dowiedziałem się w ASO hahaha

W sumie to trochę potwierdziłeś słowa mechanika z ASO, który powiedział, że filtr wymienia się tylko w przypadku naprawy skrzyni. Także na dniach podjadę wymienić olej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeszcze mam jedno pytanie. Jaki jest najlepszy olej do tej skrzyni?

I tak wiem, że wleją mi dobry, ale może bym też coś zasugerował w warsztacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej w automacie najlepiej wymienić u kogoś kto sie zna trochę na automatach bo przy nalewaniu trzeba zachować ostrożność żeby sie nie dostał jakiś paproch to ważne w automacie poza tym sprawdzenie stanu oleju trzeba wiedzieć w jakich temperaturach sprawdzać oczywiście olej sie wymienia filtra nie tak jak kolega pisał filtr wymienia sie w omegach a olej na pewno dobry na tym nie oszczędzaj

Jak ktoś się zna na skrzyniach auto to i olej jaki najlepszy będzie wiedział.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edytowano przez robert5555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zalewałem orginalny oplowski,ale teraz opel nie ma już specyfikacji dexron II,która jest zalecana do naszych skrzyń,zastąpił ją dexron VI,więc pozostaje Ci albo zaufać oplowi,który twierdzi że nic się nie stanie gdy zalejesz swoją skrzynię tym olejem albo zrobić tak jak ja(czyt.nie zaufałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> )i zalać np. mobilem(dexron II,dokładnie ATF 220)polecam ten olej bo zalewałem go już parę razy i nie było żadnych problemów.Co do samej wymiany, to przy zlewaniu starego oleju najlepiej go spuścić do jakiegoś naczynia z podziałką,wtedy będzie dokładnie wiadomo ile go zeszło i analogicznie tyle samo wlewamy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> A tak nawiasem mówiąc(a dokładniej- pisząc)to ciekawe czy ktoś z kolegów zalewał już może swoją skrzynie tym Dexronem VI? Pozdrawiam

Edytowano przez maciejg76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmmm ... a nie jest tam przypadkiem od nowosci T-IV ( JWS 3309)? Wszędzie w "oficjalnych" papierach pisze, że po roku 1995 skrzynie zalewali właśnie syntetykiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

doprecyzuje, ma być coś zgodnego z JWS 3309  jeżeli skrzynia jest wyprodukowana po 95

te płyny są zgodne a JWS 3309 ma dodatkowe uszlachetniacze antyspieniające

Edytowano przez neket
błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

doprecyzuje,  potwierdziłem z kilku żródeł, że ma być coś zgodnego z JWS 3309  jeżeli skrzynia jest wyprodukowana po 95

te płyny są zgodne a JWS 3309 ma dodatkowe uszlachetniacze antyspieniające

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

doprecyzuje,  potwierdziłem z kilku żródeł, że ma być coś zgodnego z JWS 3309  jeżeli skrzynia jest wyprodukowana po 95

te płyny są zgodne a JWS 3309 ma dodatkowe uszlachetniacze antyspieniające

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×