Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
HarryBDG

Który silnik lepiej znosi gaz 1,6 16V czy 2,5 V6?

Który silnik najlepiej znosi instalację gazową?  

50 members have voted

  1. 1. Który silnik najlepiej znosi instalację gazową?

    • 1,6 16V
      9
    • 1,8 16V
      5
    • 2,0 16V
      3
    • 2,5 V6
      8


Recommended Posts

Witajcie.

W niedługim czasie zamierzam zamontować instalację LPG. Skłania mnie do tego tylko kwestia finansowa. Sam do końca nie jestem pewien czy to dobry wybór, ale dużo ostatnio słyszałem pozytywnych opinii na temat sekwencji w Vectrze. Podobno nie traci się na mocy i spalanie jest porównywalne do tego na benzynce.

W związku z tym proszę o opinię jak sprawuje się taka instalacja sekwencyjna w silniku 1,6 16V oraz 2.5 V6 i jakie jest średnie spalanie miasto/trasa.

Proszę również o opinie ZA i PRZECIW które będą dla mnie bardzo pomocne!

Jeżeli 1,6 16V ani 2,5 V6 się nie nadają to proszę o informację który silnik najlepiej znosi instalację gazową.

Z góry dziękuję!

Pozdrawiam,

Dawid vel Harry

Edited by HarryBDG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zalozylem sekwencje do mojej v6-tki i chodzi jak szwajcarski zegarek nie odczuwam spadkow mocy ani nic a spalanie przy mieszanej jezdzie 50% miasto 50% trasa przy normalnej jezdzie to okolo 11-12 litrow gazu:) a i dodam ze zakladajac gaz musisz miec jakiegos dobrego fachowca a nie jakiegos druta co zle zalozy niby ksiazkowo a auto nie chce jechac;p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest t22v

Niby Ople dobrze znoszą LPG ale ja nie jestem zwolennikiem. Mam w swojej motor 2.0 16V na benzynie i nawet nie myślę o LPG a wcale taka oszczędna nie jest. Ale gaziwo to nie to samo co benzyna. Nie jest do końca cieczą tak jak benz., przez co nie silnik w czasie pracy jest suchszy. Jak coś klapnie to szukaj teraz wiatru w polu, a na benzynie szybciej, i na pewno taniej. Na LPG silnik straci na bank okres żywotności i na mocy też cosik utracisz. Jak kolego nie kręcisz wielkich km miesięcznie to taka inwestycja nie opłaci się...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A miałeś kolego kiedyś auto z gazem? Jakieś zabobony piszesz.

Harry, mam już drugie autko z gazem i nie zamienię na inne. Najważniejsza to kwestia finansowa. Jeśli będziesz dbał o instalację jak o całe autko, będziesz zmieniał filtry itp, to zapewniam że będziesz długo cieszył się instalacją, a co za tym idzie oszczędnościami. Załóż instalację w dobrym, sprawdzonym warsztacie. Ja mam sekwencję w 1.8 V16 i nie ma spadku mocy.

Napewno rozpiszą się przeciwnicy gazu. Nie przeliczaj tez kiedy ci się zwróci, bo odczujesz to za każdym tankowaniem.

Ja ogólnie polecam. I to nie ze słyszenia czy LPG jest ok czy be, tylko z doświadczenia.

Ankiety nie wypełniam, bo nie wiem jak mają się instalacje w innych silnikach. Piszę o tym o czym wiem.

Miasto ok.11-12 litrów, trasa 9 litrów. Łatwo przeliczyć za ile jeżdzisz29.gif

Edited by miro447

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja opinia na temat X16XEL (1.6.16V). Mam od lipca 2009r. ,sekwencja stag 300 profesjonalnie zalozony , i musze powiedziec ,ze jestem wysoce zadowolony (chociaz bylem pełen obaw przed zalozeniem). Jesli chodzi o spalanie to miasto50% -trasa50% wychodzi 8l. Ogolnie jesli chodzi ci o finanse i duzo jezdzisz to gaz do tego silnika jest genialnym rozwiazaniem(szybko sie zwraca)!!! ja puki co nic nie robie przy gazie ,tylko leje i tanio jezdze. Moje zdanie to: polecam bardzo.

P.S wazne jest kto zaklada Ci ta instalacje, ja trafilem na profesjonalny warsztat i kazdemu go teraz polecam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualnie posiadam 1,6 16V X16XEL i trochę się obawiam montować do niego gaz, ze względu na olejożerność tego silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> I podobno z awaryjnością jest różnie, dlatego poważnie zastanawiam się nad 2,5 V6 lub 2,0 16V - ale w 2,0 podobno padają kolektory...

Wszyscy zgodnie piszecie, że dużo zależy od gazownika, a czy firma produkująca instalację ma duże znaczenie? Czy ktoś posiada ZENITA (czy jakoś tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ? Dużo dobrego słyszałem o BRC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja KME i nie narzekam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam w X16XEL terz gazik już około 10 miesięcy i już sie dawno zwrucił. Juz zarabia sam na siebie. założyłem zwykła instalacje, troche żałuje z drugiej strony się cieszę. Niewiadomo ile pojeżdze a potem nikt by mi za nią nie dołożył do ceny samochodu. W zime jest lipa, dojeżdzam do pracy po ok 7km w jedną i z powrotem to samo. Zerknij na muj motostat i zobaczysz jak wychodzi to w lato i w zime.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dawno takich bzdur nie czytałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Jeżdżę na taryfie z silniczkiem X20XEV, oczywiście zagazowany.

Instalkę mam pół roku, zrobiłem 20tyś km i jak na razie wszystko jest w porządku.

Posiadam sekwencję, STAG4, koszt 2800zł, wróciło się w jakieś 3-4 miechy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wyjaśnij, dlaczego gaz nie jest tańszy od paliwa?

Ja 100km po mieście robię za 25zł, Ty na benzynie za 50zł.

Wizyta u gazownika co 10 tyś. km - 20zł

Co 20tyś. zmiana filterka ze sprawdzeniem regulacji - 50 zł.

Tyle kosztów związanych z gazem, przelicz sobie ile jestem do przodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak coś się psuje w samochodzie to nie trzeba być specjalistą by sprawdzić

czy to przez gaz.

Samochód z gazem nie psuje się częściej od tego który jeździ wyłącznie na benzynie, bo nie ma się co psuć.

Fakt, silniczek traci jednak parę koników przez gaz, ale czuć to dopiero przy wysokich obrotach,

przy normalnej spokojnej jeździe nawet nie czujesz że to gaz.

Jak chcę się pościgać to przełączam na benzynę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Masz stare informacje na temat instalacji gazowych które słyszałem za czasów zwykłych instalek, gdzie jeszcze nie było sekwencji.

Poczytaj trochę o sekwencjach to zmienisz zdanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moim zdaniem lepiej kupić benzynę z dobrą instalką niż jakiegoś wysłużonego diesla,

gdzie nie dość że drożej jeździsz, to jeszcze wizyty u mechaników są dużo bardziej kosztowniejsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moim zdaniem najlepszymi silniczkami do gazowania to 1.8, 2.0.

1.6 silniczek super, ale jednak jazda na gazie podwyższa branie oleju, fakt, gaz to nie benzyna i jest paliwem "suchym".

Wiadomo że te silniki lubią "pić" olej. Od kiedy założyłem instalkę dolewam średnio więcej oleju o 0.3l na 10 tyś. km.

2.5 moim zdaniem kupuje się dla frajdy, a nie dla oszczędzania więc jak kogoś stać na taką zabawkę to w gaz się raczej nie bawi,

chociaż na forum są tacy którzy mają instalkę w tych silnikach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

PS. Jak masz zakładać gaz to zainwestuj w sekwencję, szkoda silnika na zwykłej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Poza tym, sekwencja mniej pali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Wasabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie znosza tak samo dobrze. Nie znoszą za to niedouczonych gazowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

krótko zwięźle i na temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pomijając padające pompy paliwa i problemy z nieszczelnością układu chłodzenia które pojawią się na bank wcześniej czy później.

Podwyższona temperatura spalania LPG też nie pozostaje bez wpływu na trwałość silnika.

No i ciekawe dlaczego sondy lambda padają jakoś częściej w autach z LPG

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z czasem zaczynają się też pojawiać problemy z elektryką - amatorskie modyfikacje "fachowców" od instalacji LPG kończą się postami na forum w stylu "nie przełącza mi się na gaz", albo "po przełączeniu na gaz auto gaśnie".

Prawda jest taka, że "coś za coś".

Na LPG jeździ się taniej, ale trzeba się liczyć z dodatkowymi wydatkami których nie ma w przypadku aut zasilanych jedynie benzyną.

Wybacz, ale wypisywanie że samochód z gazem nie psuje się częściej od tego który jeździ na benzynie, to delikatnie mówiąc mijanie się z prawdą.

PS.

żeby nie było że wypowiada się kolejny co nie ma LPG w aucie: miałem LPG w VB, a w Signum i w Corsie nie mam "z wyboru" (wolę bezstresową eksploatację)

Edited by Grisza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

a ja mam gaz w mojej V6, instalacja KME Diego + matrix + parownik gold (na silverze spadki mocy były) + miedź 8mm (miałem 6mm ale też była zmulona) i wszystko chodzi już 160kkm bez problemów. pali w trasie 11 literków (kombinowałem z ustawieniami że paliła mniej, ale gorzej chodziła itp), w mieście 15. Nie mam lekkiej nogi. Jeśli ktoś pisze że kupuję się V-kę dla przyjemności a nie dla spalania to napiszę tak: dla mnie to czysta oszczędność. Gdybym kupiłem nowego mercedesa za 500tyś i wsadziłbym gaz to może by to dziwnie wyglądało, ale mam vectre za 10tyś zł wiec o co chodzi??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie mam żadnych problemów z LPG, a na benzynie poprostu musiałbym jeździć dwa razy mniej ze względu na koszty, więc gdzie ta przyjemność?? Nawet Pudzian ma Hummera z LPG. Co do awaryjności V-łek to cewka zapłonowa już dwa razy mi padła, sprzęgło przy 180kkm wymieniałem, uszczelniacz na wale skrzyni, reszta to sprawy regularne (tulejki itp). Poza tym bez problemów.

nie polecam bawić się w tanie instalacje u wujka w stodole.

Mam jeszcze nissana micre 1.4 i sam wsadziłem do niego gaz sekwencje. Nic skomlikowanego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by sadurek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupilem vectre i tez sie zarzekalem ze agzu nie zaloze bo to i tamto.

Zaczalem duzo jezdzic z przyczyn osobistych i w polowie lipca zlaozylem sekwencje,

Juz sie zwrocila.

Co robiłem przez ten czas ??Hmm przy silniku nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz niedlugo filterki i przewody zaplonowe.

Olej regularnie co 10 tys.Silnik przelotu ma sporo a oleju nie bierze i buta ma swojego ;]

Silnik mam X18XE i kolejne auto podejrzewam bedzie z gazem bo diesla chyba nie kupie.

Koszty mniej wiecej polowe mniejsze niz na jezdzie na pb.

Co do padajacych pomp paliwa.Pompy zdychaja czesto jak jest malo paliwa w zbiorniku.Trzeba pilnowac by bylo jak najwiecej Ja sie staram miec zawsze wiecej niz 20 litrow.

Intslake mam KME

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja do mojej 1,6 16V to koszt 2100 zł

Wiem, że nie jest to dobra konstrukcja silnika - olejożerny (aktualnie spala mi 0,4l/1000km).

Z tego co wyczytałem temperatura spalania gazu jest o 200 stopni wyższa niż benzyny i w dodatku gaz jest paliwem "suchym". Dlatego nie wiem czy inwestować w to auto czy kupić coś mocniejszego - myślę nad 2,0 albo 2,5 V6. O 2,0 też są podzielone opinie na temat awaryjności, natomiast 2,5 V6 tylko jest zachwalany.

Zastanawiam się ile na gazie silnik jeszcze wytrzyma?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

Please login or register to see this quote.

ja mam w micrze zainstalowany system smarowania zaworów - taki bidon z jakimś olejem który starcza na 10tyś km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mój wytrzymał na gazie 130 tysięcy - niestety wypaliło zawory ostatnio i to jest ewidentnie wina gazu na PB zapewnie posmigałby jeszcze przez długi czas. Mimo wszystko uwazam ze warto. Sprawował się idealnie mimo ze instalacja II generacji. Zero szarpania, checków, strzelania i co tam jeszcze przy gazie moze sie przytrafić. Najwazniejszy jest regularny serwis i fachowy montaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki jest koszt dolewki takiego oleju i koszt przy zakładaniu instalacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kosiareczkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Miałem i mam nadzieję ze mam hehe. Obecnie się reanimuje. Nie ma sie co bać gazu. Tym bardziej ze pewnie nie zrobisz nim tyle km na gazie ze zdąży się popsuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadurek

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

ja mam ten zestaw za 170zł, montaż jest banalny

uzupełniam tym

Please login or register to see this link.

zużywa się jakieś 0.5litra na 10kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam też kupując swoją viki z motorkiem X20XEV zarzekałem się że LPG ten silnik nigdy nie ujrzy... ale teraz z czasem coraz bardziej się do tego przekonuje i jak tylko będę miał na to fundusze to pewnie sekwencja zawita. Też mam podobne obawy co Ty, bo mój silniczek też czasem trochę chlapnie oleju (zależy jak mu deptam) a jeśli wierzyć licznikowi to ma 175000 przebiegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim x16xel przy 300kkm bierze ok. 2 litrów oleju od wymiany do wymiany.(chociaż nie wiem poco wymieniam olej. sam się wymieni no ale) instalacja oczywiście sekwencja. Przy moim stylu jazdy w 10 się mieszczę. A ile frajdy przy cpn-nie. Z resztą Vc też w gazie. Vb przekulała się już 200kkm na gazie. Leję i jeżdżę. od czasu do czasu filtr i drobna regulacja. mam gdzieś opinie o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. Na ewentualne remonty gazik już dawno zarobił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 2,5 v6 zagazowana. Pali 10 - 11 l lpg po miescie na 100 km(przy lekkiej nodze oczywiscie)a w trasie 9 l przy predkosci 110 - 120 km/h i jestem z tego bardzo ale to bardzo zadowlony, bo myslalem ze bedzie gorzej, tzn. wiecej. Zadnych awarji (odpukac) Jezdze duzo i jest to bardzo oplacalne. Wedlug mnie 2,5 v6 dobrze znosi instalacje gazowa, nie odczuwam spadku mocy no moze przy wysokich obrotach, ale to mi nie przeszkadza. Mam zwykla i tania instalacje Zenitha parownik Tomasetto, wtryski Valtecka. Nie jest to instalka za 5 tysi a autko smiga az milo wiec po co przeplacac:D:D

Edited by Guma77NAC

Share this post


Link to post
Share on other sites

w mojej v6 gaz chodzi bez zarzutu nie ma żadnego spadku mocy przy czym spalanie średnio 11-12 litrów gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...