Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jks4

1,8 XE źle pali po dłuższym postoju

Recommended Posts

Witam forumowiczów. Mam problem z odpaleniem swojego autka VB 1,8 16V XE gaz sekwencja 1998 195tkm w tym 40tkm na gazie. Problem ten mam od kilku miesięcy. Czytając forum, skorzystałem z porad niektórych forumowiczów i wymieniłem czujnik temp. na komputer, następnie pompę paliwa ( stara skwierkała) oraz filtr paliwa. Nowe przewody oraz świece.Nadmienię że pompa nie jest orginalna lecz jak autko już odpali to nieźle spisuje się zarówno na benzynie jak i na lpg.Brak błędów. Co ciekawe problem z odpaleniem występuje tylko na zimnym silniku i to nie zawsze. Nieraz pali od razu nawet na 15 stopniowym mrozie, a czasami podczas pierwszych 10:15 sekund dławi się ,przerywa, by w końcu wskoczyć na obroty. Odpalam zawsze na benzynie, a w baku mam min. ok. 20 l shell v-power 100 okt. Gdzieś czytałem że to wtryskiwacze padają, czy to mozliwe przy opisywanych problemach? Chyba że coś innego...

Edited by jks4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

kolego sprawdz odczyty sądy miałem podobny problem winna była właśnie lambda nie miałem też błędów na komp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za odpowiedź, napisz proszę gdzie sprawdzałeś swoją sondę, czy w ASO czy u elektryka. Z drugiej strony typowe objawy uszkodzonej SONDY LAMBDA :

- zwiększone zużycie paliwa

- samoistne osady na rurze wydechowej

- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej

- nierównomierna praca silnika

- zwiększona ilość co i hc w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin

Wszystkie punkty raczej odpadają, ale chętnie bym przemierzył swoją, bo ten problem z odpalaniem coraz bardziej mnie irytuje...

Edited by jks4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego a spróbuj postawić auto na jakiejś górce przodem w dół.Może paliwo się cofa do zbiornika ? Słyszałem o takich przypadkach i ludzie montowali zawór zwrotny (jedno kierunkowy).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

U mnie jest podobnie, mechanicy jak i ludzie z forum mówią że to regulator ciśnienia paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator cisnienia paliwa to jedna z najczestszych przyczyn

nierozumiem tylko w pierwszym poscie tego:

Please login or register to see this quote.

Nie mam LPG ale wydaje mi sie ze ta pompa nie ciagnie jednego i drugiego ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może to krokowy jest do czyszczenia i trzeba ustawić mieszankę lpg bo może jest za uboga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa nie jest orginalna, to znaczy że nie kupowałem Boscha tylko zamiennik. Jak uda się odpalić, tak jak napisałem czasami za pierwszym razem i to bez "efektów", czasami po trudach za trzecim to po chwili nierównej pracy autko dobrze się sprawuje, silnik ma moc,obroty nie falują, zarówno na benzynie , jak i po przełączeniu na gaz. Wrażenie moje jest takie, że rzeczywiście tego paliwa jakby było mało do odpalenia. Tylko nasuwa się mi pytanie czemu, przecieź pompa po przekręceniu stacyjki nabija ciśnienie. Niedawno byłem na regulacji lpg, i z tego co wiem mieszankę mi wzbogacił, jednak bez efektu przy odpalaniu zimnego silnika. Krokowca , a także Egr czyściłem. Zastanawia mnie sprawa tego zaworu zwrotnego, bo to chyba będzie na tą chwilę najtańsze. A jeśli to regulator ciśnienia paliwa to cóż mozna z tym zrobić ( wymienić, naprawić, gdzie to jest ?) Pozdrawiam.

Edited by jks4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...