Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

piotrek6666

Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika Vectra B diesel

Polecane posty

Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika

Vectra B diesel

--Podgrzewacz Renault--

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Super porada gratuluje ciekawy pomysłwart wprowadzenia go w zycie

Edytowano przez hubi55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hmmm bardzo ciekawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra porada .

Tez zamontowałem ten dogrzewacz w tym samym miejscu ale trochę inaczej zrobiłem starowanie (automatycznie)

Nie dorwałem przekaźnika 80A więc dałem 3x 30A z sklepu motoryzacyjnego po czym całość włozyłem do plastykowej obudowy i zalałem klejem montażowym . Takie urządzenie robi jako PRZEKAŹNIK a sterowanie zrobiłem na mikro kontrolerze atmega gdzie wrzuciłem programik który po odpaleniu auta sprawdza temperaturę i gdy jest niższa od 50 to włącza dogrzewacz i grzeje do 75 stopni

Sterownik tez wsadziłem w obudowę i obie puszki zamontowałem nad pompą ABSu .

Bezpieczniki jakie dałem to na każdą świece 30A i zasilanie przekaźników z aku 5A

+12 po odpaleniu wziąłem jak kolega w poradzie z wtyczki od oryginalnego pieca i służy mi tylko do zasilenia sterownika a reszta napięć z aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak szybko nagrzewa ci ciecz? Mierzyłeś czas na postoju może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego Zamela mozesz pokazać jak wygląda u Ciebie te sterowanie automatyczne w jakiej konfiguracji podłączenie czujników temp itd chciałbym samemu zrobić takie sterowanie...poki jeszcze co nieco pamietam z technikum;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeśli prąd to A nie V

aż taki pobór - sporo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

a nie 30A przypadkiem??

sam pomysł jak najbardziej przydatny

Edytowano przez juras7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P = U x I czyli 12V x 30 A = 360 W

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jaki jest przybliżony koszt takiego podgrzewacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem cos takiego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jak przyjdzie będe montował teraz tylko muszę znależć do automatu pod bimetal gdzie np przy bezpiecznikach bądz w komorze silnika mam 12V po odpaleniu auta żeby chodziło na automacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze ktos wie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie

temat bardzo interesujący

czy ktoś wie coś więcej o kostce do oryginalnego webasto ??

chodzi o wykorzystanie jego pinów

podejrzewam że tam będzie sygnał o temperaturze który wyłączy nam automatycznie grzanie podgrzewacza po osiągnięciu odpowiedniej tem.

sprawa byłaby banalnie wtedy uproszczona

no i nadal brak konkretnych informacji jakie efekty daje taki podgrzewacz

panowie napiszcie którzy już macie to u siebie

i jak aku się trzyma przy takim poborze ??

Edytowano przez wiciury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Listekkrk

Też jestem zainteresowany tematem wiec jeżeli ktoś z Kolegów ma taki podgrzewacz zamontowany, to proszę o relacje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeszcze mam pytanko trochę z innej beczki ale tez związane z dogrzewaniem silnika (tak mi się wydaje).

Chodzi o zawór EGR, czy jeżeli zmieni się jego parametr na powiedzmy +10 to czy silnik będzie się dogrzewał szybciej?

Przy mrozie w jeździe miejskiej dogrzewa mi się dosyć długo a zimny diesel to łakomy diesel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem bardzo zainteresowany tym tematem, szkoda że nie jest dalej rozwijany.

Trochę poszukałem na necie i innych forach, nie wiem czy każdy będzie zadowolony i skorzysta z tego, ale podaje linki do podobnego tematu ale z innych forów:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

po przeczytaniu tych topików uważam że należy zastosować podgrzewanie świec "cykliczne" czy by nie grzały cały czas tylko by były przerwy w podgrzewaniu, bo w przeciwnym razie bardzo szybko można spalić świece.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja nadal szukam opisu złączki która jest przygotowana do oryginalnego "webasto"

jestem przekonany że tam są sygnały z czujników które będą włączać i wyłączać grzanie

niestety mam problem ze znalezieniem opisu działania tego złącza

Panowie pomocy

ogrzewacz już zamówiłem u gościa z alledrogo

mimo że wyprzedał już 5 szt. które były na aukcji po otrzymaniu maila ode mnie zadeklarował wysyłkę

czyli ma tego więcej

zachęcam do dogrzewania Panowie

+szybciej ciepło

+mniejsze spalanie

+mniejsze zużycie silnika

-pogromca starych aku

-trzeba to podłączyć Z głową

pozdrawiam i czekam na wieści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie zamontowałem u Siebie ten podgrzewacz który podałem w/w wymienionej aukcji. 1,5 godz pracy Podłączyłem w taki sposób ze dopiero po odpaleniu uruchamia się podgrzewacz automatycznie i grzeje do ok 75stopni wg komputera bo licznik jak wiadomo lubi oszukiwać nawet ok 5 stopni. Przekaźnik udało mi się zdobyć na szrocie 70A od opla Astry 1,7D przekaźnik jest sterowany sygnałem z alternatora przewód na którym się pojawia napięcie ładowania dopiero po odpaleniu:) w szereg bimetal (dołożony do podgrzewacza z aukcji)który odłącza przekaźnik (nasz podgrzewacz) jak jest ok 75 stopni i w ten sposób mamy proces zautomatyzowany:) dodatkowo dołożyłem diodę do środka auta która mi sygnalizuje kiedy podgrzewacz jest załączany. Wczoraj zrobiłem test na zew -11 stopni w dzień poprzedni podobna temp u mnie wiec test miarodajny, odpalam auto i ruszam poprzednio po ok 10km jazda do 2000tys/obr miałem 80stopni wg komp teraz juz na 9km miałem 89stopni z podgrzewaczem. Zrobiłem jeszcze pomiar poboru prądu przez podgrzewacz mam u siebie alternator 100A świece w podgrzewaczu który kupiłem to ISKRA pobór prądu 3 świec to na początku 25A później po ok 45sek stabilizuję sie na poziomie 18,5A przy załączonych światłach dmuchawa na 3 plus ogrzewanie tylnej szyb+lusterka napięcie ładowanie 13,75V wg komputera wiec jest ok. Reasumując warto mieć takie cudo w naszych dieslach:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy wziąć pod uwagę, że dodatkowy pobór prądu dodatkowo obciąża silnik co też powoduje jego szybsze nagrzewanie a także większe zużycie paliwa więc oszczędność jest pozorna. Tu kolega "kaczka" mógłby podać jaka jest różnica w spalaniu na postoju przy włączonym podgrzewaniu.

Jeśli ktoś używa tego przy krótkich trasach to dodatkowo trzeba doładowywać aku a to też prąd ciągnie.

Kolega "kaczka" zastosował świece obciążające średnio 20 amperami co jest równe 5x żarówka światła mijania więc na pewno przyśpiesza to zużycie szczotek w alternatorze. Producent raczej nie przewidział dodatkowego obciążenia w takim stopniu.

Przy długich trasach z kolei wygląda to już optymistyczniej ale w trasie ma się ekonomiczniejsze spalanie więc niewiele się oszczędza.

Ja myślałem o tym ale w innej wersji: taki podgrzewacz plus dodatkowa elektryczna pompa. Załączać coś takiego w garażu z sieci elektrycznej i odłączać przed wyjazdem

Edytowano przez pietreksz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trochę mnie rozczarowały dane o podgrzaniu podane dwa posty wyżej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

niby 9 st wyżej ... ale podziewałem się szybszego efektu

może inni użytkownicy mogą coś powiedzieć o swoich podgrzewaczach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego pitreksz nie zauważyłem obciążenia silnika u siebie tak jak jest np charakterystyczne tąpnięcie przy załączaniu klimatyzacji. Alternator sie nie zużywa bo sie wyrabia z ładowaniem czy przy załączonym grzaniu szyby czy nie ładuje tyle samo co do zużycia paliwa to muszę sprawdzić ale to mniej wiecej tak jakby sie jechało na załączonym grzaniu szyby i lusterek, tutaj przykładem jest Renault scenic 1,9 dCi gdzie jest podgrzewacz na 3 świece a alternator tam jest wsadzony 80A i wszystko chodzi więc dlaczego by nie miała sie wyrobić nasza 100A montowana fabrycznie? Co do elektrycznej grzałki ok ale jak się nie ma garażu albo jak się zapomni wyłączyć?

Kolego Wiciury 9 stopni wyżej ale już ponad kilometr wcześniej (nie spodziewałem się takiego efektu jak np VW)choć ciepłe powietrze juz dmucha po ok 2km więc nie jest tak źle do pracy mam 14km i dopiero na końcu trasy choć nie zawsze(jak było -19) miałem roboczą teraz mam juz na ok 9 km wiec uważam to za sukces. Co do szybkości grzania pewnie wpływ mają zastosowane świece ja ogólnie Jestem zadowolony ale tak jak wypominasz dobrze by było jakby sie np wypowiedzieli ci którzy zamontowali podgrzewacz od renault

Edytowano przez kaczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kaczka, o ile zwiększa Ci się chwilowe spalanie po załączeniu grzałki? U mnie np. po załączeniu klimy wzrasta z 0.7 na 1l/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Listekkrk

Ciężko chyba jednoznacznie stwierdzić czy ten układ ma jakieś racjonalne uzasadnienie..

@pietreksz- Masz jakiś pomysł? Może podobny układ, tylko że zamiast świec żarowych w podgrzewaczu, jakieś mocniejsze na 220V? Silnik pracuje kilka minut na wolnych obrotach i się zagrzewa:) Ciekawe jaka moc była by potrzebna żeby zagrzać silnik do 80 powiedzmy stopni w załóżmy 10 minut.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy zmiana parametru EGR może mieć wpływ na szybkość nagrzewania?

Czytałem że zwiększenie dawki o +5 i zmniejszenie parametru EGR o -20 powoduje że większa dawka- silnik się bardziej grzeje- natomiast -20 dla EGR silnik dostaje więcej świeżego powietrza (mniej gorących spalin) i temperatura pozostaje ta sama. Jeżeli zostawi się dawkę oryginalnie, a EGR ustawi powiedzmy +10 to silnik dostanie więcej spalin i szybciej się zagrzeje. To tak na moją logikę ale chciałbym usłyszeć wypowiedź kogoś kto ma o tym większe pojęcie. Jestem gotowy na eksperyment ale nie chce zabić silnika..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdziłem dziś chwilowe temp ok 70stopni 0,8-0,9 l/h światła dmuchawa na 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wychodzi na to, że nie obciąża dodatkowo silnika w znacznym stopniu.

Ciekawe jak z żywotnością świec w takich warunkach (długie grzanie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To sie okaże jak to mówią w praniu;) ale świece tam są zastosowane ISKRY 1szt to koszt ok 10-11zł więc nie ma tragedii dziś np 0 stopni u mnie po 1km cieple powietrze a temp robocza 6km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie przepraszam za robienie wykopalisk, ale chyba tak lepiej niż zaśmiecanie forum kolejnym tematem.

I teraz pytanko, bo postanowiłem też, sobie założyć taki podgrzewacz, ale najpierw go kupiłem, a dopiero teraz zajrzałem pod maskę.

Czy da się go założyć bez dostępu do kanału ? Od góry nieciekawie to wygląda :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zrobisz bez kanału. Musisz tylko zdjąć dolot z przepływki do turbo i odmy i masz wszystko pod ręką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×