Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piotrek6666

Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika Vectra B diesel

Recommended Posts

Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika

Vectra B diesel

--Podgrzewacz Renault--

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Super porada gratuluje ciekawy pomysłwart wprowadzenia go w zycie

Edited by hubi55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hmmm bardzo ciekawe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobra porada .

Tez zamontowałem ten dogrzewacz w tym samym miejscu ale trochę inaczej zrobiłem starowanie (automatycznie)

Nie dorwałem przekaźnika 80A więc dałem 3x 30A z sklepu motoryzacyjnego po czym całość włozyłem do plastykowej obudowy i zalałem klejem montażowym . Takie urządzenie robi jako PRZEKAŹNIK a sterowanie zrobiłem na mikro kontrolerze atmega gdzie wrzuciłem programik który po odpaleniu auta sprawdza temperaturę i gdy jest niższa od 50 to włącza dogrzewacz i grzeje do 75 stopni

Sterownik tez wsadziłem w obudowę i obie puszki zamontowałem nad pompą ABSu .

Bezpieczniki jakie dałem to na każdą świece 30A i zasilanie przekaźników z aku 5A

+12 po odpaleniu wziąłem jak kolega w poradzie z wtyczki od oryginalnego pieca i służy mi tylko do zasilenia sterownika a reszta napięć z aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak szybko nagrzewa ci ciecz? Mierzyłeś czas na postoju może?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego Zamela mozesz pokazać jak wygląda u Ciebie te sterowanie automatyczne w jakiej konfiguracji podłączenie czujników temp itd chciałbym samemu zrobić takie sterowanie...poki jeszcze co nieco pamietam z technikum;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli prąd to A nie V

aż taki pobór - sporo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

a nie 30A przypadkiem??

sam pomysł jak najbardziej przydatny

Edited by juras7

Share this post


Link to post
Share on other sites

P = U x I czyli 12V x 30 A = 360 W

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki jest przybliżony koszt takiego podgrzewacza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zakupiłem cos takiego

Please login or register to see this link.

jak przyjdzie będe montował teraz tylko muszę znależć do automatu pod bimetal gdzie np przy bezpiecznikach bądz w komorze silnika mam 12V po odpaleniu auta żeby chodziło na automacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze ktos wie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie

temat bardzo interesujący

czy ktoś wie coś więcej o kostce do oryginalnego webasto ??

chodzi o wykorzystanie jego pinów

podejrzewam że tam będzie sygnał o temperaturze który wyłączy nam automatycznie grzanie podgrzewacza po osiągnięciu odpowiedniej tem.

sprawa byłaby banalnie wtedy uproszczona

no i nadal brak konkretnych informacji jakie efekty daje taki podgrzewacz

panowie napiszcie którzy już macie to u siebie

i jak aku się trzyma przy takim poborze ??

Edited by wiciury

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Listekkrk

Też jestem zainteresowany tematem wiec jeżeli ktoś z Kolegów ma taki podgrzewacz zamontowany, to proszę o relacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeszcze mam pytanko trochę z innej beczki ale tez związane z dogrzewaniem silnika (tak mi się wydaje).

Chodzi o zawór EGR, czy jeżeli zmieni się jego parametr na powiedzmy +10 to czy silnik będzie się dogrzewał szybciej?

Przy mrozie w jeździe miejskiej dogrzewa mi się dosyć długo a zimny diesel to łakomy diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam jestem bardzo zainteresowany tym tematem, szkoda że nie jest dalej rozwijany.

Trochę poszukałem na necie i innych forach, nie wiem czy każdy będzie zadowolony i skorzysta z tego, ale podaje linki do podobnego tematu ale z innych forów:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

po przeczytaniu tych topików uważam że należy zastosować podgrzewanie świec "cykliczne" czy by nie grzały cały czas tylko by były przerwy w podgrzewaniu, bo w przeciwnym razie bardzo szybko można spalić świece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nadal szukam opisu złączki która jest przygotowana do oryginalnego "webasto"

jestem przekonany że tam są sygnały z czujników które będą włączać i wyłączać grzanie

niestety mam problem ze znalezieniem opisu działania tego złącza

Panowie pomocy

ogrzewacz już zamówiłem u gościa z alledrogo

mimo że wyprzedał już 5 szt. które były na aukcji po otrzymaniu maila ode mnie zadeklarował wysyłkę

czyli ma tego więcej

zachęcam do dogrzewania Panowie

+szybciej ciepło

+mniejsze spalanie

+mniejsze zużycie silnika

-pogromca starych aku

-trzeba to podłączyć Z głową

pozdrawiam i czekam na wieści

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie zamontowałem u Siebie ten podgrzewacz który podałem w/w wymienionej aukcji. 1,5 godz pracy Podłączyłem w taki sposób ze dopiero po odpaleniu uruchamia się podgrzewacz automatycznie i grzeje do ok 75stopni wg komputera bo licznik jak wiadomo lubi oszukiwać nawet ok 5 stopni. Przekaźnik udało mi się zdobyć na szrocie 70A od opla Astry 1,7D przekaźnik jest sterowany sygnałem z alternatora przewód na którym się pojawia napięcie ładowania dopiero po odpaleniu:) w szereg bimetal (dołożony do podgrzewacza z aukcji)który odłącza przekaźnik (nasz podgrzewacz) jak jest ok 75 stopni i w ten sposób mamy proces zautomatyzowany:) dodatkowo dołożyłem diodę do środka auta która mi sygnalizuje kiedy podgrzewacz jest załączany. Wczoraj zrobiłem test na zew -11 stopni w dzień poprzedni podobna temp u mnie wiec test miarodajny, odpalam auto i ruszam poprzednio po ok 10km jazda do 2000tys/obr miałem 80stopni wg komp teraz juz na 9km miałem 89stopni z podgrzewaczem. Zrobiłem jeszcze pomiar poboru prądu przez podgrzewacz mam u siebie alternator 100A świece w podgrzewaczu który kupiłem to ISKRA pobór prądu 3 świec to na początku 25A później po ok 45sek stabilizuję sie na poziomie 18,5A przy załączonych światłach dmuchawa na 3 plus ogrzewanie tylnej szyb+lusterka napięcie ładowanie 13,75V wg komputera wiec jest ok. Reasumując warto mieć takie cudo w naszych dieslach:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Należy wziąć pod uwagę, że dodatkowy pobór prądu dodatkowo obciąża silnik co też powoduje jego szybsze nagrzewanie a także większe zużycie paliwa więc oszczędność jest pozorna. Tu kolega "kaczka" mógłby podać jaka jest różnica w spalaniu na postoju przy włączonym podgrzewaniu.

Jeśli ktoś używa tego przy krótkich trasach to dodatkowo trzeba doładowywać aku a to też prąd ciągnie.

Kolega "kaczka" zastosował świece obciążające średnio 20 amperami co jest równe 5x żarówka światła mijania więc na pewno przyśpiesza to zużycie szczotek w alternatorze. Producent raczej nie przewidział dodatkowego obciążenia w takim stopniu.

Przy długich trasach z kolei wygląda to już optymistyczniej ale w trasie ma się ekonomiczniejsze spalanie więc niewiele się oszczędza.

Ja myślałem o tym ale w innej wersji: taki podgrzewacz plus dodatkowa elektryczna pompa. Załączać coś takiego w garażu z sieci elektrycznej i odłączać przed wyjazdem

Edited by pietreksz

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę mnie rozczarowały dane o podgrzaniu podane dwa posty wyżej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

niby 9 st wyżej ... ale podziewałem się szybszego efektu

może inni użytkownicy mogą coś powiedzieć o swoich podgrzewaczach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego pitreksz nie zauważyłem obciążenia silnika u siebie tak jak jest np charakterystyczne tąpnięcie przy załączaniu klimatyzacji. Alternator sie nie zużywa bo sie wyrabia z ładowaniem czy przy załączonym grzaniu szyby czy nie ładuje tyle samo co do zużycia paliwa to muszę sprawdzić ale to mniej wiecej tak jakby sie jechało na załączonym grzaniu szyby i lusterek, tutaj przykładem jest Renault scenic 1,9 dCi gdzie jest podgrzewacz na 3 świece a alternator tam jest wsadzony 80A i wszystko chodzi więc dlaczego by nie miała sie wyrobić nasza 100A montowana fabrycznie? Co do elektrycznej grzałki ok ale jak się nie ma garażu albo jak się zapomni wyłączyć?

Kolego Wiciury 9 stopni wyżej ale już ponad kilometr wcześniej (nie spodziewałem się takiego efektu jak np VW)choć ciepłe powietrze juz dmucha po ok 2km więc nie jest tak źle do pracy mam 14km i dopiero na końcu trasy choć nie zawsze(jak było -19) miałem roboczą teraz mam juz na ok 9 km wiec uważam to za sukces. Co do szybkości grzania pewnie wpływ mają zastosowane świece ja ogólnie Jestem zadowolony ale tak jak wypominasz dobrze by było jakby sie np wypowiedzieli ci którzy zamontowali podgrzewacz od renault

Edited by kaczka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Kaczka, o ile zwiększa Ci się chwilowe spalanie po załączeniu grzałki? U mnie np. po załączeniu klimy wzrasta z 0.7 na 1l/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Listekkrk

Ciężko chyba jednoznacznie stwierdzić czy ten układ ma jakieś racjonalne uzasadnienie..

@pietreksz- Masz jakiś pomysł? Może podobny układ, tylko że zamiast świec żarowych w podgrzewaczu, jakieś mocniejsze na 220V? Silnik pracuje kilka minut na wolnych obrotach i się zagrzewa:) Ciekawe jaka moc była by potrzebna żeby zagrzać silnik do 80 powiedzmy stopni w załóżmy 10 minut.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy zmiana parametru EGR może mieć wpływ na szybkość nagrzewania?

Czytałem że zwiększenie dawki o +5 i zmniejszenie parametru EGR o -20 powoduje że większa dawka- silnik się bardziej grzeje- natomiast -20 dla EGR silnik dostaje więcej świeżego powietrza (mniej gorących spalin) i temperatura pozostaje ta sama. Jeżeli zostawi się dawkę oryginalnie, a EGR ustawi powiedzmy +10 to silnik dostanie więcej spalin i szybciej się zagrzeje. To tak na moją logikę ale chciałbym usłyszeć wypowiedź kogoś kto ma o tym większe pojęcie. Jestem gotowy na eksperyment ale nie chce zabić silnika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdziłem dziś chwilowe temp ok 70stopni 0,8-0,9 l/h światła dmuchawa na 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wychodzi na to, że nie obciąża dodatkowo silnika w znacznym stopniu.

Ciekawe jak z żywotnością świec w takich warunkach (długie grzanie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To sie okaże jak to mówią w praniu;) ale świece tam są zastosowane ISKRY 1szt to koszt ok 10-11zł więc nie ma tragedii dziś np 0 stopni u mnie po 1km cieple powietrze a temp robocza 6km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wstępie przepraszam za robienie wykopalisk, ale chyba tak lepiej niż zaśmiecanie forum kolejnym tematem.

I teraz pytanko, bo postanowiłem też, sobie założyć taki podgrzewacz, ale najpierw go kupiłem, a dopiero teraz zajrzałem pod maskę.

Czy da się go założyć bez dostępu do kanału ? Od góry nieciekawie to wygląda :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobisz bez kanału. Musisz tylko zdjąć dolot z przepływki do turbo i odmy i masz wszystko pod ręką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...