Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Tomek.W

bierze olej

Recommended Posts

Witam mam problem na 1000km musze dolać troche ponad litr oleju do silnika ,jutro chce sprawdzić ciśnienie sprerzania w cylindrach, jak to jest jak np bylo by 14 bar to jest dobrze? i wysarczy uszczelaniacze na zawora zrobić i wale ? , czy moze pierścienie na tłokach tez, albo szlif i nowe tłoki większe odrazu .

Bo jak jak jest duże sprerzanie to przez piersnienie olejem nie wali chyba ? powinno zgarniac wszystko ?

Edited by Tomek.W

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Diesel czy benzyna?

Myslę że piszesz o benzynowym.

Typ silnika X20XEV (Ecotec)

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,3-1,5 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Ważne jest jaka jest różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami.

choć te silniki lubia olej to "ponad litr na 1000" to zdecydowanie za dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

pierwsze co to zobacz czy niemasz wycieków jak nie to nie trzeba uszczelniaczy na wale wymieniac ,prawdopodobnie uszczelniacze na zaworach do wymiany ,jak po tym bedzie brac olej to pierscienie olejowe na tłokach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bank masz uszczelniacze zaworowe do wymiany.Wymien sobie profilaktycznie i pierscienie tlokowe,to nie jest az tak wielki koszt. Nie wspomne o planowaniu glowicy i wymianie wszystkich uszczelek.Wymieniales rozrząd i pompę wody? Jak nie to tez to zrób przy okazji. Ale najpierw sprawdz czy nie masz zadnych wycieków tak jak koledzy wyzej pisali. Aha , a jaki przebieg samochodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wycieków niema wogule , jak swiece wykreciłem to na gwincie u góry był olej niewiem skąd ,mam jeszcze jeden problem obroty mi faluja na na bezynie a na gazie jest ok, krokowca czysciłem ale jest tak samo podejrzewam przepływomierz powietrza bo jak go odpiołem to było tak samo da sie go jakoś samemu naprawić, i upewnić sie na 100% czy to on jest walniety , bo gaz z tego chyba nie koszysta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

przepływomierza nie naprawisz ,gaz też korzysta z przepływki,gdzies jest porada jak sprawdzic przepływke,ale przepływka w 99% wywala błąd.sprawdź dobrze czy gdzies powietrza nie zasysa ci nigdzie ,olej na świecy na izolatorze - wina uszczelki od pokrywy zaworów

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaka jest cena uszczeliaczy na zawory kapletnych, i czy czeba głowice sciągac całą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

głowice musisz ściągnąć, każdy zawór wyjąć dotrzeć i włożyć nowy uszczelniacz. A cena jednego to jakieś 1,5 zł (w sklepie 2,5zł) tj. oryginał GM bynajmniej ja tekie kupiłem jak wymieniałem ale miałem zniżkę... no i uszcelka pod głowice jeszcze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

a cena za pierscienie na tłoki? odrazu by sie zrobiło żeby spokój był to falowanie obrotów mnie dobija juz wykręce przepustnice dam nowa uszczelke i dokładnie wyczyszcze jak czas bendzie , dziękuje wszystkim za pomoc bardzo mi pomogliscie jak coś wiecie więcej to prosze o wypowiedzi pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

nie musisz głowicy ściągac chyba ze remont bedziesz jej robic ,uszczelniacze samemu zmienisz bez ściagania głowicy

Please login or register to see this link.

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radu1988

Please login or register to see this quote.

no fakt masz racje ale ja też myślałem o dotarciu zaworów, bo te wydechowe lubią mieć wrzery...

a do pierścieni i tak bedzie trzeba zdjąć głowice..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

co do pierścieni to terz nie trzeba zdejmowac głowicy od miski olejowej wyciągasz tłoki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzery moga być tymbardzie ze VB na gazie chodzi, w tamtej poradzie pisze ze miał lekki dymek przy odpaleniu auta jak przegazowal ja mam dymek cały czas nawet na wolnych obrotach to raczej koszta poniose durze co tam morze byc do wymiany jeszcze ?, dym jest biały nie czarny ,autem jerzdze co dzień do pracy 23km w jedną strone i na siłownie ok 6 km , od wczoraj zaczeła mi sie palić pomaranczowa kontrolka silnika jak na benzynie jest i to falowanie a benzynie między 500 a 1000 obr po chwili sie wmiare uspokoji ale i tak falują nawet jak przepływomierz odepne czy czujnik wałka rozrządu ,na gazie jest ok niema problemu

Edited by Tomek.W

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

pierwsze co jak ci sie zaswieciła lampka pomaprańczowa (czek) to musisz zczytac błedy na stronie klubowej masz porade jak to zrobic samemu i nic nie bedziesz płacic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wiem czemu obroty falowały guma była pęknięta za przepływomierzem i temu kontrolka sie zapalała bo żle odczytywał

Share this post


Link to post
Share on other sites

no panowie świetnie radzicie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - kolega na pewno ma przyrządy, aby w garażu sam wymienił uszczelniacze bez zdejmowania głowicy tak samo z pierścieniami od strony miski

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nikt nie napisał że do pierścieni od strony miski trzeba wał wywalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale da się oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...