Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bladnes

Zapalający się check i błąd P0418, na co on wskazuje?

Recommended Posts

Witam,

od jakiegoś czasu zapala mi się check i wywala błąd P0418 czyli - Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego.

Dodam, że podejrzewam problemy z podciśnieniem, czyli muł na pierwszych biegach, potem check gaśnie.

Wymieniłem już pompe vacum, sprawdzałem przewody wakuometrem i ciężko dojść do konkretnych wniosków co mogło nawalić.

Czy ktoś spotkał się z tym błędem? Na co on wskazuje?

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt na forum nie spotkał się z tym błędem???

Co to jest "układ doprowadzania powietrza dodatkowego" w DTI???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś Ci się pomerdało z tym P0418...

Skąd to w ogóle wziąłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Please login or register to see this quote.

Faktycznie jest błąd P0418, oznacza on dokładnie :"System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A - usterka". Ale ja nigdy czegoś takiego nie miałem, ani nie znam nikogo kto by miał, także co należy zrobić to nie wiem. Może serwis coś poradzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten błąd może występować w benzynie ale nie w dieslu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Please login or register to see this quote.

Chodzi ci o "System wtórnego powietrza"? Zgrubsza działa to tak: urządzenie sterujące uruchamia układ wtórnego wtrysku powietrza i czyste powietrze jest wtryskiwane do układu wydechowego. Tlen zawarty w dostarczonym powietrzu reaguje z gorącymi spalinami w kolektorze wylotowym i wydzielane CO i CH są utleniane do CO 2 i H2O. Temperatura wydechu wzrasta szybciej i sonda lambda szybciej też osiąga swoją temperaturę pracy. Układ wtórnego wtrysku powietrza przestaje działać w chwili rozpoczęcia pracy przez sondę lambda...

Przynajmniej tak to działa w silnikach o zapłonie iskrowym, a w dieslu chyba podobnie.

Edited by riv11

Share this post


Link to post
Share on other sites

TIS milczy na temat błędu P0418 więc coś tutaj nie do końca jest dobrze napisane.

Ogólne kody błędów :

P0418 "System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A - usterka"... (tylko dla silników benzynowych).

B0418 "Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - wysokie wejście" .

Należy szukać rozszczelnień w układzie dolotu (od filtra powietrza po kolektor ssący). Może to również być usterka pompy podciśnienia (VAC) bezpośrednio jej samej lub układu, nie można też wykluczyć usterki serwomechanizmu...

Jestem ciekaw "CZYM" były odczytywane błędy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piotreq

Od razu się przyznaję, że błąd odczytałem interfejsem z allegro takim elm327 i mocno się trzymałem jego wskazań.

Teraz rzuciłeś mocny cień na jego prawidłowość, wychodzi na to że muszę podjechać i sprawdzić gdzieś na porządnym komputerze.

Więc przy okazji może ktoś ma namiar na komputer w Warszawie lub bliskiej okolicy NIEDROGO.

A jeszcze jedno: w którym momencie powinny pracować "klapki" bo u mnie stoją jak wryte ani drgną, gazowałem na postoju i powoli schodziłem z obrotów i w żadnym momencie one nie drgnęły, chyba że muszę jechać to już gorzej sprawdzić, tzn. same klapki i elektrozawór są sprawne bo podpinałem je na krótko, klapki bezpośrednio do pompy a elektrozawór do aku. Co steruje elektrozaworami? Komputer?

Przyznam się, że nie jestem za mocny w tej materii chociaż z biegiem wydarzeń trochę "mocniejszy".

Edited by bladnes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Działanie klapek masz tu :

Please login or register to see this link.

Sprawdzić trzeba elektrozaworek oraz pompkę - zawór pneumatyczny, który znajduje się przy ramieniu klapek i jest połączony rurką ciśnieniową z tym elektrozaworkiem. Membrana może być pęknięta (sparciała) i dlatego klapki "stoją" w miejscu ale gdyby tak było to raczej pojawiałby się check z usterką w układzie podciśnienia. Klapki odpowiadają za zmianę "długości" kolektora ssącego i działają podczas jazdy samochodem kiedy silnik jest obciążony. Przy obciążonym silniku są tak ustawiane aby silnik dostawał więcej świeżego powietrza, przy odciążanym - wraz z powietrzem do komór spalania dostaje się część spalin (norma emisji Euro).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...