Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
bladnes

Zapalający się check i błąd P0418, na co on wskazuje?

Polecane posty

Witam,

od jakiegoś czasu zapala mi się check i wywala błąd P0418 czyli - Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego.

Dodam, że podejrzewam problemy z podciśnieniem, czyli muł na pierwszych biegach, potem check gaśnie.

Wymieniłem już pompe vacum, sprawdzałem przewody wakuometrem i ciężko dojść do konkretnych wniosków co mogło nawalić.

Czy ktoś spotkał się z tym błędem? Na co on wskazuje?

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt na forum nie spotkał się z tym błędem???

Co to jest "układ doprowadzania powietrza dodatkowego" w DTI???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Coś Ci się pomerdało z tym P0418...

Skąd to w ogóle wziąłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Faktycznie jest błąd P0418, oznacza on dokładnie :"System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A - usterka". Ale ja nigdy czegoś takiego nie miałem, ani nie znam nikogo kto by miał, także co należy zrobić to nie wiem. Może serwis coś poradzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd może występować w benzynie ale nie w dieslu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodzi ci o "System wtórnego powietrza"? Zgrubsza działa to tak: urządzenie sterujące uruchamia układ wtórnego wtrysku powietrza i czyste powietrze jest wtryskiwane do układu wydechowego. Tlen zawarty w dostarczonym powietrzu reaguje z gorącymi spalinami w kolektorze wylotowym i wydzielane CO i CH są utleniane do CO 2 i H2O. Temperatura wydechu wzrasta szybciej i sonda lambda szybciej też osiąga swoją temperaturę pracy. Układ wtórnego wtrysku powietrza przestaje działać w chwili rozpoczęcia pracy przez sondę lambda...

Przynajmniej tak to działa w silnikach o zapłonie iskrowym, a w dieslu chyba podobnie.

Edytowano przez riv11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TIS milczy na temat błędu P0418 więc coś tutaj nie do końca jest dobrze napisane.

Ogólne kody błędów :

P0418 "System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A - usterka"... (tylko dla silników benzynowych).

B0418 "Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - wysokie wejście" .

Należy szukać rozszczelnień w układzie dolotu (od filtra powietrza po kolektor ssący). Może to również być usterka pompy podciśnienia (VAC) bezpośrednio jej samej lub układu, nie można też wykluczyć usterki serwomechanizmu...

Jestem ciekaw "CZYM" były odczytywane błędy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Piotreq

Od razu się przyznaję, że błąd odczytałem interfejsem z allegro takim elm327 i mocno się trzymałem jego wskazań.

Teraz rzuciłeś mocny cień na jego prawidłowość, wychodzi na to że muszę podjechać i sprawdzić gdzieś na porządnym komputerze.

Więc przy okazji może ktoś ma namiar na komputer w Warszawie lub bliskiej okolicy NIEDROGO.

A jeszcze jedno: w którym momencie powinny pracować "klapki" bo u mnie stoją jak wryte ani drgną, gazowałem na postoju i powoli schodziłem z obrotów i w żadnym momencie one nie drgnęły, chyba że muszę jechać to już gorzej sprawdzić, tzn. same klapki i elektrozawór są sprawne bo podpinałem je na krótko, klapki bezpośrednio do pompy a elektrozawór do aku. Co steruje elektrozaworami? Komputer?

Przyznam się, że nie jestem za mocny w tej materii chociaż z biegiem wydarzeń trochę "mocniejszy".

Edytowano przez bladnes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Działanie klapek masz tu :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Sprawdzić trzeba elektrozaworek oraz pompkę - zawór pneumatyczny, który znajduje się przy ramieniu klapek i jest połączony rurką ciśnieniową z tym elektrozaworkiem. Membrana może być pęknięta (sparciała) i dlatego klapki "stoją" w miejscu ale gdyby tak było to raczej pojawiałby się check z usterką w układzie podciśnienia. Klapki odpowiadają za zmianę "długości" kolektora ssącego i działają podczas jazdy samochodem kiedy silnik jest obciążony. Przy obciążonym silniku są tak ustawiane aby silnik dostawał więcej świeżego powietrza, przy odciążanym - wraz z powietrzem do komór spalania dostaje się część spalin (norma emisji Euro).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×