Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest winar

Zagadka ! Nie odpala i nie kręci

Recommended Posts

Guest winar

Witam !

Dla mnie jest to całkowite zaskoczenie.

Rano odpaliłem VIKI odczekałem 1 min i wyjechałem z garażu.

Następnie wyłączyłem na chwilę silnik i wyszedłem.

Po 10 min. wróciłem i próbowałem zapalić. Niestety się nie udało.

OBJAWY:

Podobne jak przy rozładowanym akumulatorze, czyli:

Ruszy wałem (0.5 s) i stanie.

Po kolejnych próbach już nawet nie ruszy.

Mam normalną ilość oleju i płynu chłodniczego.

Nie mam wycieków.

Akumulator oczywiście naładowany ( a nawet dwa )

Nie mam błędu komputera

Kontrolka świec zapala/gaśnie normalnie

Po odpaleniu działał normalnie.

Turbina sprawna

Reasumując wszystkie "funkcje" w normie.

Pytanie dlaczego nie kręci ?

Zatarty ?

Po 1.5 min pracy silnika to możliwe ?

Edited by winar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy są takie jak by nie miał siły przekręcić silnikiem? Przygasają kontrolki na desce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

No właśnie kolego napisałem, że akumulator sprawny ( BOSH SILVER 5 stars )

Dodatkowo zamontowałm inny dla pewności, ale nadal to samo.

KONTROLKI NIE PRZYGASAJĄ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na rozrusznik... Próbowałeś odpalić na hol?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

Niestety nie wpadłem na to, że może to być rozrusznik. Może dlatego, że raz na jakiś czas delikatnie zakręci.

Jutro rano spróbuję "na hol" - dziś już nie będę sąsiadom przeszkadzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

Wszystko wskazuje na rozrusznik, gdyż rano odpaliłem go na hol.

W tej chwili systuacja jest następująca:

Nie odpala nawet jak jest ciepły

Nawet nie ruszy delikatnie wałem ( poprzednio ruszył)

Najdziwniejsze jest tylko to, że wcześniej nie było dosłownie żadnych objawów uszkodzonego rozrusznika.

Odpalał natychmiast nawet przy -25

- teoretycznie może być zablokowany rozrusznik

- spalony jakiś przekaźnik ( bezpieczniki sprawdzone )

Macie jeszcze jakieś pomysły ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Sprawdź kable elektryczne z aku do rozrusznika. Może się któryś obluzował / zabrudził / przetarł / itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

Jutro rano daję Viki doo elektryka.

Co było w zasięgu mojej wiedzy już sprawdziłem.

Przewody - OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

Rozwiązanie zagadki

Podstawowym problemem był rozrusznik.

Całkowicie zużyły się szczotki a jedna nawet pękła i to właśnie ona wprowadzała wszystkich w błąd.

Dlaczego w błąd ?

Otóż delikatnie przekazywała prąd i dzięki temu czasami rozrusznik ruszył wałem.

Na forum są opisane d wie możliwości:

- rozrusznik kręci toche a później staje

- rozrusznik wogóle nie kręci

I w końcu jest trzecia możliwość.

- rozrusznik czasem ruszy wałem - ewenement

Reasumując, jeżeli będziesz miał/a ojawy wyładowanego akumulatora lub zatartego silnika a do tego nie będziesz miał/a wcześniej żadnych objawów o uszkodzeniu czegokolwiek to teraz wiesz, że może to być ROZRUSZNIK !

A tak na marginesie. Uważam, że moja Viki to najpiękniejszy a zarazem najbardziej wadliwy samochód jaki kiedykolwiek miałem. Miesięcznie "wrzucam" w nią około 300 zł na same części.

Mam ją dwa lata a wymieniłem:

- tarcze hamulcowe

- klocki

- pasek wieloklinowy - 3 sztuki

- napinacz paska wieloklinowego - 2 sztuki

- elektrozaworek

- EGR

- łączniki stabilizatorów - 6 sztuk

- drążki kierownicze - 2 sztuki

- wężyki przelewowe

- przekładnia kierownicza

- końcówki drążków

- zawór chłodniczy

- sprężyny

- amortyzatory

- odboje

- poduszki

- osłony amortyzatora

- pompa wody

- rozrusznik

- dwie śroby pęknięte w bloku

- oleje, filtry, itp.

Coś jeszcze zostało ?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...