Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest adaska1

Vectra B 1.8 16V '98

Recommended Posts

Guest adaska1

Witam

Nie znalazlem na forum mojego przypadku wiec pozwolilem sobie otworzyc nowy watek , jezeli temat byl przerobiony to prosze o wyrozumialosc i link.

Zaczne od poczatku

Silnik zaczął wariowac po awari alternatora, naprawa i ladowanko ok. Niestety to nie byl koniec problemu, po naprawie alternatora silnik strasznie sie trzasł na wolnych obotach, siedzac w srodku drgania byly tak silne ze rece na kierownicy drzaly jak u alkona , a buda wraz z fotelem i moim cialem tanczyla w rytmie muzyki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

tu problem byl stosunkowo prosty, spad jeden z wezykow podcisnienia na przepustnicy - cieszylem sie ze juz wszystko ok, silnik pracowal normalnie, bez szarpan i innych objawow.

Nastal ranek nastepnego dnia, odpalam a on jak nigdy bez uzycia gazu obroty na 2000, dodam ze nigdy nie bylo takich obrotow po odpaleniu - max 1100, chwile tak pochodzil ok 30sek i obroty spadly do 1000, ale ku mojemu zdziwieniu wskoczyly na 2000, 1000, 2000, 1000 itd... po wzrastaniu temperatury silnika falowanie rosnie 1000, 2500, .... 1000, 3000 i dochodzi do mazx 1000, 3500

jezeli jestem na postoju to ok , ludzie patrza jak na wariata ktoty dodaje gazu na skrzyzowaniu (scigac sie chce?)

pytanie

co to moze byc?

mech nie jest pewny, obstawia na krokowy (ostatnia wymiana pol roku temu) ale moim zdaniem krokowy to jak silnik gasnie a nie jak ma za duze obroty ?!

prosze o rade , pomoc

dodam

wymienilem kable,swiece,rozrzad,pasek klinowy,napinacz,uszcz pod kolektorem wydech

z gory dzieki

AM

Share this post


Link to post
Share on other sites

może być że coś się dostało do krokowego i dlatego szaleje

wystarczy przeczyścić

masz gaz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adaska1

tak zamontowany gaz sekwencja

byc moze, ale z tego co wiem to krokoowy podbija obroty aby silnik nie zgasl, a tu objawy jw pisalem, po rozgrzaniu silnika buja 1000-3500 co podczas jazdy objawia sie ze silnik sam przyspiesza i hamuje:(

dodam rowniez ze zachowanie silnika jest takie samo na benzynie i gazie

help

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by adaska1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem odkręcenie krokowego i przeczyszczenie to nie wiele pracy a może tu tkwi problem

miałem niedawno taki sam problem ale po czyszczeniu krokowego problem znikł

sprawdzić nie zaszkodzi a może pomoże

no i żeby tego było mało podjechałm podregulować gaz bo mieszanka była za uboga

jak pomogłem +

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adaska1

Please login or register to see this quote.

jutro zabiore sie za krokowego, dam znac

jak pomogles masz'+'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomek28

Silniczek krokowy,lub regulacja gazu cie ratuje:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adaska1

Dzis rano zalozylem stary krokowiec, problem sie nie skonczyl bo ten stary ma znowu za niskie obroty i gasnie silnik (dlatego byla wymiana) , ale juz teraz wiem ze to krokowiec. Wyjety i wrzucony do kapieli - czyszczenie. Jutro go zamontuje i dam znac.

Dzieki

+ dla was

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby ktos nie wiedzial co i jak to tu jest fotoporada:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj znać jak po wymianie jakie efekty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adaska1

Jak narazie koniec problemu. Obroty rozwniutkie, nie szarpie i jest ok.

Moze tak w skrocie co zrobilem moze komus sie przyda.

Potrzebne

-benzyna ekstrakcyjna

-WD

-sprezone powietrze techniczne lub dostep do kompresora

-srubokret

-imbus

-nowa uszczelka pod krokowy

Po wyjeciu silniczka krokowego rozlozylem go na dwie czesci, czesc mechaniczna ta z dziurami i uchwytem do przepustnicy , oraz druga czesc elektryczna

Czesc mechaniczna zamoczylem na ok 12 godzin w benzynie ekstrakcyjnej, w miedzyczasie wyciagalem i czyscilem patyczkami do uszu tam gdzie sie dalo siegnac i wcisnac patyczek(ok 3razy na 12h). Po 12 godzinach kapieli wyczyscilem pozostale brudy patyczkami do uszu i posikalem WD gdzie sia dalo nie oszczedzajac. Pozostawilem na kilka minut , po wylaniu pozostalosci WD , powietrzem pod cisnieniem wydmuchalem nadmiar WD. Nie czyscilem do sucha. Pozostawilem takie natluszczone od WD.

Skrecilem do kupy obie czesci i montaz w samochodzie.

To tyle.

Teraz moge sie znowu cieszyc z przyjemnej jazdy moja viki.

Dzieki za pomoc, mam nadzieje ze tez komus sie przyda moj sposob czyszczenia.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...