Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jugo

jaki typ silnika i przepływomierza?

Recommended Posts

Guest jugo

Mam problem z identyfikacją silnika w mojej Viki.

Nie jestem do końca pewien, czy jest to X20DTH, czy Y20DTH.

Jak można to stwierdzić?

I drugie pytanie.

Jakie przepływomierze f-my BOSCH pasują do tych silników?

Share this post


Link to post
Share on other sites

X20DTH

Please login or register to see this image.

Y20DTH

1429831711e17bc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg magicznego "sam naprawiam" X20DTH były montowane w latach IX 97 - IX 00, a Y20DTH od X 2000, więc masz pewnie X20DTH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

Kolego jeśli posiadasz samochód wyprodukowany przed druga połową 2000 to z pewnością posiadasz motor o oznaczeniu x20dth.

A przepływomierz który posiadasz może został wsadzony przez pomyłkę przez poprzedniego właściciela.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0281002180 - tylko oryginalny bosch

Pozdrawiam Jenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co pisac ten sam temat 4 razy ??? Nie martw sie na pewno ktos ci dobrze doradzi ale daj troszkę czasu i nie zasmiecaj ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

duke a nie odwrotnie te oznaczenia silnika?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tematy polaczone i posprzatane

jak nie wiesz wg rocznika to masz wyzej wstawione przeze mnie fotku obu silnikow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S.

na przyszlosc nie pisz tylu takich samych tematow jednoczesnie tylko poczekaj az ktos odpowie, nikt tu na etat nie pracuje a moderatorzy za to wlepia Ci ostrzezenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jugo

Dzięki.

Po zdjęciach widzę, że mam X20DTH.

Jeszcze tylko sprawa przepływomierza.

U mnie zamontowany jest BOSCH 0 281 002 428, a z tego co czytałem powinien być chyba 0 281 002 180.

Please login or register to see this quote.

Sorry, ale wysłałem tylko jednego posta, ale w trakcie wysyłania dwa, albo trzy razy zostałem wylogowany automatycznie i może wtedy przy ponownym logowaniu post był wysyłany ponownie.

Podsumowując.

Mój silnik jest taki, jak na pierwszym zdjęciu, czyli mam X20DTH i powinna siedzieć przepływka 0 281 002 180.

Czy tak?

Upewniam się bo padło pytanie, czy zdjęcia nie powinny być odwrotnie.

Edited by Duke_

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeplywomierze BOSCH 0 281 002 428 oraz BOSCH 0 281 002 180 byly stosowane we wszystkich typach silnikow!

Ja mam silnik X20DTL z 1999roku i zamontowany mam ten z koncowka 428 (teoretycznie nie byly montowane w tych silnikach), znajomy w DTLce z 2000 roku ma ten z koncowka 180.

Ciezko bedzie Ci znalezc z jakim przeplywomierzem wyszedl Twoj silnik z fabryki.

Jezeli nie masz problemow to zostaw tak jak jest.

Edited by Baranek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jugo

Please login or register to see this quote.

Zadałem pytanie na forum, ponieważ pewien bardzo pewny siebie mechanik (rzekomo pracował kilka lat w serwisie Opla w Niemczech), dysponujący m.in. Techem 1, 2 i innymi przyrządami serwisowymi mocno mnie przekonywał, że mam niewłaściwy przepływomierz (właśnie ten z końcówką 428) i założył mi rzekomo bardzo dobry f-my MagnetiMarelli.

Nie bardzo ufam temu mechanikowi, gdyż nie zidentyfikował mi usterki - zamiast wymiany przepływomierza należało wymienić rurę intercoolera, jak się okazało w innym warsztacie (była pęknieta), poza tym szukałem w katalogu MagnetiMarelli i okazało sie, że zarówno do X20DTH, jak i Y20DTH nie pasuje założony przepływomierz.

Stąd moje wątpliwości.

Po naprawie założyłem starą przepływkę, na której silnik pracuje prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podaj VIN to się rozjaśni czy masz X czy Y ale w tym roczniku to bankowo X

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jugo

Please login or register to see this quote.

Mój VIN: W0L0JBF68W7148031

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typ Silnika: X20DTH

Numer Seryjny Silnika: 17199028

jak chcesz więcej info o aucie to:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Według swoich spostrzeżeń co do widocznej różnicy między silnikami zauważyłem podczas wymiany poduszki silnika, że w Y20DTH jest inna od strony pasażera jak ta w X20DTH. Ta w Y20DTH jest mocowana u góry na dwie śruby co widać na załączonym zdjęciu mojego silnika. No i jeszcze EGR plastikowy bankowo w Y20DTH (ale tego nie jestem w 100% pewien) Widzę, że masz poduszkę na jedną śrubę, do tego EGR metalowy więc silnik X20DTH. Co do poduszki to znajdziesz na aukcji u Stachowiaka taką na dwie śruby do Y20DTH, jest dostępna tylko w oryginale i możesz to traktować jako potwierdzenie moich spostrzeżeń

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do przepływomierza ja mam w swoim oryginalny Boscha o nr 0281002180. Zdjęcie, które zamieściłeś to nie Y20DTH, tylko jakiś DTL, bo nie ma intercoolera.

Please login or register to see this attachment.

Edited by lukas311

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jugo

Pytanie do zubek73.

Co oznacza w EPC Nr kolejny silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> no to chyba nie bede mogl odpowiedziec skoro pytanie bezposrednie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Btk_Tomas

Silnik na drugiej fotce to nie DTH a DTL.

Silnik X20DTH różni się od Y20DTH chyba tylko momentem obrotowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakis dziwny ten silnik. Ma inaczej umieszczony akumulator a do tego ma inna puszke filtra powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do mnie to na PW. Jak jest na forum to każdy moze odpowiadać.

Numer silnika to raczej po prostu kolejny numer nadawany przez producenta żeby w ewidencji było wiadomo do którego auta poszedł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baranek, to nie silnik jest dziwny tylko auto inne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Please login or register to see this quote.

Momentem obrotowym i normą emisji spalin:

X = euro 2

Y = euro 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ma X20DTH i w briefie wpisane Euro 3...

Poza tym X i Y to typ zastosowanego sterownika na pompie. Wizualnie X to jedna wtyczka a Y to dwie wtyczki, a diabeł tkwi w szczegółach.

Edited by artszy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Jeżeli masz "X" to z całą pewnością jest to norma Euro2, Y -Euro 3 a Z- Euro 4. Opel dopiero w roku modelowym 2000 wprowadził silniki spełniające normę Euro3 i od tego roku modelowego pojawia się oznaczenie "Y" a w roku 2001 wprowadzono silniki spełniające normę Euro 4 oznaczone jako "Z" ( np. w Omedze Y22XE zastąpiono Z22XE z taką samą mocą, ale spełniający normy Euro 4 z nową skrzynią biegów).

Ponadto "X" od "Y" wizualnie się nie wiele różni. Oczywiście, że w osprzęcie (szeroko rozumianym) są różnice, choćby w sterowniku ale i w skrzyni biegów, w jednym z reguły jest F23 (ma wsteczny do tyłu to w "y") a w drugim F18 ( w "x").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko do tych którzy wymieniali przepływomierz, czy można wymienić tylko tę płaską wkładkę czy trzeba go wymienić w całosci z tą okragłą tubą, pytam dlatego bo u mnie przepływomierz połączony jest takimi dziwnymi opaskami bez śrub krzyżowych i nie wiem jak to ściągnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja mam jakiegoś dziwoląga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

MR'99, X20DTH, Euro3, skrzynia F23...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...