Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość jugo

jaki typ silnika i przepływomierza?

Polecane posty

Gość jugo

Mam problem z identyfikacją silnika w mojej Viki.

Nie jestem do końca pewien, czy jest to X20DTH, czy Y20DTH.

Jak można to stwierdzić?

I drugie pytanie.

Jakie przepływomierze f-my BOSCH pasują do tych silników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

X20DTH

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Y20DTH

1429831711e17bc.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg magicznego "sam naprawiam" X20DTH były montowane w latach IX 97 - IX 00, a Y20DTH od X 2000, więc masz pewnie X20DTH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

Kolego jeśli posiadasz samochód wyprodukowany przed druga połową 2000 to z pewnością posiadasz motor o oznaczeniu x20dth.

A przepływomierz który posiadasz może został wsadzony przez pomyłkę przez poprzedniego właściciela.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0281002180 - tylko oryginalny bosch

Pozdrawiam Jenot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po co pisac ten sam temat 4 razy ??? Nie martw sie na pewno ktos ci dobrze doradzi ale daj troszkę czasu i nie zasmiecaj ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

duke a nie odwrotnie te oznaczenia silnika?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tematy polaczone i posprzatane

jak nie wiesz wg rocznika to masz wyzej wstawione przeze mnie fotku obu silnikow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

P.S.

na przyszlosc nie pisz tylu takich samych tematow jednoczesnie tylko poczekaj az ktos odpowie, nikt tu na etat nie pracuje a moderatorzy za to wlepia Ci ostrzezenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jugo

Dzięki.

Po zdjęciach widzę, że mam X20DTH.

Jeszcze tylko sprawa przepływomierza.

U mnie zamontowany jest BOSCH 0 281 002 428, a z tego co czytałem powinien być chyba 0 281 002 180.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sorry, ale wysłałem tylko jednego posta, ale w trakcie wysyłania dwa, albo trzy razy zostałem wylogowany automatycznie i może wtedy przy ponownym logowaniu post był wysyłany ponownie.

Podsumowując.

Mój silnik jest taki, jak na pierwszym zdjęciu, czyli mam X20DTH i powinna siedzieć przepływka 0 281 002 180.

Czy tak?

Upewniam się bo padło pytanie, czy zdjęcia nie powinny być odwrotnie.

Edytowano przez Duke_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeplywomierze BOSCH 0 281 002 428 oraz BOSCH 0 281 002 180 byly stosowane we wszystkich typach silnikow!

Ja mam silnik X20DTL z 1999roku i zamontowany mam ten z koncowka 428 (teoretycznie nie byly montowane w tych silnikach), znajomy w DTLce z 2000 roku ma ten z koncowka 180.

Ciezko bedzie Ci znalezc z jakim przeplywomierzem wyszedl Twoj silnik z fabryki.

Jezeli nie masz problemow to zostaw tak jak jest.

Edytowano przez Baranek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jugo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zadałem pytanie na forum, ponieważ pewien bardzo pewny siebie mechanik (rzekomo pracował kilka lat w serwisie Opla w Niemczech), dysponujący m.in. Techem 1, 2 i innymi przyrządami serwisowymi mocno mnie przekonywał, że mam niewłaściwy przepływomierz (właśnie ten z końcówką 428) i założył mi rzekomo bardzo dobry f-my MagnetiMarelli.

Nie bardzo ufam temu mechanikowi, gdyż nie zidentyfikował mi usterki - zamiast wymiany przepływomierza należało wymienić rurę intercoolera, jak się okazało w innym warsztacie (była pęknieta), poza tym szukałem w katalogu MagnetiMarelli i okazało sie, że zarówno do X20DTH, jak i Y20DTH nie pasuje założony przepływomierz.

Stąd moje wątpliwości.

Po naprawie założyłem starą przepływkę, na której silnik pracuje prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podaj VIN to się rozjaśni czy masz X czy Y ale w tym roczniku to bankowo X

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jugo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mój VIN: W0L0JBF68W7148031

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Typ Silnika: X20DTH

Numer Seryjny Silnika: 17199028

jak chcesz więcej info o aucie to:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Według swoich spostrzeżeń co do widocznej różnicy między silnikami zauważyłem podczas wymiany poduszki silnika, że w Y20DTH jest inna od strony pasażera jak ta w X20DTH. Ta w Y20DTH jest mocowana u góry na dwie śruby co widać na załączonym zdjęciu mojego silnika. No i jeszcze EGR plastikowy bankowo w Y20DTH (ale tego nie jestem w 100% pewien) Widzę, że masz poduszkę na jedną śrubę, do tego EGR metalowy więc silnik X20DTH. Co do poduszki to znajdziesz na aukcji u Stachowiaka taką na dwie śruby do Y20DTH, jest dostępna tylko w oryginale i możesz to traktować jako potwierdzenie moich spostrzeżeń

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co do przepływomierza ja mam w swoim oryginalny Boscha o nr 0281002180. Zdjęcie, które zamieściłeś to nie Y20DTH, tylko jakiś DTL, bo nie ma intercoolera.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez lukas311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jugo

Pytanie do zubek73.

Co oznacza w EPC Nr kolejny silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> no to chyba nie bede mogl odpowiedziec skoro pytanie bezposrednie jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Btk_Tomas

Silnik na drugiej fotce to nie DTH a DTL.

Silnik X20DTH różni się od Y20DTH chyba tylko momentem obrotowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jakis dziwny ten silnik. Ma inaczej umieszczony akumulator a do tego ma inna puszke filtra powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do mnie to na PW. Jak jest na forum to każdy moze odpowiadać.

Numer silnika to raczej po prostu kolejny numer nadawany przez producenta żeby w ewidencji było wiadomo do którego auta poszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Baranek, to nie silnik jest dziwny tylko auto inne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Momentem obrotowym i normą emisji spalin:

X = euro 2

Y = euro 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ma X20DTH i w briefie wpisane Euro 3...

Poza tym X i Y to typ zastosowanego sterownika na pompie. Wizualnie X to jedna wtyczka a Y to dwie wtyczki, a diabeł tkwi w szczegółach.

Edytowano przez artszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość riv11

Jeżeli masz "X" to z całą pewnością jest to norma Euro2, Y -Euro 3 a Z- Euro 4. Opel dopiero w roku modelowym 2000 wprowadził silniki spełniające normę Euro3 i od tego roku modelowego pojawia się oznaczenie "Y" a w roku 2001 wprowadzono silniki spełniające normę Euro 4 oznaczone jako "Z" ( np. w Omedze Y22XE zastąpiono Z22XE z taką samą mocą, ale spełniający normy Euro 4 z nową skrzynią biegów).

Ponadto "X" od "Y" wizualnie się nie wiele różni. Oczywiście, że w osprzęcie (szeroko rozumianym) są różnice, choćby w sterowniku ale i w skrzyni biegów, w jednym z reguły jest F23 (ma wsteczny do tyłu to w "y") a w drugim F18 ( w "x").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do tych którzy wymieniali przepływomierz, czy można wymienić tylko tę płaską wkładkę czy trzeba go wymienić w całosci z tą okragłą tubą, pytam dlatego bo u mnie przepływomierz połączony jest takimi dziwnymi opaskami bez śrub krzyżowych i nie wiem jak to ściągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam jakiegoś dziwoląga

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

MR'99, X20DTH, Euro3, skrzynia F23...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×