Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest ako26

VB gaśnie lub falują obroty

Recommended Posts

Guest ako26

Witam .Mam problem tego rodzaju iż od jakiegoś czasu moja VB 1.8 16V po rozgrzaniu silnika dostaje wariacji i bardzo falują obroty czasami nawet zgaśnie natomiast na zimnym silniku jest wszystko OK.Gdzie szukać przyczyny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

najpierw poszukaj w szukajce falowanie obrotów, krokowy przepustnica do mycia ,czujnik temp,do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomaszek06

Witam.Podepnę się do tematu,gdyż mam podobny problem.Pojawiać mi się zaczął błąd-podłączenie pod kompa-błąd sondy lambda-także do wymiany poszła sonda lambda a i przy okazji wymieniłem świece,czyszczenie przepustnicy,egru z zaślepieniem,wymiana krokowca.początkowo było oki.ale później po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i już dogrzaniu autka znów sie zaczeło-obroty falują i potrafią spadać że gaśnie autko.I znów wyskoczył check który po chwili zgasł-a takie podpięcie za każdym, razem do kompa kosztuje a to boli kieszeń.Czy tak jak wcześniej kolega wspomniał może to być wina czujnika temperaturki?na zimnym silniku faktycznie trzymają się obroty i nie gaśnie-odpala bez problemy i trzyma na obrotach tak w okolicy 1200

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skowronn

Było wałkowane wiele razy - funkcja szukaj się kłania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

masz tu porade jak samemu zczytac błedy i nic nie płacisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A krokowy był wymieniony na oryginał , bo o podrubkach to już było głośno na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomaszek06

Please login or register to see this quote.

krokowy wymieniony na podróbkę.może i to był błąd

Edited by Duke_
skasowanie pustego pola, pisz pod cytatem a nie metr nizej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomaszek06

zczytałem kody błędów z komputera po podpięciu się na złączu diagnostycznym na krótko:wykazało mi błąd:0130,0170.z tego co się doczytałem szukając na forum dotyczy to błędu sygnału sondy lambda oraz złego składu mieszanki.dodam że wymieniłem niedawno sonde lambda(na uniwersalną) z powodu właśnie błędu 0130.mam wymienione świece,czyszczoną przepustnicę oraz przeczyszczony i zaślepiony egr,wymieniony krokowiec.a obroty pozwalają sobie zaszaleć to podskoczą to spadają że aż gaśnie a czasem i trzymają się w normie ale check często się potrafi zapalać i na gaziku i na benzynce.wzrosło też spalanie-tak o 1-2 literki gazu.mile widziana pomoc w temacie i jakas porada

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

miałem podobny problem i zmuszony byłem do czyszczenia krokowego no i musiałem podjechać na regulację gazu gdyż mieszanka była za uboga

teraz wszystko wróciło do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

sonda uniwersalna kup uzywke GM i zobaczysz że zniknie problem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomaszek06

a jaką sondę polecacie?bosh,ngk,inne?i jakie pieniążki na taka przyjemność wymiany przeznaczyć-bo widzę że jest dość duża rozpiętość cenowa sond lambda.tak przy okazji zapytam dalej czy po wymianie należy pojeździć troszke kilometrów na benzynce aby nasz komp dostosował swe ustawienia do nowej sondy najpierw na benzynce i czy później wypadałoby się wybrać na regulację gazu do gazowników?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj jeszcze tego mi pomogło

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dodam że na forum trzeba sie zarejestrować by przeglądać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz 2104

Witam.

Miałem podobny objaw w mojej X20XEV na zimnym silniku wszystko było w porządku. Po rozgrzaniu obroty falowały, nieraz przy dojeżdzie do skrzyzowania gasł. Komputer nie rejstrował zadnych błędów.

Wymieniłem silniczek krokowy, sprawdziłem dolot powietrza ,wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem kable itd. W moim przypadku problemem była dwururka która wychodzi od kolektora.

Po oględzinach okazało sie że ma około czterech pęknięć, ponadto w miejscu w którym łaczy się z kolektorem była szczelina przez którą wydostawały się spaliny. Po wymianie dwururki problem narazie ustał.

Obecnie przejechałem 400 km, jedynie nowy chiński krokowiec czasami zaniża obroty, ale samochód przestał gasnąć i obroty sa w normie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ja już się męczę z falowaniem obrotów od dłuższego czasu. W moim przypadku obroty falują na tylko na biegu jałowym "luzie" w przedziale 1500-1900 nieraz trzymają na tej górnej wartości, ale gdy auto się zatrzyma spadają normalnie do 900 obr.

Dodam że wszystko zostało poczyszczone i przejrzane.

Lecz szukając dalej powodu zauważyłem że tempomat mi nie reaguje, może to on powoduje te falowanie bo pojawia się one tak jak wspomniałem tylko podczas jazdy.

A jak tak to jak dostać się do modułu tempomatu i go wyłączyć lub odłączyć żeby sprawdzić czy to jego przyczyna.

Odłączyłem linkę tempomatu od przepustnicy ale nic nie pomogło, nadal podczas jazdy gdy wrzucę na luz obroty falują.

Co jeszcze zobaczyć bo już opadam z sił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomasz 2104

Witam.

Zamiennik silnika krokowego SKF okazał się typowym chińskim bublem. Po dwóch miesiącach intensywnej jazdy PADŁ. Nie Polecam tego produktu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja Panowie walczę z czymś takim.

na filmiku jest pokazane: wiadoma sprawa że jak prędkość i obroty rosną to dodaję gazu na biegu i przyspieszam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , ogólnie starałem się nagrac jak jade na luzie z zapalonym silnikiem.

Potem prędkość 0 i obroty wracają do normy. jak sie fest autko zagrzeje to po zatrzymaniu autka na śwuiatłach obroty faluja 500-1100 obr/m.

O co kaman ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do wczoraj miałem podobny problem. pojawił się jakieś 300km temu, z tym że u mnie nawet ponad 1500 wybijało i nie spadało tak od razu po zatrzymaniu. To że obroty falują mi z amplitudą 50obr/min to już przywykłem i nawet mocno mi nie przeszkadza. ale to przegięcie. do tego jak pojawił się ten problem MID przestał wskazywać mi zasięg mimo że mam paliwo, a na koniec w upał i przy porządnie rozgrzanym silniku zapalił się ABS i TC. na drugi dzień bez zmian. na trzeci ABS wrócił. zacząłem już obstawiać że komputer skoro tak wszystko naraz się sypie, więc co pierwsze zrobiłem? dziś go zresetowałem, klemę odpiąłem na minutę, problem zanikł całkowicie...polecam Ci zacząć od tego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

klema była ściągnięta w sobotę na kilka godzin bo wymieniałem sprzęgło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wczoraj dobrałem się do krokowca, wyczyściłem, namoczyłem , przedmuchałem i ............... patrze a tam przewody od kostki krokowca na długości ok 10-15 cm bez otuliny i się stykały. zaizolowałem i dziś autko po jakiejś godzinie zaczęło schodzić z obrotów jak dawniej. czy to pomogło - nie wiem, zobaczymy jutro za dnia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...