Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość ako26

VB gaśnie lub falują obroty

Polecane posty

Gość ako26

Witam .Mam problem tego rodzaju iż od jakiegoś czasu moja VB 1.8 16V po rozgrzaniu silnika dostaje wariacji i bardzo falują obroty czasami nawet zgaśnie natomiast na zimnym silniku jest wszystko OK.Gdzie szukać przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

najpierw poszukaj w szukajce falowanie obrotów, krokowy przepustnica do mycia ,czujnik temp,do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszek06

Witam.Podepnę się do tematu,gdyż mam podobny problem.Pojawiać mi się zaczął błąd-podłączenie pod kompa-błąd sondy lambda-także do wymiany poszła sonda lambda a i przy okazji wymieniłem świece,czyszczenie przepustnicy,egru z zaślepieniem,wymiana krokowca.początkowo było oki.ale później po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i już dogrzaniu autka znów sie zaczeło-obroty falują i potrafią spadać że gaśnie autko.I znów wyskoczył check który po chwili zgasł-a takie podpięcie za każdym, razem do kompa kosztuje a to boli kieszeń.Czy tak jak wcześniej kolega wspomniał może to być wina czujnika temperaturki?na zimnym silniku faktycznie trzymają się obroty i nie gaśnie-odpala bez problemy i trzyma na obrotach tak w okolicy 1200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Skowronn

Było wałkowane wiele razy - funkcja szukaj się kłania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

masz tu porade jak samemu zczytac błedy i nic nie płacisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A krokowy był wymieniony na oryginał , bo o podrubkach to już było głośno na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszek06

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

krokowy wymieniony na podróbkę.może i to był błąd

Edytowano przez Duke_
skasowanie pustego pola, pisz pod cytatem a nie metr nizej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszek06

zczytałem kody błędów z komputera po podpięciu się na złączu diagnostycznym na krótko:wykazało mi błąd:0130,0170.z tego co się doczytałem szukając na forum dotyczy to błędu sygnału sondy lambda oraz złego składu mieszanki.dodam że wymieniłem niedawno sonde lambda(na uniwersalną) z powodu właśnie błędu 0130.mam wymienione świece,czyszczoną przepustnicę oraz przeczyszczony i zaślepiony egr,wymieniony krokowiec.a obroty pozwalają sobie zaszaleć to podskoczą to spadają że aż gaśnie a czasem i trzymają się w normie ale check często się potrafi zapalać i na gaziku i na benzynce.wzrosło też spalanie-tak o 1-2 literki gazu.mile widziana pomoc w temacie i jakas porada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

miałem podobny problem i zmuszony byłem do czyszczenia krokowego no i musiałem podjechać na regulację gazu gdyż mieszanka była za uboga

teraz wszystko wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

sonda uniwersalna kup uzywke GM i zobaczysz że zniknie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaszek06

a jaką sondę polecacie?bosh,ngk,inne?i jakie pieniążki na taka przyjemność wymiany przeznaczyć-bo widzę że jest dość duża rozpiętość cenowa sond lambda.tak przy okazji zapytam dalej czy po wymianie należy pojeździć troszke kilometrów na benzynce aby nasz komp dostosował swe ustawienia do nowej sondy najpierw na benzynce i czy później wypadałoby się wybrać na regulację gazu do gazowników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spróbuj jeszcze tego mi pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dodam że na forum trzeba sie zarejestrować by przeglądać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomasz 2104

Witam.

Miałem podobny objaw w mojej X20XEV na zimnym silniku wszystko było w porządku. Po rozgrzaniu obroty falowały, nieraz przy dojeżdzie do skrzyzowania gasł. Komputer nie rejstrował zadnych błędów.

Wymieniłem silniczek krokowy, sprawdziłem dolot powietrza ,wyczyściłem przepustnicę, sprawdziłem kable itd. W moim przypadku problemem była dwururka która wychodzi od kolektora.

Po oględzinach okazało sie że ma około czterech pęknięć, ponadto w miejscu w którym łaczy się z kolektorem była szczelina przez którą wydostawały się spaliny. Po wymianie dwururki problem narazie ustał.

Obecnie przejechałem 400 km, jedynie nowy chiński krokowiec czasami zaniża obroty, ale samochód przestał gasnąć i obroty sa w normie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja już się męczę z falowaniem obrotów od dłuższego czasu. W moim przypadku obroty falują na tylko na biegu jałowym "luzie" w przedziale 1500-1900 nieraz trzymają na tej górnej wartości, ale gdy auto się zatrzyma spadają normalnie do 900 obr.

Dodam że wszystko zostało poczyszczone i przejrzane.

Lecz szukając dalej powodu zauważyłem że tempomat mi nie reaguje, może to on powoduje te falowanie bo pojawia się one tak jak wspomniałem tylko podczas jazdy.

A jak tak to jak dostać się do modułu tempomatu i go wyłączyć lub odłączyć żeby sprawdzić czy to jego przyczyna.

Odłączyłem linkę tempomatu od przepustnicy ale nic nie pomogło, nadal podczas jazdy gdy wrzucę na luz obroty falują.

Co jeszcze zobaczyć bo już opadam z sił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomasz 2104

Witam.

Zamiennik silnika krokowego SKF okazał się typowym chińskim bublem. Po dwóch miesiącach intensywnej jazdy PADŁ. Nie Polecam tego produktu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja Panowie walczę z czymś takim.

na filmiku jest pokazane: wiadoma sprawa że jak prędkość i obroty rosną to dodaję gazu na biegu i przyspieszam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , ogólnie starałem się nagrac jak jade na luzie z zapalonym silnikiem.

Potem prędkość 0 i obroty wracają do normy. jak sie fest autko zagrzeje to po zatrzymaniu autka na śwuiatłach obroty faluja 500-1100 obr/m.

O co kaman ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Do wczoraj miałem podobny problem. pojawił się jakieś 300km temu, z tym że u mnie nawet ponad 1500 wybijało i nie spadało tak od razu po zatrzymaniu. To że obroty falują mi z amplitudą 50obr/min to już przywykłem i nawet mocno mi nie przeszkadza. ale to przegięcie. do tego jak pojawił się ten problem MID przestał wskazywać mi zasięg mimo że mam paliwo, a na koniec w upał i przy porządnie rozgrzanym silniku zapalił się ABS i TC. na drugi dzień bez zmian. na trzeci ABS wrócił. zacząłem już obstawiać że komputer skoro tak wszystko naraz się sypie, więc co pierwsze zrobiłem? dziś go zresetowałem, klemę odpiąłem na minutę, problem zanikł całkowicie...polecam Ci zacząć od tego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klema była ściągnięta w sobotę na kilka godzin bo wymieniałem sprzęgło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wczoraj dobrałem się do krokowca, wyczyściłem, namoczyłem , przedmuchałem i ............... patrze a tam przewody od kostki krokowca na długości ok 10-15 cm bez otuliny i się stykały. zaizolowałem i dziś autko po jakiejś godzinie zaczęło schodzić z obrotów jak dawniej. czy to pomogło - nie wiem, zobaczymy jutro za dnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×