Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jakoku

Dziwny warkot

Recommended Posts

Witam!

Jestem po wymianie rozrządu i paska wielkinowego i po tejże usłudze ma problem, mianowicie coś warczy ( dźwięk jakby coś w rodzaju turbiny) nie słychać tego dźwięku na postoju dopiero po ruszeniu i przekroczeniu powiedzmy 2000 obrotów, zacząłem od demontażu obudowy filtra powietrza i wymianie gumek na nowe jedna była kompletnie rozwalona, bo przy zasysaniu powietrza czasami obudowa przy uszkodzonych trzymających gumkach dostaje wibracji i może tak hałasować, Niestety dźwięk pozostał zaufany mechanik u którego wymieniałam rozrząd sprawdził to co wymieniał, czyli rozrząd pasek wieloklinowy, rolka napinająca, wszystko jest w porządku ( inaczej by hałasowało inny rodzaj dźwięku) Dodam, że rozrząd z wyższej półki (Ruviell, Ina, lites Gates, i coś tam GM).

Cóż to może być? może gdzieś lewe powietrze, postawić samochód na sprawdzenie nie ma problemu (żadnego) do mechanika..

...lecz Vectra potrzebna jest..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest artekb2

Witam kolegę miałem podobny problem i okazało się że koło napinające pasek wieloklin-owy hałasowało po przekroczeniu 2500 tys obrotów może to to najlepiej sprawdzić posadzić kogoś w aucie i wysłuchiwać za pomocą kijka przystawiając do śruby mocującej rolkę jeśli buczy i na wolnych obrotach będzie przez niego słychać delikatne buczenie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

witam niewiem czy pomoże ale ja miałem podobny problem ,przy 2tyś obr/min miałem taki dziwiek chcieli mi katalizator wycinac alternator łożyska naprawiać potem rozrzad ,a w koncu sam doszedłem do tego drążek reakcyjny silnika guma sie wyrobiła i dostawało wibracji i metal o metal tarł

Edited by zubek73
ozi jak nie przestaniesz cytować całych postów to Ci rekrutację przedłużę ;) / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

drążek reakcyjny silnika został także wymieniony na nowy, przy wymianie rozrządu i paska bardzo często może dość do zerwania gumy ( ze starości...) ponieważ specyfika wymiany rozrządu powoduje podniesienie silnika i odkręcenie drążka to można wymienić przy okazji...

niestety przy przekroczeniu 120 km/h, hałas jest "przeszkadzający" Cóż to może być???? Na postoju nic do 4000 tyś obrotów cisza nawet jadąc samochodem puszczam nogę z gazu, pierdzenie zanika, może dziura w kolektorze, pewnie coś zasysa lewe powietrze tylko co do licha? a może klimatyzacja tak hałasuje?????

Edited by jakoku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...