Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Sylvvek

Ciężko wchodzą biegi

Recommended Posts

Witajcie. Szukalem ale w temacie skrzyni nie znalazlem. Mianowicie biegi mi ciezko wchodza. Jak jezdze na niskich obrotach tak do 3 tysiecy to w miare dobrze. Ale jak np startuje tak na kazdym do odciecia to nie moge np 2 wsadzic. a potem 3. Musze sie niezle namieszac zeby wsadzic. Jaka to moze byc przyczyna???

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda to na synchronizatory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli to cos w skrzyni biegow jest nie tak?? myslalem ze cos z lewarkiem albo olejem.poczekam na wiecej opini

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tez wchodza ciezko tez obstawiam synchronizsator tylko brak kasy na naprawe

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem astre f gsi i miałem ten sam problem mechanik stwierdził że to synchronizatory olej w skrzyni miałem dobry nawet przy -25 stopni chodziło płynnie wszystko tylko przy zrywaniu się nie mogłem nigdy wsadzić dwójki wymieniłem skrzynie bo koszt remontu był nieopłacalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby to były synchronizatory to by chrupało przy wrzucaniu biegu (o ile dobrze myślę) obstawiam co innego bo sam mam taki problem a skrzynia jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlasnie. A tu nic nie chrupie. Po prostu ciezjo jest wlozyc biega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też jest problem z 2-jką, coraz ciężej wchodzi, a czasami ładnie wskoczy, nic nie chrupie po prostu gdzieś przy 3/4 skoku lewarka gdzie powinien już wskoczyć bieg to jest spory opór, na siłe wchodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Kolega ma 1.616v przed liftem i też ma problemy z 2jką.

Edited by Ryba

Share this post


Link to post
Share on other sites

A próbowaliście regulacji lub regeneracji lewarka zmiany biegów i jaki jest ewentualny stan oleju.Lub wymiana krzyżaka i tych bolcy aluminiowych na nim?

Ja miałem jeszcze walniętą poduszkę pod silnikiem i to też przeszkadzało w zmianie biegów.

Mi to znacznie pomogło.

slagosz a jak jedziesz i nie chce ci wejść bieg to przychamuj i w tym samym momencie wrzuć bieg tak jakbyś poczuł,że silnik ci się przesunie w komorze.Ja to u mnie wyczaiłem bo silnik mi latał na zerwanej poduszce i biegi wchodziły lub nie w zależności którym miejscu znajdował się silnik.

Edited by OMG

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a u mnie znów na odwrót jest ...

Na zimnym silniku i przy obrotach do 3000 biegi 1 i 2 (tylko te) wchodzą ciężko... muszę mocno do siebie i później mocno w przód lub tył ...

Jak silnik się nagrzeje i trochę przejadę, to wchodzą lżej... A przy zmianie na około 4000 i więcej wchodzą już dobrze i miękko ...

Co to może być ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulacje robiłes przy skrzyni? Sprawdziłes bolce na krzyżaku/

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy ktos na sam poczatek pofatygowal sie aby sprawdzic stan i jakosc oleju w skrzyni ?

niby opel nie przewiduje tam wymiany tylko dlaczego zdaza sie, ze olej poprostu wyparowywuje nie wiadomo jak i gdzie ? - przypadek autentyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nic jeszcze nie robiłem z tym - od niedawna to mam :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sprawdz tak dla swietego spokoju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No okej, ale jak sprawdzić ?

Fragment z Napraw To Sam w załączniku... przeczytałem, ale nic mi to nie mówi - może ktoś dokładniej określi mi gdzie to jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem ze masz skrzynie F18 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chyba tak... VB 1.8 Sport ... a skrzynia chyba seria... nie wiem.

Inna instrukcja (w innym miejscu się sprawdza) byłą tylko dla silników 1.6 i 2.2

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie. przeciez nie jest przewidziana wymiana oleju wiec ciekawe to strasznie jest. Na wolnych obrotach to tylko 1 mi ciezkawo wchodzi, a reszta biegow ok.

Ja nie wiem jaki tu uklad jest ale duzo ludzi nazeka na ta sprawe. Np w mojej Tigrze to moglem zmieniac biegi paluszkiem. W kazdym zakresie obrotow.

Edited by slagosz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta sruba co jest zaznaczona na zdjeciu ale bez kanalu lub podnosnika sie nie obejdzie

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ona sie od tamtej strony odkreca(z tylu) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, dojdziesz do niej na podnosniku, wykrecasz i jesli olej jest na rowni z otworem sruby to poziom jest dobry, jesli nie to trzeba dolac, najlepiej gora przez zawor odpowietrzajacy. Jesli jest za malo, mozna sie pokusic o zmiane i wtedy sciagnac miske i sprawdzic jak skrzynia wyglada w srodku, czy nie ma opilkow itd itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mieszkam na wsi mam kanal takze nie ma problemu. Jaki olej tam wchodzi??? Przekladniowy?? Mozna mieszac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to specjalny olej do skrzyń.Można go dolać do tego co masz ale lepiej nie mieszać różnych ze sobą.

Please login or register to see this link.

Edited by OMG

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz wlac taki ktory spelnia specyfikacje GM

API GL4, API GL4+, SAE 75W-90

mozna mieszac ale lepiej caly wymiec

Edited by Duke_
stylistyka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No jesli trzeba bedzie sie wymini caly. Na razie zimno i nie ma jak grzebac. Garaz nieogrzewany :/

Edited by slagosz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...