Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
czesław

po co jest ten wąż

Polecane posty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ten wąż gumowy co jest podpięty pod dolot powietrza do przepustnicy mozna tam w niegoo wsadzic jakis filtr poniewaz przez niego poci sie rura przy przepustnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o ten wezyk zaznaczony czerwona strzalka czy ten grubszy waz na srodku zdjecia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o ten gruby waz co jest mocowany do pokrywy zaworów podkresle ze posiadam filtr na odmie ten z tego watku mam go juz od ponad polroku i brak efektów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez czesław

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zawsze bedzie sie pocil, poniewaz zasysa cieple powietrze z silnika i wprowadza je do weza z filtra powietrza gdzie masz zimne powietrze, roznica temperatur powoduje pocenie sie weza i chyba nic tam nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha dzieki ale tluste to jest widze ze masz ten sam silnik u ciebie tez sie poci ??

Edytowano przez czesław

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i bedzie tluste

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

to tak jak z poceniem sie silnika czy skrzyni biegow

taki urok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlasnie silnik ani skrzynka sie nie poci... Jak nie urok to sraczka:D bede musial z tym jakos zyc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> wczoraj wyczyscilem przepustnice krokowy i patrze dzic znow sie poci wrrrr.Teraz po godzinnych przemysleniach doszedlem do wniosku o zatkanie tego przedowu (zaślepienie) przy rurze od przepustnicy(lub dam taki filtr

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

) i prze pokrywie od zaworów.Co myślicie o tym pomyśle

Edytowano przez czesław

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten wąż co idzie od pokrywy zaworów do dolotu to odpowietrzenie pokrywy zaworów i nie radzę go zaślepiać bo narobisz więcej szkody niż pozytku. a filtr o któtym pisałeś ma za zadanie powstrzymywac olej który ewentualnie może sie dostawać do dolotu spod klawiatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a jak sie pozbyc tego oleju z przepustnicy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

teoretycznie sie nie da, a praktycznie to wiadomo ze od tego polak ma "leb" zeby kombinowac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

a co Ci przeszkadza ten olej w przepustnicy?

co jakis czas ja wyczyscisz i bedzie wszystko dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dodam tylko tyle ze lepiej by bylo jak bys zostawil ten przewod jak jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

bo jak go zaslepisz to silnik nie bedzie mial gdzie odpowadzac wilgoci a to chyba wiesz do czego moze prowadzic.

a jesli go np puscisz gdzies pod auto (bo takie pomysly tez juz byly w innym temacie)

to bedziesz zanieczyszczal srodowisko i na przegladzie jak kumaty diagnosta to zobaczy to nie podbije Ci papierka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez diablo2204

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale nie tego nie chce za slepiac od pokrywy tylko tam filtr dac na czas zimy bo w okresie zimowym tak sie dzieje juz sie doszkolilem wiem od czego ten caly uklad jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli wiesz to napisz cos o tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

z tego co ja wiem to jest to zrobione po to zeby miala gdzie uchodzic wilgoc z silnika

a nie jest puszczone to w filter tak jak chcesz zrobic ze wzgledu na ekologie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czesław jeżeli chcesz to zrobić to zrób tylko nie miej później do nikogo pretensji że Cie nie uprzedzał. a z drugiej strony potrzebny jest ktoś kto przetrze szlaki, może to co planujesz podziała i podzielisz się tym z nami. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak kolega wyzej napisal.

i tak zrobisz co uwazasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

my tylko Ci dajemy porady zeby pozniej nie bylo ze czegos Ci nie napisalismy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.

wiecie w ladzie kiedyś taki przewód puscilem pod auto i chodzi do dzis

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i bedzie chodzic ale przeczytaj ostatnie linijki czym to grozi.

i sam odpowiedziales sobie na to pytanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×