Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
OMG

Złe wskazania temperatury

Recommended Posts

Silnik X16XEL.

Wiem,ze było setki razy.

Oczywiście wszystko już przeczytałem na ten temat.

Problem polega na złym wskazywaniu temperatury silnika na liczniku.

Tzn. wskazówka leży lub unosi się delikatnie i ponownie opada.Generalnie cały czas leży.

Oczywiście wymieniłem termostat (Wahler) czujnik temperatury ten na jeden kabelek,oraz końcówkę wtyczki.

Na starych częściach było tak samo.

Oczywiście komp podpięty wskazuje dobrą temperaturę i według komputera wszystko jest ok.

Ale lubię mieć auto w 100% sprawne i drażni mnie ta leżąca wskazówa.

I tak byłem dziś na kompie.

Temperatura jak trzeba trzyma cały czas.Podczas jazdy i postoju.

Gość klikał w jakąś funkcję w kompie i z poziomu swego komputera podnosił wskazówkę zegara od temperatury na mym liczniku jak chciał.

Potem sam kabelek odpiołem od czujnika-jak pokazywał zegar jakąś tam temperaturę to oczywiście po odpięciu kabla wskazówka opadła.

Po przyłożeniu tego kabelka do masy wskazówka poleciała do góry i zaraz opadła i potem już nie chciała się podnieść pomimo podpinania jej do masy (coś spaliłem przy okazji?)

Czujnik ten większy mam jeszcze stary (ten drugi co podaje dane do komputera) po odpięciu wtyczki wywalił oczywiście błąd ale nawet rozgrzany silnik bez wtyczki ładnie odpalił-tak powinno być??

I teraz gdzie szukać przyczyny leżącej wskazówy w połączeniu od czujnika do zegara-nie mam pojęcia jak to jest rozprowadzone po aucie.

Lub jak twierdzi elektryk szukać usterki w liczniku-jego wymiana lub wywalenie i ponowne włożenie bo może coś nie styka.

Jest to problem elektryczny w sumie ale dotyczy w sumie chłodzenia.

Jak piszę według komputera wszystko jest ok ale chcę mieć spokój psychiczny.

Są dwie możliwości walnięte połączenie lub zegar.

Chyba,że coś jeszcze??

Edited by OMG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od zdjęcia licznika i sprawdzenia styków tak jak powiedział Ci elektryk, następnie przy okazji jak będziesz miał zdjęty odnajdź po ścieżkach pin odpowiadający za wskaźnik temperatury i zmierz go omomierzem raz do masy a drugi raz do wtyku przy czujniku, podaj co wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie myślę o zdjęciu licznika i oblukaniu co tam się mogło stać.

Wstrzymam się jeszcze parę dni z tą robotą bo może zmienię sobie podświetlenie w zegarach.

Dzięki za radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam problem w tym silniku

daj znać co było - ja czekam na milsze temperatury żeby się za to wziąć bo niestety nie mam garażu a pod chmurką bardzo po pęcinkach mi wieje :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już mówię.

Pojechałem jeszcze na kompa do innego magika.Oczywiście na kompie było wszystko ok.

Okazało się,że po zdjęciu tej plastikowej osłony ecotec z silnika przytopił się delikatnie od temperatury kabelek ten od czujnika temperatury na zegar i chyba dotykał gdzieś i dlatego to wariowało.

W sumie odkryłem to przez przypadek.Magik twierdzi,że spotkał się już z czymś takim.Mówi,ze czasem pomogło wyciągnięcie i ponowne włozenie licznika lub jego wymiana.

Zacznij od sprawdzenia temperatury na kompie bo ja straciłem trochę kasy na nie potrzebne wymiany termostatu i czujników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na kompie mam temperaturę ok - to już patrzałem

poszukam tego kabelka itp bo jak poruszam nim to na jakiś czas jest ok a potem znowu szaleje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyśc wtyk,który wchodzi do czujnika od temperatury ten pojedyńczy obok termostatu.Ewentualnie zmień ten czujnik kosztuje kilkanaście zł.

Chyba,ze to robiłeś już.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak też zrobię. We wrześniu wymieniałem termostat może coś gdzieś się naruszyło

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie bede pisal nowego tematu i tu sie podepne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Kupilem czujnik temp na zegar.

W silniku tez go zlokalizowalem.

Czy tam jest normalny gwint czy jakis stozkowy i trzeba uwazac przy wymianie ??

Silnik x18xe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po zdjęciu liczników w głębi jest mocowanie masy (łatwo rozpoznać przykręcone wiele kabli do jednej śruby) warto to sprawdzić bo miałem tak samo ze wskaźnikiem temperatury i różni mechnicy niepomogli a była tylko poluzowana nakrętka masy. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Potrzebuję na chwile zamienić czujnik temperatury na zegary z AF c18nz do VB x20xev, czy po wykręceniu czujników woda się wyleje z jednego lub drugiego silnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nescafe

ja mam trochę inny problem, a właściwie pytanie . nie wiem czy wszystko jest okej z termostatem i ogólnie chłodzeniem i wskazaniami . jadąc ze stałą predkoscia ok. 110km/h przy 2200-2400 bez gwałtownych hamowań i przyspieszeń . po expressówce temp. silnika jaką pokazują wskazówki wynosi koło 82-84 stopni C. przy temp. na zewnątrz 5 stopni . czy to normalne ze temp tak spada bo w mieście z tego co zauważyłem to się nagrzewa odpowiednio do ok. 89 stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak normalne. Jeżeli termostat by puszczała, a miałem tak rok temu to temp miałem lekko powyżej niebieskich kresek a w zimie na niebieskich. Oczywiście kiedy byłem na postoju temp podnosiła się do ~85st. Wszystko masz ok chyba, ze temp będzie spadać poniżej 80st i zacznie się spalanie zwiększać. U mnie wynosiło 17l

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Nescafe

dzięki, spalanie w normie , temp. nie spada poniżej tej granicy , wiec wygląda na to że wszystko okej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...