Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
vicher

Urwało mi śrube od napinacza paska wielorowkowego

Recommended Posts

Cześć.

No i dopadła mnie pierwsza większa usterka :/

Urwało mi śrubę od napinacza paska wielorowkowego, są śrubę co mocuje rolkę, ta która mocuje siłownik jest ok. Śruba została w tym stalowym bloku/jarzmie zagłębiona jakieś 5-8mm oczywiście mowa o resztkach, na dodatek wydaje mi się że coś kiedyś było już przy tym kombinowane, bo na tej głębokości nie ma gwintu i wbita jest jakaś mosiężna, miedziana tuleja.

Teraz tak mam zamiar odkręcić od silnika ten cały element mocujący napinacz, sprężarkę klimy <bo i tak jest do regeneracji to prawie to załatwię> i pompę wspomagania.

Pewnie nie uda się odzyskać tego gwintu więc mam pytanie, czy ten element,jarzmo będzie pasowało z innych silników? Mam silnik X20DTH, czy podejdzie z X20DTL, Y20DTH, Y22DTR?

Ale najpierw odwiedzę poleconego mi ślusarza, a jak nie to w pracy będę próbował coś zrobić z tym.

Please login or register to see this attachment.

Edited by vicher

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

Skombinuj sobie wykrętaki i wykręć pozostałość.

Przy napinaczu są dwie śruby i niestety obie trudno wykręcić.

Ciekawi cię pewnie powód dlaczego tak się stało.

W moim przypadku mechanik niezbyt dokładnie przykręcił śróbę.

Oczywiście po pewnym czasie zaczęła się wykręcać.

Niestety tego nie zauważyłem i jako że w dieslu są same drgania to mi ją ucięło równo z blokiem.

Pobawisz się kilka godzin, ale się uda.

Nowa taka śróba (hartowana) kosztuje max 7 zł

Powodzenia

Edited by winar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostałości wykręcił mi ślusarz. Śrubę nową już mam o takiej samej twardości. Akurat napinacz wymieniałem sobie sam pół roku temu i wiem że był mocno dokręcony, ale jednak za słabo bo jak piszesz musiał się poluzować. Teraz się zastanawiam czy tej śruby nie dać na kleju...

Czekam na sprężarkę klimatyzacji i będę wszystko montował do kupy, jak na razie autko stoi w garażu.

A i w tym silniku, naprawdę fajnie jest mocowana pompa wspomagania... Cześć pompy to cały ten korpus :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest winar

Wiem, idiotyzm.

Kleju używaj ZAWSZE !!!

Ja miełem tego pecha, że mi obie śróby pękły (oczywiście w innym czasie) i za każdym razem po innym mechaniku.

Teraz się nauczyłem i wszystko robię sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...