Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
vicher

Urwało mi śrube od napinacza paska wielorowkowego

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Cześć.

No i dopadła mnie pierwsza większa usterka :/

Urwało mi śrubę od napinacza paska wielorowkowego, są śrubę co mocuje rolkę, ta która mocuje siłownik jest ok. Śruba została w tym stalowym bloku/jarzmie zagłębiona jakieś 5-8mm oczywiście mowa o resztkach, na dodatek wydaje mi się że coś kiedyś było już przy tym kombinowane, bo na tej głębokości nie ma gwintu i wbita jest jakaś mosiężna, miedziana tuleja.

Teraz tak mam zamiar odkręcić od silnika ten cały element mocujący napinacz, sprężarkę klimy <bo i tak jest do regeneracji to prawie to załatwię> i pompę wspomagania.

Pewnie nie uda się odzyskać tego gwintu więc mam pytanie, czy ten element,jarzmo będzie pasowało z innych silników? Mam silnik X20DTH, czy podejdzie z X20DTL, Y20DTH, Y22DTR?

Ale najpierw odwiedzę poleconego mi ślusarza, a jak nie to w pracy będę próbował coś zrobić z tym.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez vicher

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość winar

Skombinuj sobie wykrętaki i wykręć pozostałość.

Przy napinaczu są dwie śruby i niestety obie trudno wykręcić.

Ciekawi cię pewnie powód dlaczego tak się stało.

W moim przypadku mechanik niezbyt dokładnie przykręcił śróbę.

Oczywiście po pewnym czasie zaczęła się wykręcać.

Niestety tego nie zauważyłem i jako że w dieslu są same drgania to mi ją ucięło równo z blokiem.

Pobawisz się kilka godzin, ale się uda.

Nowa taka śróba (hartowana) kosztuje max 7 zł

Powodzenia

Edytowano przez winar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozostałości wykręcił mi ślusarz. Śrubę nową już mam o takiej samej twardości. Akurat napinacz wymieniałem sobie sam pół roku temu i wiem że był mocno dokręcony, ale jednak za słabo bo jak piszesz musiał się poluzować. Teraz się zastanawiam czy tej śruby nie dać na kleju...

Czekam na sprężarkę klimatyzacji i będę wszystko montował do kupy, jak na razie autko stoi w garażu.

A i w tym silniku, naprawdę fajnie jest mocowana pompa wspomagania... Cześć pompy to cały ten korpus :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość winar

Wiem, idiotyzm.

Kleju używaj ZAWSZE !!!

Ja miełem tego pecha, że mi obie śróby pękły (oczywiście w innym czasie) i za każdym razem po innym mechaniku.

Teraz się nauczyłem i wszystko robię sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×