Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin_Czosnek

Dziwna sytuacja kierownica samoistnie sciąga w prawo.

Polecane posty

Witam wszystkich. Mam pewien problem, otóż od dwóch dni kierownica podczas jazdy prosto samoistnie skręca mi w lewą stronę, przy czym nie jest to zjawisko stałe tylko epizodyczne choć dość czeste i nie jest to napewno wpływ kolein bo czuć normalnie jak wspomaganie korygujjące ustawienie kierownicy podczas jazdy prosto przekręca ją w lewo o jakieś 5-15 % czasem mocniej to robi czasem lżej bardzo dziwne to dla mnie i denerwujące. Wydaje mi się że mam do wymiany łożyska amortyzatorów bo trzeszczą przy ruszaniu kierownicą jutro jade na scieżkę go sprawdzić, oprócz tego mam też do zrobienia drążki kierownicze o czym wspominał mi ostatnio mechanik. Pomysłów co może dziać się z moim autem nie mam. Próbowałem skalibrować czujnik skrętu czy coś w tym stylu w ten sposób, że przy włączonym zapłonie do oporu skręcałem kierownicą w lewo i prawo, ale to nie pomogło nic( wyczytałem gdzieś na forum o tej kalibracji). Z tym sciąganiem to to jakby w elektronice było coś walnięte, sam nie wiem. Może ktoś ma pomysł? pozrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a dobre masz ciśnienie w oponach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm jezeli sciaga to moze nie ma dobrze ustawionej zbieznosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

a czy zbieżność mogła się rozkalibrować sama? ciśnienie w pierwszym rzędzie sprawdzone dopompowane ale bez wpływu na zjawisko.... Jutro sciężkę ogarne to sprawdzą zbieżność.....A nie wiem jeszcze czy może mieć wpływ na to fakt że czujnik prędkości obrotowej koła czy coś takiego w piaście bodajrze mieszczący się wariował mi ostatnio, tzn wskazało go na komputerze że szwankuje, wyrzucało kontrolkę abs/esp/tc prawdopodobnie będzie piasto do wymiany za jakis czas bo badając ten czujnik przy ruszaniu kabelkiem w pewnych położeniach urywał sie kontakt. W każdym razie od dwóch dni nie wywala tego błędu ale znowu z tym skręcaniem sie porobiło....

Edytowano przez Marcin_Czosnek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mogła. Jak wpadniesz w dużą dziurę, najedziesz na krawężnik to może się przestawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odbyłem już wizytę w stacji diagnostycznej. Wstępny werdykt z zawieszeniem jest taki: do wymiany simembloki w wahaczu prawym i łożysko amortyzatora prawe. Łożysko jest z tego co powiedział diagnosta mechanik winowajcą skręcania kierownicy w lewo.... Czy to prawda to sie okaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie prawda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu zrobie te łożysko amortyzatora i simenbloki wahacza, potem zrobie zbieżność i sie zobaczy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łożysko amortyzatora poza stukami w czasie jazdy i zgrzytaniem przy skręcaniu kół na postoju nie powoduje ściągania, ja już to przerobiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem , po wizycie w warsztacie i oto co następuje: Łożyska amortyzatorów wyjęte i nasmarowane (gniazda w dobrym stanie), tuleje stabilizatorów zmienione, drążek kierowniczy prawy zmieniony (ewidentne luzy) wcześniejsza diagnoza na sciężce że łożyska wahacza do wymiany błędna, jutro wizyta na ustawienie zbieżności i okaze się może już cos z tym irytującym sciąganiem kierownicy. Jeśli chodzi o o elektronikię to po sprawdzeniu wczoraj na tech II wyskoczył błąd pod tytułem: B3750 to rzekomo przełącznik wskaźników informacji przerwany obwód, za wysokie napięcie. Błąd ten ujawniał się w zakładce "kolumna kierownicza". Wczoraj błąd ten skasował się po kilku próbach a dzisiaj znowu się ujawnił na komputerze. Zastanawiam się czy ten błąd moze mieć wpływ jakiś tą usterkę sciagania kierownicy. Prosze o pomoc jeśli ktoś coś może wiedzieć w tym temacie...

Zbiezność ustawiona i kąty. Z tyłu strasznie rozregulowane było ustawienie katów. Teraz zobacze jak z tym sciaganiem ale wstępnie zauważam że sie poprawiło.....

Edytowano przez Marcin_Czosnek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasz mierzwa uk

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mialem to samo jeden drazek kierowniczy mial luzy wymienilem go i ustawilem zbieznosc.te autko jedzie jak po szynach. aha jedna sprezyna byla walnieta z tylu te ja wymienilem.

Edytowano przez tomasz mierzwa uk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Mam problem ze swoją vectra. Podczas podróży na wakacje (700 km) na autostradzie dostałem guza w tylnym lewym kole i zaczęlo mnie ściągać. Myślałem że to od guza ale po zmianie na dwie używane opony ale w dobrym stanie jest to samo. Ściąga dosyć mocno. Po puszczeniu kierownicy samochodu od razu zjeżdża na pobocze. Czy mogło coś się stać w zawieszeniu od tego guza? Długo nie jeciałem z tym, może kilka kilometrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób geometrie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób geometrie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób geometrie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem ze ściąganiem od dawna, W prawo. Geometria ustawian/sprawdana w dwóch zakładach. Wymienilem felgi z oponami, amortyzatory tył (podobno to mogło wpływać), luzów w zawiszeniu nie ma (podobno). Mam wrażenie że auto lżej wchodzi w łuki w prawo niż w lewo(dałem koledze prowadzic tez ma takie odczucia), czy to moga byc końcówki  drążków? opony lekko sciete od ściagania.

Edytowano przez bif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udało się ustalić przyczynę ściągania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat. Czasami przyczyną mogą być zasyfione hamulce. Czasami pomoże przemycie ciśnieniówką a czasami zestaw naprawczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Geometria to technika a nie magia. Jeżeli ściąga samochód ściąga, to coś jest nie tak. Znajdź doby zakład. Przy szerokich oponach ustawienie geomertii w granicach normy może nie być wystarczające - musi być praktycznie na zero. Czasami problem też jest z kołami. Są zakłady w których dobór koła i opony robi się i indywidualnie do konkretnego pojazdu. Problem może też być z ustawieniem nieregulowalnym w VC (np kąt pochylenia koła przedniego). Tutaj, przy szerokich gumach różnica 0.5 stopnia (jest to w granicach normy) może dawać takie efekty. Ale to tylko gdybanie. Musi to obejrzeć ktoś kto się na tym dobrze zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy macie do polecenia taki zakład w warszawie? byłem w aso oraz w jednym z poleconych i nic to nie dało, raczej stawiam na jakis luz na elemencie zawieszenia . hamulce odpadaja, wymieniane byly tarcze i klocki jakis czas temu. za jakis czas pewnie przyjdzie robic wiecej w zawieszeniu to moze wyjdzie. Jestem drugim wlascicielem auta i jest tak od zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×