Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest domel59

Pomocy, gdzie podłączyć przewody podciśnienia 1,8 16V

Recommended Posts

Guest domel59

Witam. Jestem nowy na forum, kupiłem Vectra B 1,8 16V z 97 roku po cześciowym spaleniu i potrzebuje troszeczkę informacji. Mianowicie nie wiem gdzie podłączyć przewody podciśnienia m.in.:

1.przewód, który wychodzi zza prawego kielicha, tak jakby z nadkola;

Please login or register to see this link.

2.przewód który idzie z tego trójnika na przewodzie wychodzącym z serwa (ten cienki oczywiście),

Please login or register to see this link.

3.przewód od egr;

Please login or register to see this link.

4.mam wolne miejsce na takim okrągłym czymś na przewodach cieczy chłodzącej idących do nagrzewnicy, na zdjęciu nr 2 jest widoczne u góry

5.przewód który wychodzi z tej czarnej puszki pod podszybiem z prawej strony,

6.jedno wolne miejsce przy akumulatorze ciśnień pod podszybiem;

7.zawór od pompy powietrza wtórnego ten obok EGR.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Edited by domel59

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaram się jutro fotki zrobić tych przewodów to na pewno ci pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

domel59 zrob foto silnika i zaznacz czerwonym kolorem (kolczka) w ktorych miejscach masz te przewody a a ja ci odesle foto z zaznaczonymi miejscami gdzie je podlaczyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ww ten sposob bardzo mi ulatwisz pomoc.... bo niestety tak bez wgladu nie jestem w stanie ci powiedziec dokkl gdzie co ma byc a chetnie pomoge

ajc banana wyprzedziles mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> osz tyyy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by edextuning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewód wychodzący z prawego nadkola wchodzi w taki łącznik na dwa węże po prawej stronie silnika stojąc od strony maski tak jak na zdjęciu 1, drugi przewód z tego łącznika wchodzi z boku przepustnicy. Przewód idący z trójnika serwa wchodzi gdzieś pod podszybie mniej więcej na środku. Połączenie z egr wygląda tak jak na zdjęciu 2. Reszty nie bardzo rozumiem, więc przydały by się fotki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Pozdrawiam

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

I może jeszcze ten link Ci coś pomoże

Please login or register to see this link.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest domel59

Za zdjęcie nr 1 dziękuję przynajmniej jeden mam za bani ale takiego połączenia jak u ciebie na zdjęciu nr 2 jeszcze nie widziałem i nie wydaje mi się żeby te dwa zawory się łączyły razem, bo to bezsens lekkawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cholera faktycznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Popatrzyłem teraz i tak nie bardzawo, mechanik mi ostatnio dłubał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> fachowcy Nie sugeruj się za bardzo poprzednimi moimi radami bo coś mi się wydaje że mam wszystko popiexxxxx ale przynajmniej dzięki Tobie to zauważyłem. pozdrawiam

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie i jakie musza byc te rurki gumowe laczace dwa elementy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest domel59

Dodałem parę zdjęć. Pilnie potrzebuję pomocy bo dalej nie wiem co i jak.

Edit:

Wertując forum w poszukiwaniu odpowiedzi (mogę śmiało powiedzieć, że każdy ma inaczej i o dziwo wszystko działa) doszedłem do takich o to wniosków:

ad.1 przewód, który wychodzi z prawego nadkola ma być podłączony tak jak pisał jareks do tego łącznika

Please login or register to see this link.

ad.2 przewód z tego trójnika ma być podłączony do tej czarnej puszki pod podszybiem

ad.3 przewód od Egr ma być wpięty do kolektora dolotowego (pod przepustnicą jest taki mały cyndzel)

ad.4 to od tego niby zaworu ma być podpięte do akumulatora podciśnień pod podszybiem

ad.5 patrz pkt. 2

ad.6 patrz pkt. 4

ad.7 jeden wolny przewód mi został więc musi być ten

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli coś pokręciłem proszę o poprawę.

Edited by domel59

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad.1 nie bardzo potrafię go u siebie zlokalizować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad.2 przewód z tego trójnika ma być podłączony do tej czarnej puszki pod podszybiem - potwierdzam

ad.3 przewód od Egr ma być wpięty do kolektora dolotowego (pod przepustnicą jest taki mały cyndzel) - koło grubego podciśnienia od serwa na kol. dolotowym więc chyba dobrze myślisz

ad.4 to od tego niby zaworu ma być podpięte do akumulatora podciśnień pod podszybiem - to chyba inaczej - do tego zaworu koło filtra przeciwpyłkowego ( tu masz zdjęcie w drugim poście

Please login or register to see this link.

)

ad.5 patrz pkt. 2 - z tego akumulatora podciśnienia do zaworu koło filtra ( tak na logikę - podciśnienie z przewodu od serwa wyciąga powietrze z tego akumulatora podciśnień na podszybiu z tego akumulatora do tego zaworu przy filtrze który steruje obiegiem wewnętrznym i otwarciem płynu do nagrzewnicy stąd patrz punkt 4 )

ad.6 patrz pkt. 4 - już wcześniej wyjaśniłem

ad.7 jeden wolny przewód mi został więc musi być ten

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - u mnie ten przewód dochodzi do zaworu sterowania powietrzem wtórnym który znajduje się ma kolektorze ssącym

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest domel59

Please login or register to see this quote.

W tym punkcie 4 to ten akumulator podciśnień to właśnie to coś przy filtrze więc poprostu mnie nie zrozumiałeś, więc idąc dalej tym tropem wszystko dobrze napisałem. A ta czarna puszka po podszybiem nie wiem jak się nazywa, ale dla mnie może nawet nazywać się puszką pandory obym tylko przewody miał dobrze podpięte hehe. Ktoś jeszcze może potwierdza taki układ podłączenia kabli podciśnień??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to w tym momencie powinno być wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam potrzebuje schemat przewodów podcisnienia do opla vectry b 1.8 jesli ktos ma to prosze podrzucić link z góry dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz co masz nie podłączone to postaram się pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie jest niepodłączony ten przewód:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam prośbę do pudeleq. Mam nie podłączony wężyk od zaworu powietrza wtórnego. Mój silnik to x18xe proszę o poradę i foto gdzie powinien być on wpięty. Dziekuje i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączasz go do elektrozaworku u dołu kolektora ssącego, obok siłownika klapek. Zdjęć nie mam, bo już auto zmieniłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.Dzięki wielkie za podpowiedź. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...