Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość domel59

Pomocy, gdzie podłączyć przewody podciśnienia 1,8 16V

Polecane posty

Gość domel59
Napisano (edytowany)

Witam. Jestem nowy na forum, kupiłem Vectra B 1,8 16V z 97 roku po cześciowym spaleniu i potrzebuje troszeczkę informacji. Mianowicie nie wiem gdzie podłączyć przewody podciśnienia m.in.:

1.przewód, który wychodzi zza prawego kielicha, tak jakby z nadkola;

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

2.przewód który idzie z tego trójnika na przewodzie wychodzącym z serwa (ten cienki oczywiście),

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

3.przewód od egr;

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

4.mam wolne miejsce na takim okrągłym czymś na przewodach cieczy chłodzącej idących do nagrzewnicy, na zdjęciu nr 2 jest widoczne u góry

5.przewód który wychodzi z tej czarnej puszki pod podszybiem z prawej strony,

6.jedno wolne miejsce przy akumulatorze ciśnień pod podszybiem;

7.zawór od pompy powietrza wtórnego ten obok EGR.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Edytowano przez domel59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Postaram się jutro fotki zrobić tych przewodów to na pewno ci pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

domel59 zrob foto silnika i zaznacz czerwonym kolorem (kolczka) w ktorych miejscach masz te przewody a a ja ci odesle foto z zaznaczonymi miejscami gdzie je podlaczyc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ww ten sposob bardzo mi ulatwisz pomoc.... bo niestety tak bez wgladu nie jestem w stanie ci powiedziec dokkl gdzie co ma byc a chetnie pomoge

ajc banana wyprzedziles mnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> osz tyyy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez edextuning

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przewód wychodzący z prawego nadkola wchodzi w taki łącznik na dwa węże po prawej stronie silnika stojąc od strony maski tak jak na zdjęciu 1, drugi przewód z tego łącznika wchodzi z boku przepustnicy. Przewód idący z trójnika serwa wchodzi gdzieś pod podszybie mniej więcej na środku. Połączenie z egr wygląda tak jak na zdjęciu 2. Reszty nie bardzo rozumiem, więc przydały by się fotki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

I może jeszcze ten link Ci coś pomoże

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domel59

Za zdjęcie nr 1 dziękuję przynajmniej jeden mam za bani ale takiego połączenia jak u ciebie na zdjęciu nr 2 jeszcze nie widziałem i nie wydaje mi się żeby te dwa zawory się łączyły razem, bo to bezsens lekkawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

O cholera faktycznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Popatrzyłem teraz i tak nie bardzawo, mechanik mi ostatnio dłubał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> fachowcy Nie sugeruj się za bardzo poprzednimi moimi radami bo coś mi się wydaje że mam wszystko popiexxxxx ale przynajmniej dzięki Tobie to zauważyłem. pozdrawiam

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzie i jakie musza byc te rurki gumowe laczace dwa elementy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domel59
Napisano (edytowany)

Dodałem parę zdjęć. Pilnie potrzebuję pomocy bo dalej nie wiem co i jak.

Edit:

Wertując forum w poszukiwaniu odpowiedzi (mogę śmiało powiedzieć, że każdy ma inaczej i o dziwo wszystko działa) doszedłem do takich o to wniosków:

ad.1 przewód, który wychodzi z prawego nadkola ma być podłączony tak jak pisał jareks do tego łącznika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ad.2 przewód z tego trójnika ma być podłączony do tej czarnej puszki pod podszybiem

ad.3 przewód od Egr ma być wpięty do kolektora dolotowego (pod przepustnicą jest taki mały cyndzel)

ad.4 to od tego niby zaworu ma być podpięte do akumulatora podciśnień pod podszybiem

ad.5 patrz pkt. 2

ad.6 patrz pkt. 4

ad.7 jeden wolny przewód mi został więc musi być ten

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli coś pokręciłem proszę o poprawę.

Edytowano przez domel59

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

ad.1 nie bardzo potrafię go u siebie zlokalizować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

ad.2 przewód z tego trójnika ma być podłączony do tej czarnej puszki pod podszybiem - potwierdzam

ad.3 przewód od Egr ma być wpięty do kolektora dolotowego (pod przepustnicą jest taki mały cyndzel) - koło grubego podciśnienia od serwa na kol. dolotowym więc chyba dobrze myślisz

ad.4 to od tego niby zaworu ma być podpięte do akumulatora podciśnień pod podszybiem - to chyba inaczej - do tego zaworu koło filtra przeciwpyłkowego ( tu masz zdjęcie w drugim poście

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

)

ad.5 patrz pkt. 2 - z tego akumulatora podciśnienia do zaworu koło filtra ( tak na logikę - podciśnienie z przewodu od serwa wyciąga powietrze z tego akumulatora podciśnień na podszybiu z tego akumulatora do tego zaworu przy filtrze który steruje obiegiem wewnętrznym i otwarciem płynu do nagrzewnicy stąd patrz punkt 4 )

ad.6 patrz pkt. 4 - już wcześniej wyjaśniłem

ad.7 jeden wolny przewód mi został więc musi być ten

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> - u mnie ten przewód dochodzi do zaworu sterowania powietrzem wtórnym który znajduje się ma kolektorze ssącym

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość domel59

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym punkcie 4 to ten akumulator podciśnień to właśnie to coś przy filtrze więc poprostu mnie nie zrozumiałeś, więc idąc dalej tym tropem wszystko dobrze napisałem. A ta czarna puszka po podszybiem nie wiem jak się nazywa, ale dla mnie może nawet nazywać się puszką pandory obym tylko przewody miał dobrze podpięte hehe. Ktoś jeszcze może potwierdza taki układ podłączenia kabli podciśnień??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to w tym momencie powinno być wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuje schemat przewodów podcisnienia do opla vectry b 1.8 jesli ktos ma to prosze podrzucić link z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedz co masz nie podłączone to postaram się pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie jest niepodłączony ten przewód:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam prośbę do pudeleq. Mam nie podłączony wężyk od zaworu powietrza wtórnego. Mój silnik to x18xe proszę o poradę i foto gdzie powinien być on wpięty. Dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączasz go do elektrozaworku u dołu kolektora ssącego, obok siłownika klapek. Zdjęć nie mam, bo już auto zmieniłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok.Dzięki wielkie za podpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×