Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość klekocix

Załączone migacze na stałe

Polecane posty

Gość klekocix

Zawsze jak pochwalę przed kimś moje auto to coś się musi z nim popsuć...

Dziś rano jeździłem sporo autem, wszystko było idealnie.

Zostawiłem więc auto na parkingu.

Po 4 godzinach przychodzę do niego i widzę, że ma włączone wszystkie kierunkowskazy na stałe (palą się wszystkie migacze i nie migają).

W środku oczywiście kontrolka migaczy paliła się również.

Po włączeniu awaryjnych nie słychać było pracy przerywacza.

Przekręciłem kluczyk do jazdy - wszystko zgasło, odpaliłem auto, przejechałem 10km i wszystko działało bez zarzutu, migacze migały, odbijały, paliły się kiedy trzeba.

Niestety, podjechałem pod dom, wyłączyłem silnik, wyjąłem kluczyk i znów załączyły mi się na stałe wszystkie kierunki.

Co to może być grane? Pierwszy raz zdaża mi się coś takiego. Raz miałem przypadek gdy zawiesił się migacz na stałe ale tylko z jednej strony (ale wtedy niezależnie czy miałem włączony czy wyłączony silnik), po czym przeszło mu po godzinie i bez zarzutu do tej pory wszystko działało (tamten błąd wystąpił w kwietniu 2009r.)

Obecnie aby móc siedzieć spokojnie w domu poprostu odłączyłem aku na klemie - i oczywiście wszystko się wyłączyło.

Ciekawe jak będzie jutro rano...

Co może się dziać z tymi migaczami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za migacze i awaryjne odpowiada multimetr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

...a czemu to się mogło spiiiitolić?

Szczególnie tylko na wyłączonym silniku kiedy kluczyki trzymam w ręku?

Ostatnio miałem zmieniane podświetlenie w zegarach ale czy to może być winne?

Teraz wszystko działa w samochodzie idealnie poza tymi migaczami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To na bank multitimer (zegar czasowy)

jak kupiłem poprzednią viki to miałem to samo, na płytce się zimne luty porobiły, pojechałem do znajomego elektromechanika i je usunął, ale na długo to nie pomogło, po 2 miesiącach to samo, w dodatku przy tym objawie nie działają wycieraczki czasowe.

Problem usunąłem kupując inny multitimer za 40zł od VB anglika po lifcie. Było to 2 lata temu i do tej pory wszystko działa bez zastrzeżeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy jest jakas roznica w przed i poliftowym multimetrze albo rodzajach silnikow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Odrazu czarny scenariusz, na ogół przekaźnik się zwiera, zapieka w środku i daje taki efekt, przeczyść ich styki, jak masz w miarę dobrą ręke to możesz spróbować je otworzyć ii przeczyszcić wewnętrzne styki.

Multi do wszystkich był taki sam.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja miałem wtedy przedlifta (97rok) a założyłem multitimer z polifta (2000rok) i było OK.

co do silników to chyba nie ma różnicy też, bo ja miałem 1.6 8V a część była z 2.0 16V

Dla pewności jeśli byś się na szrot po to wybierał to byle z benzyniaka a nie diesla szukaj i będzie dobrze.

Jeśli masz możliwość to daj zaliczkę i sprawdź przez dzień czy dwa czy to było to, ale po objawach o jakich piszesz to na 90% myślę, że to multik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

multimter podaje mase i napiecie na cewke oraz napiecie do zasilania na oba przekazniki (K122 - kierunek lewy , K123 - kierunek prawy).

Schemat - zaznaczone na czerwono

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pomogłem (+)

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te przekaźniki są 2, po 1 na każdą stronę samochodu... czy to możliwe aby jednocześnie 2 się zwarły i to same z siebie? Jak wychodziłem z samochodu to wszystko było ok, natomiast jak wróciłem świeciły się i prawe i lewe kierunki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Chyba że tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to raczej w tym momencie jednak multi.

Przepraszam nie doczytałem że obie strony.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

multimter steruje masa cewek przekaznikow - masa na cewke przekaznika jest podawana w sposob przerywany - dlatego migacze mrugaja. mozliwe ze masa zrobila sie na stale i dlatego swieca na stale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Być może za bardzo spanikowałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odpiąłem aku na jakieś 3 godziny, po powrocie i podłączeniu wszystko wróciło do normy

Jeśli znów coś się zepsuje - będę się użalał na bieżąco

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na forum jest opisane ze czasem multimetr sie "zawiesza" i pomaga mu odpiecie aku na jakis czas:) choc to nie jest regula

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Znów muszę się pożalić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Otóż od wczoraj włączone na stałe migacze już nie są na stałe, ale niestety, obecnie stale świeci mi się lampka pod sufitem, a gdy włączam prawy kierunkowskaz to zaczyna migać w rytmie migacza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Czyli multimetr dalej pada i szybko muszę zaopatrzyć się w inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na to wychodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Multimetr obsługuje:

- kierunkowskazy i światła awaryjne

- sterowanie rytmem pracy wycieraczek przednich i tylnej

- tylne światło przeciwmgłowe i reflektor przeciwmgłowy przód

- opóźnienie wyłączenia światła wewnętrznego (kolo lusterka)

- oświetlenie wskaźników i brzeczek ostrzegawczy

- ogrzewanie lusterek i szyby tylnej

jak widac obie te rzeczy sa sterowanie z multimetru wiec problem jest w nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem to samo wymiana mutimera nic dała, dopiero poprawa połączeń pomiędzy multimeren i centralnym zamkiem sprawę załatwiła(wilgoć we wtykach).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kapral.1983

witam mam pytanie wszędzie piszecie o multimetrze ale moze ktoś mi powie dokładnie gdzie sie on znajduje bo nie jestem znawcą elektryki i ze schemat nic mi nie mówi może ktos mi pomoże z tym problemem wiem że za kierunki on odpowiada i przekazniki k122 i k123 ale ja nie moge ich odnaleśc pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego masz racje. sprawdzalem ostatnio u Lapek_AA dlaczego podczas jazdy wlaczaja mu sie awaryjne zamiast ktoregos z migaczy - okazalo sie ze padla centralka od c.z

Od centralnego do multimetru ida 3 przewody:

pin 10 - czarno-żółty 0,5 mm2

pin 12 - czarno-czerwony 0,5 mm2

pin 13 - czarno-biały 0,5 mm2

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie niestety ten multitimer rozładował akumulator do 0 w jedną noc (a zapewne nie sam multi tylko jakieś zwarcie przez niego powodowane)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz sprawdz centralkę alarmu jak masz nie oryginalny

albo centralkę centralnego zamka (tez jak nie oryginalna)

miałem tak w passacie

po wyłaczeniu silnika świeciły sie kierunki i lampki na desce

odłacz tą centralkę i nie powinno być zwarcia

nie wiem jak to się ma do centralki oryginalnej- moze tez powoduje zwarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdz polaczenia multi z centralnym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jezeli swieca migacze na stale.

z tego co pamietam to jak podalem mase na pin 13 (czarno-bialy przewod) to kontrolka od migaczy zaswiecila na stale

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Ravcio1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie teraz nie świecą się migacze na stałe (przynajmniej wczoraj jak przechodziłem obok auta po północy to nie widziałem żeby się świeciły, choć widziałem niewiele %%%

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Teraz mam włączoną na stałe lampkę podsufitki i gdy włączę kierunkowskaz to zaczyna ona migać w rytm migaczy.

Rano jak poszedłem wczoraj do auta to nie działało nic, próbowałem wzbudzić alarm ale baaaaardzo cicho było go słychać, nic więcej nie udało mi się odpalić.

Naładowałem aku, podłączyłem do auta i zakręcił silnikiem jakby nigdy nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kapral.1983

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kapral.1983

witam właśnie dobrałem się do multimera i oczyściłem wszystko i pozbyłem sie wilgoci. narazie wszystko wpożądku zobaczymy co bedzie dalej dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×