Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest klekocix

Załączone migacze na stałe

Recommended Posts

Guest klekocix

Zawsze jak pochwalę przed kimś moje auto to coś się musi z nim popsuć...

Dziś rano jeździłem sporo autem, wszystko było idealnie.

Zostawiłem więc auto na parkingu.

Po 4 godzinach przychodzę do niego i widzę, że ma włączone wszystkie kierunkowskazy na stałe (palą się wszystkie migacze i nie migają).

W środku oczywiście kontrolka migaczy paliła się również.

Po włączeniu awaryjnych nie słychać było pracy przerywacza.

Przekręciłem kluczyk do jazdy - wszystko zgasło, odpaliłem auto, przejechałem 10km i wszystko działało bez zarzutu, migacze migały, odbijały, paliły się kiedy trzeba.

Niestety, podjechałem pod dom, wyłączyłem silnik, wyjąłem kluczyk i znów załączyły mi się na stałe wszystkie kierunki.

Co to może być grane? Pierwszy raz zdaża mi się coś takiego. Raz miałem przypadek gdy zawiesił się migacz na stałe ale tylko z jednej strony (ale wtedy niezależnie czy miałem włączony czy wyłączony silnik), po czym przeszło mu po godzinie i bez zarzutu do tej pory wszystko działało (tamten błąd wystąpił w kwietniu 2009r.)

Obecnie aby móc siedzieć spokojnie w domu poprostu odłączyłem aku na klemie - i oczywiście wszystko się wyłączyło.

Ciekawe jak będzie jutro rano...

Co może się dziać z tymi migaczami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

...a czemu to się mogło spiiiitolić?

Szczególnie tylko na wyłączonym silniku kiedy kluczyki trzymam w ręku?

Ostatnio miałem zmieniane podświetlenie w zegarach ale czy to może być winne?

Teraz wszystko działa w samochodzie idealnie poza tymi migaczami...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na bank multitimer (zegar czasowy)

jak kupiłem poprzednią viki to miałem to samo, na płytce się zimne luty porobiły, pojechałem do znajomego elektromechanika i je usunął, ale na długo to nie pomogło, po 2 miesiącach to samo, w dodatku przy tym objawie nie działają wycieraczki czasowe.

Problem usunąłem kupując inny multitimer za 40zł od VB anglika po lifcie. Było to 2 lata temu i do tej pory wszystko działa bez zastrzeżeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

A czy jest jakas roznica w przed i poliftowym multimetrze albo rodzajach silnikow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odrazu czarny scenariusz, na ogół przekaźnik się zwiera, zapieka w środku i daje taki efekt, przeczyść ich styki, jak masz w miarę dobrą ręke to możesz spróbować je otworzyć ii przeczyszcić wewnętrzne styki.

Multi do wszystkich był taki sam.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja miałem wtedy przedlifta (97rok) a założyłem multitimer z polifta (2000rok) i było OK.

co do silników to chyba nie ma różnicy też, bo ja miałem 1.6 8V a część była z 2.0 16V

Dla pewności jeśli byś się na szrot po to wybierał to byle z benzyniaka a nie diesla szukaj i będzie dobrze.

Jeśli masz możliwość to daj zaliczkę i sprawdź przez dzień czy dwa czy to było to, ale po objawach o jakich piszesz to na 90% myślę, że to multik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multimter podaje mase i napiecie na cewke oraz napiecie do zasilania na oba przekazniki (K122 - kierunek lewy , K123 - kierunek prawy).

Schemat - zaznaczone na czerwono

Please login or register to see this link.

Pomogłem (+)

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Te przekaźniki są 2, po 1 na każdą stronę samochodu... czy to możliwe aby jednocześnie 2 się zwarły i to same z siebie? Jak wychodziłem z samochodu to wszystko było ok, natomiast jak wróciłem świeciły się i prawe i lewe kierunki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba że tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to raczej w tym momencie jednak multi.

Przepraszam nie doczytałem że obie strony.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

multimter steruje masa cewek przekaznikow - masa na cewke przekaznika jest podawana w sposob przerywany - dlatego migacze mrugaja. mozliwe ze masa zrobila sie na stale i dlatego swieca na stale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Być może za bardzo spanikowałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odpiąłem aku na jakieś 3 godziny, po powrocie i podłączeniu wszystko wróciło do normy

Jeśli znów coś się zepsuje - będę się użalał na bieżąco

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na forum jest opisane ze czasem multimetr sie "zawiesza" i pomaga mu odpiecie aku na jakis czas:) choc to nie jest regula

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Znów muszę się pożalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Otóż od wczoraj włączone na stałe migacze już nie są na stałe, ale niestety, obecnie stale świeci mi się lampka pod sufitem, a gdy włączam prawy kierunkowskaz to zaczyna migać w rytmie migacza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Czyli multimetr dalej pada i szybko muszę zaopatrzyć się w inny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na to wychodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Multimetr obsługuje:

- kierunkowskazy i światła awaryjne

- sterowanie rytmem pracy wycieraczek przednich i tylnej

- tylne światło przeciwmgłowe i reflektor przeciwmgłowy przód

- opóźnienie wyłączenia światła wewnętrznego (kolo lusterka)

- oświetlenie wskaźników i brzeczek ostrzegawczy

- ogrzewanie lusterek i szyby tylnej

jak widac obie te rzeczy sa sterowanie z multimetru wiec problem jest w nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem to samo wymiana mutimera nic dała, dopiero poprawa połączeń pomiędzy multimeren i centralnym zamkiem sprawę załatwiła(wilgoć we wtykach).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapral.1983

witam mam pytanie wszędzie piszecie o multimetrze ale moze ktoś mi powie dokładnie gdzie sie on znajduje bo nie jestem znawcą elektryki i ze schemat nic mi nie mówi może ktos mi pomoże z tym problemem wiem że za kierunki on odpowiada i przekazniki k122 i k123 ale ja nie moge ich odnaleśc pomocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego masz racje. sprawdzalem ostatnio u Lapek_AA dlaczego podczas jazdy wlaczaja mu sie awaryjne zamiast ktoregos z migaczy - okazalo sie ze padla centralka od c.z

Od centralnego do multimetru ida 3 przewody:

pin 10 - czarno-żółty 0,5 mm2

pin 12 - czarno-czerwony 0,5 mm2

pin 13 - czarno-biały 0,5 mm2

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

U mnie niestety ten multitimer rozładował akumulator do 0 w jedną noc (a zapewne nie sam multi tylko jakieś zwarcie przez niego powodowane)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz sprawdz centralkę alarmu jak masz nie oryginalny

albo centralkę centralnego zamka (tez jak nie oryginalna)

miałem tak w passacie

po wyłaczeniu silnika świeciły sie kierunki i lampki na desce

odłacz tą centralkę i nie powinno być zwarcia

nie wiem jak to się ma do centralki oryginalnej- moze tez powoduje zwarcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdz polaczenia multi z centralnym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jezeli swieca migacze na stale.

z tego co pamietam to jak podalem mase na pin 13 (czarno-bialy przewod) to kontrolka od migaczy zaswiecila na stale

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ravcio1985

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

U mnie teraz nie świecą się migacze na stałe (przynajmniej wczoraj jak przechodziłem obok auta po północy to nie widziałem żeby się świeciły, choć widziałem niewiele %%%

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Teraz mam włączoną na stałe lampkę podsufitki i gdy włączę kierunkowskaz to zaczyna ona migać w rytm migaczy.

Rano jak poszedłem wczoraj do auta to nie działało nic, próbowałem wzbudzić alarm ale baaaaardzo cicho było go słychać, nic więcej nie udało mi się odpalić.

Naładowałem aku, podłączyłem do auta i zakręcił silnikiem jakby nigdy nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapral.1983

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kapral.1983

witam właśnie dobrałem się do multimera i oczyściłem wszystko i pozbyłem sie wilgoci. narazie wszystko wpożądku zobaczymy co bedzie dalej dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...