Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
driveron

Silnik x16xel czasem pracuje jak V-ka

Recommended Posts

Witam. Od niedawna pojawił się problem w mojej Viki. Chodzi o to, że rano po odpaleniu zimnego silnika chodzi normalnie - podwyższone obroty świadczą o załączeniu ssania itp. Jak już popracuje kilka minut zaczyna pracować jak V - słychać to tym bardziej że mam spotrowy końcowy tłumik, i wyczówalne są zdecydowanie wibracje silnika. Przed tym wszystkim jakiś czas temu porobiło mi się to

Please login or register to see this link.

ale błąd już się nie pokazuje. Po rozgrzaniu silnika probnem z nierówną pracą silnika jakby trochę ustąpił tzn. nie ma nierównej pracy cały czas - raz pracuje równo, a raz nie. Czyć też lekką przymułkę. Wymieniłem świece (bo tylko na to było mnie stać w tym momencie) i tuż po wymianie było malinowo... silnik pracował rózniutko, na postoju wrażenie jak by zgasł, przyśpieszał ładnie itd. Lecz na drugi dzień po wymianie świec problem powrócił, z tą różnicą, że okres nierównej pracy silnika jest znacznie krótszy niż przedtem i tylko na zimnym silniku. Po kilku chwilach pracuje równiutko ale troszkę muli. Czy może to być wina czujnika temperatury podającego informacje do ECU? Przewodów niestety nie mam tylko tą durną cewkę pieruńsko drogą, a nie chcę jej wymieniać na próżno. Nie wiem co robić, a nie mam zabardzo kasy na wszelkie warsztatowe pomiary nietety. Domyślam się że przydało by się sprawdzić ciśnienie kompresji, pomierzyć jakimś cudem tą cewkę i sam jeszcze nie wiem co... Ale może ktoś spotkał się z przyczyną podobnego zachowania silnika? Mam nadzieje że to jakas pierdoła...

Etit: Dla pewności przeczyściłem przepustnicę, krokowca i EGR'a. W przepustnicy totalnie zapchany był jeden kanalik - taki najmniejszej średnicy. Króciec od tego kanalika łączy się wężykiem z takim NIE WIEM CZYM po lewej stronie silnika (stojąc przodem do maski), a z kolei z tego czegoś odchodzi plastikowy wężyk gdzieś do wnętrza, lub do tyłu samochodu. (Ten wężyk był urwany, ale już dosztkukowałem). Poskładałem samochód w całość, odpaliłem... na razie działa. Zobaczymy jak będzie po nocy...

Edit: No i d*** zbita... nic to nie dało ;(

Edited by driveron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sory że tak pisze post pod postem, ale chcialem wyciągnąć temat na wierzch... Otóż zmiana cewki nie pomogła...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co to jeszcze może być bo już brakuje mi cierpliwości...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...