Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
driveron

Silnik x16xel czasem pracuje jak V-ka

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam. Od niedawna pojawił się problem w mojej Viki. Chodzi o to, że rano po odpaleniu zimnego silnika chodzi normalnie - podwyższone obroty świadczą o załączeniu ssania itp. Jak już popracuje kilka minut zaczyna pracować jak V - słychać to tym bardziej że mam spotrowy końcowy tłumik, i wyczówalne są zdecydowanie wibracje silnika. Przed tym wszystkim jakiś czas temu porobiło mi się to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ale błąd już się nie pokazuje. Po rozgrzaniu silnika probnem z nierówną pracą silnika jakby trochę ustąpił tzn. nie ma nierównej pracy cały czas - raz pracuje równo, a raz nie. Czyć też lekką przymułkę. Wymieniłem świece (bo tylko na to było mnie stać w tym momencie) i tuż po wymianie było malinowo... silnik pracował rózniutko, na postoju wrażenie jak by zgasł, przyśpieszał ładnie itd. Lecz na drugi dzień po wymianie świec problem powrócił, z tą różnicą, że okres nierównej pracy silnika jest znacznie krótszy niż przedtem i tylko na zimnym silniku. Po kilku chwilach pracuje równiutko ale troszkę muli. Czy może to być wina czujnika temperatury podającego informacje do ECU? Przewodów niestety nie mam tylko tą durną cewkę pieruńsko drogą, a nie chcę jej wymieniać na próżno. Nie wiem co robić, a nie mam zabardzo kasy na wszelkie warsztatowe pomiary nietety. Domyślam się że przydało by się sprawdzić ciśnienie kompresji, pomierzyć jakimś cudem tą cewkę i sam jeszcze nie wiem co... Ale może ktoś spotkał się z przyczyną podobnego zachowania silnika? Mam nadzieje że to jakas pierdoła...

Etit: Dla pewności przeczyściłem przepustnicę, krokowca i EGR'a. W przepustnicy totalnie zapchany był jeden kanalik - taki najmniejszej średnicy. Króciec od tego kanalika łączy się wężykiem z takim NIE WIEM CZYM po lewej stronie silnika (stojąc przodem do maski), a z kolei z tego czegoś odchodzi plastikowy wężyk gdzieś do wnętrza, lub do tyłu samochodu. (Ten wężyk był urwany, ale już dosztkukowałem). Poskładałem samochód w całość, odpaliłem... na razie działa. Zobaczymy jak będzie po nocy...

Edit: No i d*** zbita... nic to nie dało ;(

Edytowano przez driveron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

up

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sory że tak pisze post pod postem, ale chcialem wyciągnąć temat na wierzch... Otóż zmiana cewki nie pomogła...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Co to jeszcze może być bo już brakuje mi cierpliwości...??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×