Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Dzejms

Skąd olej w tym miejscu?

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Problem jak w temacie.

Na 3 cylindrze cały czas mam mokry wężyk podciśnienia (wymieniałem je jakiś miesiąc temu ponownie po dwu latach i ten właśnie był najgorzej dziurawy). Przed wymianą też było tam mokro.

Mokro też jest pod nim jak widać na zdjęciu. Wygląda jakby olej wylatywał ze środka tam gdzie wciśnięty jest wężyk. Czy to możliwe?

Edytowano przez megakop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość midget
Napisano (edytowany)

Proponuję dokładnie umyć silnik w tym miejscu i obserwować go przez kolejne kilka dni. Ja raczej stawiałbym na to, że przepuszcza w tamtym miejscu uszczelka pod pokrywą zaworów. Tym bardziej, że widać wilgotne także na boki od tego przelewu a nie tylko przy samym wężyku. U mnie też było podobnie i po wymianie efekt widać.

Edytowano przez midget

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Trochę to trwało, ale już wiem na 100% skąd leci olej. Wyciek spod pokrywy kolektora ssącego. Zdiagnozowali mi to w ASO Opla u Mikołajczaka w Bydgoszczy przy wymianie świec żarowych (tak przy okazji to jednej nie dało się wykręcić. :angry2: )

Zrobili to w ciekawy ale bardzo prosty sposób. Popsikali jakąś pianką i gdy dodawali gazu było widać jak z tego miejsca bąbelkuje. Mechanik powiedział, że jak nie mam plam pod autem to mam jeździć bo czasami wymiana uszczelki niewiele pomaga, gdyż robi się tam wybrzuszenie. Wtedy nie zastanawiałem się dlaczego w komorze kolektora ssącego jest olej i odjechałem. Jednak po zastanowieniu się teraz myślę, że tam powinny być same spaliny i nie powinno być oleju. Google zaprowadziły mnie na forum VW gdzie wyczytałem, że cyt. "Niejednokrotnie nadmiar oleju w dolocie jest spowodowany nie przez turbo ale przez odme i separator oleju w pokrywie. Mozna wymienic pokrywe lecz to chyba jest zbyt kosztowne... mozna odme wsadzic do butelki plastikowej (najtańsze ale niezbyt ekologiczne rozwiazanie) bądz zastosowac dodatkowo jakiś skraplacz olejowy".

I tu pytanie. Czy może mi jakiś fachowiec wyjaśnić jak to jest w naszych Opelkach? :rolleyes:

Edytowano przez megakop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to jest w naszych silnikach?

Z tego co widziałem na allegro to w pokrywie nie ma nic, żadnego separatora oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...