Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Dzejms

Skąd olej w tym miejscu?

Recommended Posts

Please login or register to see this image.

Problem jak w temacie.

Na 3 cylindrze cały czas mam mokry wężyk podciśnienia (wymieniałem je jakiś miesiąc temu ponownie po dwu latach i ten właśnie był najgorzej dziurawy). Przed wymianą też było tam mokro.

Mokro też jest pod nim jak widać na zdjęciu. Wygląda jakby olej wylatywał ze środka tam gdzie wciśnięty jest wężyk. Czy to możliwe?

Edited by megakop

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest midget

Proponuję dokładnie umyć silnik w tym miejscu i obserwować go przez kolejne kilka dni. Ja raczej stawiałbym na to, że przepuszcza w tamtym miejscu uszczelka pod pokrywą zaworów. Tym bardziej, że widać wilgotne także na boki od tego przelewu a nie tylko przy samym wężyku. U mnie też było podobnie i po wymianie efekt widać.

Edited by midget

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

Trochę to trwało, ale już wiem na 100% skąd leci olej. Wyciek spod pokrywy kolektora ssącego. Zdiagnozowali mi to w ASO Opla u Mikołajczaka w Bydgoszczy przy wymianie świec żarowych (tak przy okazji to jednej nie dało się wykręcić. :angry2: )

Zrobili to w ciekawy ale bardzo prosty sposób. Popsikali jakąś pianką i gdy dodawali gazu było widać jak z tego miejsca bąbelkuje. Mechanik powiedział, że jak nie mam plam pod autem to mam jeździć bo czasami wymiana uszczelki niewiele pomaga, gdyż robi się tam wybrzuszenie. Wtedy nie zastanawiałem się dlaczego w komorze kolektora ssącego jest olej i odjechałem. Jednak po zastanowieniu się teraz myślę, że tam powinny być same spaliny i nie powinno być oleju. Google zaprowadziły mnie na forum VW gdzie wyczytałem, że cyt. "Niejednokrotnie nadmiar oleju w dolocie jest spowodowany nie przez turbo ale przez odme i separator oleju w pokrywie. Mozna wymienic pokrywe lecz to chyba jest zbyt kosztowne... mozna odme wsadzic do butelki plastikowej (najtańsze ale niezbyt ekologiczne rozwiazanie) bądz zastosowac dodatkowo jakiś skraplacz olejowy".

I tu pytanie. Czy może mi jakiś fachowiec wyjaśnić jak to jest w naszych Opelkach? :rolleyes:

Edited by megakop

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie jak to jest w naszych silnikach?

Z tego co widziałem na allegro to w pokrywie nie ma nic, żadnego separatora oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...