Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
simeone

Uszkodzony układ wspomagania - co robić?

Recommended Posts

Po raz kolejny zwracam się z prośbą o pomoc. Tym razem problem dotyczy układu wspomagania kierownicy.

Zaczęło się od tego, że w pewnym momencie pompa wspomagania zaczęła hałasować, ale okazało się, że jest za mało płynu. Po dolaniu przez chwilę wszystko było OK. Jednak dzisiaj, podczas dość intensywnego manewrowania, płynu znowu ubyło i podczas uzupełniania coś trzasnęło i cały płyn wylądował na ziemi. Zajrzałem pod auto i zobaczyłem pękniętą gumę na maglownicy, przez którą skapywały resztki płynu.

Poniżej zamieszczam zdjęcia, które od razu zrobiłem i bardzo proszę o poradę oraz wskazówki - Co mogło się stać? Jak rozwiązać problem - czy wystarczy wymiana dziurawej gumy czy może coś więcej? Jakie mogą być koszty części/roboty?

Please login or register to see this image.

S6303213.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zolty

Please login or register to see this quote.

kolego czeka cie regeneracja maglownicy niestety zalezy gdzie to koszt do 1100zl samemu jak wyjmiesz to bedzie taniej mi wyszlo 600zl, za regeneracje dalem 400zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mógłbyś napisać coś więcej? Widzę, że jesteś z Wrocławia. Gdzie robiłeś regenerację i za co dodatkowo, oprócz regeneracji zapłaciłeś? Trzeba kupić jakiś zestaw naprawczy? Ile trwa taka zabawa i czy nie lepiej opłaca się kupno nowej/używanej maglownicy? Można jeździć z taką maglownicą bez płynu w układzie?

Edited by simeone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zolty

Please login or register to see this quote.

regeneracje robilem pod wroclawiem czyli w mirkowie ul.rzemieslnicza numeru niepamietam ale za regeneracje calej maglownicy wyjetej dalem 400zl +plyn do spomagania kolo 35zl +2 szt.gumowe oslony co uciebie jedna pekla 30zl+ 2 szt.drążki poprzeczne 135zl .a jeszcze robilem zbieznosc po znajomosci 50zl razem wyszlo 650zl.Nowa jest droga ,jak ci szczeliła oslona to nie jezdzij juz bo pompe zepsujesz a uzywana maglownica nie wiadomo w jakim stanie jest lepiej regenerowac. Jezdze juz 7 miesiecy jak dotej pory i nic sie niedzieje

Edited by zolty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

chyba że sam zrobisz to bedzie dużo taniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

spróbuj kupić od anglika i poprzekładaj na pewno będzie taniej ja tak zrobiłem i elegancko jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest pewne ryzyko, którego nie podejmę. Oszczędność góra 200 zł a szansa powodzenia 50/50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Skoro wyciągłeś sam, to i pewno sam załorzysz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Napewno lepiej oddać do regeneracji, bedziesz miał na to gwarancje. O warsztaty zajmujące sie regeneracją pytaj na oddziałowym topicku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszę jak kształtuje się sytuacja na chwilę obecną.

Otóż po wymontowaniu maglownicy zawiozłem ją do regeneracji do częstochowskiej firmy "Argo" znajdującej się przy ulicy Warszawskiej 320. Koszt przy zwrocie uszkodzonej części wynosi 550zł w przypadku przesyłki kurierskiej. Ja otrzymałem 30-sto złotowy rabat ze względu na odbiór osobisty. W zestawie otrzymałem oprócz maglownicy dwie osłony gumowe, komplet nowych obejm montażowych, instrukcję montażu oraz 12-sto miesięczną gwarancję. Panowie dają możliwość przedłużenia gwarancji o rok w cenie 250 zł.

Przed montażem maglownicy, zgodnie z zaleceniem, pokręciłem trochę rozrusznikiem w celu wypompowania resztek starego płynu. Następnie zamontowałem zregenerowaną maglownicę i zalałem płynem. Zdziwiła mnie trochę ilość płynu jaki zmieścił się w układzie, gdyż było to niecały 1 litr. Wnioskuję z tego, że stary płyn nie został wyrzucony w całości z układu.

W każdym razie jest już około 200 km jak jeżdżę z wymienioną maglownicą i puki co nie ma żadnych problemów. Całkowity koszt jaki poniosłem to 566zł za maglownicę i płyn do wspomagania, plus podróż do Częstochowy (nie liczę 2 dni spędzonych pod samochodem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak przejeździsz około 1000 km to sprawdź czy ci się osłony nie poskręcały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...