Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vectra_man

Chiptuning 2.0 DTI

Recommended Posts

Witam forumowiczów

Temat pewnie był już poruszany ale nie chcę odświeżać starych wątków. Otóż zastanawiam się nad zmianą oprogramowania w mojej VB 2.0DTI z 2000 roku. Byłbym wdzięczny gdyby osoby znające się na tym czy zajmujące na codzień a najlepiej te które same się zdecydowały na podobny zabieg wypowiedziały.

1. Przede wszystkim skąd biorą się takie różnice w cenie? Firmy oferujące takie usługi mają cennik zaczynające się na 1200zł a kończące na 1800... Na allegro można kupić taki program za 200 zł. Rozumiem że dochodzi do tego jeszcze hamownia, podpięcie do komputerka ale to są wydatki rzędu 100-200 zł.

2. Jak zmieni się charakterystyka silnika? Jak wiadomo silnik 2.0DTI do zbyt elastycznych nie należy, w moim przypadku zaczyna ciągnąć od ok 1900 rpm a kończy już przy ok 4300 rpm. Czy chip może poprawić elastyczność na niskich obrotach? Bo nie chciałbym żeby zmienił charakterystykę na jeszcze bardziej wysokoobrotową.

3. W internecie prawie zawsze przedstawiane są przyrosty silnika Y20DTH (230NM) natomiast ja z tego co się orientuję mam X20DTH czyli 100KM @ 4300rpm oraz 205NM. Na jaki przyrost mogłbym ewentualnie liczyć?

4. Jak wygląda kwestia spalania po tym zabiegu? Ewentualnie czy mogą się pojawić jakieś usterki spowodowane zmianą oprogramowania? Czy firmy zajmujące się tuningami dają jakieś gwarancje?

5. No i dość ważna dla mnie sprawa, czy po tuningu jest szansa że silnik zacznie się jakoś sensowniej nagrzewać? Bo ja pokonuję dość krótkie dystanse i w takie mrozy jak ostatnio to musze przejechać ładnych pare km żeby w ogole mi się wskażnik przesunął z niebieskiego pola i ogrzewanie zaczęło działać... Niektórzy mowią ze te silniki tak wolno się nagrzewają bo nie są zbytnio wysilone (w końcu 100KM z pojemnosci 1995cm to jest bardzo mało). Podobnie sprawa się ma z wkręcaniem na obroty. Gdy silnik jest zimny to wygląda to nieciekawie, wskazówka bardzo bardzo leniwie wspina się ku górze.

6. Czy ktoś może polecić jakiś dobry zakład zajmujący sie tego typu przeróbkami w Łodzi, okolicach czy nawet już w Wawie?

Silnik mam w dobrym stanie, ma przejechane (rzeczywiście) ok 165 tys. km. Regularnie wymieniam w nim olej, filtry oraz co jakiś czas badane są parametry na lapku, podczas jazdy i wszystko jest OK. Bede bardzo wdzięczny za wszelkie wypowiedzi, mysle ze temat też może zainteresować inne osoby, które wahają się na chiptuningiem. Pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Różnice w cenie biorą się z doświadczenia, tak jak wspomniałeś, hamowni. Są tacy co wgrają za 600 (niby nie gotowca) i są tacy co biorą 1200 i też bóg ich tam wie co robią, ale jednak duża firma z renomą musi swoje pobrać, opłacić pracowników, wynajem itp, stąd pewnie też i ceny. Za doświadczenie się płaci.

2. Na pewno będzie się szybciej wkręcał, lepiej przyśpieszał, ale czy zacznie ciągnąć od jeszcze niższych obrotów- raczej mało prawdopodobne, taka konstrukcja turbo.

3. jak sam zauważyłeś masz mniejszą moc na początku, więc osiągniety przyrost będzie porownywalny jak z Y20DTH, ale bedziesz mial mniejsza moc wyjsciowa

4. Co do spalania to nie wiem, gwarancje dają, ale podobno jest to tylko nic nie znaczący papierek, nikt nie zagwarantuje że w 10-12 letnim aucie nie klęknie turbina, czy motor.

5. Jak będziesz mocniej dusił to się szybciej nagrzeje, ale najlepiej sprawdzić termostat, czujnik -> opcom.

6. -

Edited by Ryba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tichy

Poniżej wykres, u mnie jest wymieniony chip - auto lepiej się wkręca, nie odczuwalny jest spadek mocy po włączeniu klimy, spalanie ok. 1l większe.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie to chyba powinno spasć większa moc łatwiej auto "rozbujać" itd.. chyba ,że CIę z tej mocy bardziej korzysta i mocniej przyciska pedał gazu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie poleca się gotowców które są oferowane za 300 zł itp. Musi byc autko na hamowni sprawdzone przed i po a soft (oprogramowanie) indywidualnie dobrane do auta i jego zuzycia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja robilem u siebie u jednego z lepszych elekronikow na slasku,zaplacilem 500zl

efekty,szybciej sie zbiera

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie kopci,spalanie raczej bez zmian,

nie bylem na hamowni,ale szacuje moc na okolo 120km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

where ? :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

racibórz.nie masz daleko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> auto zrobione w 3 godziny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by patrykkietrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a masz moze jakas strone ?

zmienili Ci tylko program ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gosc nie ma strony,mam tylko nr telefonu,z tego co widzialem u niego na placu,to same porzade fury stoja,nawet z niemiec mu przywoza auta do roboty,kolega z pracy jest jego sasiadem i mowi ze w lato od roboty nie moze sie opedzic,z tego co widzialem na placu i niego jak bylem,to jest to prawda

wyciagal kompa,zmienil mapy poskladal do kupy i gotowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha ok moze w przyszlym miesiacu sie zglosze po nr i sie wybiore

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> ...

a powiedz Mi bardzo odczuwalna jest roznica ? :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja odczuwam,szczegolnie na 2 i 3 biegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak cos to zapraszam na gg zeby koledze nie robic dalszego OT

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tichy

Please login or register to see this quote.

po to się tuninguje, żeby korzystać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje za odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Patrykkietrz i Tichy napiszcie jeszcze jak zmieniła się charakterystyka silnika? Czy ciągnie od niższych obrotów lub dalej jest żwawy powyżej 4 tys rpm? Czy po prostu zwiększył się moment obrotowy odpowiednio o ileś % dla poszczególnych obrotów. Szczególnie zależy mi żeby miał mocny dół, jezdze praktycznie tylko po mieście także nie mam okazji zbyt często kręcić powyżej 3 tys także elastyczniejszy silnik nie zmuszałby mnie do częstych zmian biegów.

Słyszałem opinie też że w silniku 2.2dti jest troszke inna turbina przez co jest on elastyczniejszy. Niektórzy bawili się nawet w przekładanie turbin. Czy dałoby to jakieś pozytywne efekty w przypadku silnika 2.0 DTI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 DTI ma Turbo o zmiennej geometrii, które zaczyna ładować już od ok. 1500 rpm. W 2.0 jest zwykłe turbo, które pompuje dopiero od ok. 1850 rpm więc nie osiągniesz mocniejszego dołu po zmianie programu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie czuc wyrazna poprawe od 1800 obrtów,zaczyna wtedy ładnie przyspieszac, czuc róznice na 2,3,4 biegu do okolo 3.5tys obrotów

teraz nie ma problemow z wyprzedzaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja tez czasem smigam po miescie i jak dla mnie jest lepiej,niz na serii

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patryk a jaka wage ma Twoje kombi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiesz ze nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dowodzie powinna byc waga bo chcialbym porownac wage szklarnii ze sedesem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kotlet

Kombi waży niecałe 1500 kg. Chyba 1430 jest wpisane w dowodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1470kg z pełnym bakiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bynajmniej moje auto w realu tyle waży....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sawa

Witam koledzy. Mam pytanko jak wyglada żywotność silnika po takim zabiegu. Moja viki ma przelatane na liczniku 282000 ( nie wiadomo ile z rzeczywistości) i robie dzienne po jakies 200 km głownie po mieście. Zastanawiam się czy jak wrzucę chip to nie bedę musiał wymieniać silnika za jakieś 20-30 tyś.km. Czy taki zabieg nie skraca żywotności silnika. Czy może cie mi polecić jakis dobry warsztat w wawie lub nie koniecznie (nie jest dla mnie problemem skoczyć nad morze albo w góry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> Z góry dzieki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy tym przebiegu już bym się wstrzymał na Twoim miejscu. Chociaż wiadomo, może być sprawniejszy niż niejeden z przebiegiem o 100 tysi mniejszym. Tak czy siak, chyba ryzyko było by spore. P.S. Dziwi mnie, że ktoś pisał iż nie sprawdził auta na hamowni po takim zabiegu! Chyba warto by to zrobić, jak już się programik ułoży, bo to, że ktoś subiektywnie wyczuł, ze ma 20 kucy więcej to troszkę śmieszne jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam zapytać tu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest robertoz

Please login or register to see this quote.

Z tak dużym przebiegiem auta i przy tak dużych przebiegach dziennych to chipa raczej nie zakładałbym.Przy całym szacunku dla silnika dti ale czeka Cie jeszcze góra z 50 tys. przebiegu i koniec....czyli przeliczając wg Twoich przebiegów dziennych z 8 miesięcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koniec ale czego? :] Też zastanawiałem się nad chipem, ale przebieg 330tys.km i zaniechałem tego zabiegu, jeszcze wszystko orginał (poduchy,wszystkie łożyska, przeguby,sprzęgło itp...) a po chipie zaczęło by się dziać...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...