Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

vectra_man

Chiptuning 2.0 DTI

Polecane posty

Witam forumowiczów

Temat pewnie był już poruszany ale nie chcę odświeżać starych wątków. Otóż zastanawiam się nad zmianą oprogramowania w mojej VB 2.0DTI z 2000 roku. Byłbym wdzięczny gdyby osoby znające się na tym czy zajmujące na codzień a najlepiej te które same się zdecydowały na podobny zabieg wypowiedziały.

1. Przede wszystkim skąd biorą się takie różnice w cenie? Firmy oferujące takie usługi mają cennik zaczynające się na 1200zł a kończące na 1800... Na allegro można kupić taki program za 200 zł. Rozumiem że dochodzi do tego jeszcze hamownia, podpięcie do komputerka ale to są wydatki rzędu 100-200 zł.

2. Jak zmieni się charakterystyka silnika? Jak wiadomo silnik 2.0DTI do zbyt elastycznych nie należy, w moim przypadku zaczyna ciągnąć od ok 1900 rpm a kończy już przy ok 4300 rpm. Czy chip może poprawić elastyczność na niskich obrotach? Bo nie chciałbym żeby zmienił charakterystykę na jeszcze bardziej wysokoobrotową.

3. W internecie prawie zawsze przedstawiane są przyrosty silnika Y20DTH (230NM) natomiast ja z tego co się orientuję mam X20DTH czyli 100KM @ 4300rpm oraz 205NM. Na jaki przyrost mogłbym ewentualnie liczyć?

4. Jak wygląda kwestia spalania po tym zabiegu? Ewentualnie czy mogą się pojawić jakieś usterki spowodowane zmianą oprogramowania? Czy firmy zajmujące się tuningami dają jakieś gwarancje?

5. No i dość ważna dla mnie sprawa, czy po tuningu jest szansa że silnik zacznie się jakoś sensowniej nagrzewać? Bo ja pokonuję dość krótkie dystanse i w takie mrozy jak ostatnio to musze przejechać ładnych pare km żeby w ogole mi się wskażnik przesunął z niebieskiego pola i ogrzewanie zaczęło działać... Niektórzy mowią ze te silniki tak wolno się nagrzewają bo nie są zbytnio wysilone (w końcu 100KM z pojemnosci 1995cm to jest bardzo mało). Podobnie sprawa się ma z wkręcaniem na obroty. Gdy silnik jest zimny to wygląda to nieciekawie, wskazówka bardzo bardzo leniwie wspina się ku górze.

6. Czy ktoś może polecić jakiś dobry zakład zajmujący sie tego typu przeróbkami w Łodzi, okolicach czy nawet już w Wawie?

Silnik mam w dobrym stanie, ma przejechane (rzeczywiście) ok 165 tys. km. Regularnie wymieniam w nim olej, filtry oraz co jakiś czas badane są parametry na lapku, podczas jazdy i wszystko jest OK. Bede bardzo wdzięczny za wszelkie wypowiedzi, mysle ze temat też może zainteresować inne osoby, które wahają się na chiptuningiem. Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

1. Różnice w cenie biorą się z doświadczenia, tak jak wspomniałeś, hamowni. Są tacy co wgrają za 600 (niby nie gotowca) i są tacy co biorą 1200 i też bóg ich tam wie co robią, ale jednak duża firma z renomą musi swoje pobrać, opłacić pracowników, wynajem itp, stąd pewnie też i ceny. Za doświadczenie się płaci.

2. Na pewno będzie się szybciej wkręcał, lepiej przyśpieszał, ale czy zacznie ciągnąć od jeszcze niższych obrotów- raczej mało prawdopodobne, taka konstrukcja turbo.

3. jak sam zauważyłeś masz mniejszą moc na początku, więc osiągniety przyrost będzie porownywalny jak z Y20DTH, ale bedziesz mial mniejsza moc wyjsciowa

4. Co do spalania to nie wiem, gwarancje dają, ale podobno jest to tylko nic nie znaczący papierek, nikt nie zagwarantuje że w 10-12 letnim aucie nie klęknie turbina, czy motor.

5. Jak będziesz mocniej dusił to się szybciej nagrzeje, ale najlepiej sprawdzić termostat, czujnik -> opcom.

6. -

Edytowano przez Ryba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Poniżej wykres, u mnie jest wymieniony chip - auto lepiej się wkręca, nie odczuwalny jest spadek mocy po włączeniu klimy, spalanie ok. 1l większe.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spalanie to chyba powinno spasć większa moc łatwiej auto "rozbujać" itd.. chyba ,że CIę z tej mocy bardziej korzysta i mocniej przyciska pedał gazu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie poleca się gotowców które są oferowane za 300 zł itp. Musi byc autko na hamowni sprawdzone przed i po a soft (oprogramowanie) indywidualnie dobrane do auta i jego zuzycia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja robilem u siebie u jednego z lepszych elekronikow na slasku,zaplacilem 500zl

efekty,szybciej sie zbiera

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie kopci,spalanie raczej bez zmian,

nie bylem na hamowni,ale szacuje moc na okolo 120km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

where ? :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

racibórz.nie masz daleko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> auto zrobione w 3 godziny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez patrykkietrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a masz moze jakas strone ?

zmienili Ci tylko program ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

gosc nie ma strony,mam tylko nr telefonu,z tego co widzialem u niego na placu,to same porzade fury stoja,nawet z niemiec mu przywoza auta do roboty,kolega z pracy jest jego sasiadem i mowi ze w lato od roboty nie moze sie opedzic,z tego co widzialem na placu i niego jak bylem,to jest to prawda

wyciagal kompa,zmienil mapy poskladal do kupy i gotowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha ok moze w przyszlym miesiacu sie zglosze po nr i sie wybiore

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> ...

a powiedz Mi bardzo odczuwalna jest roznica ? :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja odczuwam,szczegolnie na 2 i 3 biegu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak cos to zapraszam na gg zeby koledze nie robic dalszego OT

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

po to się tuninguje, żeby korzystać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Patrykkietrz i Tichy napiszcie jeszcze jak zmieniła się charakterystyka silnika? Czy ciągnie od niższych obrotów lub dalej jest żwawy powyżej 4 tys rpm? Czy po prostu zwiększył się moment obrotowy odpowiednio o ileś % dla poszczególnych obrotów. Szczególnie zależy mi żeby miał mocny dół, jezdze praktycznie tylko po mieście także nie mam okazji zbyt często kręcić powyżej 3 tys także elastyczniejszy silnik nie zmuszałby mnie do częstych zmian biegów.

Słyszałem opinie też że w silniku 2.2dti jest troszke inna turbina przez co jest on elastyczniejszy. Niektórzy bawili się nawet w przekładanie turbin. Czy dałoby to jakieś pozytywne efekty w przypadku silnika 2.0 DTI?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.2 DTI ma Turbo o zmiennej geometrii, które zaczyna ładować już od ok. 1500 rpm. W 2.0 jest zwykłe turbo, które pompuje dopiero od ok. 1850 rpm więc nie osiągniesz mocniejszego dołu po zmianie programu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie czuc wyrazna poprawe od 1800 obrtów,zaczyna wtedy ładnie przyspieszac, czuc róznice na 2,3,4 biegu do okolo 3.5tys obrotów

teraz nie ma problemow z wyprzedzaniem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja tez czasem smigam po miescie i jak dla mnie jest lepiej,niz na serii

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patryk a jaka wage ma Twoje kombi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiesz ze nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w dowodzie powinna byc waga bo chcialbym porownac wage szklarnii ze sedesem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kotlet

Kombi waży niecałe 1500 kg. Chyba 1430 jest wpisane w dowodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1470kg z pełnym bakiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bynajmniej moje auto w realu tyle waży....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sawa

Witam koledzy. Mam pytanko jak wyglada żywotność silnika po takim zabiegu. Moja viki ma przelatane na liczniku 282000 ( nie wiadomo ile z rzeczywistości) i robie dzienne po jakies 200 km głownie po mieście. Zastanawiam się czy jak wrzucę chip to nie bedę musiał wymieniać silnika za jakieś 20-30 tyś.km. Czy taki zabieg nie skraca żywotności silnika. Czy może cie mi polecić jakis dobry warsztat w wawie lub nie koniecznie (nie jest dla mnie problemem skoczyć nad morze albo w góry

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> Z góry dzieki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu już bym się wstrzymał na Twoim miejscu. Chociaż wiadomo, może być sprawniejszy niż niejeden z przebiegiem o 100 tysi mniejszym. Tak czy siak, chyba ryzyko było by spore. P.S. Dziwi mnie, że ktoś pisał iż nie sprawdził auta na hamowni po takim zabiegu! Chyba warto by to zrobić, jak już się programik ułoży, bo to, że ktoś subiektywnie wyczuł, ze ma 20 kucy więcej to troszkę śmieszne jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polecam zapytać tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość robertoz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tak dużym przebiegiem auta i przy tak dużych przebiegach dziennych to chipa raczej nie zakładałbym.Przy całym szacunku dla silnika dti ale czeka Cie jeszcze góra z 50 tys. przebiegu i koniec....czyli przeliczając wg Twoich przebiegów dziennych z 8 miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Koniec ale czego? :] Też zastanawiałem się nad chipem, ale przebieg 330tys.km i zaniechałem tego zabiegu, jeszcze wszystko orginał (poduchy,wszystkie łożyska, przeguby,sprzęgło itp...) a po chipie zaczęło by się dziać...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Lesniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×