Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Grisza

Kontrolka zużytych klocków /czujnik zużycia

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam,

wczoraj zapaliła mi się kontrolka informująca o tym, że mam zużyte klocki hamulcowe. Oczywiście po oględzinach okazało się, że okładziny jest jeszcze całkiem sporo (tak na oko około 5-6mm).

W związku z tym pytanie: sprawdzał ktoś ile można jeszcze pojeździć zanim faktycznie klocki będą do wymiany?

I jeszcze pytanko: od której strony montowany jest czujnik zużycia klocków? Zewnętrznej czy wewnętrznej?

Edytowano przez Grisza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ile jeszcze pojeździsz to jest pewnego rodzaju loteria, wszystko zależy od stanu klocków hamulcowych a w zasadzie od tego co po nich zostało.

Często zdarza się, ze okładziny są już spękane i mogą ulec oderwaniu, a czym to grozi to wiadomo.

Czujnik jest po stronie wewnętrznej i tylko w lewym kole - tak jest u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Książkowo schodzi ok. 1mm/tys km. Myślę że 2-3 tys możesz śmiało zrobić, szczególnie że w zimie to raczej delikatnie się hamuje. W sobotę zmieniałem klocki (podobna sytuacja)- od zapalenia czujnika przejechałem jakieś 2tys i jeszcze śmiało można było pojeździć. Czujnik tak jak @Kuba napisał jest po wewnętrznej. Cena tego czujnika zakładając, ze to zwykły kawałek drutu zalany plastikiem, który dodatkowo pokazuje zuzycie na 3 tys przed wymianą jest chora. Na szczęście można zworke zrobić i "dojeździć" klocki bez walącej po oczach kontrolki.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie.

Zatem paniki nie ma i na wiosnę się wymieni klocki i czujnik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Macie rację z tymi klockami Panowie! Śmiało można jeszcze śmigać nawet ze 4 tys.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja wymieniłem zaraz jak kontrolka się świeciła - i dalej świeci, bo czujnika nie wymieniłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dudek_Ust

jaka to dokladnie kontrolka ?? mi swieci taka zolta kontrolka cos jak jakas rurka wygieta z piorunem w srodkui i za chiny nie wiem co to jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z tą kontrolką to na kompa - sygnalizuje problem w składzie spalin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze sprawdz, czy ten kabelek od czujnika sie gdzies nie przetarl, albo nie kontaktuje - wlasnie przerwanie powoduje zaswiecenie lampki.

U mnie to najpierw zaczely klocki piszczec, zanim kupilem klocki zrobilem z 500km i dopiero wtedy ten czujnik zadzialal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie - ja już nie pierwsze klocki zmieniam, wcześniej było to samo. Zresztą gdzieś już o tym było i parę osób potwierdziło że czujnik wcześnie "leci". No chyba, że to zależy od firmy, która wyprodukowała klocki/czujnik (w sumie możliwe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Ja w lipcu klocki na A1 zgubilem. Wysypaly sie z przodu. Partacze z Nivette przy poprzedniej wymianie zalozyli stary czujnik i spieli go. Wiec jezdzilem sobie zadowolony w oczekiwaniu na sygnal, ze to juz trzeba zmienic klocuszki na nowe, a tu niespodzianka. Oczywiscie na fakturze znalazlem pozycje pt: "czujnik zuzycia okladzin" okolo 75 PLN.

Teraz przed swietami wymienialem klocki z tylu. Byly juz w nieciekawym stanie. Szkoda, ze w VC czujnik jest tylko z przodu (i szkoda ze jest tak drogi, po za ASO widzialem za ok 40 PLN).

Czy Wy tez macie wrazenie, ze w VC szybciej zuzywaja sie tylne klocki?

pzdr p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To nie wrażenie, coś w tym jest - u mnie to nastąpiło prawie jednocześnie. Tydzień temu zmieniłem przód (jeszcze chwilę mogłem pojeździć) a w tym tygodniu będzie kolej na tył (przypadkowo zajrzałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">). Ostatnio wymieniałem razem przód i tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bd51xwg

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A może wie ktoś jak oszukać czujnik łatwym sposobem, bo tak sie składa że u mnie ktoś wymienił klocki ale kontrolka dalej sie świeci. Może nie zmienił czujnika??? Czujnik wygląda jak nowy ale kontrolka nie gaśnie . Słyszałem że można jakoś zmasować i wtedy zgaśnie .Prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przewodzie idącym do czujnika sa dwa kable - wystarczy je zewrzeć, zaizolować i kontrolka zgaśnie. To działa na zasadzie otwarcia obwodu.

Może zmienił a nie podłączył wtyczki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bd51xwg

Dzięki za odp. ale mam pytanko bo elektryk ze mnie zaden, ale czy to nie jest tak że jak czujnik się sciera razem z klockami to wtedy kabelki dostają obwód i dlatego sie zaświeca kontrolka. Bo kiedyś miałem audi i wisiał mi kabelek od czujnika urwany . Jak spiąłem je razem to nic nie pomogło , dalej sie świeciła. DZIEKI z góry za odp.1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W oplu jak klocek się sciera to przerywa obwód czujnika - na 100% spięcie pomoże, zresztą robiłem to jakiś miesiąc temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy wymiana klockow jest skomplikowana . Kiedys wymienoalem klocki w oplu astra 98r ,ale tam nie bylo abs i esp .A jak to wyklada w viki 2004 r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam z tym czujnikiem to ja np robię tak, jak starł mi sie ten czujnik odciąłem go do końcówek przylutowałem zaizolowany kawałeczek przewodu klocek w miejscu przeznaczonym na czujnik posmarowałem klejem, a w zasadzie to cale miejsce tym klejem wypełniłem i w klej włożyłem ten zaizolowany przewód jak sie klocek ściera to ściera tez klej przecina przewód i kontrolka sie zapala całość zajmuje 10 min a koszt to tylko koszt kleju można tez zastosować taki silikon wysokotemperaturowy do uszczelniania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klocków nie jest bardziej skomplikowana niż w innym aucie (nie ma znaczenia czy ma abs i esp)

Co do czujnika to też właśnie miałem "pomysła" żeby coś pokombinować następnym razem tak jak @lov. Nawet zostawiłem sobie zużyty czujnik żeby na spokojnie nad tym pomysleć. Troche szkoda kasy na zwykły drut zatopiony w plastiku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

mam pytanie czy to normalne że na desce pojawiła mi się kontrolka informująca o konieczności wymiany klocków która poświeciła może 200km i zgasła (w trakcie jazdy na trasie) ? Było to jakieś 2000km temu i do tej pory sytuacja się nie powtórzyła. Wiem że muszę wymienić klocki ale nie jestem pewien na ile jest to pilna sprawa bo z zewnątrz nie wyglądają jeszcze na doszczętnie zużyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nieraz tak jest że zapali się na chwilę a potem jeszcze na jakiś czas zgaśnie. Jednak to oznaka zbliżającego się końca czujnika. Klocki sprwadź ale z reguły czujnik dużo wcześniej się przerywa i można jeszcze sporo pojeździć. Skoro i tak wiesz, że niedługo będziesz wymieniał klocki to póki nie świeci to bym go "wymontował" (zaoszczędzisz ok 40 na wymianie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość cinkers29

Panowie pytanie

Czujnik klockow jest tylko na przednich kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko lewy przód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak , na przednim KOLE jeden z lewej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z zewnątrz zawsze bedzie dobrze wyglądać, a w większości przypadków właśnie wewnętrzny klocek ściera się najszybciej. Mi jak się zapaliła kontrolka to zewnętrzny klocek miał z 3mm grubości a wewnętrzny pomiędzy 1,5 a 2 mm.

Za nowy czujnik płaciłem 30zł.

Edytowano przez JosziAKP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...