Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
DEKOPSS

1,9 CDTI NAGLE NIE REAGUJE NA GAZ

Recommended Posts

Witam, mam problem który jest nieregularny. Auto podczas jazdy nagle traci moc i nie reaguje na gaz i tak przez chwilę. Ponowne odpalenie nie pomaga, ale zapala bez problemu. Po przegazowaniu wraca po jakiś czasie do stanu normalnego .Brak błędów biegi wchodzą prawidłowo.

Edited by DEKOPSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mi to jednak wygląda na problem z przepustnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A to możliwe że nie pokazuje błędu, czy tylko techem da się sprawdzić?

Mój mechanik miał tylko coś tam boschowskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdopodobnie był to KTS, którym błędy odczytujemy podobnie jak Tech'em, zatem jeśli są to nieważny jest w tym przypadku producent-firma.

Może był wymieniany filtr paliwa i niezbyt dokładny montaż spowodował, ze jest zasysane powietrze, co pociąga za sobą zapowietrzanie układu paliwowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, ale taka sytułacja miała miejsce u mnie wcześniej dwa razy przed wymianą fitra paliwa. Auto stojąc na światłach na obrotach normalnych coś tam około 750 i nagle zaczęły spadać tak do 500 i zero reakcji na gaz. Zjechałem z krzyżówki zgasiłem i odpaliłem ponownie zapalił i dopiero po przetrzymaniu gazu tak jakby przeskoczył i było już ok. Problemów nie było około 1 miesiąca i potem znowu.

Edited by DEKOPSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się na tych wynalazkach typu KTS Boscha przypuszczam, że odczyta tylko istniejące błędy, ale mogę się mylić. Możliwe też, że problem występuje tylko przez chwilę i nie zostaje zapisany. Jest również możliwość, że występuje problem taki jaki ja miałem ponad rok temu, przetarta wiązka stykała się od czasu do czasu z masą silnik wyprawiał cuda a błędów nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pamiętasz może jak robiłem kolektor u ciebie miałem na dole przwód obdarty z izolacji taki gruby czerwony od czego on jest?

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie bardzo pamiętam, ale jedyny gruby i czerwony jaki mi przychodzi do głowy to przewód prądowy do alternatora lub rozrusznika, w tym przypadku raczej nie ma to związku z twoim problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chyba zaczekam aż się pojawi ten problem i podjadę wtedy na techa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem czy do końca będzie to dla Ciebie opłacalne ale możne chociaż rozważ taka opcje.

Z podpisu w twoim profilu wynika, ze jesteś z Siedlec możne warto by było przyjechać na dzisiejszy spot ...

...to może wspólnie coś się wymyśli (bedzie też pewnie OP_COM).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli nie gibał bym dzisiaj 12-stki to bym przyjechał, ale około 20 to ja dopiero dzisiaj skończę pracę, a zanim bym dojechał...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jestem tego samego zdania.

Jakby przestawił się zapłon to by nie wracał po chwili do normalności.

Ostudź silnik, dogrzeb się do przepustnicy (jeśli umiesz) i ją oglądnij.

Ile to auto ma nagonione? Może dawałeś jakiś preparatów wspomagających odpalanie i przepustniczka się usyfiła???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

akurat przepustnicę sam osobiście czyściłem zupełnie niedawno co nie wyklucza problemu czysto elektrycznego.

Tak sobie myślę, może wtyczka od przepustnicy nie styka ??? Zawsze zaczynamy od pierdół nie ma sensu wymieniać połowy samochodu bez potrzeby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za późno, odkręciłem już skrzynię biegów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

To skoro patrzyłeś już w to auto z bliska ja mogę tylko trzymać śrubokręt i nie przeszkadzać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Autko ma 152 tyś nalatane nigdy nic nie lałem poza paliwem, przewody posprawdzam jak zalecał Jabolkg.

Edited by DEKOPSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hej, dzisiaj znowu to samo po przejechaniu kilometra zaczął wariować, falowanie obrotów między 400 a 750 zero reakcji na gaz. Nowy objaw dymił z wydechu dodatkowo jak go chciałem przegazować dymił więcej i śmierdział tak samo jak przy wypalaniu Dpf-a. po paru minutach zaczął reagować trochę na gaz i wreszcie przeskoczył i później było ok. Rano zapala bez problemów.Dzieje się to tak zawsze po około 15-20 minutach od odpalenia już trzy dni po kolei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawostka jakich mało. Dlaczego zawsze takie zagadki zdarzają się na tyle daleko ode mnie, że sam nie mogę wpaść i pooglądać ?

Przypuszczam, że to jednak jakaś pierdoła, ale jakoś ją trzeba ugryźć.

Sig skręcaj spowrotem skrzynię biegów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co lepsze teraz jak pójdę go odpalić zapali bez problemu o każdej porze. Z wydechu nie dymi, a obroty trzymają się równo.

Posprawdzałem dzisiaj przewody, ale na moje oko wszystko siedzi w swoim miejscu co nie oznacza, że moja percepcja wzrokowa mnie nie zawodzi nie wspomnę o znajomości mechaniki pojazdowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może EGR się przycina na chwilę ???

Spróbuj zrobić czyszczenie wg tej instrukcji Chodzi mi głównie o wyczyszczenie tej części elektrycznej wiążące się z wierceniem otworka i wybijaniem tłoczka. Jak pomoże to fajnie a jak nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kurde spróbuję jutro, ale jestem pełen obaw po uprzednim czyszczeniu jak mi wskoczył w awaryjny.

I tak nie mam wyjścia do aso nie pojadę, spec od diesli umówiony dopiero na 23.02 a spec z techem( głębsze poszukanie jakichś błędów) w górach.

Edited by DEKOPSS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zastanawia mnie zapach podczas tej usterki identyczny jak podczas wypalania się dpf na postoju i to dymienie na biało.

Naciskając na gaz to tak jakby chodził nie cały.

Po postoju 10 godzinnym na dworze zapalił bez problemu i znowu po 10 minutach pracy to samo, nagły spadek obrotów tak do 300-400 i zero reakcji na gaz.

Dłuższe trzymanie pedału gazu powoduje delikatne zwiększanie się obrotów i nieporównywalnie większe dymienie z wydechu,silnik pracuje nie równo. po przekroczeniu 3500 obrotów(jakoś do nich doszło) przeskok tak jakby na rakietowym latał i już normalnie .

Wywołanie następnej takiej sytuacji przez godzinę nie dało skutku.

Dziwo na tym samym skrzyżowaniu ciągle ta usterka mi się przytrafia- wniosek zmiana trasy jazdy.HEE

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Miałem to samo. Po rozłączeniu wiązki ( we wnętrzu, za osłoną obok dżwigni otwierania pokrywy silnika ) i ponownym połączeniu było tak, jak u Ciebie. Żadnych błędów, a silnik zapalał i pracował ( obroty miał trochę wyższe, chyba ok. 1200 obr/min ), ale nie regował na pedał gazu. Okazało się, że przy złączaniu jadna z nóżek wtyczki nie weszła i się zagięła. Po naprawie jest o.k. Spróbuj zdjąć osłonę ( do wykręcenia dwa wkręty osłony od wewnątrz z przodu po lewej stronie ) i tam jest solidne złącze z wiązką tylną. Podnosisz plastikową dźwignię zaciskającą wtyczkę ( wtyczka idzie do góry ) i wysuwając wtyczkę ruchem w poziomie w stronę lewarka biegów masz to rozłączone. Nie musisz odłączać akumulatora, ale przy rozłączonej wiązce nie włączaj zapłonu ( wywali błędy ). Może tam tkwi Twój problem z brakiem styku ?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki sprawdzę jutro w pracy. A tak swoją drogą ciekawi mnie spalanie po przejechaniu 10 kilometrów, gdy usterka występowała trzy razy pokazuje mi na bc 24litryna te 10 kilomterów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaobserwowałem pewną powtarzalność, objaw ten mam zawsze gdy silnik osiągnie temperaturę około 83 stopni. Silnik zaczyna pracować nierówno i gdy naciskam na gaz nie reaguje w ogóle albo tak jakby się dławił i bez mocy wchodzi w obroty. Myślałem że DPF może się wypala ale spalanie chwilowe nie wzrasta(może się zapchał i coś blokuje).

Zastanawia mnie ta systematyczność usterki przy delikatnie rozgrzanym silniku. Na zimnym żadnych objawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli coś jakby reagowało na temperaturę ? Zwykle takie cuda są przy urządzeniach elektrycznych.

Mój brat zaraz po zakupie miał identyczny numer w astrze 1.7 CDTI było zimno wszystko było OK, zrobiło się ciepło auto nagle przestawało reagować na gaz, ale w jego przypadku wyskakiwał samochód z kluczykiem, okazało się, że to wina pedału gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...