Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
DEKOPSS

1,9 CDTI NAGLE NIE REAGUJE NA GAZ

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam, mam problem który jest nieregularny. Auto podczas jazdy nagle traci moc i nie reaguje na gaz i tak przez chwilę. Ponowne odpalenie nie pomaga, ale zapala bez problemu. Po przegazowaniu wraca po jakiś czasie do stanu normalnego .Brak błędów biegi wchodzą prawidłowo.

Edytowano przez DEKOPSS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi to jednak wygląda na problem z przepustnicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A to możliwe że nie pokazuje błędu, czy tylko techem da się sprawdzić?

Mój mechanik miał tylko coś tam boschowskiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Prawdopodobnie był to KTS, którym błędy odczytujemy podobnie jak Tech'em, zatem jeśli są to nieważny jest w tym przypadku producent-firma.

Może był wymieniany filtr paliwa i niezbyt dokładny montaż spowodował, ze jest zasysane powietrze, co pociąga za sobą zapowietrzanie układu paliwowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, ale taka sytułacja miała miejsce u mnie wcześniej dwa razy przed wymianą fitra paliwa. Auto stojąc na światłach na obrotach normalnych coś tam około 750 i nagle zaczęły spadać tak do 500 i zero reakcji na gaz. Zjechałem z krzyżówki zgasiłem i odpaliłem ponownie zapalił i dopiero po przetrzymaniu gazu tak jakby przeskoczył i było już ok. Problemów nie było około 1 miesiąca i potem znowu.

Edytowano przez DEKOPSS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tych wynalazkach typu KTS Boscha przypuszczam, że odczyta tylko istniejące błędy, ale mogę się mylić. Możliwe też, że problem występuje tylko przez chwilę i nie zostaje zapisany. Jest również możliwość, że występuje problem taki jaki ja miałem ponad rok temu, przetarta wiązka stykała się od czasu do czasu z masą silnik wyprawiał cuda a błędów nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pamiętasz może jak robiłem kolektor u ciebie miałem na dole przwód obdarty z izolacji taki gruby czerwony od czego on jest?

S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie bardzo pamiętam, ale jedyny gruby i czerwony jaki mi przychodzi do głowy to przewód prądowy do alternatora lub rozrusznika, w tym przypadku raczej nie ma to związku z twoim problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chyba zaczekam aż się pojawi ten problem i podjadę wtedy na techa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem czy do końca będzie to dla Ciebie opłacalne ale możne chociaż rozważ taka opcje.

Z podpisu w twoim profilu wynika, ze jesteś z Siedlec możne warto by było przyjechać na dzisiejszy spot ...

...to może wspólnie coś się wymyśli (bedzie też pewnie OP_COM).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeżeli nie gibał bym dzisiaj 12-stki to bym przyjechał, ale około 20 to ja dopiero dzisiaj skończę pracę, a zanim bym dojechał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jestem tego samego zdania.

Jakby przestawił się zapłon to by nie wracał po chwili do normalności.

Ostudź silnik, dogrzeb się do przepustnicy (jeśli umiesz) i ją oglądnij.

Ile to auto ma nagonione? Może dawałeś jakiś preparatów wspomagających odpalanie i przepustniczka się usyfiła???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

akurat przepustnicę sam osobiście czyściłem zupełnie niedawno co nie wyklucza problemu czysto elektrycznego.

Tak sobie myślę, może wtyczka od przepustnicy nie styka ??? Zawsze zaczynamy od pierdół nie ma sensu wymieniać połowy samochodu bez potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Za późno, odkręciłem już skrzynię biegów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

To skoro patrzyłeś już w to auto z bliska ja mogę tylko trzymać śrubokręt i nie przeszkadzać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Autko ma 152 tyś nalatane nigdy nic nie lałem poza paliwem, przewody posprawdzam jak zalecał Jabolkg.

Edytowano przez DEKOPSS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hej, dzisiaj znowu to samo po przejechaniu kilometra zaczął wariować, falowanie obrotów między 400 a 750 zero reakcji na gaz. Nowy objaw dymił z wydechu dodatkowo jak go chciałem przegazować dymił więcej i śmierdział tak samo jak przy wypalaniu Dpf-a. po paru minutach zaczął reagować trochę na gaz i wreszcie przeskoczył i później było ok. Rano zapala bez problemów.Dzieje się to tak zawsze po około 15-20 minutach od odpalenia już trzy dni po kolei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka jakich mało. Dlaczego zawsze takie zagadki zdarzają się na tyle daleko ode mnie, że sam nie mogę wpaść i pooglądać ?

Przypuszczam, że to jednak jakaś pierdoła, ale jakoś ją trzeba ugryźć.

Sig skręcaj spowrotem skrzynię biegów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co lepsze teraz jak pójdę go odpalić zapali bez problemu o każdej porze. Z wydechu nie dymi, a obroty trzymają się równo.

Posprawdzałem dzisiaj przewody, ale na moje oko wszystko siedzi w swoim miejscu co nie oznacza, że moja percepcja wzrokowa mnie nie zawodzi nie wspomnę o znajomości mechaniki pojazdowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może EGR się przycina na chwilę ???

Spróbuj zrobić czyszczenie wg tej instrukcji Chodzi mi głównie o wyczyszczenie tej części elektrycznej wiążące się z wierceniem otworka i wybijaniem tłoczka. Jak pomoże to fajnie a jak nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kurde spróbuję jutro, ale jestem pełen obaw po uprzednim czyszczeniu jak mi wskoczył w awaryjny.

I tak nie mam wyjścia do aso nie pojadę, spec od diesli umówiony dopiero na 23.02 a spec z techem( głębsze poszukanie jakichś błędów) w górach.

Edytowano przez DEKOPSS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zastanawia mnie zapach podczas tej usterki identyczny jak podczas wypalania się dpf na postoju i to dymienie na biało.

Naciskając na gaz to tak jakby chodził nie cały.

Po postoju 10 godzinnym na dworze zapalił bez problemu i znowu po 10 minutach pracy to samo, nagły spadek obrotów tak do 300-400 i zero reakcji na gaz.

Dłuższe trzymanie pedału gazu powoduje delikatne zwiększanie się obrotów i nieporównywalnie większe dymienie z wydechu,silnik pracuje nie równo. po przekroczeniu 3500 obrotów(jakoś do nich doszło) przeskok tak jakby na rakietowym latał i już normalnie .

Wywołanie następnej takiej sytuacji przez godzinę nie dało skutku.

Dziwo na tym samym skrzyżowaniu ciągle ta usterka mi się przytrafia- wniosek zmiana trasy jazdy.HEE

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Miałem to samo. Po rozłączeniu wiązki ( we wnętrzu, za osłoną obok dżwigni otwierania pokrywy silnika ) i ponownym połączeniu było tak, jak u Ciebie. Żadnych błędów, a silnik zapalał i pracował ( obroty miał trochę wyższe, chyba ok. 1200 obr/min ), ale nie regował na pedał gazu. Okazało się, że przy złączaniu jadna z nóżek wtyczki nie weszła i się zagięła. Po naprawie jest o.k. Spróbuj zdjąć osłonę ( do wykręcenia dwa wkręty osłony od wewnątrz z przodu po lewej stronie ) i tam jest solidne złącze z wiązką tylną. Podnosisz plastikową dźwignię zaciskającą wtyczkę ( wtyczka idzie do góry ) i wysuwając wtyczkę ruchem w poziomie w stronę lewarka biegów masz to rozłączone. Nie musisz odłączać akumulatora, ale przy rozłączonej wiązce nie włączaj zapłonu ( wywali błędy ). Może tam tkwi Twój problem z brakiem styku ?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki sprawdzę jutro w pracy. A tak swoją drogą ciekawi mnie spalanie po przejechaniu 10 kilometrów, gdy usterka występowała trzy razy pokazuje mi na bc 24litryna te 10 kilomterów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zaobserwowałem pewną powtarzalność, objaw ten mam zawsze gdy silnik osiągnie temperaturę około 83 stopni. Silnik zaczyna pracować nierówno i gdy naciskam na gaz nie reaguje w ogóle albo tak jakby się dławił i bez mocy wchodzi w obroty. Myślałem że DPF może się wypala ale spalanie chwilowe nie wzrasta(może się zapchał i coś blokuje).

Zastanawia mnie ta systematyczność usterki przy delikatnie rozgrzanym silniku. Na zimnym żadnych objawów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś jakby reagowało na temperaturę ? Zwykle takie cuda są przy urządzeniach elektrycznych.

Mój brat zaraz po zakupie miał identyczny numer w astrze 1.7 CDTI było zimno wszystko było OK, zrobiło się ciepło auto nagle przestawało reagować na gaz, ale w jego przypadku wyskakiwał samochód z kluczykiem, okazało się, że to wina pedału gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×