Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
marian2bmw

OPEL VECTRA 2,2 BENZYNA

31 posts in this topic

Posted (edited)

Witam wszystkich. Mam problem ze swoją vecrtą, parę dni temu zaczeła szarpać i ciężko było ją rozpędzić a teraz nie mogę jej zapalić bo zapala i gaśnie... mówiono mi że przepływomierz ale jak go odłączam to jest to samo ....pomocy..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Edited by Gawara
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli Twój silnik to 2.2 16V o symbolu Z22SE to sprawdź cewkę zapłonową.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

SPRAWDZĘ TĄ CEWKĘ ,ALE NIE WIEM CZY ONA MA WPŁYW BO ON PALI I GAŚNIE

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm

z ciekawości zadzwoniłem do qmpla-mechanika, miał taki objaw w lagunie II ostatnio i okazało się, że katalizator był zapchany... ale to taka sugestia tylko

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest auto zimne to powinno jechać dobrze. Jak się tylko rozgrzeje może słabnąć - to właśnie typowe zachowanie przy padającym katalizatorze.

Ale czy to jest przyczyną w tym przypadku - niestety nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

kat jest okej podejrzewam ze to czujnik położenia wału

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

To chyba dobrze mówiono... Gdyby to nie byl przepływomierz to po odłaczeniu czułbys różnicę na gorsze.

A błedów żadnych nie wyświetla (auto z kluczem)?

PS. Zmień tytuł tematu tak żeby coś mówił o usterce.

Edited by zubek73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to nie są czasami objawy padniętego EGR'a ??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest to czasem silnik 2.2 Direct bo ja od tygodnia borykam sie z podobna usterka i w dodatku bledu nie wyswietla nawet po skanowaniu w autoryzowanym serwisie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

AGR to nie ma (co to takiego?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ), ale EGR jest z całą pewnością

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest. I nie dyskutuj na ten temat więcej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

EGR to inaczej zawór recyrkulacji spalin i jest on w każdym silniku montowanym w VC.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z prawej strony bloku silnika.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w direct chyba go faktycznie nie ma - @marian2bmw (podaj oznaczenie silnika, ilość koni albo VIN (AGR =EGR)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie każdym bo ja go nie mam...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

po dokładniejszej analizie tematu okazuje się, że w każdym typie silnika występuje zawór EGR, ale nie we wszystkich egzemplarzach można go znaleźć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (to czy jest EGR zależy od numeru VIN, a dokładniej od numeru silnika)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

JEDNAK TO BYŁ KATALIZATOR .....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> A DOKUPIŁEM KUPĘ INNYCH CZĘŚCI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odgrzeję trochę temat. Mam pytanie do właścicieli Opli z silnikiem z22yh lub z22se(bo chyba większej różnicy nie będzie). Czy orientuje się ktoś z was, jaka jest żywotność cewki zapłonowej? Bo po wymianie świec, było wszystko ok a po ok.2tyś powróciło takie zadławienie po wciśnięciu gazu jak samochód chodzi na luzie i po gwałtowniejszym wciśnięciu podczas jazdy szarpie i wywala check'a. Zapewne wyjdą mi wypadające zapłony i chcę wiedzieć czy takie objawy zwłaszcza to pierwsze (tak mi powiedział pan w ASO) są od cewki?

pozdrawiam wszystkich

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jezeli masz mozliwosc to podmien od kogos cewke i bedzie wiadomo czy to to.Bo inaczej wydasz kase i moze sie okazac, ze to cos innego.Czasami w naszych silnikach jest sporo niewiadomych a przyczyna moze tez byc zlozona.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No właśnie w lubelskim nikt nie ma takiego silnika lub nikt się z takowym nie wypowiada...dodam tylko, że wyciągnąłem dzisiaj cewkę, to 2 paluszki były normalne, a 2 brązowe(nie wiem, tak jakby nadpalone? )

Please login or register to see this image.

Pierwsza z prawej jest delikatnie, a druga jest cała brązowa... to zdjęcie akurat kiepsko pokazuje to, ale na żywo jest naprawdę brązowe...

Edited by pizmak
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaswiec latarka do gniazd jak zdejmiesz cewke.Jezeli beda normalne to cos nie chalo z cewka.Tylko pytanie czy sama cewka, czy cos z kabelkami?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale do gniazd tych "paluszków" czy tu gdzie świece są?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do paluszkow.Wyglada jednak na to ze cewka do wymiany.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.