Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Sebongo

Przepustnica

Polecane posty

Gość Sebongo

witam czytałem tutaj na forum ze brudna przepustnica może powodować wachania obrotów. Jak rozkręciłem to i owo była w takim stanie. Był w niej olej czy to nie oznacza coś poważnego. Nie miałem gwiazdek żeby ja odkręcić. Wiec przeczyściłem ją powierzchownie jednak nic to nie dało. Jakie inne mogą być powody wachania obrotów?? silnik 1.6 16v.Czy udać się do mechanika. Byłem na kompie to powiedzieli mi błąd silnika krokowego. Może wymienić go na orginał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartek_kasa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nic nie rozkrecaj w tej przepustnicy ja leje bezposredni WD40 czekam az syf pusci i wycieram szmatka. Tyle według mnie wystarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bez obrazy ale tak właśnie czyszczą przepustnicę handlarze aut , ja osobiście zalecam odkręcić ją od bloku silnika i przeczyścić porządnie . Są tam jeszcze kanaliki do czyszczenia a co najwazniejsze bedzie super dostęp do krokowego i do EGRa który w tych silnikach szybko się brudzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartek_kasa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja czyszcze też tak i nic mi sie nie dzieje , nie mam problemów. Jeżeli ma problemy z wachaniami obrotów to raczej niech dokladnie przeczysci EGR i silniczek krokowy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej faktycznie wytargać całą przepustnicę i dobrze wymyć.

Ja kiedyś zrobiłem tak jak pisze Bartek_kasa i za***przyła mi się tym syfem jeszcze bardziej.

Dopiero wymontowanie całkowicie dało efekt.

Krokowy i egr też mogą sprawiaćproblem w tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebongo

a że tak smarem była zawalona to nic wielkiego?? nie miałem gwiazdek nasadek żeby ją wyciągnąć calkiem ta fota jest przed czyszczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Takie klucze nasadki kupisz bez problemu , mi udało się odkręcić pierwszy raz kluczem 10 lub 8 juz nie pamiętam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko poroskręcałem kluczami za 3zł z markietu.

Ale cza mieć wtedy cierpliwość i samozaparcie i dziwne patenty lub pomysły jak to poodkrecać lub poskręcać potem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja czyszcze WD-40 i nic mi sie nie dzieje , nie mam problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja myje naftą najlepszy preparat do mycia lepiej niż wd40 i benzyna ekstracyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wyciągnąć przepustnicę i dopiero wtedy ją umyć. osobiście stosuję do tego spray do oczyszczania tarcz hamulcowych bo swietnie rozpuszcza wszelkie smary i brudy a następnie delikatnie WD aby przesmarowac poszczególne elementy. a co do smaru i oleju to nie wiem jak jest w 1.6 ale w 1.8 dzieje sie tak przez odpowietrzenie pokrywy zaworów. przepustnica jest z nim połączona wężem i jeżeli masz gdzieś nieszczelności pod klawiaturą to do przepustnicy będzie dostawał się olej i moze on zapychać krokowy i inne elementy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebongo
Napisano (edytowany)

nie wiem panowie jak wy to zrobiliscie, że w 16. 16v odkręciliście tą przepustnice tam w ogóle miejsca niema przeczyściłem jak się dało odkręciłem egr i jego też wymyłem znalazłem pękniętą gumę na przepustnicy albo była mała dziurka i przy demontażu sie powiekszyla albo nie wiem teraz obroty szaleja na bogato wie może ktoś czym można ją zastąpić bo nowa kosztuje około 120 zł lub ma ktoś na stanie i mi odsprzeda taniej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. lub jaka średnica jej jest

Edytowano przez Sebongo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sebongo

ta guma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta guma dość często pęka.

Szukaj na szrocie lub zamiennika.

Obroty mogą przez to szaleć.

Gdzies jest porada na temat wymiany tej gumy na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za post pod postem ale mam pytanie do posiadaczy x16xel.

Jak wy czyścicie tę przepustnicę tzn.

Odkręcanie kolektor,sciągacie gumę łączącą go z przepustnicą i czyścicie to rozumiem.

Ale czy można odpalić silnik ze zdjętym kolektorem i psikać jakimś środkiem w przepustnicę lub po czyszczeniu jej odpalić silnik bez kolektora z ewentualnie zdjętym wężem od powietrza tym pod przepustnicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Dzunt

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po tych czynnościach odkręć korpus przepustnicy od bloku silnika , bedzie o niebo lepszy dostęp do EGR i krokowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy jest taka mozliwosc ze ta klapka ktora sie otwiera w przepustnicy zwiekszajac lub zmniejszajac doplyw powietrza moze byc na tyle brudna ze ciezko sie porusza i tym samym silnik wolniej reaguje na pedal gazu? bo u mnie taki problem ze gdy wcisne gwaltownie pedal gazu do konca obroty skocza nawet nie do 2tys zeby gaz doprowadzic do odciecia trzeba poczekac troche bo obroty wolno wchodza, silnik ma jakby mula nie przyspiesza tak jak powinien mojej dziewczyny corsa b 1.2 16v ma lepszego kopa ;/ czy to moze byc cos takiego jak napisalem czy musze szukac dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz kolektor a nie ma z tym dużo roboty to zobaczysz wnętrze przepustnicy.

Ja na ściankach właśnie w okolicach tej "klapki" miałem sporo syfu.

A jak układ wydechowy u ciebie wygląda-poszukaj moze tam przyczyny tego muła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wydechowy jest ok bo i na starym tlumiku koncowym jak i na nowym sportowym tak samo bylo srodkowy tez jest wmiare ok o kat chyba tak samo a i czy po zdjeciu kolektora bede musial pod nia jakas uszczelke wlozyc nowa ? czy normalnie bez obaw po zrobieniu wszystkiego skrecic tak jak bylo jest nic tam nie dawac miedzy to ? i przy okazji zobacze czy na wtryskach nie ma zadnych pekniec gdzie lewe powietrze by moglo sie dostac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by mieć nową uszczelkę.Chociaż kiedyś ściągałem u siebie i się nie zerwała i założyłem ją z powrotem i jak na razie jest dobrze.

Lewe powietrze poprzez gumę łączącą przepustnicę z kolektorem.Jak ściągniesz kolektor to sobie obadasz tą gumę.

Lub poprzez pęknięty ten plastikowy wąż który idzie od filtra powietrza do przepustnicy pod spodem-ktoś na forum miał kiedyś też taki problem z tym "wężem".

Lub jakimiś przewodami od podciśnienia.

Tu masz o uszczelkach w razie wojny.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez OMG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> w poniedzialek zabieram sie za przepustnice zobaczymy co z tego bedzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×