Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mrslavlive83

alternator , przeplywomierz powietrza , obroty silnika dti , jak rozpoznac silnik , kupilem drugą vecrte i znow pare problemów dti tym razem

Polecane posty

witam

kupilem piekną czarną vectre b rok 2000

pełna kremowa skóra klimatronic zmieniarka spojlery złote alusy model desing

niema niestety tempomatu ale czytalem ze w dieslach wystarczy zmienic manetke na

taka z tempomatem i bedzie dzialac --- czy to prawda?

jestem zadowolony z jej wygladu

obeicalem sobie ze po vektrze di ktora sprzedalem niekupie wiecej opla

ale ... uleglem tej wersji

hmm ... niestety mam pare problemow

jak zwykle brakuje mocy w silniku 2.0 dti 16v

zmienilem silnik poniewaz glowica niestety byla walnieta nawet nienadawala sie na szlifowanie zalany olejem zbiorniczek z wodą

mechanik zmienil ten silnik na nastepny i tu mam pytanie

nr 1 .........jak rozpoznac jaki silnik wsadzil

bo wyglada jak zwykly di i tu jak rozpoznac jaki silnik mam teraz w tej pieknej budize

nr 2 dzis walnol alternator wiec jaki wybrac urzywany czy nowy??i jkiej mocy mozna jakis silniejszy tam wlozyc??

czytalem ze brak mocy moze powodowac przeplywomierz powietrza wiec wymienie go na poczatku i teraz niewiem jaki mam wybrac skoro niewiem jaki mam silnik ...

to samo z alternatorem

nr 3 prawdopodobnie turbina tez siedzi wogle jej nieczuc i nieslychac - kiedys mialem omege b 2.5tds

tamta turbina chodzila pieknie gwizdala jak odkurzacz czy mozna uzyskac to w vektrze?

nr 4 widzialem mnustwo lamp przednich np anel eye do mojej viki ale wydaje m isie ze

moja ma jakies silniki pod samymi lampami a te angel tego niemaja czy to znaczy ze

bedzie mi czegos brakowac jak je wymienie na te ladniejsze ?? mam soczewkowe lampy w standardzie

nr 5 kontrolka sinika zapala sie po przejechaniu paru kilometrow auto zwalnia do 70km /h

i niedaje sie juz przyspieszyc zdarza sie ze jadac pod gore miele silnikiem na dwojce az wyje zeby pod nia podjechac , inaczej nie idzie jedzie sie jak bym holowal polciezarowke

niestety na zczytywaniu błędow nie pokazuje zadnych

nr 6

kiedy naciskam gaz do dechy podczas postoju obrotosciomiez z wielkim trudem i bardzo powoli osiaga 4 tysiace obrotow -------- co jest grane

ogolnie jedzi sie strasznie mułowato az sie wydaje czasem ze przechodnie wyprzedaja mnie o niebo podczas jakiej kolwiek jazdy niemowiac juz ze psychicznie mnie juz to doluje jak jakis stary pierdziel bierze mnie jakims gratem gdziekolwiek

ja mu gas a on zdycha ............ porazka

potrzebuje od was serji zastrzykow dopingujacych dla mojej viki

dodam ze auto z anglii

bede wdizeczny za kazda podpowiedz

dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

1. Jeżeli dolot od turbiny idzie bezpośrednio do kolektora ssącego to masz DTL 84KM. Jeżeli idzie w kierunku akumulatora do Intercoolera to masz DTH 101 KM. Szkopuł w tym, że te silniki też występowały w dwóch wersjach X20DTH i Y20DTH.

2. W X20DTH jest taki altek:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ale najlepiej sam zerknij u siebie.

3. Na początek czyszczenie kolektora ssącego i EGR, sprawdzenie szczelnośći układu podciśnienia, trochę mixolu do paliwa...

4. ---

5. Patrz punkt 3

6. patrz punkt 3

Edytowano przez janek1984

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jak to jest DTL to przy chłodnicy z przodu nie będzie grubego węzą od zaworu EGR do Intercoolera. JAk jest DTH będzie taki gruby gumowy wąż i intercooler z prawej strony chłodnicy stojąc przed autem.

Jeśli wsadził DTL (82 kM)to na gwizd turbiny i jakies szalone wciskanie w fotel nie licz.. bo nawet DTH (101kM) nie daje za wiele.

Kupując samochod trzeba było dokładniej przejżeć turbinę itd czy to chodzi a teraz to wyglada na spore wydatki;/

Co to tego ,że wiecej miałeś nie kupić opla to nie rozumiem.. ja mam już 2 rok DTI i nic nie robiłem przy silniku.

tak jak poprzednik pisał. Sprawdź układ podciśnienia wszystkie wężyki bo takie nie wkrecananie się na obroty mogłoby to wskazywać . Przepływkę możesz z kimś podmienić ale to by chyba na techu wyszło..

Edytowano przez C-I-N-E-K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

wiele z twoich problemow daje przepływka, zacznij od podmiany... i pochwal sie różnicą.

Ona steruje tez pośrednio turbiną wiec przy walnietej przeplywce bedzie nieprawidlowa praca turbo - wcale nie musi byc check!

moim zdaniem 1-szyt krok to przeplywka od sprawnego auta... koszt prawie zerowy a duzo rozwiaze watpliwosci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wiele ciekawych rzeczy ale na początek muszę się dowiedzieć dokładnie

co mam za silnik bo jak chciałem zamówić przeplywomierz potrzebne

są dane silnika porobie zdjęcia i wrzuce mam nadzieje ze to rozwieje

wątpliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

wiec sytujacja wyglada tak

oto moje fotki auta mam nadzieje ze cos bedzie widac

znalazlem nr na silniku i kolektorze

na silniku pomiedzy swiecami r9128018 38964

na kolektorze gm 90530759 0 822 680 hab

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez mrslavlive83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Twój nowy silnik to na 100% DTI, a resztę sprawdzaj zgodnie z radami poprzedników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

ok po numerach glowicy znalazlem aukcje w niemczech i okazuje sie ze to x20dtl ale dolot idzie do intercoolera wiec ?? gubie sie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

natomiast na tej stronie piszą ze ta glowica pasuje do wszystkich modeli X20DTL / Y20DTH / Y20DTL

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez mrslavlive83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Silnik to DTH. DTL ma zupełnie inaczej poprowadzony dolot. Pozostaje kwestia X czy Y. Wygląda zupełnie jak X20DTH. Y chyba ma inny EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

wlasnie mi sie cos tak ydaje wczesniej pod maska mialem taki plastikowy czarny egr

a teraz mam stebrny caly z metalu.

wolalbym jednak wieziec na 100 -we czym jezdze wolalbym niezgadywac

dzwonilem do angielskiego dealera vauxhall-a / opla i tam mi powiedzieli ze niesa w stanie sprawdzic

po nr glowicy co za silnik jest wsrodku jedynie po nr rejstracyjnym auta .... to sie zapytalem co jak ktos wstawi inny silnik do tego auta

to mowia ze po tym niesa w stanie dojsc chyba ze wlasciciel zglosil do dvla / wydzialu komunikacji

natomiast niezglosil bo niewie co jest zalozone hmm..

jakies rady ?

moze jest tu jakis szpecjalista co na pierwszy rzut oka rozpozna ??

pozdr

Edytowano przez mrslavlive83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tutaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Punkty 3, 4, 5, 6 - podłączenie kompa i sprawdzenie parametrów bo tak to wróżenie z fusów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czytalem dość sporo na temat vacuum pompy egr i elektrozaworów .

I mam lekki mętlik w głowie mianowicie .

Auto ma muła brak jakiej kolwiek dynamiki

pod górkę babcia na rowerze jedzie szybciej

szybko pedał hamulca stajie się twardy

natomiast przy jeździe z dużej górki i ciągłym trzymaniu hamulca pedał

hamulca raptownie sam wchodzi do końca podłogi i trzeba naprawdę mocno depnąć żeby

się zatrzymać .

do tego walnoł ostatnio alternator więc sumujac wszystkie minusy postanowiłem wiec ,

rozebrac auto na tyle ile potrafie i posprawdzać conieco ,

Rozebrałem cały kolektor dolotowy (benzyna ), przemyłem egr wd-40 , wszystko az sie klejiło od czarnego mułu.

Rozebrałem Siłownik klap zawirowań wylał sie z niego czarny olej przemyłem go i

wziołem sie za elektrozawory .3 elektrozawory ten sam problem gumowa część zatyczki ktora styka sie z membraną

była wyrobiona miała wyraziste wgłębienia , usunołem więc starą warstwę silikonu i nałożyłem drugą .

Elektrozawory były zalane olejem najbardziej ten do którego idzie silikonowy wężyk od Siłownika klap zawirowań .

Teraz stoje przed vacuum pompą i odłączyłem od niej szybkozłącze dotknołem krućca i jest mokry od oleju .

Ściągnołem gumowy wężyk z dołu vacuum pompy i tam tez jest wilgotno -

PYTANIE 1- czy powinienem wymienić tą pompę??

PYTANIE 2- czy można ją jakoś przemyć przeczyścić zeby znów zadziałała??

PYTANIE 3- czy jakieś wycieki z niej są dopuszczalne??? czy powinna być całkiem sucha??

Poza tym turbina też jest mokra jak wyciągnołem gumowy wąż z metalowej rury .

PYTANIE 4- czy jest dopuszczalne zeby turbina była w jakimś stopniu

wilgotna czy powinna być całkiem sucha??

Słyszałem też że skoro w egr kolektorze itp. jest czarny osad/olej to w intercoolerze bedzie jeszcze wiecej

stąd

pytanie 5- jak się wziąść za sprawdzenie tego i ewentualne czyszczenie ??? PROSZE O LINKI

ps nie działa mi klimatyzacja czy to ma jakiś wpływ ??

a i jeszcze jedno czy jest mozliwość zamontowania takiej od olejarki gdzieś na wężu od turba czy przed intercollerem?? czy gdziekolwiek i czy to by zadziałało ?? żeby zmiejszyć częstotliwość mycia powyższych elementów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez mrslavlive83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pyt 1. Jak daję podciśnienie to nie .

Pyt 3. Wycieki z pompy - skoro ssie to raczej nie powinny być ( trzeba szukać w którym miejscu ten olej sie dostaje do układu )

Pyt 4 . Pewnie chodzi Ci o węża między pokrywą zaworów a turbo - jeśli tak to nic z tym nie zrobisz , turbo zasysa opary oleju i tam zawsze będzie mokro )

Pyt 5. Czyszczenie kolektora -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki ryba za odpowiedzi ale w pyt 5 to mi chodzi o intercooler , kolektor juz mam zdjęty i umyty

Edytowano przez mrslavlive83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu bez demontażu chłodnicy się nie obejdzie , pytanie czy to się opłaca .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sądzisz ze to nietrwały zabieg ?? czy co masz na myśli??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że nie ma tam aż tyle tego żeby odczuć jakąkolwiek różnice , roboty kupa . Ewentualnie można górnym otworem wlać trochę benzyny ekstrakcyjnej i zobaczyć co będzie wypływać dołem - bez demontażu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ok próbuje najpierw jak mówisz zobaczymy ile z tamtąd wyleci , a czy zaphany ac ma wpływ na to ze klima niedziała??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oświeć mnie co to "zaphany ac "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

miałem na myśli zasyfiony intercooler , z pośpiechu nie to mi się wcisło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej bardzo mało prawdopodobne żeby intercooler był zapchany . Co do klimy to tylko komp i zczytanie błędów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czekam właśnie na kompa , maja mi przysłać, jak już go dostane to mam nadzieje że wiele się wyjaśni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapisz numery błędów - zobaczymy wtedy co go boli .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×