Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość kysiek

EGR silnik Y30DT 177km pomocy

Polecane posty

Gość kysiek

Witam,

mam problem z którym nie moge sobie poradzić od kilku miesięcy. Mam Vectre C 2003 rok z silnikiem 3.0 V6 CDTI 177km. Po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej silnik przełącza się w tryb awaryjny (obroty ok. 1000, po naciśnięciu hamulca spadają, brak mocy). Na Techu w serwisie stwierdzili że zawiesza się zawór EGR. Nowy to koszt ok 2500 zł, więc znalazłem firmę w Brzegu co regenuruje takie zawory. Wykręciłem zawór (demontaż czasochłonny i skomplikowany) i wysłałem do regeneracji. Zawór przysłali jak nowy, koszt 370 zł, roczna gwarancja. Zamontowałem i dalej ten sam problem. Znowu jade na Techa i mówią mi to samo że zawór EGR do wymiany. Dzwonie do gościa od regenarcji, mówie co sie dzieje, kazał mi wysłać jeszcze raz chociaż strasznie zdziwiony że zawór moze nie działać. Delikatnie mnie to ruszyło, bo znowu pół silnika trzeba rozedrzeć i poświęcić pół dnia zeby wyciągnąć zawór. Wysłałem, gość sprawdził, wszystko gra, jeszcze raz zregenerował, sprawdził i daje sobie ręke uciąć że zawór jest sprawny. Pozatym nigdy mu sie nie zdarzało zeby klienci reklamowali mu zawory. Zamontowałem zawór, między czasie zakupiłem interfejs OP-COMA zeby juz na serwis nie jeździć i dalej silnik przechodzi w tryb awaryjny i wyskakuje błąd: "P0408-63 Obieg prądowy recyrkulacji spalin- wartość poza wymaganym zakresem (zawór zamknięty)"

Jeżeli ktoś wie jak problem rozwiązać to proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ufo

witam

miałem ten sam problem w renault velsatis(to jest chyba ten sam silnik) i powodem było zepsuta pompa wtruskowa. silnik jak był zimny to nie było problemu a jak sie zagrzał to przechodził w tryb awaryjny i wyskakiwał komunikat o skierowaniu auta do serwisu.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cześć

a to nie są te problemy związane ze zbyt małą pojemnością oleju. dobrze nie pamiętam ale były takie silniki w renault. powodowało to nawet uszkodzenia tłoków. ale nie chce straszyć i oby to nie bylo to. powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził czy wszystko dokładnie wyczyszczone w kolektorze. Pewnie przed zaworem się zabrudziło i jest za mały prześwit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odgrzewanie tematu, ale nie chciałem pisać nowego. Mam ten sam problem co założyciel tematu. Mianowicie błąd: "P0408-63 Obieg prądowy recyrkulacji spalin- wartość poza wymaganym zakresem (zawór zamknięty)" oraz tak jak on czyściłem i sprawdzałem egr w zakładzie i miał być dobry ale niestety błąd dalej jest po około 40km autostradowej jazdy. Wziąłem go wkoncu podpiąłem do opcoma i z lapkiem na autostrade wyjechałem. Załączyłem zapisywanie parametrów silnika i jade soebie ze stałą prędkością około 140km/h. Wywaliło wkońcu błąd więc wyłaczyłem zapis danychw op-com'ie i na najblizszym parkingu sprawdzam co się stało... a tam większość czasu z 25km jazdy jest otwarty w 0%, pare razy w 7-12% a tylko 3 razy 20-33% i zaraz po wyskoczeniu błędu otwarcie zaworu wskoczyło na około 30% i tak już zostało.

Co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kysiek

Witam,

męczyłem się z tym dosyć długo, 2 razy regenerowałem zawór egr, w końcu zwątpiłem i pojechałem do serwisu, stwierdzili że zawór EGR trzeba wymienić. Ze względu że regeneracja nie przynosiła efektu a nie chciałem kupować używki ponieważ problem mógł sie powtórzyć zdecydowałem się na nowy zawór. Aby serwis wziął odpowiedzialność na siebie że to jest przyczyną oraz aby była gwaracja musiał dokonać wymiany. Koszt zaworu z wymianą około 3700-4000 zł. Dokładnie już nie pamiętam. Po wymianie wszystko działa bez zarzutu. Wydaje mi się że to jest jedyne wyjście. Za regenerację mi wrócili pieniądze. Szkoda było się męczyć bo i tak nic nie zaoszczędziłem tylko straciłem mnóstwo czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dzwoniłem już do serwisu, 2600zł - EGR, 650zł - wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kysiek

Zgadza się, podobnie płaciłem. Przypomniało mi się że jeszcze miałem wymieniany przycisk od czujników parkowania, linkę od klapy przedniej bo mi sie zacięła i musieli rozbierać przód żeby otworzyć maskę dlatego mnie wyszło całość ok 3700.

Musisz się pogodzić z takim kosztem jeśli chcesz aby autko sprawnie chodziło. Szkoda czasu i nerwów a wymiana itak Cię nie ominie.

Pozdrawiam

kYsiEk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Qrna, ludzie, nie straszcie! Chce ktoś kupić zadbane kombi z silniczkiem z30dt?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem ci żae nie ma tak źle, okkazało się jednak że mechanik, który czyścił mi ultradzwiekami EGR wyczyscił go dobrze tylko olał wtyczki, wystarczyło je wyczyscic i podgiąć styki, do tego przedmuchałem auto na trasi holandia - polska 600km ponad 200km/h i jak reka odjął

,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MISÓR - silnik Z30DT a Y30DT to dwa różne motory.

W Y30DT częstym problemem to opadające tuleje zaworów (o ile dobrze pamiętam) natomiast po lifcie tego problemu jużnie ma. Trzeba się pogodzic z takim silnikiem że ma swoje wady ale i zalety.

Powodzenia i sry za offtop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam Z30DT i mi wystarczyło przy podobnym problemie wyczyszczenie dolotu oraz zaworu EGR chodzi jak pszczółka od tego czasu. Koszt usługi 200 zł w serwisie opla więc nie było tragedii

Edytowano przez Unicorn1979218

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jakaś bzdura z wymianą EGR-a

Jeżeli silniczek napędowy jest sprawyny i kreci w obie strony to nie widze sensu w wymianie zaworu. Czyba najczęstszym problemem jest albo jego zasyfienie albo uszkodzenie lub wadliwe wskazania czujnika położenia zaworu, który jest najbardziej prostackim potencjometrem.

Pozostaje jeszcze kwesta poprawności zasilania zaworu i wiązki podłączonej do czujnika jego położenia.

Ale, żeby od razu wymieniać na nowy za 3000PLN :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i wymieniłem, zobaczymy.... Różnicy nie widzę na razie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 miesiące po wymianie EGR syf go oblepił i ponownie błędy. Wyczyściłem go sam, do tego wymyłem kolektor i smiga aż miło.

A co do opadających tulei to nie spotkałem się jeszcze żeby w Oplu się to stało. Znajomy ma już ponad 250tyś km i dopiero przy tym przebiegu podłączył Box i zamierza się jeszcze długo cieszyć autem. Ja mam już prawie 200tyś km a na aukcjach w DE widziałem te silniki z przebiegami po 300-350tyś km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja trafiłem na jedną może dwie auckje z autami z uszkodzonymi silnikami. Obecnie jest w sprzedaży auto z niby wypaloną uszczelką pod głowicą (ale to pewnie jednoznaczne z opadniętymi tulejami). Co by nie było lepiej dmuchać na zimne i utrzymywać poziom oleju na maksymalnym dopuszczalnym poziomie.

A z Twoim EGR-em to trochę dziwna sprawa, że tak często się zapycha. Może masz zbyt bogatą mieszankę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym EGR faktycznie troche dziwne, może V-power nie daje rady sie dopalić... A może syf w kolektorze , który oblepił też czujnik temp powietrza przyczynił się do ponownego szybkiego zalepienia EGR? Na razie jest dobrze, nie dymi, pracuje równo... na ile przyniesie efekt zobaczymy...

Skłaniam się ostatnio do Box'a takiego jak ma piotrusiek u sibie... zastanawia mnie czy silnik da rade... jago ma dużo wiecej najechane niż mój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg w zasadzie nie powinien robić problemu jeżeli silnik jest dobrze utrzymany. Ale trzeba też wziąć poprawkę na osprzęt silnika i przeniesienie napędu (bolączką jest koło dwumasowe, które na pewno padnie szybciej po boxie).

Ja mam automat więc nawet o tym nie myślę bo w zasadzie box by mi nic nie dał (sprzęgło skrzyni i tak przenosi tylko 330Nm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...i tu musze powiedzieć że chyba się mylisz, no bo fabrycznie silnika ma 370Nm więc jak automat moze przenosić tylko 330Nm?

Poza tym właśnie Piotrusiek... ma silnik Y30DT i skrzynię automatyczną i śmiga na Box'ie , który w max ustawieniach może wycisnąć do 230KM i 459Nm a on jeździ chyba na połowie skali ustawień czyli około 200KM i 400-410Nm i nie narzeka na skszynię ani na nic innego. Ustawienia Max też juz próbował ale to już musisz z nim rozmawiać. Cyba też się skuszę na ten boź co on ma lub inny tego producenta.

A co do tych uszkodzeń zaworu to muszę Ci przyznać rację, że chyba w większości przypadków nie ma potrzeby wymiany na nowy. Zazwyczaj wystarczy go wypłukać , osuszyć. Jesli po tym zabiegu pracuje płynnie (można to sprawdzić po wykręceniu 3 srubek i zdjęciu czujnika położenia EGR- można wtedy małym śrubokrętem wcisnąć rdzeń od razu wiadomo czy się dalej zacina czy chodzi płynnie). U mnie w starym serwis stwierdił że jest problem z elektroniką i stwierdzili że jest nie naprawialny. Po wymianie na nowy dostałem również stary w pudełku. W garażu wykręciłem z niego czujnik położenia EGR (takitrójkątny na górze EGR) i było jasne że był zatarty sówak w tym czujniku. Nie pracował płynnie i oblepiony był jakąś mazią -chyba sarty od pszesówania plastik. Sam zawór otwierał i zamykał się płynnie.

Edytowano przez nika84-24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W automacie jest sprzęgło hydrokinetyczne, które może przenieść maksymalny moment równy 330Nm (tak jest w instrukcji).Nawet po podglądzie parametrów pracy skrzyni w OP-COM jest parametry aktualnego momentu przekazywanego przez skrzynie i maksymalnie wskazuje na 330Nm.

Temat jest bądź co bądź dziwny bo po co mieliby montować skrzynię z ograniczającą osiągi silnika, z drugiej strony fizyki nie oszukasz i skoro maksymanie przenosi 330Nm to box może wpływać tylko na przekazywaną przez skrzynię moc, co odczuwa się przy wyższych obrotach.

Jesteś pewien, że " piotrusiek" ma skrzynie pięciobiegową seryjnie montowaną pod Y30DT?

Ja tam mam mieszane odczucia względem osiagów mojego auta. Może to przez złe porownanie bo wczesniej jezdziłem Leonem (140KM i 310Nm przy 1250 kg) a teraz niby jest te prawie 180KM i 370Nm ale masa auta to 1700kg więc wychodzi na jedno i nad tym ubolewam. Przynajmniej dziwięk przyjemniejszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jak tylko zrobie karoserie biorę sie silniczek jedna z tych dwóch opcji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ale chyba raczej tą za 129.

Piotrusiek... ma ten droższy z płynną regulacją momentu i mocy.

A co do sprzęgła i dwumasy u mnie to jestem świeżo (10Tyś km) po wymianie więc sie nie obawiam, myslę że do 300tyś km dojadę.

Edytowano przez nika84-24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie ten temat, ale jak już zostałem wywołany, to napiszę. Pembuk możesz mieć rację, coś na rzeczy jest, że ta skrzynia posiada w sobie "blokadę", natomiast spokojnie przenosi ponad 330NM - dobre seryjne auta mają ponad tą moc.

W moim aucie jest również AF33 standardowa z Y30DT. Sprawa wyglądała tak, że V-tech w ogóle box-a do tego automatu nie oferuje, dwaj inni producenci box-ów Maxchip.de oraz chipmydiesel.com polegli (skrzynia odcinała moc na wysokich obrotach i nie pozwalała "iść" autu dalej, dlatego skonczyło się ostatecznie na zwrocie kasy i nerwach (najpierw odsyłałem im box-y w celu przeprogramowania, potem na zamianę wtyczek i sugestiach żeby podłączać bezpośrednio pod szynę commonrail, a nie do drugiej, wyprowadzonej od niej wtyczki).

Trafiłem na kolejnego zawodnika "RaceChip.de". Od razu wiedziałem, że do automatu wchodzi tylko i wyłącznie wersja "pro", która oprócz regulacji "mocowej", posiada jeszcze sprytny myk, polegający na regulacji odcięcia paliwa. Czyli dwa pokrętła, z regulacją A,B,C,D,E,F,0,1,2,3,4,5,6,7 w obu przypadkach. Dwa dni zajęło mi poprawne ustawienie tego. Głównie bawiłem się tym drugim pokrętłem od odcięcia paliwa, i co? Działa. Teraz pierwsze pokrętło mogę ustawiać sobie nawet na 7 i skrzynia pozwala płynie przechodzic z biegu na bieg.

Fakt, można powiedzieć, że na hamowni nie byłeś to sobie wmawiasz. Ale ja nawet po samej wskazówce prędkościomierza i wciskaniu w fotel (autentycznym) czuję, że jest dużo lepiej i to mimo box-a ustawionego mocowo w tej chwili na "1", na "7" jest jeszcze większy szatan, ale jednak auto jeździ codziennie i nie chcę przesadzać. Planuję w najbliższym casie zakup G-techa, żeby z ciekawości pomierzyć sobie przysieszenie i postaram się wtedy wrzucić jakieś filmiki. Zauważyłem dodatkowo, że w tej chwili skrzynia szybciej przełącza biegi, szybciej niż wcześniej w trybie "sport", DSG to nie jest oczywiście, ale jest lepiej i przyjemniej. Także niby głupi box oszukujący dawki paliwa, a jednak nie, przynajmniej w wypadku tego producenta.

Tutaj zdjęcie z Internetu jak w środku wyglądają pokrętła:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jeszcze dodająć, to moc jest odczuwana nie tylko wysoko. Wciskam sobie delikatnie gaz (żeby zmieniał przy ok. 2,5 tys. obr/min).

Obroty na poziomie 1 tys., dalej przechodzą na 1,5tys., 2 tys obr.min czuję delikatne "załapanie wyższej mocy" mimo gazu wciskanego tylko delikatnie, prędkość dużo szybciej się zwiększa, potem obroty dochodzą do 2,5 tys. i coraz wyraźniej czuć większą moc i skrzynia zmienia bieg, jeżeli chciałbym ciągnać do końca to ten wyraźny przyrost trwa do ok. 4 tys. obr/min, może wiecej, tak zaraz przed 4,5 tys. obr/min. Wcześniej natomiast już przy 3,5 tys. obr/min najlepszy ciąg się kończył (łatwo to zaobserwować nawet po zachowaniu wskazówki prędkościomierza, do którego momentu najszybciej idzie dalej).

Edytowano przez piotrusiek636

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo miło że wypowiedziałeś się w temacie Piotrusiek636, znasz poruszony temat dużo lepiej ode mnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezły wywód

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Temat boxów do y30dt z automatem zawsze mnie troche intrygował. Bo użytkownicy piszą, że jest o wiele lepiej i podają wykresy z hamowni. Nawet wykresy bez boxów są dziwne bo wykazują ponad 400Nm. Co wydaje się niemożliwe w przypadku skrzyni z ograniczeniem :/.

Ale skoro piszesz, że jest różnica znacząca to chyba się jednak da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Samemu mnie korci pojechać i shamować swojego na różnych biegach (4 i 5).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogółem chyba przecierałem szlaki jeśli chodzi o box w naszych silnikach, a nerwów było tyle, ile czasu zajęło zanim box ostatecznie był dobry (od początku lipca 2011 do listpada 2011)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Do samej szyny commonrail się dostać to dłuższa chwila, przynajmniej pierwszy raz.

Edytowano przez piotrusiek636

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×