Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

andrzej244

wyciek oleju- chłodniczka oleju, obudowa filtra oleju

Recommended Posts

vectra b x20dth

Witam.

Mam dość spore wycieki oleju w okolicach chłodniczki oleju, obudowy filtra oleju. Mam pytanie; czy ktoś wymieniał tam uszczelki, czy idzie to zrobić samemu w garażu, czy trzeba spuszczać płyn z chłodnicy żeby wymontowć chłodniczkę i obudowę filtra oleju,ile tam jest uszczelek?

Dostęp jest niestety kiepski.Dziękuję za odpowiedź.

Załączam zdjęcie od spodu silnika:

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj.

Mam u siebie ten sam problem. Pomiędzy obudową filtra oleju, a blokiem, jest taka uszczelka (ta o nieregularnym kształcie):

Please login or register to see this image.

Sam zamierzam ją wymienić, przy okazji zmiany oleju, jak tylko ustąpią mrozy. Z tego co się przymierzałem, to przy jej wymianie trzeba będzie ściągnąć zderzak, spuścić płyn z chodnicy wraz z jej demontażem i dopiero wtedy brać się za odkręcanie obudowy filtra i wymianę tej uszczelki.

Uszczelkę można kupić min. tu

Please login or register to see this link.

.

Edited by Gilu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę po fotkach to mogą być tam dwie uszczelki z jednej i drugiej strony obudowy filtra oleju.Może po odkręceniu dolnej osłony silnika da się to jakoś zdemontować(bez odkręcania zdeżaka i chłodnicy)...

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście, jest tam też i druga uszczelka pomiędzy obudową filtra a wymiennikiem ciepła.

Please login or register to see this image.

Sam nie wnikałem w to za bardzo, ponieważ w moim przypadku ewidentnie widać skąd cieknie olej.

Wydaje mi się, że po zdjęciu dolnej osłony silnika i węża z turbiny do intercolera byłby mimo wszystko dostęp do obudowy filtra.

Było by trochę ciasno, ale chyba dało by rade wymienić te uszczelki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Witam. Mam ten sam problem z wyciekiem oleju. Już nie mogę patrzeć na plamy oleju w garażu. Czy Ty już wymieniłeś uszczelki w swoim aucie? Czy można to zrobić bez demontażu zderzaka i chłodnicy płynu chłodzącego? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze nie wymieniałem...muszę pojechać do ASO po uszczelki bo w sklepach motoryzacyjnych nie można ich kupić.

Jak dam radę wymienić to na pewno napiszę co i jak.Pozdrawiam.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wymieniłem (w garażu)uszczelkę pomiędzy obudową filtra oleju a blokiem silnika.Koszt uszczelki w ASO to 10zł.Tej drugiej nie kupiłem bo nie mieli.

Jest trochę zabawy, najlepiej to zrobić przy wymienie oleju. trzeba podnieść auto z przodu, odkręcić koła przednie, zdjąć dolną osłonę silnika żeby był dobry dostęp do dolnych śrub.

Odkręcić wąż idący od IC do kolektora dolotowego.

Odkręcić pokrywkę obudowy filtra oleju i wyciągnąć filtr oleju (po to żeby póżniej tak nie kapał olej po odkręceniu obudowy filtra oleju).

Ja spuściłem jeszcze olej z silnika.

Następnie trzeba odkręcić 4 Sruby mocujące obudowę filtra oleju do bloku silnika(poleci trochę oleju).

Najlepiej od góry, odchylić obudowę filtra oleju, wyjąć starą uszczelkę, przeczyścić szmatką blok silnika i obudowę filtra oleju, założyć nową uszczelkę i przykręcić.

Wymienić filtr oleju, zalać silnik nowym olejem...poprzykręcać co trzeba.

Jest ciasno, za wiele nie widać ale da się to zrobić bez odkręcania zderzaka...

To jest uszczelka nr. 13 na poniższym rysunku:

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

Wiec panowie czy zeby wymienic ta uszczelke o regularnym ksztalcie miedzy wymiennikiem ciepla i obudowa filtra trzeba spuszczac plyc chlodniczy ? Bo juz wiem ze miedzy blokiem i obudowa filtra trzeba spuscic olej i da sie wymienic. A jak w tym przypadku miedzy wymiennikiem ciepla i obudowa filtra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem nie trzeba bo płyn jest wewnątrz chłodniczki, a pod tą uszczelką jest olej.Jak wymienisz to napisz co i jak, na pewno się komuś przyda.

Poizdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pepe_lodz

tylko tam sa wlasnie dwie uszczelki. Wymieniajac ta miedzy blokiem silnika nie trzeba spuszczac ale zastanawiam sie czy chcac ta druga wymienic trzeba spuscic plyn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olek_k

Please login or register to see this quote.

Nie trzeba spuszczać płynu.

Na początek sprawdź czy przypadkiem nie wycieka olej z uszczelki filtra oleju - też chciałem wymieniać te dwie uszczelki, nawet juz je kupiełm ale okazało się że cieknie z uszczelki obudowy filtra oleju - tej którą się wymienia razem z filtrem. Kupiłem filtr Filtrona zmieniłem razem z uszczelkami  i zapanował susza pod autem - proponuję to sprawdzić w pierwszym rzędzie (kumpel miał identycznie w swojej viki i gdyby nie on to prowdopodobnie wymieniłbym te dwie uszczelki niepotrzebnie).

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odświeżę temat potrzebne są mi te dwa przewody które odchodzą od chłodniczki oleju i nie mogę ich nigdzie znaleźć może ktoś dał by namiar na jakąś aukcje albo sklep z góry dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh mialem ten sam problem ciezko jest to dostac. kazdy kto demontuje cjlodniczke tnie przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może ma ktoś jakieś poglądowe zdjęcie jak wyglądają te przewody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

Mam ten krotszy ten dlugi wymienialem u siebie. Foto z aukcji na ktorej je kupilem

Edited by berti666

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie przydał by mi się chyba ten krótszy, stojąc na wprost maski on jest po prawej stronie podłączony jest do bloku silnika czy tak? w jakim są stanie i czy nie chciał byś odsprzedać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to ten po prawej. Jest w stanie bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, odświeże temat trochę otoż, Po wymianie uszczelek chłodniczki kupionych w ASO pod autem nie cieknie, a zrobiła się już kałuża, W związku z tym mam pytanie? powierzchnia była w miarę równa, delikatnie przeszlifowana drognym papierkiem uszczelki delikatnie posmarowane silikonem i nic to nie pomogło jak wtedy ciekło, teraz leci i mam pytanie, czy te uszczelki powinny byc jakos mocno dokręcone oraz z rysunków widzę, ze na przewodach są jakies oringi lecz u mnie żadnego nie było, ale olej mógłby lecieć węzami czy tylko spod uszczelek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tam nie ma żanych oringów tylko zaciski , niestety po tylu latach potrafią popękać węże lub sama chłodnica puszcza .

Edited by RYBA-71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wężami płynie ciecz chłodząca a nie olej.

Może chłodniczka po prostu nieszczelna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie z chłodniczki nic nie widać tylko na łączeniu jej z silnikiem. Jutro spróbuje umyć silnik i sprawdzić raz jeszcze dokładnie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co cieknie , olej czy płyn ? Jeżeli olej to uszczelka jak płyn to wąż lub chłodniczka .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leci olej. Tyle ze uszczelki nowe zakupione w ASO. Może by wkleić je na sporą ilość silikonu? ponieważ była tylko lekko przesmarowana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dawałem tylko nową uszczelkę, bez żadnego silikonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie źle włożyłeś je w kanalik , przy składaniu trzeba na to uważać .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...