Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

andrzej244

wyciek oleju- chłodniczka oleju, obudowa filtra oleju

Polecane posty

Napisano (edytowany)

vectra b x20dth

Witam.

Mam dość spore wycieki oleju w okolicach chłodniczki oleju, obudowy filtra oleju. Mam pytanie; czy ktoś wymieniał tam uszczelki, czy idzie to zrobić samemu w garażu, czy trzeba spuszczać płyn z chłodnicy żeby wymontowć chłodniczkę i obudowę filtra oleju,ile tam jest uszczelek?

Dostęp jest niestety kiepski.Dziękuję za odpowiedź.

Załączam zdjęcie od spodu silnika:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez andrzej244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witaj.

Mam u siebie ten sam problem. Pomiędzy obudową filtra oleju, a blokiem, jest taka uszczelka (ta o nieregularnym kształcie):

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Sam zamierzam ją wymienić, przy okazji zmiany oleju, jak tylko ustąpią mrozy. Z tego co się przymierzałem, to przy jej wymianie trzeba będzie ściągnąć zderzak, spuścić płyn z chodnicy wraz z jej demontażem i dopiero wtedy brać się za odkręcanie obudowy filtra i wymianę tej uszczelki.

Uszczelkę można kupić min. tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

Edytowano przez Gilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Z tego co widzę po fotkach to mogą być tam dwie uszczelki z jednej i drugiej strony obudowy filtra oleju.Może po odkręceniu dolnej osłony silnika da się to jakoś zdemontować(bez odkręcania zdeżaka i chłodnicy)...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez andrzej244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, jest tam też i druga uszczelka pomiędzy obudową filtra a wymiennikiem ciepła.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Sam nie wnikałem w to za bardzo, ponieważ w moim przypadku ewidentnie widać skąd cieknie olej.

Wydaje mi się, że po zdjęciu dolnej osłony silnika i węża z turbiny do intercolera byłby mimo wszystko dostęp do obudowy filtra.

Było by trochę ciasno, ale chyba dało by rade wymienić te uszczelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Witam. Mam ten sam problem z wyciekiem oleju. Już nie mogę patrzeć na plamy oleju w garażu. Czy Ty już wymieniłeś uszczelki w swoim aucie? Czy można to zrobić bez demontażu zderzaka i chłodnicy płynu chłodzącego? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze nie wymieniałem...muszę pojechać do ASO po uszczelki bo w sklepach motoryzacyjnych nie można ich kupić.

Jak dam radę wymienić to na pewno napiszę co i jak.Pozdrawiam.

Edytowano przez andrzej244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymieniłem (w garażu)uszczelkę pomiędzy obudową filtra oleju a blokiem silnika.Koszt uszczelki w ASO to 10zł.Tej drugiej nie kupiłem bo nie mieli.

Jest trochę zabawy, najlepiej to zrobić przy wymienie oleju. trzeba podnieść auto z przodu, odkręcić koła przednie, zdjąć dolną osłonę silnika żeby był dobry dostęp do dolnych śrub.

Odkręcić wąż idący od IC do kolektora dolotowego.

Odkręcić pokrywkę obudowy filtra oleju i wyciągnąć filtr oleju (po to żeby póżniej tak nie kapał olej po odkręceniu obudowy filtra oleju).

Ja spuściłem jeszcze olej z silnika.

Następnie trzeba odkręcić 4 Sruby mocujące obudowę filtra oleju do bloku silnika(poleci trochę oleju).

Najlepiej od góry, odchylić obudowę filtra oleju, wyjąć starą uszczelkę, przeczyścić szmatką blok silnika i obudowę filtra oleju, założyć nową uszczelkę i przykręcić.

Wymienić filtr oleju, zalać silnik nowym olejem...poprzykręcać co trzeba.

Jest ciasno, za wiele nie widać ale da się to zrobić bez odkręcania zderzaka...

To jest uszczelka nr. 13 na poniższym rysunku:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez andrzej244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pepe_lodz

Wiec panowie czy zeby wymienic ta uszczelke o regularnym ksztalcie miedzy wymiennikiem ciepla i obudowa filtra trzeba spuszczac plyc chlodniczy ? Bo juz wiem ze miedzy blokiem i obudowa filtra trzeba spuscic olej i da sie wymienic. A jak w tym przypadku miedzy wymiennikiem ciepla i obudowa filtra ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moim zdaniem nie trzeba bo płyn jest wewnątrz chłodniczki, a pod tą uszczelką jest olej.Jak wymienisz to napisz co i jak, na pewno się komuś przyda.

Poizdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pepe_lodz

tylko tam sa wlasnie dwie uszczelki. Wymieniajac ta miedzy blokiem silnika nie trzeba spuszczac ale zastanawiam sie czy chcac ta druga wymienic trzeba spuscic plyn ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość olek_k

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie trzeba spuszczać płynu.

Na początek sprawdź czy przypadkiem nie wycieka olej z uszczelki filtra oleju - też chciałem wymieniać te dwie uszczelki, nawet juz je kupiełm ale okazało się że cieknie z uszczelki obudowy filtra oleju - tej którą się wymienia razem z filtrem. Kupiłem filtr Filtrona zmieniłem razem z uszczelkami  i zapanował susza pod autem - proponuję to sprawdzić w pierwszym rzędzie (kumpel miał identycznie w swojej viki i gdyby nie on to prowdopodobnie wymieniłbym te dwie uszczelki niepotrzebnie).

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odświeżę temat potrzebne są mi te dwa przewody które odchodzą od chłodniczki oleju i nie mogę ich nigdzie znaleźć może ktoś dał by namiar na jakąś aukcje albo sklep z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh mialem ten sam problem ciezko jest to dostac. kazdy kto demontuje cjlodniczke tnie przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może ma ktoś jakieś poglądowe zdjęcie jak wyglądają te przewody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Uploaded with

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Mam ten krotszy ten dlugi wymienialem u siebie. Foto z aukcji na ktorej je kupilem

Edytowano przez berti666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie przydał by mi się chyba ten krótszy, stojąc na wprost maski on jest po prawej stronie podłączony jest do bloku silnika czy tak? w jakim są stanie i czy nie chciał byś odsprzedać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten po prawej. Jest w stanie bdb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeże temat trochę otoż, Po wymianie uszczelek chłodniczki kupionych w ASO pod autem nie cieknie, a zrobiła się już kałuża, W związku z tym mam pytanie? powierzchnia była w miarę równa, delikatnie przeszlifowana drognym papierkiem uszczelki delikatnie posmarowane silikonem i nic to nie pomogło jak wtedy ciekło, teraz leci i mam pytanie, czy te uszczelki powinny byc jakos mocno dokręcone oraz z rysunków widzę, ze na przewodach są jakies oringi lecz u mnie żadnego nie było, ale olej mógłby lecieć węzami czy tylko spod uszczelek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tam nie ma żanych oringów tylko zaciski , niestety po tylu latach potrafią popękać węże lub sama chłodnica puszcza .

Edytowano przez RYBA-71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wężami płynie ciecz chłodząca a nie olej.

Może chłodniczka po prostu nieszczelna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z chłodniczki nic nie widać tylko na łączeniu jej z silnikiem. Jutro spróbuje umyć silnik i sprawdzić raz jeszcze dokładnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co cieknie , olej czy płyn ? Jeżeli olej to uszczelka jak płyn to wąż lub chłodniczka .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Leci olej. Tyle ze uszczelki nowe zakupione w ASO. Może by wkleić je na sporą ilość silikonu? ponieważ była tylko lekko przesmarowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dawałem tylko nową uszczelkę, bez żadnego silikonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie źle włożyłeś je w kanalik , przy składaniu trzeba na to uważać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×