Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kermitttt

Chyba i mi padła pompa:( chyba, że ktoś ma inny pomysł

Recommended Posts

trtherfgrerffr3[ t font=Ariagregrgl3q3rfrWitam, błąd na stronie, więc piszę "na ślepo"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wczoraj normalnie auto latało, dziw rano chcę jechać do pracy i kicha. Kręciłem z 10 razy i ani się odezwał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zeroreakci. Sądzę, że pompa, ale zanim wydam kupę szmalu wolał bym się upewnić. Ma ktoś inny pomysł, co mogło nawali Dodam jeszcze, że nic raczej nie zamarzło, bo na dworze było minus 1, a furka stała w garażu:(. P.S., co z tą stroną, że nie widzę co piszę?!ć? Pozdrawiam]

Edited by kermitttt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o co chodzi,to chyba do usniecia temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakies bledy pokzuje "check" moze tak jak kolega pisze zapowietrzyl sie,jak masz mozliowsc podepnij pod kompa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pękł któryś z wężyków przelewowych albo zwyczajnie się zsunał... sa duże rożnice temperatur i takie rzeczy się zdażają.. wtedy napewno by nie zapalił..

Obstawiam zapowietrzenie tak czy inaczej. Jak masz mozliwość rób techa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ile czasu świeci CI kontrolka grzania świec ?? może warto przyjrzeć się świecom żarowym. - czy dochodzi do nich napięcie i czy wogóle świece są sprawne: opór okoł 0,9 Ohma i czas rozżarzania poniżej 4 sekund

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znów nie widzę co piszę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pocieszyliście mnie nieco. Świece, cóż zapalają się na chilę i kontrolka gaśnie. Pozatym coś by tam "łapał", bo raczej mrozu fest nie ma, i wszystkie na raz by nie padły. Pod techa postaram sie go podcholowac, bedzie to fest trudne przez zaspy:) Nieszczelnosci, pekniec nie stwierdzilm. Warsztat mam nie daleko, skocze do nich, moze ktoś się zlituje i przyjedzie do mnie z kompem. Dzieki za sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mechaniora, umówiłem się na 9 lutego i nikt wcześniej gadał ze mną nawet nie będzie, masakra! Pojdę, zaraz zobaczę "organoleptycznie" czy ta pompa się załącza. Podniosę kanapę i będę analizował co się dzieje. Jestem w desperacji generalnie, bo auto jest mi niezbędne:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co wyczytałem, pada nie ta pompa w baku- jak wcześniej m,yślałem, tylko ta wtryskowa, przy listwie wtryskowej! To już coś wiem, dodam tylko, że ona terkocze- a więc jakoś działa. Z tym, że terkocze głośniej niż zwykle więc coś jest nie tak. Może gdzieś faktycznie załapuje powietrze.Ale jak kiedyś miałem zapowietrzony, to nie było objawu jej głośnej pracy:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce źle podpowiedzieć dlatego pytam doświadczonych może spróbowac samostart????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

samostart do samochodu stojącego w garażu i przy temp otoczenia koło 0st C?? szkoda silnika... u i nieumiejętne używanie skraca znacznie żywotności silnika i przy okazji możesz potrzebować nowego przepływomierza =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie stanie jeśli spróbuje odpalić z plaka. Nie ma reguły na to, że nie można tak odpalać w temperaturze -20 st.C czy też +20 st,C.

To jest odpalanie awaryjne. Jeśli silnik zaskoczy i będzie chodził i jeździł normalnie - to ma pewność, że pompa jest ok. Wtedy trzeba szukać zapowietrzenia w układzie, filtrze paliwa, i tak dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie dlatego pytam bo to by pomogło wyjaśnić czy nie zapowietrzył się po prostu ..

a co masz na myśli mówiąc ,że temp ok 0 stopni za zimno na samostart?

JA oczywiście nie w przepływkę miałem na myśli - raczej w rurę od intercoolera z odległości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie chciałem go odpowietrzyć i straaasznie opornie to szło. Właściwie się nie udało. To może znaczyć, że własnie jest zapowietrzony tylko (oby). Tylko skąd tam się powietrze tak okrutnie dostaje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moze byc przez weze przelewowe,peknieta obudowe filtra paliwa,uszczelniacze wtryskow,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja przygoda z dieslem dopiero się zaczęła, więc nie chciałbym strzelić jakiejś głupoty ,ale:

Skoro pompę mamy smarowaną paliwem, to takie prób odpalenia ( o ile jest zapowietrzona) kręcąc z 10 razy czy palenie z plaka czy autostarta nie przyczyni się właśnie do jej zgonu z powodu zatarcia? Ja próbowałbym to jakoś odpowietrzyć bez ryzyka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To fizycznie wygląda tak, że przy zapowietrzonym układzie pompy paliwo cofa się albo przed filtr paliwa (wtedy w zbiorniczku filtra jest go na przykład 1/2 zamiast do pełna), albo tuż przed pompę albo przed wtryskiwacze. Im dalej tym dłużej trwa "chechłanie" silnika. Ponieważ jest to system naczyń połączonych a wtryskiwacze są w najwyższym punkcie (poza filtrem) pompa nie ma aż tyle siły aby przepchnąć powietrze i paliwo do wtryskiwacza przy tak niskich prędkościach obrotowych silnika (rozrusznik). Kiedy psika się plakiem silnik zaczyna załapywać a tym samym wzrasta jego prędkość obrotowa i pompa pracuje wydajniej, zaczyna dochodzić paliwo i w końcu udaje się uruchomić silnik, paliwo jest we wtryskiwaczach a przez przelewy wraca do pompy. Układ się zamyka i jeśli jest szczelny - wszystko będzie ok. Jeśli nadal będą problemy z uruchomieniem - trzeba szukać przyczyny i miejsca zapowietrzenia.

Paliwo nie może cofnąć się przed pompę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego kiedys tak samo jak Ty mialem watpliwosci .. Jak mi sie zapowietrzyl i krecenie nic nie dawalo zadzwonilem do swojego mechanika a koles naprawde sie zna w Skodzie pracuje to mu ufalem. Powiedzial mi o samostarcie i wtedy tak jak TY zapytalem czy to mi nie uszkodzi silnika... Dla rozwiania Twoich atpliwości przytocze jego słowa :

"Jakby tak się to wszystko od razu miało psuc to by się nic w silnikach nie dało zrobić" i się uśmiechnał do słuchawki wyraźnie;) Psiukając plakiem wymuszasz szybszy start przez co pompa szybciej dostaje smarowanie a przecież ropa jaka tam była nie wyschła na scianlkach ja tak to sobie tłumacze..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panów, ja próbowałem (znaczy mechanik) Viki na plaka odpalić ale nawet nie drgnęła, znaczy się troszkę coś łapała ale nie odpaliła i tak....check się świeci przy kręceniu silniekem i po odpuszczeniu krecenia przy dalej włączonym zapłonie dalej się świeci check.....dwa błędy pompy wyszły.....a pojechałem do pracy normalnie a po pracy juz jej nie odpaliłem....d*** blada normalnie....a słyszał ktoś o mechaniku z Komorowa koło tomaszowa maz.?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakie błędy ? Podaj ich kody...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie podał kodów mi,zczytał i powiedział powiedział ze coś z pompą przelewową jakis sterownik czy coś (sterownik pompy przelewowej czy coś),nie pamietam juz dokładnie i jeszcze jakis ale oba od pompy ze tylko były, wiecej błędów nie było....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tocariew

Please login or register to see this quote.

Miałem podobnie. Wieczorem jeździłem, żadnych złych objawów - rano nie odpaliła. Potem kombinowałem z odpowietrzaniem. Następnie zaprowadziłem do znajomego mechanika, żeby on próbował. Koniec końców po zaciągnięciu na komputer błędy pompy wtryskowej wyskoczyły, co zresztą podejrzewałem od razu. Z tego co się zorientowałem to na bank wyskoczy bląd konta wtrysku i początku wtrysku bodajże. Na pewno do naprawy będzie sterownik. Często też mechanicznie pompa siada. Jeżeli chodzi o sterownik to można go spróbować uratować metodą domową wlutowując jakieś nowe tranzystorki, czy coś takiego (czytałem, nie sprawdzałem, w razie czego pytać innych, podobno ok 300-400 zł). Jeżeli natomiast mechanicznie to już konieczny serwis ze stołem probierczym. Jeżeli coś źle mówię, to niech ktoś mnie poprawi. U mnie do wymiany był sterownik, przyspieszacz, i czujnik obrotowy. Koszt niestety bardzo duży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo duży, czyli jaki? Aż boję się pytać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tocariew

Please login or register to see this quote.

Ja zapłaciłem 2800 u Wachowiaka w Krotoszynie. Dodatkowo wymontowanie pompy, wysyłka, wmontowanie i wymiana oleju, to razem koło 3500 wyszło, dokładnie już nie pamiętam. Wysyłka się opłacała bo u mnie chcieli 1000 więcej w Bydgoszczy. Koszt i tak kosmiczny, ale co poradzić. Ceny na październik 2009.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

....

Witam!

Miałem ten sam problem.Błąd 1660 i 1220....regeneracja w Garbowie 1900 zł brutto.

NOWY sterownik,komplet uszczelek kalibracja gwarancja 12 miesięcy.

Po naprawie pali na dotyk niezaleznie od temperatury na zewnątrz i czasu postoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...