Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest r.wwy

nie chodzi obrotomierz!!!

Recommended Posts

Guest r.wwy

Witam!!!

Mam Vektrę 1.8 VB, od jakiegoś czasu mam problem z immobilajzerem, nie mogę odpalić jednym z dwóch kluczyków.

Drugim kluczykiem samochód odpala ale przestaje działać obrotomierz i strasznie szarpie samochodem na gazie i na benzynie!!!!

Czy to może być wina immobilajzera??????

Proszę o szybką odpowiedz..... stoję w Wawie rozkraczony....!!! Ps. gdzie się znajduje centralka immobilajzera?????

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

a czek się świeci?? jak jest padnięty immobilizer to kontrolka czek mruga ,spróbuj odłączyć akumulator na parę minut

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak kolega mowi jesi check ci miga to masz bład imobil... jesli tak to zrob tak przekrec kluczyk tak zeby zapaliły sie kontrolki idz do aku. i odłacz kleme minusowa i pozostaw na conajmniej 10 min. (mozesz isc na browka ) pozniej po 10min. cofnij kluczyk do poczatku a najlepiej wyjmnij go podłacz kleme i masz skasowany bład w kompie. Działa robiłem usiebie tak bo po mrozach mi oszalał. powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

dzięki koledzy za podpowiedzi .. Darkopa możesz opisać jakie miałeś przypadki z tym imo.... ? u mnie było tak że jak przekręciłem zapłon to raz migał czek raz nie podczas jazdy przestawał mi działać obrotomierz i auto po chwili gasło .. jak to było u Ciebie ? a te kasowanie błędów przez odłączenie aku. pomogło CI ?? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to w czyms pomoze ale migajacego checka mialem gdy padl mi regulator napiecia oraz plytka diodowa na alternatorze.Tzn.jak zaczynaly sie dziac jaja z pradem check zaczal migac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

dzięki kolego sprawdzę ładowanie ..jakby ktoś miał jakieś pomysły jeszcze to bardzo proszę o napisanie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

jak koledzy podpowie mi ktoś o co chodzi z tym skaczącym obrotomierzem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź napięcie ładownia - całkiem możliwe, że regulator napięcia w alternatorze pada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwie opcje albo pada alternator, albo po prostu kończy Ci się komputer ale biorąc pod uwagę skaczący obrotomierz raczej to pierwsze.

Sprawdzałeś napięcie tak jak miałeś to zrobić? nikt niczego innego nie wymyśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ile sie nie myle sygnały na obrotomierz pobierane są z czujnika wału. Może to od niego należało by zacząć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

Zrobiłem pomiary ładowania. Silnik nie obciążony 13,7V, przy pełnym obciążeniu - włączone światła itp.napięcie jest 12,70v.

Czy to może być koniec alternatora???

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

a jeszcze nie napisałem że jak zaczyna świrować obrotomierz to auto szarpie a po wciśnięciu sprzęgła gaśnie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wczoraj mialem viki w ktorej byl do wymiany alternator ktory wogole nic pradu nie dawal

a obrotomierz chodzil normalnie, wiec tak jak kolega Siekier pisal sygnal na obrotomierz jest nadawany z czujnika na wale.

bynajmniej z tego co pamietam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

kolego r.wwy posty sie edytuje a nie pisze jeden pod drugim

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

na przyszlosc pamietaj o tym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

juz myslalem ze masz uwalona wiazke pod maska ,kolega tak mial ze mu padla wiazka kolo silnika ,wygladala strasznie i wariowal obrotomierz bo zle sygnaly dostawal

ale po tym poscie sadze ze to przeplywka zrobila pa pa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

hmmm...? no nic zobaczymy co będzie dalej teraz występuje to sporadycznie poczekam aż padnie coś na amen wtedy napiszę o co chodziło .. a odnośnie tego ładowania to macie podobnie czy wyżej macie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidętnie czujnik położenia wału uwalony. Czujnik gubi sygnał, wskazówka wariuje i zapłon się przestawia. Z tąd masz to gaśnięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak jak kolega napisał a miga ci chek jeszcze czy zgasł ? bo jak miga to najlepiej było by zczytac błedy komputera mozesz sam lub podjechac na kompa tylko wtedy zapłaciszpewnie powyzej 60 dych tyle biora u mnie. pozdrawiam

tu masz porade jak zczytac błedy

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by DarkoPa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

czek już nie miga dzięki DarkoPa pomogła Twoja rada. a co do czujnika wału korbowego wymieniałem go w grudniu więc już by padł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli kupiłeś podróbkę to bardzo możliwe. Z resztą odczytaj błędy. to dowiesz się wszystkiego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest r.wwy

płaciłem 350 zł za ten czujnik ,a jakaś możliwość sprawdzenia jest? bo po tych świrowaniach zapala się czek ale ponownie uruchamiam auto i jest ok. błędy też wyskakują ale jest ich sporo np czujnik położenia przepustnicy,wałki rozrządu ,wał korbowy, sonda, przepływomierz i jeszcze coś już nie pamiętam , ale jak odpalę ponownie 0 błędów silnik pracuje ok na pb jak i na lpg. więc mój wniosek że któryś z czujników robi czasem cześć i może przez to tyle błędów mi wywala jak myślicie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prosze Bardzo a z tym czujniekiem to moze tak byc jak podroba to siadła bo nasze bryczki nie lubia podrobek sam sie przekonałem i staram sie brac orginalne czesci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...