Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
adam_hybrid86

Podgrzewanie filtra faliwa DTI

Polecane posty

Witam

mam pytanie dotyczące podgrzewania filtra paliwa w Viki 2.2 DTI. wiem że podgrzewanie filtra paliwa załącza się gdy temperatura powietrza na zewnątrz spadnie poniżej 5st C. Czy ktoś wie w jaki sposób sprawdzić działanie tej grzałki?? czy jest ono w jakiś sposób sygnalizowane (charakterystyczny dźwięk lub parametr odczytany z op-com)?? nie dobierałem się do tego podgrzewacza ale domyślam się że są tam dwa przewody i 12V miedzy nimi ??

domyślam się, że w przypadku awarii grzałki nie będzie to sygnalizowane w żaden sposób..... czy by widniał jakiś błąd odczytywany przez op-com?

proszę o wskazówki osób które już sprawdzały ten element =)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam.

Najprościej byłoby podłączyć zwykły miernik albo próbówkę na 12V i włączyć zapłon, gdy temperatura jest w okolicach zera. Powinno pojawić się napięcie, a grzałkę w filtrze można sprawdzić omomierzem.

Edytowano przez Gilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

a co ty chcesz sprawdzac omomierzem ?!! widziałeś kiedyś pokrywę filtra i jakąkolwiek grzałkę ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

normalnie grzałkę sprawdza się omomierzem - tzn:

albo masz nieskończony opór - obwód przerwany

albo bliski zeru opór czyli zwarty obwód do masy

to ja pytam o ogrzewanie filtra bo zanim go rozkręcę i zapowietrzę sobie układ to chcę wiedzieć co tam znajdę i jak szybko wszystko sprawdzić żeby się paliwo za dużo nie cofnęło do baku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A twoim zdaniem czym byś beznapięciowo sprawdził tę grzałkę, czy jakąkolwiek inną? Językiem?

Edytowano przez Gilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do posta. CZy w dtl też jest filtr podgrzewany?????bo jakoś ostatnio zamarzło....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Elektryk u którego byłem sprawdził ją faktycznie tylko przyrządem i stwierdził "brak przejścia"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli tak jak już napisano wartość oporu "0" (max), potem wszedł jeszcze na jakąś specjalistyczną stronę w necie (zalogował sie ) i na schemacie elektrycznym pokazał mi że podgrzewacz działa praktycznie bezprzerwy po przekręceniu kluczyka (?) tyle że moja Viki to 2.0 tdh więc instalacja może się troche różnić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak dochodzą tam dwa grube przewody elektryczne to powinien być podgrzewany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Jeśli natomiast wytrąciła Ci się parafina to korzystając chwilowo z wyższej (niż w ubiegłym tygodniu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">) temperatury, dolej jakiegoś depresatora albo najzwyklejszej nafty. "Doszlachetnianie" po zamarznięciu to jak palenie świeczki umarłemu. Do zimy trzeba się przygotować jesienią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no dobra... elektryk stwierdził i co dalej ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> wymieniałeś coś??

niby wszędzie w instrukcjach pisze o włączaniu się podgrzewania poniżej 5 st, ale od każdych zasad są wyjątki. U mnie np. świece żarowe zawsze się włączają bez względu na temperaturę i zawsze grzeją maksymalną ilość czasu czyli 7-8 sekund dlatego że komputer widzi temperaturę ujemną płynu chłodzacego podczas rozruchu (-30 st C ;] ). W zimie to pomaga natomiast w lecie odpalam silnik po 1-2 sekundach nie czekając aż kontrolka zgaśnie stale po 7-8 s.

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

No dobry dowcip z tym elektrykiem co stwierdził brak przejscia w pokrywie filtra w DTI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gratuluje pomysłu i IQ blondynki, a jeszcze jesli mu zapłaciliście to już wogóle, jajcarze z Was.

Przeciez tam nie ma żadnej grzałki! Skąd ten pomysł w ogóle? Są tam dwie płaszczyzny do których przykłada sie napięcie i .. tyle. Nie ma tam przejscia i nie ma prawa go być !

Podgrzewanie odbywa się na podobieństwo dwóch żyletek rozdzielonych zapałkami i podpiętych do "U".

Obudowę filtra mozna bezproblemowo rozebrać /piszę tu o przykrywce filtra/...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w takim razie jak sprawdzić czy to działa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">? na techu wyjdzie jak uszkodzone? ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdza się napięcie w przewodzie który dochodzi do filtra. jesli go nie ma to albo przewody są uszkodzone albo przekaźnik

mam pytanie dotyczące 2 parametrów z OP-COM w zakładce silnik:

* Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego (opcje AKTYWNY i NIEAKTYWNY)

* Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania (opcje AKTYWNE 0V i NIEAKTYWNE 12V)

czego dokładnie dotyczą te parametry??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez adam_hybrid86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jestem w trakcie ściągania "nowej" obudowy filtra wraz z grzałką

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">- dam znać co i jak jak już będę po wymianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a skąd takie (wątpliwe) informacje o sposobie podgrzewania paliwa w filtrze? że, niby te płytki się nagrzewają? jak? a rozbierałeś pokrywkę filtra? myślę że jest to niemożliwe, bynajmniej u mnie w 2.0 DTI. U mnie rano jest oporność w granicy kilku omów, a po jeździe, brak przejścia czyli nieskończona oporność. Obstawiałbym więc działanie jakiegoś "termoregulatora".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Także mnie to zastanowiło. Grzanie "na żyletki" ma zastosowanie tylko przy cieczy o właściwościach przewodzących czyli zawierających chlorek sodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas_piotr
Napisano (edytowany)

Czy ktoś mógłby wstawić fotkę? Jak to jest zbudowane w DTH? mój tez zamarzł sprawdziłbym...

Edytowano przez lukas_piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

pokrywę filtra rozbierałem do ostatniej części

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

podziwiam tępy upór tych co tam wciąż szukają grzałki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Szukałem w Sam naprawiam i jest tam tylko wzmianka, że jest tylko podgrzewanie ale nic więcej. Kiedyś też kupowałem nową pokrywę w ASO i nic szczegolnego tam nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów z forum, pierwszy raz sam zamierzam wymienić filtr paliwa w X20DTH poproszę o dokładne instrukcję jak to zrobić, czy odpinać wszystkie przewody z paliwem i elektrykę bo w książce serwisowej jest niewiela na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nic nie odpinasz,odkrecasz dekiel z obudowy zakladasz nowa uszczelke wkladasz filtr zalewasz ropa do pelna zakrecasz(tylko delikantnie,zeby obudowa nie pekla) i odpalasz,powinno sie odpowietrzyc,u mnie nie trzeba bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość manioMT

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego! Możesz napisać gdzie zakupiłeś obudowę filtra paliwa. Za pierona nie mogę nigdzie znaleźć. Jak kwota? Dzięki i pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeszcze na nią czekam - kumpel ma mi ją ze szrotu od "sasiadów z zachodu" przywieść o ile znajdzie coś w dobrym stanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale widziałem też na allegro używane oczywiście na przykład tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, ale jeszcze poczekam bo po pierwsze -20 juz się skonczyło i na shell v-power diesel też jakoś lepiej pali :29:

Sorki nie zauważyłem że aukcja juz zakończona

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> ale to była tylko jedna z kilku ofert...

Edytowano przez khary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość manioMT

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za szybką odpowiedź! Ale myślałem że masz namiar na nową obudowę. Ja zastanawiam się na zamianą filtra na inny, z metalową obudową. Chyba trzeba napisać nowy temat: skąd nowa obudowa filtra, bo albo źle szukam, albo nowych nikt u nas nie sprzedaje. Jeszcze raz dzięki i pozdro.

PS. Moja cieknie, ale w twoim przypadku dolewałbym dodatków dostępnych na każdej stacji benzynowej. Jak ma ON zamarznąć, to ostatnim miejscem będzie filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czary jakieś. Jak może coś grzać jak nie ma przepływu prądu? Jeśli obwód nie jest zamknięty to nie będzie grzania. Co zamyka obwód pomiędzy tymi "płaszczyznami". Może ktoś wie jak to w końcu działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×