Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
adam_hybrid86

Podgrzewanie filtra faliwa DTI

Recommended Posts

Witam

mam pytanie dotyczące podgrzewania filtra paliwa w Viki 2.2 DTI. wiem że podgrzewanie filtra paliwa załącza się gdy temperatura powietrza na zewnątrz spadnie poniżej 5st C. Czy ktoś wie w jaki sposób sprawdzić działanie tej grzałki?? czy jest ono w jakiś sposób sygnalizowane (charakterystyczny dźwięk lub parametr odczytany z op-com)?? nie dobierałem się do tego podgrzewacza ale domyślam się że są tam dwa przewody i 12V miedzy nimi ??

domyślam się, że w przypadku awarii grzałki nie będzie to sygnalizowane w żaden sposób..... czy by widniał jakiś błąd odczytywany przez op-com?

proszę o wskazówki osób które już sprawdzały ten element =)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Najprościej byłoby podłączyć zwykły miernik albo próbówkę na 12V i włączyć zapłon, gdy temperatura jest w okolicach zera. Powinno pojawić się napięcie, a grzałkę w filtrze można sprawdzić omomierzem.

Edited by Gilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

a co ty chcesz sprawdzac omomierzem ?!! widziałeś kiedyś pokrywę filtra i jakąkolwiek grzałkę ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

normalnie grzałkę sprawdza się omomierzem - tzn:

albo masz nieskończony opór - obwód przerwany

albo bliski zeru opór czyli zwarty obwód do masy

to ja pytam o ogrzewanie filtra bo zanim go rozkręcę i zapowietrzę sobie układ to chcę wiedzieć co tam znajdę i jak szybko wszystko sprawdzić żeby się paliwo za dużo nie cofnęło do baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A twoim zdaniem czym byś beznapięciowo sprawdził tę grzałkę, czy jakąkolwiek inną? Językiem?

Edited by Gilu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołączam się do posta. CZy w dtl też jest filtr podgrzewany?????bo jakoś ostatnio zamarzło....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Elektryk u którego byłem sprawdził ją faktycznie tylko przyrządem i stwierdził "brak przejścia"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli tak jak już napisano wartość oporu "0" (max), potem wszedł jeszcze na jakąś specjalistyczną stronę w necie (zalogował sie ) i na schemacie elektrycznym pokazał mi że podgrzewacz działa praktycznie bezprzerwy po przekręceniu kluczyka (?) tyle że moja Viki to 2.0 tdh więc instalacja może się troche różnić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak dochodzą tam dwa grube przewody elektryczne to powinien być podgrzewany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Jeśli natomiast wytrąciła Ci się parafina to korzystając chwilowo z wyższej (niż w ubiegłym tygodniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">) temperatury, dolej jakiegoś depresatora albo najzwyklejszej nafty. "Doszlachetnianie" po zamarznięciu to jak palenie świeczki umarłemu. Do zimy trzeba się przygotować jesienią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no dobra... elektryk stwierdził i co dalej ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> wymieniałeś coś??

niby wszędzie w instrukcjach pisze o włączaniu się podgrzewania poniżej 5 st, ale od każdych zasad są wyjątki. U mnie np. świece żarowe zawsze się włączają bez względu na temperaturę i zawsze grzeją maksymalną ilość czasu czyli 7-8 sekund dlatego że komputer widzi temperaturę ujemną płynu chłodzacego podczas rozruchu (-30 st C ;] ). W zimie to pomaga natomiast w lecie odpalam silnik po 1-2 sekundach nie czekając aż kontrolka zgaśnie stale po 7-8 s.

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

No dobry dowcip z tym elektrykiem co stwierdził brak przejscia w pokrywie filtra w DTI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gratuluje pomysłu i IQ blondynki, a jeszcze jesli mu zapłaciliście to już wogóle, jajcarze z Was.

Przeciez tam nie ma żadnej grzałki! Skąd ten pomysł w ogóle? Są tam dwie płaszczyzny do których przykłada sie napięcie i .. tyle. Nie ma tam przejscia i nie ma prawa go być !

Podgrzewanie odbywa się na podobieństwo dwóch żyletek rozdzielonych zapałkami i podpiętych do "U".

Obudowę filtra mozna bezproblemowo rozebrać /piszę tu o przykrywce filtra/...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie jak sprawdzić czy to działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">? na techu wyjdzie jak uszkodzone? ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdza się napięcie w przewodzie który dochodzi do filtra. jesli go nie ma to albo przewody są uszkodzone albo przekaźnik

mam pytanie dotyczące 2 parametrów z OP-COM w zakładce silnik:

* Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego (opcje AKTYWNY i NIEAKTYWNY)

* Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania (opcje AKTYWNE 0V i NIEAKTYWNE 12V)

czego dokładnie dotyczą te parametry??

Please login or register to see this attachment.

Edited by adam_hybrid86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jestem w trakcie ściągania "nowej" obudowy filtra wraz z grzałką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">- dam znać co i jak jak już będę po wymianie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a skąd takie (wątpliwe) informacje o sposobie podgrzewania paliwa w filtrze? że, niby te płytki się nagrzewają? jak? a rozbierałeś pokrywkę filtra? myślę że jest to niemożliwe, bynajmniej u mnie w 2.0 DTI. U mnie rano jest oporność w granicy kilku omów, a po jeździe, brak przejścia czyli nieskończona oporność. Obstawiałbym więc działanie jakiegoś "termoregulatora".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Także mnie to zastanowiło. Grzanie "na żyletki" ma zastosowanie tylko przy cieczy o właściwościach przewodzących czyli zawierających chlorek sodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lukas_piotr

Czy ktoś mógłby wstawić fotkę? Jak to jest zbudowane w DTH? mój tez zamarzł sprawdziłbym...

Edited by lukas_piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafja

pokrywę filtra rozbierałem do ostatniej części

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

podziwiam tępy upór tych co tam wciąż szukają grzałki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Szukałem w Sam naprawiam i jest tam tylko wzmianka, że jest tylko podgrzewanie ale nic więcej. Kiedyś też kupowałem nową pokrywę w ASO i nic szczegolnego tam nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów z forum, pierwszy raz sam zamierzam wymienić filtr paliwa w X20DTH poproszę o dokładne instrukcję jak to zrobić, czy odpinać wszystkie przewody z paliwem i elektrykę bo w książce serwisowej jest niewiela na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nic nie odpinasz,odkrecasz dekiel z obudowy zakladasz nowa uszczelke wkladasz filtr zalewasz ropa do pelna zakrecasz(tylko delikantnie,zeby obudowa nie pekla) i odpalasz,powinno sie odpowietrzyc,u mnie nie trzeba bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest manioMT

Please login or register to see this quote.

Kolego! Możesz napisać gdzie zakupiłeś obudowę filtra paliwa. Za pierona nie mogę nigdzie znaleźć. Jak kwota? Dzięki i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeszcze na nią czekam - kumpel ma mi ją ze szrotu od "sasiadów z zachodu" przywieść o ile znajdzie coś w dobrym stanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale widziałem też na allegro używane oczywiście na przykład tu

Please login or register to see this link.

, ale jeszcze poczekam bo po pierwsze -20 juz się skonczyło i na shell v-power diesel też jakoś lepiej pali :29:

Sorki nie zauważyłem że aukcja juz zakończona

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> ale to była tylko jedna z kilku ofert...

Edited by khary

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest manioMT

Please login or register to see this quote.

Dzięki za szybką odpowiedź! Ale myślałem że masz namiar na nową obudowę. Ja zastanawiam się na zamianą filtra na inny, z metalową obudową. Chyba trzeba napisać nowy temat: skąd nowa obudowa filtra, bo albo źle szukam, albo nowych nikt u nas nie sprzedaje. Jeszcze raz dzięki i pozdro.

PS. Moja cieknie, ale w twoim przypadku dolewałbym dodatków dostępnych na każdej stacji benzynowej. Jak ma ON zamarznąć, to ostatnim miejscem będzie filtr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Please login or register to see this quote.

Czary jakieś. Jak może coś grzać jak nie ma przepływu prądu? Jeśli obwód nie jest zamknięty to nie będzie grzania. Co zamyka obwód pomiędzy tymi "płaszczyznami". Może ktoś wie jak to w końcu działa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...