Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
klordk

Pomocy, problem z nierówną pracą silnika po odpaleniu Vectra B DTL

Polecane posty

Witam,

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem, nie jestem wymiataczem motoryzacyjnym więc proszę o wyrozumiałość, posiadam Vectrę B z silnikiem 2.0 DTL, od czasu pojawienia się (tak przed świętami) mrozów miałem problem z odpaleniem (po wymienie bateri teraz odpala, ale gdzieś za 2 razem po nocy spędzonej na powietrzu), po odpaleniu przed i po wymianie aku silnik wariuje mi na obrotach od ok.700-1100Nm, słysze tak jakby nie pracowały wszystkie gary (trwa to ok.20-30s lub przestaje po dodaniu troszkę gazu), świece sprawdzałem metodą kabelka czyli jedna końcówka do aku + a druga po zdjęciu mostka do poszczególnej świecy - na wszystkich widać było że iskrzą więc wykluczyłem nie działające świece. Autko jest we wspólnym podziemnym garażu, ale temperatura w największe mrozy była w granicach 10'C mniejsza niż na zewnątrz. Dzisiaj jak ruszałem do pracy nie zapaliła mi się nawet kontrolka świec, było ok 6-7'C na plusie, zapaliłem za pierwszym razem i przez 1-2sekundy słyszałem nierówną pracę, potem było OK. Niestety nie mam interfejsu diagnostycznego i nie wiem czy mam jakieś błędy na kompie, ale check engine nie zapala się. Jeżeli chodzi o paliwo to tankuje zazwyczaj zwykłą ropę na Shell lub BP, dodatkowo dodaje też depresator Shella ok.50-70ml do zatankowanego do pełna baku. Filtr paliwa wymieniany w tamtym roku na przełomie wrzesień/październik, filtr powietrza przed zeszłymi wakacjami. Od wymiany przejechałem ok.8-9tyś km.

PS. Dodatkowo znacie jakiego dobrego fachowca od diesli w Warszawie??

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Dobrego fachowca od diesli masz w swoim oddziale, Piotreq ma warsztat.

Co masz na myśli wariujące obroty ??

To że autko najpierw pracuje na 1,1 tys a pozniej na 750rpm ? Pamiętaj że w taki mrozy załącza się ssanie i silnik na starcie pobiera trochę więcej paliwa.

A świece nagrzewają się dłużej niż pali się kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale przykładowo w ten weekend aż takich mrozów nie było (ok. -3'C) i jak stał na powietrzu również wariowały czyli falowały obroty, zeszłej zimy nie miałem takiej sytuacji, odpalał na przysłowiowy dotyk, dodatkowo za każdym razem z 2-3 razy podgrzewam świecę, czyli kolego radzisz żebym jeszcze po zgaśnięciu kontrolki odczekał z parę sekund z odpaleniem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ja zawsze po przekręceniu kluczyka zapinam pasy odpalam radio itp a następnie odpalam autko.

Może być również taka sytuacja że jedna ze świec nie dogrzewa, ja miałem taką sytuację ale wtedy pojawiał się check.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość acid311

mialem podobny problem ale na szczeście wszystko znikło po wymianie uszczelniaczy wtrysków

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> proponowałbym tesh sprawdzic wtryski czy nie leja :/ albo prostszy zabieg jedz na kompa i zmien dawke paliwa na rozruchu z 1 mg na 3 mg, i zobacz co wtedy bedzie sie działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem błędy na kompie i wyszło, że

P1220

P1345

P0725

Jak się nie mylę to błędy wskazują na pompę czy się myle??

Pomóżcie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co wcześniej opisywałeś to raczej początek końca Twojej pompy, ale nie ma co się mocno przejmować bo jeżeli się jednak okaże że to pompa to na allegro można ją teraz tanio naprawić (samą eklektronikę za około 400 pln.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Panowie, trochę inna i ciekawa sytuacja. Y22dti, p1220 i p1345. P1220 po wykasowaniu sie nie pojawił podczas eksploatacji. P1345 pojawia się w trakcie eksploatacji ale tylko w granicach 2700-3500 obr/min i tylko po rozgrzaniu silnika do ok. 92*C. Pompa? Chyba jeszcze nie. Myślę, że to czujnik obrotów wału nawala przy tych temperaturach lub czujnik obrotów w pompie. Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Siada elektonika pompy.

p1220 -miałem w swojej pompie pojawiał się okresowo - okazalo się że tłoczek się przycierał

p1345 - to -jeśli sie nie mylę (trzeba by odszukać) - czujnik obrotów pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Koleś co u niego podłączałem Viki pod kompa powiedział, żeby po jakimś czasie powtórzyć podłączenia pod kompa (za free), bo przypomniało mi się że jak wymieniałem filtry to zapowietrzył mi filtr paliwa - koleś od kompa powiedział że błąd 1220 może być spowodowany zapowietrzeniem, mówił też właśnie coś o czułniku położenia wała.

Co o tym sądzicie ?? Czy opisane błędy mogą być spowodowany czymś takim??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michal_simon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×