Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Search the Community

Showing results for tags 'obroty'.



More search options

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Zloty Vectra Klub Polska
    • Archiwum
    • XXX Zlot VKP 20-23.06.2019
  • Ogólne
    • Forum Główne
    • Spoty regionalne
    • Nasze Auta Klubowe
    • Fotki z targów, wystaw, imprez motoryzacyjnych
    • Facebook
    • YouTube
    • Foreign affairs
    • O forum i stronie
  • Technika
    • Dyskusje ogólne
    • Vectra A
    • Vectra B
    • Vectra C
    • Insignia A
    • Insignia B
    • LPG
    • Tuning
    • Car Audio
    • CB
    • Nawigacja
    • Zakup, ubezpieczenie, sprowadzenie Vectry
  • Off Topic
    • Forum Towarzyskie
    • Oddzialy Vectra Klub Polska

Categories

  • Vectra A
    • VA - silnik
    • VA - skrzynia biegów
    • VA - układ chłodzenia + ogrzewanie
    • VA - układ kierowniczy
    • VA - zawieszenie + hamulce
    • VA - nadwozie
    • VA - elektryka
    • VA - układ dolotowy + wydechowy
    • VA - felgi i opony
    • VA - pozostałe
  • Vectra B
    • VB - silnik
    • VB - skrzynia biegów
    • VB - układ chłodzenia + ogrzewanie
    • VB - układ kierowniczy
    • VB - zawieszenie + hamulce
    • VB - układ dolotowy + wydechowy
    • VB - nadwozie
    • VB - elektryka
    • VB - diesel
    • VB - felgi i opony
    • VB - pozostałe
  • Vectra C
    • VC - silnik
    • VC - skrzynia biegów
    • VC - układ chłodzenia + klimatyzacja
    • VC - układ kierowniczy
    • VC - zawieszenie + hamulce
    • VC - nadwozie
    • VC - elektryka
    • VC - felgi i opony
    • VC - układ dolotowy + wydechowy
    • VC - pozostałe
  • Insignia
    • Insignia - silnik
    • Insignia - skrzynia biegów
    • Insignia - układ chłodzenia + klimatyzacja
    • Insignia - układ kierowniczy
    • Insignia - zawieszenie + hamulce
    • Insignia - nadwozie
    • Insignia - elektryka
    • Insignia - felgi i opony
    • Insignia - układ dolotowy + wydechowy
    • Insignia - pozostałe
  • Inne porady
    • Car Audio
    • Różne

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Joined

  • Start

    End


Group


Województwo


Nr klubowy


Auto


Oddział VKP

Found 45 results

  1. Cześć Wam, mam pytanie odnośnie obrotow silnika na biegu jałowym. Jaka wartość powinna być? Z tego co wyczytałem to w Z18XE powinno być 825 RPM i nie wiem czy w X18XE1 też? U mnie wachają się miedzy 620-700 RPM. Jak je zwiększyć?
  2. Witam wszystkich klubowiczów! Może ktoś z Was spotkał się z następującym problemem i wie jak go rozwiązać. Odkąd kupiłem samochód (3 lata temu) zmagam się z problem przy ruszaniu. Samochodem ciężko się rusza, trzeba wciskać dużo gazu, żeby ruszać płynnie. Otóż nie jest możliwe utrzymanie powiedzmy 1100obrotów i ruszenie, nawet jak puszczam bardzo powoli sprzęgło obroty spadają do około 500-600, a następnie nagle skaczą. Jeśli chce ruszyć płynnie to muszę wciskać sporo gazu do około 2000 obrotów. Gdy silnik jest zimny to problem jest bardziej uciążliwy. Sprawa gorzej wygląda przy wyjeździe na przeszkody np na krawężniki. Próbuje utrzymać obroty na ok 1500 i bardzo powoli puszczam sprzęgło, wskazówka spada do około 600 i nagle leci w górę. Jakieś 30tys. km w ASO nie wiedzieli co to i stwierdzili żebym dawał więcej gazu i tak sobie jeździłem jednak ostatnio zaczyna mnie to denerwować zwłaszcza w korku gdzie ciężko ruszyć bez użycia gazu gdy chcę podjechać kilka m. W ASO powiedzieli, że ten typ tak ma... Ciężko mi w to wierzyć bo wcześniej miałem VB 75KM i spokojnie mogłem sobie w korku ruszać bez wciskania gazu i nic nie szarpało. Sprzęgło bierze od połowy, mój samochód VC GTS Z18XE. Dodam, że samochód jest w bardzo dobrym stanie, pali bez żadnego problemu. Czy przypadkiem samochód nie powinien automatycznie utrzymywać obroty biegu jałowego?
  3. Witam ostatnio mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku 1.8 16v wymieniłem silnik krokowy i przepływke ale problem nie ustal, dziur w dolocie nie ma jedyne co mi przychodzi do głowy to przeczyszczenie przepustnicy czy coś jeszcze mogę zrobić? Dodam że błędów nie wyrzuca komputer. Dzieki
  4. Witam ostatnio mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku 1.8 16v wymieniłem silnik krokowy i przepływke ale problem nie ustal, dziur w dolocie nie ma jedyne co mi przychodzi do głowy to przeczyszczenie przepustnicy czy coś jeszcze mogę zrobić? Dodam że błędów nie wyrzuca komputer. Dzieki
  5. Witam, to mój pierwszy post. A więc przejdźmy do tematu: Moja Vectra B z 2001r. 1.6 16V automat silnik Z16XE ma problem, aktualnie jadąc powyżej rezerwy paliwa na wskaźniku wszystko jest ok, autko zbiera się standardowo jak dla tego modelu. Problem pojawia się gdy wskaźnik paliwa zejdzie do ostatniej białej kreski (jeszcze przed rezerwą) następuje (nie zawsze) spadek obrotów silnika do zera(nie ma wibracji na pedale gazu). Trzeba pedał gazu cisnąć do końca żeby zaskoczył. Po wyjściu z zakrętu po dodaniu gazu również potrafią spadać obroty do zera. Problem przy odpalaniu (już nie na cyknięcie,trzeba dłużej przytrzymać żeby zaskoczył). Dodam, że po zatankowaniu problemy z obrotami ustają. Spalanie średnio po mieście wzrosło o 3 litry. Na razie zostały wymienione świece oraz filtr paliwa. Przeczyszczone wtyczki i masy. U znajomego pokazało dwa błędy P0141 oraz U2105. Po usunięciu znów się pojawiają. Po weekendzie jadę na komputer do mechanika i zobaczymy co powie. Ktoś spotkał się z czymś podobnym albo wie co może być przyczyną? Na bieżąco będę informował o postępach.
  6. Witam, ostatnio mam problemy z autem. Ostatnio nie trzyma obrotów jałowych, często sie dusi jakby go coś blokowało ostatnio wyrzuciło mi checka. Mechanik podpiął mi go pod komputer i wyrzuciło błąd zaworu egr. Nie chce go zaślepiać tylko chce założyć coś żeby nie mieć problemów z autem. W sklepie zaproponowali mi egr firmy skv, szukałem opini o tej firmie ale o egr nic nie znalazłem. Możecie mi pomóc czy mogę to założyc i będzie dobry? Miał ktoś doczynienia z częściami tej firmy
  7. Witam mam takie pytanie (może trochę głupie) otóż czy jak jadę na 4 biegu 50 km/ha to dobrze dla silnika czy nie dodam że mam Vectre C 1.9 cdti 120 km skrzynia 6
  8. Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Vectry B V6 x25xe 97r. Zdiagnozowałem u niej błędne wskazania obrotomierza. Na jałowych obrotach pokazuje okolo 1300 rpm, a przykładowo na drugim biegu przy 70 km/h wskazuje już 7000 rpm, gdzie auto dalej przyspiesza i pracuje normalnie. Czy ktoś z was może miał taki problem? Czy da się to może ustawić przez kompa czy może pomogłaby wymiana komputera ECU.
  9. Siemka klubowicze szukałem tematu ale nie znalazłem: Wpadłem na genialny pomysł wyczyszczenia przepustnicy (VECTRA C 1.8 122hp)wymontowałem przepustnice, wyczyściłem wnętrze po czym zamontowałem z powrotem. Wsiadłem do auta odpalam i obroty 1100/1200 na jałowym i grzeje się do temp. 9kilka i odpuszcza do 89. Przy normalnej jeździe również to samo na sprzęgle spada do 1100 i czasem wolniej czasem szybciej spada z takowych obrotów. Moje pytanie jest takie: Co zjebałe₩??
  10. Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu przy zmianie biegów po wciśnięciu sprzęgła zamiast obroty spadać to wzrastają na moment obroty silnika o ok 300-400 obrotów. Robi się tak na każdym biegu. Miał ktoś może z forumowiczów takie objawy ?
  11. Dzień dobry, jestem po raz pierwszy na forum. Mam zagadkę do rozwiązania. Moje auto to VC Z18XE (2004) + LPG (2017) . Od około dwóch tygodni mam objaw jakby coś podczas jazdy (na PB mniej niż na LPG) "łapało-przytrzymywało" samochód i puszczało.Jest to delikatne zjawisko ale dostateczne aby poczuć. Uruchomienie silnika , obroty biegu jałowego, moc, spalanie - bez uwag. Po odjęciu gazu obroty zaczynają opadać po około sekundzie następnie zatrzymują się w okolicy 1050 obr/min, opadają do 900 lekko podchodzą do 920/930 i pozostają bez zmian. Od jakiegoś czasu mam też problem z przednimi hamulcami (klocki założyli mi Mintex-y). Lewy przedni piszczy przy hamowaniu, zakręcaniu w prawo i kiedy na postoju pojazd lekko toczy się do tyłu. Pedał hamulca podczas jazdy różnie, raz w normie potem lekko twardszy. Na postoju (po wyłączeniu silnika) raz normalnie raz twardy jak kamień. Błędy: P0036, P0100, P0136, P0170 - świeci czek. Proszę o podpowiedź, czy może to: świece, cewka, sonda, przepływomierz, wadliwe połączenia lub awaria wtrysku PB/LPG, mapy, czy może hamulec/serwo, czy może coś jeszcze innego. Z góry dziękuję
  12. Witam wszystkich, Dzieją się u mnie w x20xev takie rzeczy, że podczas wrzucenia na luz w trakcie jazdy auto zwiększa obroty powoli do maksymalnie 2000. Czasami trzyma tak obroty poniżej 2000, a czasami obroty zwiększając się do 2000, spadają następnie do 1000 i procedura wzrostu do 2000 powtarza się. Po zatrzymaniu wszystko działa. Problem nie pojawia się zawsze, czasami wszystko działa dobrze. Jeśli problem się pojawia to auto samo przyśpiesza tak maksymalnie do tych 2000 obrotów. Muszę czasami trzymać nogę na hamulcu, żeby nie przyśpieszało. Przy odpaleniu samochodu, przez chwilę nienaturalnie również zwiększa obroty. Wymieniałem już silnik krokowy, raz na zamiennik, raz na nowy oryginał, a teraz wstawiłem całą przepustnicę z silnikiem krokowym oraz TPS. Nic nie pomogło, a wydaje mi się, że albo jest tak samo albo nawet gorzej. Znalazła się również jedna nieszczelność w dolocie. Wiem, że kilka osób miało podobny problem, ale nie znalazło rozwiązania. Wyczytałem również gdzieś, że może to być wina czujnika prędkości ABS. Ale nie jestem tego pewiem. Proszę o pomoc. Może ktoś rozwiązał podobny problem u siebie. https://www.youtube.com/watch?v=nEyRYP_sDrQ tutaj adres do filmu nagranego, dokładnie co się dzieje. Dziękuję z góry za pomoc.
  13. Witam, czasami moje auto dziwnie zapala. Wszystko pokazuje załączony filmik. Odpalam auto i obroty dziwnie spadają, później rosną do normalnego poziomu. Nie ma różnicy czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Na całkiem zimnym silniku (kiedy załącza się ssanie) problemu nie ma. Zaznaczam, że nie dzieje się to za każdym razem, tylko raz na jakiś czas, żeby to uchwycić to co odpalenie auta kręciłem filmik he he Zauważyłem również, że zaczęło się to dziać, gdy przyszły teraz te gorące dni, w zeszłym roku również w lato objaw się pojawiał. Kilka dni temu raz się zdarzyło, że po odpaleniu obroty spadały i auto całkiem gasło ale to była sytuacja jednorazowa, po pół godziny wróciło wszystko do normy. Błędów brak. Przepływomierz, ten drugi czujnik w dolocie wyczyszczony - nie pomogło. Świece są nowe, cewki OK. Ładowanie ok. Mam LPG ale odpala przecież na PB. Poza tym auto jeździ super. Może ktoś z Forumowiczów miał podobny problem ? FILMIK : vectra obroty.avi
  14. Witam, zakładam ten temat ponieważ sam miałem taki problem i nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. Otóz podwyższone obroty, po naciśnieciu hamulca obroty spadały na właściwy poziom, a po puszczeniu go wskakiwały na lekko ponad 1000. Do tego brak mocy. W tym przypadku pomogła wymiana czujnika turbo. Mój silnik Y30DT, ale może ta informacja komuś się przyda. Pozdro
  15. Witam, mam problem z Vectra B 1.8 16v 125km. Samochód gaśnie zaraz po odpaleniu, za 4-6 razem dopiero utrzymuje obroty. Podczas prób odpalenia występuja 2 przypadki, jeden taki, że odrazu gaśnie, a drugi taki iż trzyma 1.5 tysiaca obrotów i nie reaguje zupełnie na pedał gazu. Tak jak napisałem za którymś tam z kolei razem udaje sie odpalić lecz potrafi zgasnąć na światłach czy skrzyżowaniu, oczywiście tylko na luzie. Po przejechaniu 500m, do kilometra występuje szarpnięcie i zapala sie kontrolka "samochód z kluczykiem". Po zapaleniu sie tej kontrolki samochód chodzi normalnie, nie gaśnie, nie szarpie, dosłownie bez żadnych problemów, nawet gdy zgasze samochód to po odpaleniu kontrolka nadal sie świeci co niesie ze sobą brak problemów. Niestety po dłuższym postoju 8-10h przy odpaleniu kontrolka ta juz sie nie świeci i można walczyć od nowa.. Podczas ostatniego upału gdy temperatura sięgała 35 stopni wystąpił nowy przypadek, obroty falowały od około 500 (prawie gasł) do 1.5 tysiaca, tak cały czas bez ustabilizowania. Odnosłem wrażenie, że auto podczas mrozów oraz upałow dużo ciężej odpala niz przy temperaturach umiarkowanych +/- 20stopni. Po podpięciu komputera pokazało nieznany błąd, po miesiacu i podpięciu osobiście pod OBD ukazał sie błąd przepływomierza, lecz wydaje mi sie, że gdyby byl to problem przepływomierza to zapalenie kontrolki nie miałoby na to takiego wpływu jak w tej sytuacji, mianowicie, że auto zaczyna chodzic normalnie. Ktoś miał podobny problem? Jakies porady? Pozdrawiam
  16. Cześć! Dzisiaj zmieniałem pasek rozrządu wraz z rolkami i pompą wody w mojej Vectrze 1.8 z 97 roku. Po wymianie ustawiłem wszystko i udałem się na jazdę próbną nasłuchując różnych dziwnych dźwięków z silnika. Otóż przy zakresie obrotów ok 3700-4000 na każdym biegu (również na luzie) daje się słyszeć wyraźnie metaliczny dźwięk, tak jakby niedokręcona śrubka uderzała o podkładkę, którego wcześniej wydaje mi się nie było. Rozrząd na 99% złożyłem dobrze, silnik chodzi równo, na luzie pali 0,9-1,0 l/h, pasek jest naciągnięty tak, aby strzałka była na środku skali. Co dziwne, dźwięk zdaje się dochodzić gdzieś z okolic kolektora ssącego. Występuje on zarówno przy przyśpieszaniu, jak i hamowaniu silnikiem. Gdy przejdę przez granicę 4k obrotów wszystko jest normalnie, podobnie poniżej 3700. Co to może być? P.S. Porady typu zostawiony bit albo niedokręcona śrubka możecie sobie odpuścić, sprawdziłem wszystko 3 razy
  17. Witam wszystkich i z gory dziekuje za fakt, ze czytacie tego posta oraz wszystkie odpowiedzi. Auto: vectra B x18xe1 2000r FL +LPG (zaznaczam ze zimny silnik odpala na benzynie+dodatkowo wylaczone LPG) Problem w moim aucie jest taki, ze przy zimnym silniku, zaraz po jego odpaleniu (na dotyk) obroty ustalaja sie na 1100 i nawet kiedy dodam minimalnie gazu to wowczas wskazowka opada do ok 800-900obr, ale zaraz po odpaleniu silnika ladnie i plynnie wkreca sie w obroty jednak kiedy nacisne (na postoju) pedal gazu na np 2.500obrotow i trzymam pedal w bezruchu, to wskazowka obrotow doslownie przez chwile utrzyma sie na tych obrotach a nastepnie spada do ok.1000 mimo tego ze pedal gazu mam wcisniety tak samo. Jezeli dodatkowo docisne pedal gazu to samochod zaczyna przez chwile wibrowac (zalewa silnik) i wskazowka leniwie podnosi obroty do ok 2.000-2.500obr a potem kop do odcinki. Po chwili kiedy silnik sie lekko zagrzeje robie to samo, czyli noga na gazie 2.500 i wtedy wskazowka spada do ok 1.500obr i zaczyna falowac jakby silnik nie wiedzial co zrobic, po kilku takich falowaniach 1.500-1.800 wskazowka wskakuje na obroty powyzej 2000 i znowu kop do odcinki. Potem kiedy silnik osiagnie jakas temperature wszystkie te objawy znikaja. Poczatkowo myslalem ze to przeplywomierz i po jego odlaczeniu reakcja silnika taka sama, dodatkowo przy wkreceniu silnika na ok 2.000 obr i puszczeniu gazu silnik gasnie. Dodatkowo: 1. Przy opadajacych obrotach slychac z wydechu takie jakby male strzaly, ale tylko wtedy gdy silnik osiagnie minimum 2.000-2.300obr, ponizej 2.000 nic nie slychac. 2. Podczas jazdy (na rozgrzanym juz silniku) nie ma opcji agresywniej ruszyc, tak jaby auto mialo za ciezko i muli i ogolnie slabo wchodzi w obroty 3. podczas jazdy na biegu np 3 (2.500obr) i odjeciu nogi z gazu, czuc 3 delikatne szarpniecia, po ponownym dodaniu gazu znowu czuc szarpniecie ale juz pojedyncze i dosc mocne, i tak na wszystkich biegach, z zaznaczeniem ze im nizszy bieg tym jest to bardziej wyczuwalne (myslalem ze to poduszki silnika i wymienilem wszystkie na lemfordera, jest mala poprawa ale dalej czuc szarpniecia) 4. Podszas jazdy przy predkosciach 120-130 zupelnie losowo czuc jak silnik gubi zaplony (tak jakby szarpniecia w przod i w tyl) po zmniejszeniu lub zwiekszeniu predkosci problem czasowo zanika 5. Podczas dluzszej jazdy na autostradzie przy predkosciach 140-150, a nastepnie zwolnieniu do 100-120 silnik tak jakby wchodzil w tryb awaryjny, po dodaniu gazu czuc wibracje, staje sie bardzo mulowaty i bardzo ale to bardzo wolno wchodzi na wyzsze obroty az do osiagniecia predkosci np 140 i wtedy objawy zanikaja i z predkosci 140 do 180 rozpedza sie szybciej niz z 100 do 120 (bez znaczenia czy LPG czy jak przelacze na benzyne) 6. Jednak bywa tez tak (ostatnio jadac trase gdansk-budapeszt) silnik po dluzszej jezdzie 140-150 poprostu zachowuje sie tak jaby chodzil na 3 gary lub gubil tak czesto zaplony ze przyspieszanie nie jest mozliwe, wtedy wystarczy doslownie stanac autem, zgasic silnik i zapalic go ponownie i wszystkkie objawy znikaja !!! Az do kolejnego razu. Na wspomnianej trasie 1000km zdazylo sie to 3 albo 4 razy, w drodze powrotnej jadac troche rzadziej powyzej 140km/h tylko i az 2 razy 7. Kiedys sie dowiedzialem ze check engine w moim aucie jest odlaczony wiec nie moge sprawdzic bledow. PS. ojciec ma vectre b x18xe1 ale combi, i jakby cos to moge poprzekladac graty na probe wszystkie wskazowki beda pomocne
  18. Dzień dobry, posiadam Vectrę C 1.6 z 2003 roku. Jakiś czas temu pojawił się problem z obrotami, mianowicie gdy samochód nie jest na biegu obroty falują między 0 a 1tyś, czasami tez trzeba odpalić samochód na 2 razy bo albo gaśnie albo nie chce odpalić za 1 razem. Nie jest tak za każdym razem ale już po kilku kilometrach dzieje się to samo. Na komputerze wyskoczyły błędy na cewce. Po demontażu cewki sprawdziłem świece, były czarne. Zakupiłem nową cewkę a także komplet nowych świec. I znów dzieje się to samo, a nawet gdy obroty schodzą bardzo nisko miga lampka oleju. Olej jest miedzy min a max wiec tez mnie to dziwi. W czym może być problem ?
  19. Witam pacjent opel vectra c 1.9 cdti ,ostatnio wymieniłem filtr powietrza (nie wiem czy ma to jakiś związek ) dziś zauważyłem ,że przy prędkościach ok 30km do 70km na luzie obroty utrzymują się na 900 do 1000 przy innych prędkościach lub na postoju obroty są normalne.Jak jechałem 120 i wrzuciłem luz samochód zwalnial obroty spadły do 810 ok i jak złapał prędkość 70km nagle wzrosły do ok 900-1000 i spadły dopiero poniżej 30km/h.Ktoś może coś poradzi?
  20. Witam pacjent opel vectra c 1.9 cdti ,ostatnio wymieniłem filtr powietrza (nie wiem czy ma to jakiś związek ) dziś zauważyłem ,że przy prędkościach ok 30km do 70km na luzie obroty utrzymują się na 900 do 1000 przy innych prędkościach lub na postoju obroty są normalne.Jak jechałem 120 i wrzuciłem luz samochód zwalnial obroty spadły do 810 ok i jak złapał prędkość 70km nagle wzrosły do ok 900-1000 i spadły dopiero poniżej 30km/h.Ktoś może coś poradzi?
  21. WitamVctra c x18xer 2008rLPG firmy LPG TECHWszystko zaczęło się po wymianie czujnika temperatury, rozrządu i założeniu LPG dodatkowo wymieniłem świece, cewkę.po dwóch tygodniach samochód zaczął szarpać na zimnym przy ruszaniu takie bardzo szybkie małe szarpnięcia.potem zaczęły być problemy ze zwiększonymi obrotami na zimnym dochodziły przez kilka sekund do 1200 obr/m po czym wracały do prawidłowych.przy ruszaniu potrafił się tak zamulić że w miejscu stał i prawie gasł.Wszystko działo się na zimnym po zagrzaniu problem z ruszaniem ustępował szarpanie było zauważalnie mniejsze.czyszczenie przepustnicy znacznie zmniejszyło problemy z ruszaniem, szarpanie zostało.Przy odpalaniu na zimnym słychać takie kliknięcie jak by od klapki przepustnicyMyśląc że to może być problem odmy brudzącej przepustnicę pozbyłem się jej w postaci luźnego węża i zaślepienia powrotu do przepustnicyNiestety olej zaczął z pod korka wyłazić bo ten wąż się zagiął. Wąż wyprostowałem korek wymieniłem ale uszczelka od klawiatury zaczęła przepuszczać. uszczelka już wymienionaLatem problem był znacznie zmniejszony dopiero jak temperatura spada to objawy się nasilają.Zakładałem starą cewkęOstatnio wymieniłem świece- bez zmianWymieniłem przepływomierz, wymazałem ecu- problem przy ruszaniu niemal zniknąłZaznaczę że nigdy nie ma żadnych błędów w sterownikuGdy wszystko się naprawdę dobrze zagrzeje to problem jest niezauważalnyNie mam niestety dostępu do kogoś kompetentnego Czy LPG może być przyczyną jakaś nieszczelność czy coś?Poradzono bi by odpiąć map sensor i sprawdzić jak się zachowa silnik ale nie mogę znaleźć informacji gdzie on się znajduje w moim silniku.Czy macie może jakieś pomysły w co ręce włożyć?
  22. Witam jestem tu nowy, dlatego bardzo przepraszam jezeli temat wstawiam nie w tym dziale co powinienem. Mam pytanie dotyczace turbiny, przy jakich obrotach zalacza wam sie turbina w viki C 1.9 CDTI 150 KM w automacie? Bo mi sie zalacza okolo 2100-2200. Chcialem sie dowiedziec czy jest wszystko ok czy moze jednak nie? Pozdrawiam.
  23. Witam, mam problem ze swoją Vectrą 2.0 DTI, 101 KM, 2002 r. Auto dostałem od rodziny, stało 9 mies. nieużywane. Wcześniej wszystko było ok. Od razu dałem do mechanika, wymienił olej + filtry, filtr paliwa, wyczyścił egr (ponoć był strasznie zabrudzony). Nie wyeliminowało to jednak problemu z jazdą, a mianowicie: przy dodawaniu gazu auto trzyma na obrotach, obroty nie spadają wraz z puszczeniem gazu tylko utrzymują się jeszcze 2-3 sekundy i dopiero spadają. Dodatkowo czasami auto przerywa delikatnie z dostawą paliwa - np. na 3 biegu czasami nie chce wejść więcej niż 3 tys obrotów ale niezawsze. Na 4 biegu i 5 chodzi najlepiej. Najgorzej się rusza z miejsca przez te niespadające obroty - szarpie autem. Zauważyłem też, że czasami pali na 3 gary i wyskakuje check engine. Mechanik oczywiście powiedział, że nawet nie ma co sprawdzać i to na 100% pompa - ale nauczony doświadczeniem poprzedniej Vectry wiem, że łatwo tak powiedzieć a nie zawsze tak jest auto ma orginalny przebieg 260tys - przed postojem 9 mies jeździło i też były te problemy i też mówili, że pompa, a potem pompa była 2x podłączana pod komputer i 100% sprawna i mówili że to wina egr teraz egr wyczyszczony i dalej problem występuje . Mam pytanie czy może to być coś z kątem wtrysku (pali na 3 gary) lub problem z gazowaniem przez to, że w pompie również zebrał się spory brud? Auto po mroźnej nocy pali troszkę ciężej ale pali, jak nie ma mrozu to odpala na "strzała". Jeśli faktycznie to pompa to nie będę jej naprawiał...ale wydaję mi się, że to niekoniecznie musi być to i można to naprawić dużo taniej niż za 2 tys złotych. Szkoda mi tego auta...bo jeździ się świetnie jeśli jest sprawne. Dzięki za pomoc.
  24. Witam, ostatnio był problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, przy których było czuć jak 'bujało' budą, wymieniona sonda wyeliminowała błąd na komputerze. Raz na jakiś czas zdarza się im falować, przy czym wydobywa się nie równy warkot, niby to z pracy silnika ale tak jakby jak z wydechu. Zastanawia mnie czym to jest spowodowanie. Jakieś pomysły zanim pojadę do 'magika'? VC 2.2 ECOTEC 147KM
  25. Witam, mam problem z obrotami autka... Dokładnie, jeżeli autko jest zimne, po odpaleniu obroty są ok ale jak dodam gazu czy ruszę to na luzie zaczynają szaleć jeżeli nie dodam gazu zgaśnie, po czym muszę później dużo kręcić żeby odpalił,, taki problem mam na gazie i benzynie. Jeżeli autko popracuje i nagrzeje się wtedy nie ma żadnego problemu obroty są ok na benzynie i tak samo na gazie... Problem jest tylko wtedy gdy samochód zimny... Dane: Opel Vectra B 2.0 B+G 1996r.
×
×
  • Create New...