Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

promort

Forumowicz
  • Zawartość

    130
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutral

O promort

  • Urodziny 1984.03.04

Informacja o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Kalisz

Dodatkowe pola

  • Województwo
    wielkopolskie
  • Auto
    Vectra C GTS 1.9 CDTI 150KM

Ostatnio na profilu byli

222 wyświetleń profilu
  1. Moim zdaniem to wygląda na sławną kostkę na 3 ecim wtrysku, u mnie były podobne objawy, z czasem poszarpywania będą coraz częstsze i intensywniejsze, nieszczelność na klapce w kolektorze też może mieć wpływ na takie zachowanie silnika.
  2. Odpięcie zaworu Egr

    Jak masz wypiętą wtyczkę to wyskoczy błąd tak samo jak zaślepisz egr blaszką, chyba że masz wy programowany egr wtedy błędu nie będzie ( albo założysz emulator egr).
  3. Panowie po wyczyszczeniu egr odłączacie akumulator albo odstawiacie jakieś inne czary żeby sterownik silnika się na nowo zmapował czy jest to nie potrzebne? I drugie pytanie możliwe jest że po wyczyszczeniu egr na błysk ale tylko części mechanicznej auto dostało mula w dolnym zakresie obrotów tzn. do 2000 obr.? bo u mnie coś takiego zaczęło występować i obstawiam egr. Od razu zaznaczę że część elektryczna chodzi bez problemu, trzpień wysuwa się za każdym razem tak samo, chodzi luźno bez zacięć, błędów brak. Objawy o których mówię występują tylko na zimnym lub ledwo nagrzanym silniku.
  4. Z zewnątrz kostki się różnią ale środek jest ten sam tak że powinna pasować bez problemu ta którą podałeś w linku.
  5. Problem z Astra H 1,9CDTI 150k

    Na moje oko to może być coś z egr-em, przy większych prędkościach lub wyższych obrotach silnika ciśnienie ucieka w wydech stąd błąd odnośnie nieszczelnego układu ssącego, może też wyskoczyć błąd mówiący o nie doładowaniu turbiny, oczywiście klapki na kolektorze też mogą już mieć nadmierny luz i przez to gubić trochę ciśnienia z turbiny przy założeniu że cały dolot z intercoolerem włącznie jest rzeczywiście szczelny. To są tylko moje gdybania, trzeba by było mieć jakiś interfejs może chociaż op-com żeby sprawdzić dokładnie kody błędów no i komaty mechanik albo osoba która ma jakieś większe pojęcie żeby obejrzał silnik, zajrzał tu i tam i może przyczyna problemów się wyjaśni.
  6. Amortyzatory GTS

    Ok dzięki za wyjaśnienie
  7. Amortyzatory GTS

    Witam, przymierzam się do wymiany poduszek i łożysk amortyzatorów z przodu powód to stuki przy skręcaniu kierownicą więc obstawiam że to wina zużytych łożysk i z tego powodu mam kilka pytań. Czy trzeba wymieniać tę gumę która prawdopodobnie jest na sprężynie amortyzatora chodzi mi o ten pierścień gumowy zakładany na zwoje sprężyny, z której strony on powinien być na dole czy na górze sprężyny bo u mnie nic takiego nie widać a bym od razu założył jak będę miał wszystko rozmontowane? Czy kupując łożysko amortyzatora trzeba jeszcze montować jakąś osłonę tego łożyska żeby dłużej pożyło bo gdzieś wyczytałem że niby takie osłony powinny być? Może ktoś mi podać numery tych łożysk i poduszek amortyzatora, chodzi o firmę SACHS? Zapomniałem dodać, moja fura Vectra C GTS 1.9 CDTI Z19DTH z tego co wyczytałem z obniżonym sportowym zawieszeniem nr VIN W0L0ZCF6841112048
  8. Dymienie po nocy

    Jak będzie gorąco to kable i tak będą cieple choć by od samej temperatury na zewnątrz i temperatury nagrzanej karoserii auta moim zdaniem droga do nikąd. Też sprawdzę u siebie ale dopiero w weekend bo tydzień mam zawalony obowiązkami a w sobotę i tak mam zamiar dłubnąc przy aucie. Zauważcie też że będzie pokazywało większe napięcie po jeździe autem niż po paru godzinach postoju nie odpalanego auta.
  9. Piszesz że wgrywałeś nową mapę silnika i jak się domyślam w tej mapie był usunięty filtr DPF czy to była oryginalna mapa dla silnika z DPF-em? Jeżeli tak to może ECU chyba tak to się nazywa rozpoczyna wypalanie filtra DPF którego ty jak piszesz nie masz już zamontowanego dodatkowo może nie masz już czujnika różnicy ciśnień od DPF stąd błąd który wyskakuje ci na blacie i gryzący szaro niebieski dym z wydechu dodatkowo podczas wypalania DPF kiedy auto stoi a nie porusza się są lub mogą być lekko podwyższone obroty silnika chyba że się mylę bo nigdy w sumie nie zwracałem na to uwagi u siebie w aucie.
  10. Problem z paleniem (znowu)

    No właśnie walnięty rozrusznik nie za każdym razem słabo kręci, przeważnie jak są wyjechane tulejki lepiej kręci na zimnym silniku niż na rozgrzanym, jak coś jest z wirnikiem może być odwrotnie lepiej kręcić na ciepłym niż na zimnym. U mnie lepiej kręcił na zimnym a na rozgrzanym dłużej trwało uruchamianie rozrusznika już myślałem że pewnie tulejki wytarte a okazało się że było zwarcie na wirniku i co dziwne na zimnym silniku np. po postoju nocnym auto odpalało od strzała a jak się rozgrzał do normalnej temperatury pracy były już może nie problemy ale opory w odpaleniu.
  11. Dymienie po nocy

    Alternator może i doładowywać i będzie dobrze przez tydzień lub dwa ale jak akumulator nie będzie trzymał pojemności to i tak lipa bo w końcu osłabnie na tyle że mogą wtedy występować problemy z zapłonem itp. hocki klocki i cuda się dziać.
  12. Dymienie po nocy

    Na zimnym zawsze pokazuje trochę więcej niż na rozgrzanym silniku w sumie nie wiem czemu, u mnie w menu ukrytym też pokazuje 14.1 po nagrzaniu 13.8 bez obciążenia tj. światła, dmuchawa itp. Kolega prawdopodobnie ma alternator 105A bo to standard był montowany razem z 1.9 pojemnościami. Spróbuj sobie rozszyfrować win w necie powinieneś mieć info z jakim akumulatorem wyszło z fabryki chodzi o pojemność.
  13. Dymienie po nocy

    Fakt 9V to trochę maławo pytanie tylko czy aku ma dość czy po prostu jest tak duży pobór prądu. Ale to 9V po przekręceniu kluczyka aż się kontrolki zapalą czy podczas zapalania spada do 9V? Gdzieś czytałem że podczas odpalania jak napięcie spada poniżej 10 czy 10,5V to akumulator do wymiany jest.
  14. Problem z paleniem (znowu)

    To że kręci to jeszcze nie daje gwarancji że jest dobry, może kręcić słabo to jest wolniej niż powinien a na słuch niby jest ok. Silnik zanim zapali to pompa CR musi nabić ciśnienie do listwy żeby auto zapaliło jak rozrusznik będzie slaby to odpalanie będzie dłużej trwało, tak samo jest w przypadku słabawego akumulatora.
  15. Jeżeli rozumiem to jest 2.0 cdti nie dcti Na moje oko zapchany jest właśnie filtr dpf chociaż piszesz że mechanicy rozkręcali wydech przed dpf-em a auto dalej nie odpaliło więc może to wcale nie od dpf lub walnięte jest coś jeszcze. Nie wiem jak jest w insigni jeżeli to coś od zaworu EGR to może wypięcie wtyczki i spróbować odpalić silnik może coś pomoże. Muszą się wypowiedzieć właściciele insigni niestety
×