Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Andrzej.K.

Forumowicz
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Andrzej.K.

  • Rank
    Nowy

Dodatkowe pola

  • Województwo
    mazowieckie
  • Auto
    vectra C 2002
  1. Rozrusznik przy rozruchu bierze 180 A i nie słychać żadnych niepokojących głosów- więc chyba jest ok. Zauważyłem że jak tak stuka ten przekaźnik( czyli nie kręci) i są włączone światłą mijania to światłą gasną i zaświecają się w tym samym czasie - czyli jak rozłącza przekaźnik to światła gasną, po chwili złącza przekaźnik i światła się zapalają - gdzieś rozłącza całe zasilanie
  2. Witam wszystkich Czy ktoś może mi pomóc w sprawie mojej viki ( 02R 1,6 BG)? W sumie to nie wiem co może być. Jak akumulator ma powyżej 12V to pali od strzała. Najgorzej jest na krótkich dystansach, gdy przejadę kilka km ( odpalę z 5, 6 razy w ciągu dnia) to następnego rana na bank nie odpalę ( jest tylko stukanie przekaźnika), gdy wyjmę przekaźnik od rozrusznika i zepnę na krótko to pali od strzała. Akumulator dobry (roczny 61Ah, 600A rozruchu, przy sprawdzeniu obciążeniowym napięcie spadło do 10,9 V). Na długich dystansach nie ma problemu, zawsze pali ( nawet jak przestoi kilka dni). Ładowanie 14,3 bez obciążenia, 13,9 po obciążeniu ( światła krótkie, długie, szyba tylna, wentylator) Zauważyłem że gdy przekręcam kluczyk do uruchomienia rozrusznika to zawsze na chwile gasną kontrolki - normalne ?? Wygląda jakby poniżej 11,7 V przekaźnik, lub jakiś moduł ( który?) rozłączał obieg i ponownie załączał. Gubi masę??? OP-COM - 0 błędów Podejrzewam że coś już nie styka za dobrze tylko nie wiem gdzie i co . Przewody napięciowe wyeliminowałem, ( gdy dałem minus na styk 85 bezpośrednio na przekaźnik rozrusznika do zasilania to odpala ). Na styku 86 jest napięcie o ~0,3 V mniejsze niż na aku. A może viki ma ochronę przed zbytnim spadkiem napięcia i to jest normalne?? - sam już nie wiem. Ma ktoś jakiś pomysł, lub spotkał się z czymś podobnym
  3. Odpalił Powodem było brak styku w gnieździe CIM, a dokładnie 1 kabelek ( biały) nie łączył, więc jak takie coś się zaczyna dziać ( włączanie świateł mijania i świeci kontrolka spalin) to bardzo prawdopodobne że wyskakuje brak połączenia z CIMem, Myślę że jeszcze mam te "zimne luty" bo jak ruszałęm CIMem to właśnie chwilowo zanikło napięcie. Chyba odwiedze dobrego elektronika. Dzięki za zainteresowanie problemem
  4. Kontrolki od ABS ostatnio czyściłem bezpieczniki powymieniałem - te 7,5 A - opadały zegary czasami, ale nie pomogło centralny działa radio działa Akumulator nowy ( 1 miech) BOSCH S5 silver 600A, 61Ah Też tak powoli stawiam na BCM, bo czasami zdaża się że alarm "głupieje", raz zamyka mi drzwi zaraz po wejsciu, raz się uzbraja od razu jak tylko wyjmę kluczyk ze stacyjki. Ale z tą szybą to pierwszy raz mi zaświrowało Wieczorem posprawdzam ( poruszam tym BCM - może coś niestyka) Tak a propo - gdyby trzeba było wymienić ten cały BCM to trzeba go jakoś programować ( zakładając że kupię używany )
  5. Moi drodzy co może być przyczyną?? Wieczorem wczoraj normalnie wjechałem do garażu, a dziś rano gdy chciałem wyjechać po przekręceniu kluczyka zapaliła się tylko kontrolka emisji spalin i włączyły się światła mijania, no i oczywiście nie odpaliłem auta. Sprawdzić błędów nie mogę bo nie mam jak podjechać do mechaniora. A, i jeszcze dodam że jak wsiadłem i przekręciłem kluczyk to szyba od kierowcy sama się opuszczała i podnosiła Odłączyłem aku - ale nic nie pomogło. wieczorem będę patrzył co się mogło stać Czy ktoś miał coś podobnego? - poradźcie co mogło się stać.
  6. Problem rozwiązany - może komuś się to przydać. Wadliwy okazał się przekaźnik - jak akumulator miał poniżej 12 V tylko cpykał i nie przekazywał napięcia na rozrusznik, po wyjęciu przekaźnika i połączeniu kabelkiem końćówek 30 i 87 (gdzies na 0,5 sekundy) w gniazdach od tego przekaźnika rozrusznik zakręcił i odpalił bez żadnego problemu - jutro jade po nowy przekaźnik Jeszcze zostały te zegary szalejące jak stoi całą noc na dworzu...ale za to zabieram się jutro
  7. moduł jaki mam to XU - i raczej nie padł bo to chyba działoby się cały czas - nie ważne czy garażowany czy nie - chyba że jak mówisz - zimne luty ( sprawdze w weekend) Zastanawia mnie czy czasem alternator może padać bo zdarza się że nie chce rano odpalić ( głównie jak często odpalam i na krótko jednego dnia to drugiego nie odpala) - tyle że byłem na sprawdzeniu - daje 14,2 V, akumulator pod obciążeniem miał 9,7 - koleś mówił że nowe mają powyżej 10 - to chyba też dobry. Co o tym sądzicie???
  8. problem sam się rozwiązał - odłączyłęm na chwile akumulator i pomogło...ale stary problem pozostał - nie wiecie co i gdzie mam jeszcze szukać żeby zegary nie fiksowaly?? Dziś rano wyłączyły się dwa razy ( gaśnie radio, wyłączają się wycieraczki itp.) a za trzecim razem już się nie podniosły ( świeciła się kontrolka ładowania i abs) no i nic nie działało - kierunki, wycieraczki, radio itd. - ponowny restart pomógł I tak zawsze z rana, jak się zagrzeje w srodku to wszystko wraca do normy - miał ktoś coś podobnego kiedykolwiek??? DZIĘKUJE ZA KONSTRUKTYWNE WNIOSKI pozdro
  9. Witam wszystkich mam mały problemik - szukałem w necie ale nigdzie nie moglem znaleźć odpowiedzi Mianowicie - mam Vectre C 2002 1,6 BG, jak stał na dworzu to zawsze rano szalały zegary ( pewnie gdzieś wchodziła wilgoć i nikło chwilowo zasilanie), ba jak był garażowany nic się nie działo. Więc postanowiłem przeczyścić wszystkie styki. Odłączyłem akumulator, poprzeczyszczałęm: 1. gniazda przy CIM 2. przy przyciskach przy skrzyni biegów 3. przy silniku - od ABS 4. obok sterowania ABS byla jeszcze jedna - ją też odpiąłem i przeczyściłęm. Następnie podłączyłem akumulator... no i wszystko zdawało być ok., "nauczyłem" na nowo otwierania szyb ( mam funkcję domykania) no i....w momencie zamykania auta - 2-krotne naciśnięcie pilota nie uruchomiło alarmu. Po otwarciu drzwi z pilota alarm się aktywuje, zamyka drzwi i od razu dezaktywuje (najpierw jeden sygnal a za nim dwa krótkie) no i gdy ponownie otwieram drzwi z pilota już nie następuje zamykanie, wchodzę i odpalam i jeżdże Tylko że alarm nie działa - Czy mógbły się rozprogramować? jeżeli tak to proszę o poradę jak to zrobić bo nie mam pojęcia - a może coś padło Dodam jeszcze że od tego czasu opuszczanie szyb z pilota działa tylko na szybę kierowcy, druga się nie opuszcza, szyby w elektryce mam tylko z przodu
×
×
  • Create New...